Stvv-Cercle

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Jack »

Ik was niet aanwezig gisteren.
Hoe was het in 't Kuipke?
BART
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2011, 16:36

Re: Stvv-Cercle

Bericht door BART »

Dries Herbots schreef:De eerste helft waren ze alletwee zwak. STVV had het meeste balbezit maar de opbouw verliep veel te traag om daar een kans uit te creëren. De tweede helft verliep het voor de goal te gemakkelijk en toen werden ze te nonchalant en kregen ze de goal. Na de goal herpakte ze zich en toen konden we zelfs nog winnen. Mutombo die moet je proberen te houden want dat is de enige in u ploeg die een actie kan maken, en zo heb je er nodig op kunstgras. Daarom dat ik het ook een beetje spijtig vind dat Tisza hoogst waarschijnlijk weggaat. Deferm en Castro vond ik de beste van STVV. Conclusie: een juist gelijkspel na een zwakke match.

Over Flament: de eerste helft was hij tegen ons maar de tweede helft heeft hij zich herpakt.
Deferm de beste van stvv??????
Komt veel te kort voor 1ste klasse ,ik hoop dat dit nu toch al enkele jaren duidelijk is.
Meester in zich weg te steken en niet aanspeelbaar te zijn.Bal heel vlug inleveren bij Mennes.
Op deze plaats moet een technisch begaafde speler staan,balvast en met een actie in de voeten.Spijtig genoeg heeft Giel geen van alle 3.
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Dries Herbots »

BART schreef:
Dries Herbots schreef:De eerste helft waren ze alletwee zwak. STVV had het meeste balbezit maar de opbouw verliep veel te traag om daar een kans uit te creëren. De tweede helft verliep het voor de goal te gemakkelijk en toen werden ze te nonchalant en kregen ze de goal. Na de goal herpakte ze zich en toen konden we zelfs nog winnen. Mutombo die moet je proberen te houden want dat is de enige in u ploeg die een actie kan maken, en zo heb je er nodig op kunstgras. Daarom dat ik het ook een beetje spijtig vind dat Tisza hoogst waarschijnlijk weggaat. Deferm en Castro vond ik de beste van STVV. Conclusie: een juist gelijkspel na een zwakke match.

Over Flament: de eerste helft was hij tegen ons maar de tweede helft heeft hij zich herpakt.
Deferm de beste van stvv??????
Komt veel te kort voor 1ste klasse ,ik hoop dat dit nu toch al enkele jaren duidelijk is.
Meester in zich weg te steken en niet aanspeelbaar te zijn.Bal heel vlug inleveren bij Mennes.
Op deze plaats moet een technisch begaafde speler staan,balvast en met een actie in de voeten.Spijtig genoeg heeft Giel geen van alle 3.
Toch gisteren.
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Brusselmans »

Dries Herbots schreef:
BART schreef:
Dries Herbots schreef:De eerste helft waren ze alletwee zwak. STVV had het meeste balbezit maar de opbouw verliep veel te traag om daar een kans uit te creëren. De tweede helft verliep het voor de goal te gemakkelijk en toen werden ze te nonchalant en kregen ze de goal. Na de goal herpakte ze zich en toen konden we zelfs nog winnen. Mutombo die moet je proberen te houden want dat is de enige in u ploeg die een actie kan maken, en zo heb je er nodig op kunstgras. Daarom dat ik het ook een beetje spijtig vind dat Tisza hoogst waarschijnlijk weggaat. Deferm en Castro vond ik de beste van STVV. Conclusie: een juist gelijkspel na een zwakke match.

Over Flament: de eerste helft was hij tegen ons maar de tweede helft heeft hij zich herpakt.
Deferm de beste van stvv??????
Komt veel te kort voor 1ste klasse ,ik hoop dat dit nu toch al enkele jaren duidelijk is.
Meester in zich weg te steken en niet aanspeelbaar te zijn.Bal heel vlug inleveren bij Mennes.
Op deze plaats moet een technisch begaafde speler staan,balvast en met een actie in de voeten.Spijtig genoeg heeft Giel geen van alle 3.
Toch gisteren.
Had hem schrik om zich pijn te doen bij die open kopkans ofwa?
Ik moet altijd denken aan een juffrouw als ik hem over het veld zie huppelen.
Verwijfd :roll:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Stvv-Cercle

Bericht door enerkey »

Ik heb daarjuist de samenvatting ook maar is bekeken. Als ik zo de opstelling bekeek, vond ik dat het wel iets aanvallender mocht. Telkenmalen Sidibé alleen in de spits, heb dat toch een beetje gehad. Met het oog op volgende seizoen eens iets anders proberen misschien?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Tompie »

Zwakke, overbodige wedstrijd.

STVV toonde aanvankelijk nog wel veel goede wil, maar tot grote kansen leidde dit niet. 't Kuipje veerde plots toch overeind toen Schouterden hard tegen de dwarsligger knalde met zijn minder goede voet. Tot dan gebeurde er amper wat, aangezien Cercle Brugge (met een veredeld b-elftal) de uitschakeling in de BvB nog niet verteerd had.

Na de koffiepauze kwam er weinig beterschap. Cercle bracht wat extra potentieel tussen de lijnen en trok geleidelijk aan de wedstrijd meer naar zich toe. Na een (letterlijke) uitschuiver van Odoi knikte Foley de bezoekers op voorsprong. Op dat ogenblik zag het er niet naar uit dat eilandspits Sidibé nadien toch nog voor de gelijkmaker zou zorgen, maar met de hulp van de bezoekende goalie gebeurde dit dan toch. Een wedstrijd om snel te vergeten.

Spelers met het meeste kwaliteit: Castro, Sidibé en de ingevallen Mutombo.
Dat valt in zo'n wedstrijd nog meer op.

De verdediging deed het op zich niet onaardig, maar in het middenveld ontbrak het aan creativiteit. Dat veranderde pas na de inbreng van Mutombo. Vooraan stond Sidibé (zoals gewoonlijk) op een eiland te voetballen, maar hij deed het zeker niet onaardig (met veel inzet). Het wordt moeilijk om iemand gelijkwaardig te vinden binnen het beschikbare budget.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Johan Bamps
Berichten: 565
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:11

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Johan Bamps »

Tompie schreef:Zwakke, overbodige wedstrijd.
Het is me opgevallen dat er in de TV-verslagen van alle wedstrijden (buiten Lierse-Mechelen) van PO2 gesproken werd over "oefenmatchen".
Er waren in de meeste wedstrijden ook opvallend minder toeschouwers, zelfs in Lierse-Mechelen wat toch een streekderby is. Hopelijk gaan de voorzitters van de clubs die nu in PO2 zitten eindelijk beseffen dat het gedaan moet zijn met die Play-Offs. Die zijn er niet voor het plezier van de supporter maar enkel om hen het geld uit hun zakken te jagen.
15 of zelfs 20 euro betalen om een totaal overbodige match te gaan zien; Dje moet goed zot zen!!!
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Dries Herbots »

Brusselmans schreef:
Dries Herbots schreef:
BART schreef:
Dries Herbots schreef:De eerste helft waren ze alletwee zwak. STVV had het meeste balbezit maar de opbouw verliep veel te traag om daar een kans uit te creëren. De tweede helft verliep het voor de goal te gemakkelijk en toen werden ze te nonchalant en kregen ze de goal. Na de goal herpakte ze zich en toen konden we zelfs nog winnen. Mutombo die moet je proberen te houden want dat is de enige in u ploeg die een actie kan maken, en zo heb je er nodig op kunstgras. Daarom dat ik het ook een beetje spijtig vind dat Tisza hoogst waarschijnlijk weggaat. Deferm en Castro vond ik de beste van STVV. Conclusie: een juist gelijkspel na een zwakke match.

Over Flament: de eerste helft was hij tegen ons maar de tweede helft heeft hij zich herpakt.
Deferm de beste van stvv??????
Komt veel te kort voor 1ste klasse ,ik hoop dat dit nu toch al enkele jaren duidelijk is.
Meester in zich weg te steken en niet aanspeelbaar te zijn.Bal heel vlug inleveren bij Mennes.
Op deze plaats moet een technisch begaafde speler staan,balvast en met een actie in de voeten.Spijtig genoeg heeft Giel geen van alle 3.
Toch gisteren.
Had hem schrik om zich pijn te doen bij die open kopkans ofwa?
Ik moet altijd denken aan een juffrouw als ik hem over het veld zie huppelen.
Verwijfd :roll:
Ik vond hem goed of toch beter dan anders.
K.STVV speelt op Staaien.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Henri is de man »

Dries Herbots schreef:Ik vond hem goed of toch beter dan anders.
Giel mag zo goed spelen als hij wil. Een heel aantal STVV-supporters hebben een nieuwe "Buvens" gevonden en zijn blind voor positieve prestaties
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Brusselmans »

Henri is de man schreef:
Dries Herbots schreef:Ik vond hem goed of toch beter dan anders.
Giel mag zo goed spelen als hij wil. Een heel aantal STVV-supporters hebben een nieuwe "Buvens" gevonden en zijn blind voor positieve prestaties
Calimero !!!
Vreemd, omdat diezelfde mensen andere Truienaars zoals Mignolet en Boffin anders behandelden.
Het is nochtans vrij simpel : Deferm IS de nieuwe Buvens. Te kwak, te schraal, te slap, en vooral : niet op zijn plaats in de hoogste afdeling.
Met zulke spelers ga je altijd hard flirten met de degradatie, tot ze uiteindelijk een feit is.
Maja, het zal weer jaren duren eer ze daarachter gaan komen natuurlijk :cool:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Stvv-Cercle

Bericht door stvvilvoorde »

Komkom Mignolet werd hier ook aan de schandpaal genageld door de groten hoop.
Ze zagen allemaal liever Boeckx terug in de goal, het jaar erop stond Muyters in de goal in het overgrote deel van de opstellingen die op het forum gepost werden.
Een jaarke later leiden er weer ne hoop aan collectief geheugenverlies, want dan had iedereen weer zogezegd Simon altijd gesteund.

Deferm de nieuwe Buvens vind ik er ook over.
Zeker qua karakter en intelligentie kan je die jongens niet vergelijken.
Ik ben ervan overtuigd dat Giel, op één aspect na, alles heeft om in eerste mee te draaien.
Hetgeen hij mist is lef, en dat pomp je er niet zomaar in, zeker niet als je de twinitig al gepasseerd bent.
De eerste helft van zijn seizoen in tweede leek hij goed op weg, op Lier was dat zelfs de beste man van STVV.
Toen de motor van STVV dan wat begon te sputteren en Lier terug korter bij begon te komen, vond ik het ook minder gaan bij Giel op die ene match tegen OHL dan na.
Voor mij mag hij nog altijd bij de kern blijven, maar in de eerste plek als bankzitter.
Ik vond hem een aantal keren goed voor de dag komen, maar veelal te kwak, zeker op de linksback.
Maar als we met stenen gaan werpen, dan mag bijna de hele kern van het afgelopen seizoen gestenigd worden.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Alain »

Henri is de man schreef:
Dries Herbots schreef:Ik vond hem goed of toch beter dan anders.
Giel mag zo goed spelen als hij wil. Een heel aantal STVV-supporters hebben een nieuwe "Buvens" gevonden en zijn blind voor positieve prestaties
Hij gaat alleszins veel concurrentie krijgen van Schouterden, die ook nog volop in de running is voor de Buvens-award.

Ik verschiet heel erg van de sfeer die op dit forum hangt sinds het begin van Play-Off 2. Na de match op Zulte was het nog iedereen vollenbak Guido! Guido! En nu krijg ik de indruk dat hij al met een been buiten staat.

Neen, ik vind Deferm ook geen eersteklassespeler, ja, ik vind ook dat Schouterden een zwak seizoen speelt, en misschien had ik ook al wat meer van Tisza willen zien. Maar meer dan dat alles vertrouw ik erin dat Guido wel vooruit wil met deze club. En als hij van mening is dat Tisza - om welke reden dan ook - daar niet aan kan meehelpen, dan steun ik hem daarin. Het feit dat Giel en Nils toch speelgelegenheid blijven krijgen betekent toch zeker niet dat dit zekerheden zijn op die posities volgend jaar.

We spelen deze play-off 2 met dezelfde kern waarover iedereen het al een heel seizoen eens is dat ze te zwak is voor eerste. We kunnen niemand anders opstellen! Tisza, ja dat klopt, maar als het toch duidelijk is dat dit verhaal eindigt, waarom dan nog verder investeren.

Het was slecht het hele seizoen - het is nu in PO2 slecht. Dat is niet meer dan logisch omdat het dezelfde spelers betreft. Alleen heeft bij de supporters de angst voor en de strijd tegen de degradatie nu plaats gemaakt voor een soort frustratie. En die frustratie keert zich tegen Giel, Guido, Nils...

Ik ben er ook allesbehalve van overtuigd dat we ons stevig gaan versterken deze zomer. Ik stel wel vast dat we half april al twee degelijke spelers hebben binnengehaald, iets waar we doorgaans half augustus pas mee beginnen. Ik panikeer dus nog niet. RD heeft de sleutel in handen...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Mikman »

Dat we niet genoeg kwaliteit zouden hebben om zelfs in PO2 iets uit te richten was waarschijnlijk. Wat me wel stoort is het constant in bochten wringen om zogezegd toch maar goed uit PO2 te komen.

Eerst ging men de jeugd een kans geven. Toen Guido op Mechelen zag dat de ploeg geen bal raakte, werd dat experiment na 45 minuten al opgeheven. De match erop ging hij dan toch weer met zijn 'beste elf' van start, en ook tegen Lierse begon hij zo. Tot het ook tegen Lierse niet liep en hij er weer wat jongeren in gooide.

Het waren drie non-matchen, waarin de twee doelpunten die we maakten er enkel en alleen kwamen omdat de tegenstander blunderde. Maar zeg dan achteraf gewoon waar het op staat, dat is veel eerlijker naar de supporters toe, die zelf ook wel slim genoeg zijn om te zien wat er scheelt, dan zoals nu te doen alsof er toch nog iets in zat of men goed heeft gespeeld.

Voor mij zijn de conclusies uit PO2:

-Castro is goed genoeg om een contract te krijgen.
-Je mag er naar volgend seizoen toe niet op rekenen dat Schouterden en Dufer voltijdse basisspelers zijn want ze presteren maar heel bleekjes. Op elke flank is er minstens een volwaardige concurrent nodig, zoniet iemand die beter is.
-Rymenants voldoet waarschijnlijk als back-up voor de linksachter ( maar ook weer niet strikt meer dan dat ).
-Geen enkele jongere heeft zich kunnen manifesteren om meer dan een 19e tot 22e plek in de kern in te nemen. Tot nader order is de doorstroming van jongeren vooral vanuit PR-oogpunt ingegeven, niet vanuit sportief oogpunt.
-Had deze ploeg het afgelopen seizoen niet twee-wekelijks voor zo'n fantastisch thuispubliek op Stayen kunnen spelen, zou het mij verwonderd hebben moesten ze 10 punten bij elkaar gesprokkeld hebben.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Jack »

stvvilvoorde schreef:Komkom Mignolet werd hier ook aan de schandpaal genageld door de groten hoop.
Ze zagen allemaal liever Boeckx terug in de goal, het jaar erop stond Muyters in de goal in het overgrote deel van de opstellingen die op het forum gepost werden.
Een jaarke later leiden er weer ne hoop aan collectief geheugenverlies, want dan had iedereen weer zogezegd Simon altijd gesteund.
Laat mij dan de eerste zijn die het publiekelijk toegeeft:
Toen Mignolet overnam van Boeckx vond ik 't rampzalig. Hij was waardeloos op hoge ballen, hield niks klem en stond met schrik in de goal. Ik zag het dan ook zelfs niet zitten om met hem in 2de klasse te moeten spelen.

Toen gingen mijn ogen snel open! Hij heeft me snel op mijn plaats gezet met de ene na de andere prachtprestatie.
Voila! :)

(neemt niet weg dat hij toen, in het hele begin, echt wel waardeloos was hoor!) :)

En van Deferm durf ik met zekerheid te zeggen dat hij me de ogen niet meer zal doen open gaan. Moest dat wonder boven wonder toch nog ooit gebeuren, dan zal ik dat weer ruiterlijk toegeven. Maar ik reken er niet op, misschien in 3de klasse ja...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Stvv-Cercle

Bericht door Jacques »

Jack schreef:
stvvilvoorde schreef:Komkom Mignolet werd hier ook aan de schandpaal genageld door de groten hoop.
Ze zagen allemaal liever Boeckx terug in de goal, het jaar erop stond Muyters in de goal in het overgrote deel van de opstellingen die op het forum gepost werden.
Een jaarke later leiden er weer ne hoop aan collectief geheugenverlies, want dan had iedereen weer zogezegd Simon altijd gesteund.
Laat mij dan de eerste zijn die het publiekelijk toegeeft:
Toen Mignolet overnam van Boeckx vond ik 't rampzalig. Hij was waardeloos op hoge ballen, hield niks klem en stond met schrik in de goal. Ik zag het dan ook zelfs niet zitten om met hem in 2de klasse te moeten spelen.

Toen gingen mijn ogen snel open! Hij heeft me snel op mijn plaats gezet met de ene na de andere prachtprestatie.
Voila! :)

(neemt niet weg dat hij toen, in het hele begin, echt wel waardeloos was hoor!) :)
Klopt volledig. Dat begin was effectief niet goed, zeker niet van dien aard om er op korte termijn een eerste doelman in te zien.
Iedereen vond het wel cava dat Simon in 2de als 2de doelman zou fungeren, maar evenzeer wou iedereen (allez 95%) ook iemand met meer ervaring als eerste doelman.

Na wat vijven en zessen en ambras met die uit het Noorden werd dat Muyters, maar ondertussen was de voorbereidng al begonnen en daarin maakte Simon al zo'n zekere indruk dat Muyters nooit nog in de buurt van een stek als eerste doelman gekomen is.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie