STVV-Lierse

Alles over de wedstrijden van STVV
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: STVV-Lierse

Bericht door Ozzy »

Brepoels wil van voetballers die het aanvallende compartiment moeten invullen in de eerste plaats afgebakende zone verdedigers maken. Alex, Christ, Tisza of Dufer zullen nooit rendement halen bij zo een systeem.
Beste Losada blijf waar je bent want hier zit je op de bank als je een bal verliest.
Feit is wel dat hij met acht man achter de bal speelt, als je dat dan al niet meer kunt opvangen? Maar inderdaad er zijn er bij die niet kunnen volgen maar dat neemt hij met een korreltje zout.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV-Lierse

Bericht door enerkey »

Tompie schreef:Dufer was zowat de enige die wat probeerde in de eerste helft. Ook Sidibé deed meer dan behoorlijk zijn best. Hij verlengde heel wat 'lange ballen', maar zonder aansluiting is dat uiteraard hopeloos. Ik vond ze net (zeker Dufer) bij de beteren. Ik vind het dan ook op z'n minst gezegd vreemd dat deze jongens gewisseld zouden zijn wegens een 'gebrek aan inzet'.
Ik heb daar toch ook serieuze vraagtekens bij. Ik las ergens dat Dufer gewisseld werd omdat hij de linksbuiten van Lier niet dekte. Terwijl Gregory zelf verklaarde dat hij de handen vol had om druk op Thompson te zetten. Dan vraag ik mij echt af of het echt de bedoeling is dat Dufer als rechtsback speelt en Sidibé als centrale verdediger?

Feit is dat Brepoels zowat de enige in heel België moet zijn die zich inlaat met die debielige play off II. Zoveel mogelijk mensen achter de bal om toch maar een zuurverdiende brilscore neer te zetten. Terwijl de modale kanarie liever wat aanvallend voetbal en spectakelwaarde wilt zien, ongeacht het resultaat. Of dat er tenminste wat met het oog op volgend seizoen gewerkt wordt.

Daarom had ik toch liever gehad dat er een systeem gespeeld werd met een Tisza in de ploeg. Als hij dan nog zogezegd te "egoistisch is" kan je hem op het einde van het seizoen nog altijd vervangen door een niet-egoistische creatieve speler. Maar dan heb je tenminste toch een aantal wedstrijden gespeeld in functie van een spelverdeler. Hier kan je veel meer uit leren, dan de pottestamperij die er nu halstarig gedemonstreerd wordt.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV-Lierse

Bericht door Brusselmans »

Ozzy schreef:Brepoels wil van voetballers die het aanvallende compartiment moeten invullen in de eerste plaats afgebakende zone verdedigers maken. Alex, Christ, Tisza of Dufer zullen nooit rendement halen bij zo een systeem.
Beste Losada blijf waar je bent want hier zit je op de bank als je een bal verliest.
Feit is wel dat hij met acht man achter de bal speelt, als je dat dan al niet meer kunt opvangen? Maar inderdaad er zijn er bij die niet kunnen volgen maar dat neemt hij met een korreltje zout.
Hier staat in 3 lijnen perfect waar het schoentje nijpt.
Ik vind het vreemd dat hij van de verdedigers niet verlangt wat hij van zijn aanvallers verwacht, namelijk ook mee ten aanval gaan zodat ze daar niet altijd op een eiland of tegen een overmacht staan.

Het feit dat je amper 20 keer scoort, en in meer dan de helft van de matchen zelfs niet aan scoren toekwam, mag je ook voor een deel daar gaan zoeken.
Verdedigers worden toch ook niet onmiddellijk gewisseld bij de zoveelste lange lel naar voor, omdat ze de opbouw niet verzorgen.
2 maten, 2 gewichten ?

Nie goed bezig Guido, als het zo is, mag het ook gezegd worden.
Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: STVV-Lierse

Bericht door Erik Engerd »

Ik moet u allemaal gelijk geven, t word tijd dat Brepoels eens wat tegenwind krijgt...
Als enige in de fucking POII defensief spelen, hé hé

en Losada of Cruz laat ze maar daar...das toch niks voor op kunstgras...liever nog wat patatten-meeloopplukkers uit bevordering...

Ticket 2de klasse seizoen 2012-13 is besteld,
Volders in de goal
Mennes-Delorge untouchable
Deferm n°10
Schouterden untouchable
Smetana in de spits
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: STVV-Lierse

Bericht door bor »

Ben redelijk verrast dat de "heilige" Guido ineens tegenwind begint te krijgen. Als ik een jaar geleden al eens durfde te opperen dat Guido wel een heel goede motivator was (en is), maar tacktisch niet echt uitblonk, kreeg ik meestal heel wat over me heen. Ik zie hem nu nog steeds hetzelfde doen als toen, maar blijkbaar ben ik niet meer de enige.
Het mag een wonder heten dat je vorig jaar zo een boerejaar hebt gehad. Anderzijds het feit dat je beste spelers tijdens een kampioenenjaar (in 2de weliswaar) en aan de top in eerste (vorig jaar 4de) een doelman en een centrale verdediger zijn, zegt ook al heel veel.

Een 4-3-3 kan een heel offensief systeem zijn, maar zo vult Guido het al lang niet meer in. Met zijn 8-ten de boel dicht en een diepe, hoge bal naar voor en die zal wel eens goed vallen. En o ja niet vergeten dat die 3 aanvallend ingestelde spelers wel in eerste instantie hun defensief werk moeten opknappen :roll:

Heb altijd gedacht dat het aan de spelers lag, al had ik moeite met de manier waarop bvb Alex en Charai steeds kritischer beoordeelt werden, alhoewel zij toch wel een actie in huis hadden. Aangezien je toen met Chimedza en Wilmet toch nog wat andere kwaliteit rondlopen had, was er het voordeel van de twijfel. Al heb je naar mijn gevoel je beste voetbal gespeeld als in de 2 de helft toch eens een verdedigende middenvelder minder opgesteld werd en de 3-hoek Alex-Chimedza en Mennes de dienst uitmaakte. Jammer genoeg was daar de week nadien meestal weer niks van te zien.
Nu heb je ook bepaalde opties met een Mutombo, Dufer en ja ook Tisza. Maar ook deze hebben steeds weer de boter gegeten. Van die laatste was al voor de eerste training geweten dat Guido er niks van moest hebben (herinner u het verhaal dat hij zelfs van de training was weggegaan). Persoonlijk vind ik het gewoon grof dat je, om je eigen grote gelijk te halen, gewoon mensen geen kans geeft.
Schouterden heeft voor mij dit jaar enkel een deftig niveau gehaald als hij centraal stond. Op de flank is het dit jaar hopeloos. Zaterdag ging hij gewoon lopen als Ruymenants mee oprukte met de bal. Zowel Nils als Giel verstonden dan wonderwel de kunst om zich steeds achter een tegenstander onaanspeelbaar te maken.
Dufer heeft trouwens in het verleden ook al een hoog rendement gehaald als aanvallende middenvelder/2de spits. Ik zie hem eigenlijk meer potten breken op die positie of als rechtshalf in een 4-4-2 waar er meer gecombineerd wordt. Een flankspeler die steeds de achterlijn probeert te halen en dan een goede voorzet aflevert (zoals toch de bedoeling is in een 4-3-3), is hij volgens mij nooit geweest.
Met Mutombo er bij heb je dus al 4 aanvallend ingesteld spelers die de rol van aanvallende middenvelder op zich kunnen nemen. Wat doet Guido: Deferm als 10. En hij vindt het nog goed ook :shock:
Respect voor de inzet van Giel de voorbije matchen en als 2de verdedigende middenvelder zou hij misschien al iets meer voetbal in de ploeg brengen dan Delorge, maar een 10 wordt hij nooit.
Als dit de visie is waar heel STVV zich naar moet richten, hou ik dus echt mijn hart vast.
patattenboer
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2010, 12:54

Re: STVV-Lierse

Bericht door patattenboer »

Alle meer en meer mensen beginnen het door te krijgen. :heil: .
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-Lierse

Bericht door stvvilvoorde »

Komaan mannen, laat het zijn.
Ne supermotivator en tactisch meesterbrein als trainer voor ne ploeg als STVV?
Ene is der ooit zo geweest en die heeft nu zijne eigen zaal en standbeeld op Stayen.
Op dit moment is er geen betere trainer te vinden voor STVV dan Brepoels.
Tactisch is idd niet zijn sterkste kant, maar geef die de vrijheid van Dury bij Waregem en STVV zal beter spelen.
PO II en het voetbal dat daarbij hoort is een gedrocht, besteed daar toch geen aandacht aan.
Laat ze maar gudderen, het seizoen is over.
Blijf toch aub thuis volgende match, een beter signaal kunt ge niet geven aan Roland en co.
Ook al moesten ze per chance winnen in Lier, blijf gewoon thuis, geniet van het weer en andere geneuchten des levens.

Geef Guido de spelers die hij wil en het komt in orde.
Bruls, Matton, Kums, Vossen... zijn de eerste namen die me binnenschieten waar Guido om vroeg.
Als ge ziet wat die van Mutombo gemaakt heeft, als ge dat vergelijkt met een jaar geleden.
Kagé wou hij ook houden, maar blijkbaar vond men dat in den toren niet nodig.
Allemaal wroeters en wurgers he.
Nu vraagt em 6 nieuwe spelers waaronder oa Smolders, lijkt me toch niet onhaalbaar als ge een beetje moeite doet.
Op het eerste zicht een tamelijk anonieme speler, maar voor een ploeg als STVV echt een heel goede zet in mijn ogen.
Iemand waar ge de komende seizoenen op kunt bouwen.
Omring zo'n ervaren as met de jeugdige spelers die Brepoels wil en kan kneden.
Die man zit soms in 3de provinciale te scouten, er loopt geen groter voetbaldier rond op Stayen.

Reken hem af als hij waarlijk tevreden is met zijn kern en toch volledig in de mist gaat.
Maar aub reken de man niet af voor een misbaksel als PO II.
Van in het begin was er terecht ongerustheid door supporters en trainers ivm de kwaliteit van de kern.
Voor velen stond de degradatie al vast, de match op Eupen als dieptepunt, maar één man bleef erin geloven tot het eind en verrichte een mirakel.
Niet met goed voetbal, maar evenzeer een mirakel dat we erin gebleven zijn.
Ook aan de start van vorig seizoen waren er terecht vragen om de kwaliteit van de kern, en ook toen verrichte hij een mirakel met de vierde plek te halen.
Het jaar ervoor in tweede niet minder een mirakel.
Gooi hem buiten en ge zult zien hoe groot de miserie achteraf is.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: STVV-Lierse

Bericht door Alain »

stvvilvoorde schreef:Komaan mannen, laat het zijn.
Ne supermotivator en tactisch meesterbrein als trainer voor ne ploeg als STVV?
Ene is der ooit zo geweest en die heeft nu zijne eigen zaal en standbeeld op Stayen.
Op dit moment is er geen betere trainer te vinden voor STVV dan Brepoels.
Tactisch is idd niet zijn sterkste kant, maar geef die de vrijheid van Dury bij Waregem en STVV zal beter spelen.
PO II en het voetbal dat daarbij hoort is een gedrocht, besteed daar toch geen aandacht aan.
Laat ze maar gudderen, het seizoen is over.
Blijf toch aub thuis volgende match, een beter signaal kunt ge niet geven aan Roland en co.
Ook al moesten ze per chance winnen in Lier, blijf gewoon thuis, geniet van het weer en andere geneuchten des levens.

Geef Guido de spelers die hij wil en het komt in orde.
Bruls, Matton, Kums, Vossen... zijn de eerste namen die me binnenschieten waar Guido om vroeg.
Als ge ziet wat die van Mutombo gemaakt heeft, als ge dat vergelijkt met een jaar geleden.
Kagé wou hij ook houden, maar blijkbaar vond men dat in den toren niet nodig.
Allemaal wroeters en wurgers he.
Nu vraagt em 6 nieuwe spelers waaronder oa Smolders, lijkt me toch niet onhaalbaar als ge een beetje moeite doet.
Op het eerste zicht een tamelijk anonieme speler, maar voor een ploeg als STVV echt een heel goede zet in mijn ogen.
Iemand waar ge de komende seizoenen op kunt bouwen.
Omring zo'n ervaren as met de jeugdige spelers die Brepoels wil en kan kneden.
Die man zit soms in 3de provinciale te scouten, er loopt geen groter voetbaldier rond op Stayen.

Reken hem af als hij waarlijk tevreden is met zijn kern en toch volledig in de mist gaat.
Maar aub reken de man niet af voor een misbaksel als PO II.
Van in het begin was er terecht ongerustheid door supporters en trainers ivm de kwaliteit van de kern.
Voor velen stond de degradatie al vast, de match op Eupen als dieptepunt, maar één man bleef erin geloven tot het eind en verrichte een mirakel.
Niet met goed voetbal, maar evenzeer een mirakel dat we erin gebleven zijn.
Ook aan de start van vorig seizoen waren er terecht vragen om de kwaliteit van de kern, en ook toen verrichte hij een mirakel met de vierde plek te halen.
Het jaar ervoor in tweede niet minder een mirakel.
Gooi hem buiten en ge zult zien hoe groot de miserie achteraf is.
Oef, toch nog iemand die het zo ziet... Guido is verre van perfect, maar imo nog steeds de geknipte man voor STVV!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV-Lierse

Bericht door Brusselmans »

Niemand spreekt hier van Guido buiten te gooien dacht ik.

Maar 20 goaltjes, EN een berg tegen gekregen, en in 16 van de 30 matchen niet gescoord, dat zijn de feiten, en daar hoeft niemand langs te kijken.
Een tekort aan kwaliteit, zeer zeker, maar als de aanvallers ook nog eens achterin moeten meehelpen omdat het anders een fiasco wordt, dat is er ook over.
Ondanks alle hulp konden ze het achteraan niet redden, bijna 50 goals vielen in het bakje.

En als Guido dan technisch meer begaafde spelers in handen krijgt, doet hij er niks mee.
Dat vind ik een grote misrekening.
Sidibé, en andere spitsen voor hem, werden Robinsinson Crusoé's.
Laat de 3 voorin hun aanvallende job doen, en ze kunnen al eens mee ter hulp springen in hoge nood, daar niet van, maar als ze het met 8 achteraan niet bewerkt krijgen dienen er conclusies getrokken te worden, simpel.
Van achteruit wordt er ook weinig steun gegeven aan de spitsen, dus moet daar ook maar eens op gehamerd worden. Door bvb de lange lel-stamper naar de bank te halen omdat hij de opbouw niet verzorgt. Als je van voorspelers verwacht defensief mee te helpen, moet je dat in de omgekeerde richting ook eisen, anders kom je toch in de problemen. Steun moet van twee kanten komen, nu maakt de verdediging er zich al te makkelijk vanaf met een blinde trap, die even snel terugkomt. Dat valt voor geen enkele voorspeler te belopen, welk zijn naam ook moge zijn.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Lierse

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef:Komaan mannen, laat het zijn.
Ne supermotivator en tactisch meesterbrein als trainer voor ne ploeg als STVV?
Ene is der ooit zo geweest en die heeft nu zijne eigen zaal en standbeeld op Stayen.
Op dit moment is er geen betere trainer te vinden voor STVV dan Brepoels.
Tactisch is idd niet zijn sterkste kant, maar geef die de vrijheid van Dury bij Waregem en STVV zal beter spelen.
PO II en het voetbal dat daarbij hoort is een gedrocht, besteed daar toch geen aandacht aan.
Laat ze maar gudderen, het seizoen is over.
Blijf toch aub thuis volgende match, een beter signaal kunt ge niet geven aan Roland en co.
Ook al moesten ze per chance winnen in Lier, blijf gewoon thuis, geniet van het weer en andere geneuchten des levens.

Geef Guido de spelers die hij wil en het komt in orde.
Bruls, Matton, Kums, Vossen... zijn de eerste namen die me binnenschieten waar Guido om vroeg.
Als ge ziet wat die van Mutombo gemaakt heeft, als ge dat vergelijkt met een jaar geleden.
Kagé wou hij ook houden, maar blijkbaar vond men dat in den toren niet nodig.
Allemaal wroeters en wurgers he.
Nu vraagt em 6 nieuwe spelers waaronder oa Smolders, lijkt me toch niet onhaalbaar als ge een beetje moeite doet.
Op het eerste zicht een tamelijk anonieme speler, maar voor een ploeg als STVV echt een heel goede zet in mijn ogen.
Iemand waar ge de komende seizoenen op kunt bouwen.
Omring zo'n ervaren as met de jeugdige spelers die Brepoels wil en kan kneden.
Die man zit soms in 3de provinciale te scouten, er loopt geen groter voetbaldier rond op Stayen.

Reken hem af als hij waarlijk tevreden is met zijn kern en toch volledig in de mist gaat.
Maar aub reken de man niet af voor een misbaksel als PO II.
Van in het begin was er terecht ongerustheid door supporters en trainers ivm de kwaliteit van de kern.
Voor velen stond de degradatie al vast, de match op Eupen als dieptepunt, maar één man bleef erin geloven tot het eind en verrichte een mirakel.
Niet met goed voetbal, maar evenzeer een mirakel dat we erin gebleven zijn.

Ook aan de start van vorig seizoen waren er terecht vragen om de kwaliteit van de kern, en ook toen verrichte hij een mirakel met de vierde plek te halen.
Het jaar ervoor in tweede niet minder een mirakel.
Gooi hem buiten en ge zult zien hoe groot de miserie achteraf is.
:heil:

Volledig mee eens, met nog de nadruk op enkele zaken.

Iedereen roept maandenlang dat POII bereiken met deze beperkte kern een mirakel is en dat POII tegelijk een gedrocht is en als we er dan uiteindelijk in zitten, gaan ze zitten afgeven op het feit dat het een gedrocht is... :gek:
De kritiek die hier te lezen valt is misschien niet geheel onterecht (het voetbal is slecht, maar wat verwacht je met deze ploeg?), maar buiten alle proporties voor een stel oefenmatchen.
Het enige dat ik hem kan verwijten is dat hij Mutombo niet meer speelkansen geeft, maar als de kans klein is dat Andrea volgend seizoen blijft, is zelfs dat niet eens onlogisch. En dat we dan achterblijven met nog minder kwaliteit? Wel, kun je de nood aan versterking beter illustreren door met de overblijvers wekelijks te kort te komen? Als Guido daadwerkelijk hoopt het volgend seizoen te kunnen doen met een driehoek Delorge-Deferm-Mennes, dan ga ik er wel een probleem mee hebben, maar vooralsnog ga ik er van uit dat het maar is om de ogen van Roland te openen. Als je eerder al spelers als Kums, Brüls, Vossen, Smolders e.a. wou, ga ik er vooralsnog van uit dat je nu ook geen genoegen neemt met Deferm als eerste keus.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV-Lierse

Bericht door zipke373 »

stvvilvoorde schreef:Komaan mannen, laat het zijn.
Ne supermotivator en tactisch meesterbrein als trainer voor ne ploeg als STVV?
Ene is der ooit zo geweest en die heeft nu zijne eigen zaal en standbeeld op Stayen.
Op dit moment is er geen betere trainer te vinden voor STVV dan Brepoels.
Tactisch is idd niet zijn sterkste kant, maar geef die de vrijheid van Dury bij Waregem en STVV zal beter spelen.
PO II en het voetbal dat daarbij hoort is een gedrocht, besteed daar toch geen aandacht aan.
Laat ze maar gudderen, het seizoen is over.
Blijf toch aub thuis volgende match, een beter signaal kunt ge niet geven aan Roland en co.
Ook al moesten ze per chance winnen in Lier, blijf gewoon thuis, geniet van het weer en andere geneuchten des levens.

Geef Guido de spelers die hij wil en het komt in orde.
Bruls, Matton, Kums, Vossen... zijn de eerste namen die me binnenschieten waar Guido om vroeg.
Als ge ziet wat die van Mutombo gemaakt heeft, als ge dat vergelijkt met een jaar geleden.
Kagé wou hij ook houden, maar blijkbaar vond men dat in den toren niet nodig.
Allemaal wroeters en wurgers he.
Nu vraagt em 6 nieuwe spelers waaronder oa Smolders, lijkt me toch niet onhaalbaar als ge een beetje moeite doet.
Op het eerste zicht een tamelijk anonieme speler, maar voor een ploeg als STVV echt een heel goede zet in mijn ogen.
Iemand waar ge de komende seizoenen op kunt bouwen.
Omring zo'n ervaren as met de jeugdige spelers die Brepoels wil en kan kneden.
Die man zit soms in 3de provinciale te scouten, er loopt geen groter voetbaldier rond op Stayen.

Reken hem af als hij waarlijk tevreden is met zijn kern en toch volledig in de mist gaat.
Maar aub reken de man niet af voor een misbaksel als PO II.
Van in het begin was er terecht ongerustheid door supporters en trainers ivm de kwaliteit van de kern.
Voor velen stond de degradatie al vast, de match op Eupen als dieptepunt, maar één man bleef erin geloven tot het eind en verrichte een mirakel.
Niet met goed voetbal, maar evenzeer een mirakel dat we erin gebleven zijn.
Ook aan de start van vorig seizoen waren er terecht vragen om de kwaliteit van de kern, en ook toen verrichte hij een mirakel met de vierde plek te halen.
Het jaar ervoor in tweede niet minder een mirakel.
Gooi hem buiten en ge zult zien hoe groot de miserie achteraf is.
Deze mening volg ik volledig.Steengoeie post en inderdaad : :heil:
Plaats reactie