duchatelet koopt aandelen Standard

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6726
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Jacques »

Rikke schreef:
Dreke schreef:Leg mij dan eens uit wat er commercieel zo interessant is aan de VZW STVV...

het gaat over het commerciële aspect voor de Schuur ( als em komt ), niet van de VZW, want daar zit niks commercieels in .
Het is thans wel de VZW die over te nemen is, van de NV is nog altijd nergens sprake. Integendeel via uitspraken als 'ik zorg dat die bou verder afgewerkt wordt' geeft Roland aan dat hij dit in eigen beheer wil houden. Ik vraag me dus af wat de Schuur in ons zou zien mais bon, on verra.

Eén chance, een oude Schuur brandt goed, dat opent meteen perspectieven. :lol:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Brusselmans »

Ik heb er bewust niet naar gekeken,omdat ik mijn weekend niet wilde vergallen, een maandag is daar meer geschikt voor.
Hallelujah, hij heeft zijn "semaine de gloire" gehad, en dat mag een beetje geld kosten.
DE man van de week, in Vlaanderen EN Wallonië
De klodders hangen nog steeds te druppelen aan het plafond.
Zielepoot.
Omnia
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:20

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Omnia »

Als 't de Schuur idd wordt, heeft die er heel wat bij te winnen. Niet enkel voor zijn ego (politieker, concertorganisator en dan ook clubeigenaar) maar ook op commercieel vlak. Stél dat 'ie Werchter idd naar hier wil halen: wie in St-Truiden gaat hem nog iets in de weg leggen nadat hij STVV heeft "gered"?

Als 'ie wil, ligt de weg naar een politiek ambt in St-Truiden dan zo open als iets.
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Rikke »

Jacques schreef:
Rikke schreef:
Dreke schreef:Leg mij dan eens uit wat er commercieel zo interessant is aan de VZW STVV...

het gaat over het commerciële aspect voor de Schuur ( als em komt ), niet van de VZW, want daar zit niks commercieels in .
Het is thans wel de VZW die over te nemen is, van de NV is nog altijd nergens sprake. Integendeel via uitspraken als 'ik zorg dat die bou verder afgewerkt wordt' geeft Roland aan dat hij dit in eigen beheer wil houden. Ik vraag me dus af wat de Schuur in ons zou zien mais bon, on verra.

Eén chance, een oude Schuur brandt goed, dat opent meteen perspectieven. :lol:

Als de schuur de VZW overneemt en onder die VZW niet enkel voetbal speelt maar ook zijn muzikale organisaties onderbrengt, dan kan het wel interessant worden voor STVV. Ne mix. En waarom zou dit niet haalbaar zijn? Als de VZW maar een naam heeft.
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Jack »

Rikke schreef:
Jacques schreef:
Rikke schreef:
Dreke schreef:Leg mij dan eens uit wat er commercieel zo interessant is aan de VZW STVV...

het gaat over het commerciële aspect voor de Schuur ( als em komt ), niet van de VZW, want daar zit niks commercieels in .
Het is thans wel de VZW die over te nemen is, van de NV is nog altijd nergens sprake. Integendeel via uitspraken als 'ik zorg dat die bou verder afgewerkt wordt' geeft Roland aan dat hij dit in eigen beheer wil houden. Ik vraag me dus af wat de Schuur in ons zou zien mais bon, on verra.

Eén chance, een oude Schuur brandt goed, dat opent meteen perspectieven. :lol:

Als de schuur de VZW overneemt en onder die VZW niet enkel voetbal speelt maar ook zijn muzikale organisaties onderbrengt, dan kan het wel interessant worden voor STVV. Ne mix. En waarom zou dit niet haalbaar zijn? Als de VZW maar een naam heeft.
Onder de vzw die concerten organiseren zal moeilijk zijn. Een vzw = vereniging zonder winstoogmerk. En dat valt nogal moeilijk te rijmen met concerten organiseren. :)
't Zal dan via een andere constructie moeten.

't Is dan natuurlijk wel de vraag of er van die opbrengsten veel naar 't sportieve zouden vloeien...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door zipke373 »

Jack schreef:
Rikke schreef:
Jacques schreef:
Rikke schreef:
Dreke schreef:Leg mij dan eens uit wat er commercieel zo interessant is aan de VZW STVV...

het gaat over het commerciële aspect voor de Schuur ( als em komt ), niet van de VZW, want daar zit niks commercieels in .
Het is thans wel de VZW die over te nemen is, van de NV is nog altijd nergens sprake. Integendeel via uitspraken als 'ik zorg dat die bou verder afgewerkt wordt' geeft Roland aan dat hij dit in eigen beheer wil houden. Ik vraag me dus af wat de Schuur in ons zou zien mais bon, on verra.

Eén chance, een oude Schuur brandt goed, dat opent meteen perspectieven. :lol:

Als de schuur de VZW overneemt en onder die VZW niet enkel voetbal speelt maar ook zijn muzikale organisaties onderbrengt, dan kan het wel interessant worden voor STVV. Ne mix. En waarom zou dit niet haalbaar zijn? Als de VZW maar een naam heeft.
Onder de vzw die concerten organiseren zal moeilijk zijn. Een vzw = vereniging zonder winstoogmerk. En dat valt nogal moeilijk te rijmen met concerten organiseren. :)
't Zal dan via een andere constructie moeten.

't Is dan natuurlijk wel de vraag of er van die opbrengsten veel naar 't sportieve zouden vloeien...
Op die vraag heb je zelf al het antwoord gegeven...nl. niks, nada, nul. De concerten of toestanden zouden via een andere constructie moeten.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Cremasco »

Als je van ons veld een vuilnisbelt wil maken, moet je maar concerten organiseren.
VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door VWB »

concerten op stayen.. er zijn al meer dan genoeg plaatsen in België waar er degelijke concerten gegeven kunnen worden. Schuermans zijn naam verschijnt meer en meer in de pers.. het is dan ook deze week rock werchter.
hupke
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:27

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door hupke »

Cremasco schreef:Als je van ons veld een vuilnisbelt wil maken, moet je maar concerten organiseren.
als er éénmaal die woongelegenheden gebouwd zijn krijgt men dat niet geregeld : overlast van geluid en smurrie van de concertgangers... maar tennis.. dat zie ik wel zitten.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1201
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Luc »

Cremasco schreef:Als je van ons veld een vuilnisbelt wil maken, moet je maar concerten organiseren.
Enkele zakken kunstgras 'inplanten' en dat is zo in orde ... :)
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Rikke »

hupke schreef:
Cremasco schreef:Als je van ons veld een vuilnisbelt wil maken, moet je maar concerten organiseren.
als er éénmaal die woongelegenheden gebouwd zijn krijgt men dat niet geregeld : overlast van geluid en smurrie van de concertgangers... maar tennis.. dat zie ik wel zitten.

Das zever, al ooit eens gaan kijken in Vorst nationaal of in Antwerpen?
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door lindoke »

Ik heb alles eens goed door gelezen en sommigen zitten volgens mij – in tegenstelling tot sommige anderen - heel dicht bij de waarheid. Wat betreft STVV heeft RD zijn doel bereikt. Namelijk de gronden van Staaien - door hem omgedoopt tot Stayen - voor een prikje gekocht en er in geïnvesteerd tot een multifunctioneel, commercieel aantrekkelijk complex waar "toevallig" de club STVV ook voetbal speelt. Het voetbal en de uitbouw van STVV waren voor hem niet alleen een politieke duw in de rug maar tevens ook een dekmantel om stilletjes en ongemerkt het commerciële van zijn plan uit te werken. Eigenlijk moeten we toegeven dat hij dat ferm gedaan heeft. Ik heb al tamelijk vroeg het gevoel gehad dat hij er een dubbele agenda op nahield en dit hier en op het oude forum een aantal keer aangehaald. Ik ben verre van een visionair en wil zeker geen krediet oogsten van mijn beweringen indertijd, maar spijtig genoeg zijn de meeste onder ons nu er toch van overtuigd en hebben we het bewijs gekregen dat het sportieve bij STVV voor RD van ondergeschikt belang is en het commerciële - de centen dus - belangrijk zijn voor deze "brave" man. Nu kunnen er een aantal weer opperen dat het nogal naief is om te denken dat hij zomaar al zijn centen in STVV ging steken. Inderdaad, ja maar hij heeft onze club wel degelijk gebruikt/misbruikt om zichzelf te verrijken. Het hele complex bestaat in mijn ogen uit twee delen. Het puur commerciële waar STVV volgens mij "gene rotte bal" aan gaat hebben zoals het hotel, winkelruimtes, vergaderzalen, parking, café en ik weet niet wat er nog allemaal in verwerkt zit. Kortom alles behalve de inkomsten van zitjes en de verkoop van de consumpties binnen het stadion. Deze opbrengst zal naar de club gaan mits een jaarlijkse huurprijs aan RD voor het gebruik van zijn stadion. Want laat het duidelijk zijn, STVV noch de stad Sint-Truiden heeft nog een stadion. Daarnaast heb je enkel nog de uitstraling dat je in een modern stadion speelt. Nu zullen sommigen zeggen dat dit toch eerlijk is en zijn goed recht is daar hij erin geïnvesteerd heeft. Inderdaad, maar de toekomst om STVV sportief echt uit te bouwen op deze manier - in ieder gaval op Stayen - voor ééns en altijd gehypothekeerd. Moest de club indertijd zelf in staat geweest zijn dit commerciële te realiseren en dan de gegenereerde inkomsten/winsten te investeren in het sportieve zou je binnen enkele jaren meer dan waarschijnlijk een echte subtopper kunnen worden die zelfs af en toe Europees voetbal speelt en zelfs eens zou kunnen meedingen voor de titel. Nu mag je die evolutie zo goed als zeker op je buik schrijven. Dus de NV (het lucratieve en o zo broodnodige commerciële) blijft in de handen van vriendin Marieke Höfte. De VZW - het sportieve dus waar ook een negatief prijskaartje aanhangt van € 7.000.000 - is dus te koop/over te nemen. Een VZW met een spelerspotentieel dat zelfs niet eens de helft van de waarde heeft van de schuld die deze VZW mee torst. Volgens RD zijn er veel kandidaten om deze VZW over te nemen?!?! Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen of ik zou m'n zuurverdiende centen meer dan moe moeten zijn of de één of andere arabier/rus moeten zijn die zich te pletter verveeld en een duur speelgoedje zoekt. Wat ik bedoel is dat met de inkomsten van het toeschouwers potentieel en de daaraan verbonden inkomsten van consumpties binnen het stadion, sponsoring van een industrie - die in en rond Sint-Truiden ook al niet veel voorstelt - alleen je met moeite en veel doordacht vernuft een modale eersteklasser kan zijn. Dus wie de VZW gaat overnemen is mij een raadsel, al twijfel ik er niet aan dat RD wel iemand zal vinden.

Naar zijn plannen met Standard ben ik benieuwd. Het zou me niet verwonderen moest hij daar min of meer op dezelfde manier te werk gaan en er iets commercieel zou uitbouwen met het sportieve - RSCL - van ondergeschikt belang. Een risico neemt hij volgens mij niet aangezien de marktwaarde van het spelerpotentieel bij Standard al kort bij zijn geïnvesteerde € 41.000.000 ligt. Dan spreken we nog niet van het stadion Sclessin, de accomedatie binnenin, de trainingsvelden, de uitstraling en marktwaarde van de naam van Standard en last but not least de financiële gezondheid van de club op het moment dat hij overneemt. Ik hoop voor Standard dat ik verkeerd ben, maar ik vrees dat RD in Luik commercieel en financieel een voor hem een gouden zaak gaat doen wat tegelijkertijd wel eens de sportieve ondergang van RSCL zou kunnen zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Rikke »

Jack schreef:
Rikke schreef:
Jacques schreef:
Rikke schreef:
Dreke schreef:Leg mij dan eens uit wat er commercieel zo interessant is aan de VZW STVV...

het gaat over het commerciële aspect voor de Schuur ( als em komt ), niet van de VZW, want daar zit niks commercieels in .
Het is thans wel de VZW die over te nemen is, van de NV is nog altijd nergens sprake. Integendeel via uitspraken als 'ik zorg dat die bou verder afgewerkt wordt' geeft Roland aan dat hij dit in eigen beheer wil houden. Ik vraag me dus af wat de Schuur in ons zou zien mais bon, on verra.

Eén chance, een oude Schuur brandt goed, dat opent meteen perspectieven. :lol:

Als de schuur de VZW overneemt en onder die VZW niet enkel voetbal speelt maar ook zijn muzikale organisaties onderbrengt, dan kan het wel interessant worden voor STVV. Ne mix. En waarom zou dit niet haalbaar zijn? Als de VZW maar een naam heeft.
Onder de vzw die concerten organiseren zal moeilijk zijn. Een vzw = vereniging zonder winstoogmerk. En dat valt nogal moeilijk te rijmen met concerten organiseren. :)
't Zal dan via een andere constructie moeten.

't Is dan natuurlijk wel de vraag of er van die opbrengsten veel naar 't sportieve zouden vloeien...

Daar sla je de bal flagrant mis. Wie denk je dat oa marktrock, Suikerrock etc organiseert? Allemaal VZW's
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Since '54 »

Rikke schreef:
hupke schreef:
Cremasco schreef:Als je van ons veld een vuilnisbelt wil maken, moet je maar concerten organiseren.
als er éénmaal die woongelegenheden gebouwd zijn krijgt men dat niet geregeld : overlast van geluid en smurrie van de concertgangers... maar tennis.. dat zie ik wel zitten.

Das zever, al ooit eens gaan kijken in Vorst nationaal of in Antwerpen?

Beste Rikke, ik weet niet waar u privé woont, 't zijn mijn zaken inderdaad niet eens maar ik kan u verzekeren dat één jeugdcafé tegenover uw deur al voldoende is om in een gans weekend geen oog dicht te kunnen doen om nog maar te zwijgen van de smeerlapperij en het vandalisme in uw straat en buurt.
Je kan misschien eens te rade gaan bij de buren en overburen van de destijdse 'Circque Central' in de Beekstraat. Die mensen zouden u verhalen kunnen vertellen waarvan u zoudt opkijken en dan spreken we slechts van één café!
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Rikke »

Since '54 schreef:
Rikke schreef:
hupke schreef:
Cremasco schreef:Als je van ons veld een vuilnisbelt wil maken, moet je maar concerten organiseren.
als er éénmaal die woongelegenheden gebouwd zijn krijgt men dat niet geregeld : overlast van geluid en smurrie van de concertgangers... maar tennis.. dat zie ik wel zitten.

Das zever, al ooit eens gaan kijken in Vorst nationaal of in Antwerpen?

Beste Rikke, ik weet niet waar u privé woont, 't zijn mijn zaken inderdaad niet eens maar ik kan u verzekeren dat één jeugdcafé tegenover uw deur al voldoende is om in een gans weekend geen oog dicht te kunnen doen om nog maar te zwijgen van de smeerlapperij en het vandalisme in uw straat en buurt.
Je kan misschien eens te rade gaan bij de buren en overburen van de destijdse 'Circque Central' in de Beekstraat. Die mensen zouden u verhalen kunnen vertellen waarvan u zoudt opkijken en dan spreken we slechts van één café!

Since, zo bedoel ik het niet. Ik bedoelde maar dat er langs het sportpaleis en rond vorst Nationaal ook allemaal woningen en appartementsblokken staan. Dat bedoelde ik. En waarom zou er wel om de 2 weken een voetbalmatch op Stayen moegen plaats vinden en geen concert? Leg mij nu eens het verschil uit? Verder woon ik in vogelvlucht op nog geen 2 km van Stayen.
Tenandere, voetbal brengt ook vandalisme met zich mee, dan moet je het daar ook over hebben.
Beetje kleinzerig niet?
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
Plaats reactie