duchatelet koopt aandelen Standard

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Dreke »

Rikke schreef:Daar sla je de bal flagrant mis. Wie denk je dat oa marktrock, Suikerrock etc organiseert? Allemaal VZW's
The Entertainment Group?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Since '54 »

Rikke schreef:
Since '54 schreef:
Rikke schreef:
hupke schreef:
Cremasco schreef:Als je van ons veld een vuilnisbelt wil maken, moet je maar concerten organiseren.
als er éénmaal die woongelegenheden gebouwd zijn krijgt men dat niet geregeld : overlast van geluid en smurrie van de concertgangers... maar tennis.. dat zie ik wel zitten.

Das zever, al ooit eens gaan kijken in Vorst nationaal of in Antwerpen?

Beste Rikke, ik weet niet waar u privé woont, 't zijn mijn zaken inderdaad niet eens maar ik kan u verzekeren dat één jeugdcafé tegenover uw deur al voldoende is om in een gans weekend geen oog dicht te kunnen doen om nog maar te zwijgen van de smeerlapperij en het vandalisme in uw straat en buurt.
Je kan misschien eens te rade gaan bij de buren en overburen van de destijdse 'Circque Central' in de Beekstraat. Die mensen zouden u verhalen kunnen vertellen waarvan u zoudt opkijken en dan spreken we slechts van één café!

Since, zo bedoel ik het niet. Ik bedoelde maar dat er langs het sportpaleis en rond vorst Nationaal ook allemaal woningen en appartementsblokken staan. Dat bedoelde ik. En waarom zou er wel om de 2 weken een voetbalmatch op Stayen moegen plaats vinden en geen concert? Leg mij nu eens het verschil uit? Verder woon ik in vogelvlucht op nog geen 2 km van Stayen.
Tenandere, voetbal brengt ook vandalisme met zich mee, dan moet je het daar ook over hebben.
Beetje kleinzerig niet?

Oké ik snap je.

Kijk, ben ook niet tegen een concert maar... 'et ieën consèèr is et ààndere nè' zeggen ze in Sintrùin ;) Wie zou bv iets hebben tegen een concert van André Rieu? Das ist weltklasse! Sint-Truiden en Haspengouw zou er immers wel bij varen.

Wenst men rockconcerten? Oké voor mij niet gelaten maar blijf dan aub uit woonbuurten dat is wat ik wil besluiten.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door zipke373 »

Dreke schreef:
Rikke schreef:Daar sla je de bal flagrant mis. Wie denk je dat oa marktrock, Suikerrock etc organiseert? Allemaal VZW's
The Entertainment Group?
Marktrock eigenlijk door Live entertainment, de opvolger van The entertainment Group die in 2009 op de fles ging.
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Rikke »

zipke373 schreef:
Dreke schreef:
Rikke schreef:Daar sla je de bal flagrant mis. Wie denk je dat oa marktrock, Suikerrock etc organiseert? Allemaal VZW's
The Entertainment Group?
Marktrock eigenlijk door Live entertainment, de opvolger van The entertainment Group die in 2009 op de fles ging.

Zal wel kloppen zeker. Dan heb ik gemist, maar het oorspronkelijke marktrock tot 2006 was een vzw.

Trouwens Trudor organiseert ook optredens in Sint truiden ( midzomeweekbrol of hoe heet dat, en dat is ook een VZW

Een vzw kan perfect concerten etc organiseren, zolang ze de winst maar hergebruiken.
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door bor »

lindoke schreef:Ik heb alles eens goed door gelezen en sommigen zitten volgens mij – in tegenstelling tot sommige anderen - heel dicht bij de waarheid. Wat betreft STVV heeft RD zijn doel bereikt. Namelijk de gronden van Staaien - door hem omgedoopt tot Stayen - voor een prikje gekocht en er in geïnvesteerd tot een multifunctioneel, commercieel aantrekkelijk complex waar "toevallig" de club STVV ook voetbal speelt. Het voetbal en de uitbouw van STVV waren voor hem niet alleen een politieke duw in de rug maar tevens ook een dekmantel om stilletjes en ongemerkt het commerciële van zijn plan uit te werken. Eigenlijk moeten we toegeven dat hij dat ferm gedaan heeft. Ik heb al tamelijk vroeg het gevoel gehad dat hij er een dubbele agenda op nahield en dit hier en op het oude forum een aantal keer aangehaald. Ik ben verre van een visionair en wil zeker geen krediet oogsten van mijn beweringen indertijd, maar spijtig genoeg zijn de meeste onder ons nu er toch van overtuigd en hebben we het bewijs gekregen dat het sportieve bij STVV voor RD van ondergeschikt belang is en het commerciële - de centen dus - belangrijk zijn voor deze "brave" man. Nu kunnen er een aantal weer opperen dat het nogal naief is om te denken dat hij zomaar al zijn centen in STVV ging steken. Inderdaad, ja maar hij heeft onze club wel degelijk gebruikt/misbruikt om zichzelf te verrijken. Het hele complex bestaat in mijn ogen uit twee delen. Het puur commerciële waar STVV volgens mij "gene rotte bal" aan gaat hebben zoals het hotel, winkelruimtes, vergaderzalen, parking, café en ik weet niet wat er nog allemaal in verwerkt zit. Kortom alles behalve de inkomsten van zitjes en de verkoop van de consumpties binnen het stadion. Deze opbrengst zal naar de club gaan mits een jaarlijkse huurprijs aan RD voor het gebruik van zijn stadion. Want laat het duidelijk zijn, STVV noch de stad Sint-Truiden heeft nog een stadion. Daarnaast heb je enkel nog de uitstraling dat je in een modern stadion speelt. Nu zullen sommigen zeggen dat dit toch eerlijk is en zijn goed recht is daar hij erin geïnvesteerd heeft. Inderdaad, maar de toekomst om STVV sportief echt uit te bouwen op deze manier - in ieder gaval op Stayen - voor ééns en altijd gehypothekeerd. Moest de club indertijd zelf in staat geweest zijn dit commerciële te realiseren en dan de gegenereerde inkomsten/winsten te investeren in het sportieve zou je binnen enkele jaren meer dan waarschijnlijk een echte subtopper kunnen worden die zelfs af en toe Europees voetbal speelt en zelfs eens zou kunnen meedingen voor de titel. Nu mag je die evolutie zo goed als zeker op je buik schrijven. Dus de NV (het lucratieve en o zo broodnodige commerciële) blijft in de handen van vriendin Marieke Höfte. De VZW - het sportieve dus waar ook een negatief prijskaartje aanhangt van € 7.000.000 - is dus te koop/over te nemen. Een VZW met een spelerspotentieel dat zelfs niet eens de helft van de waarde heeft van de schuld die deze VZW mee torst. Volgens RD zijn er veel kandidaten om deze VZW over te nemen?!?! Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen of ik zou m'n zuurverdiende centen meer dan moe moeten zijn of de één of andere arabier/rus moeten zijn die zich te pletter verveeld en een duur speelgoedje zoekt. Wat ik bedoel is dat met de inkomsten van het toeschouwers potentieel en de daaraan verbonden inkomsten van consumpties binnen het stadion, sponsoring van een industrie - die in en rond Sint-Truiden ook al niet veel voorstelt - alleen je met moeite en veel doordacht vernuft een modale eersteklasser kan zijn. Dus wie de VZW gaat overnemen is mij een raadsel, al twijfel ik er niet aan dat RD wel iemand zal vinden.

Naar zijn plannen met Standard ben ik benieuwd. Het zou me niet verwonderen moest hij daar min of meer op dezelfde manier te werk gaan en er iets commercieel zou uitbouwen met het sportieve - RSCL - van ondergeschikt belang. Een risico neemt hij volgens mij niet aangezien de marktwaarde van het spelerpotentieel bij Standard al kort bij zijn geïnvesteerde € 41.000.000 ligt. Dan spreken we nog niet van het stadion Sclessin, de accomedatie binnenin, de trainingsvelden, de uitstraling en marktwaarde van de naam van Standard en last but not least de financiële gezondheid van de club op het moment dat hij overneemt. Ik hoop voor Standard dat ik verkeerd ben, maar ik vrees dat RD in Luik commercieel en financieel een voor hem een gouden zaak gaat doen wat tegelijkertijd wel eens de sportieve ondergang van RSCL zou kunnen zijn.
Kan je gedeeltelijk volgen in je uitleg. Maar je vergeet (al dan niet bewust) toch wel een aantal aspecten.
Akkoord dat RD op lange termijn financieel de grote winnaar wordt van dit complex. En theoretisch heb je zelfs gedeeltelijk gelijk als je stelt dat hierdoor de kans om STVV in de toekomst ooit uit te bouwen hierdoor gehypothekeerd is. Tenminste als je droomt om tot een topclub uit te groeien. Anderzijds hou je in deze analyse vooral rekening met wensen en dromen en iets minder met de realiteit. Realiteit was dat je in een verouderd/versleten stadion zat met 1 nieuwe tribune, die je met moeite afbetaald kreeg. Ruimte om commercieel iets te organiseren zelfs al maar op de dag van de wedstrijd was er zo goed als niet want je moest zelfs tenten zetten om de mensen ergens onder te brengen om te eten. Stap voor stap wordt dit stadion nu uitgebouwd tot iets waar je niet langer beschaamd over moet zijn. Waar we met zijn allen toch iets meer comfort hebben. Als de plannen doorgaan (en zo ziet het er voorlopig toch naar uit) heb je volgend jaar, naast de nu reeds bestaande extra mogelijkheden (vb Goethalszaal e.d.) eindelijk ook eens fatsoenlijke (outside) business seats. Met andere woorden je gaat op enkele jaren tijd een stadion hebben waar je en je supporters meer comfort kan aanbieden en meer commerciële mogelijkheden hebt, dan je tot nu ooit gehad hebt. Uiteraard doet het pijn te zien dat in dat complex nog veel meer zit, waar de club niets van gaat zien. Maar dan vergeten we best ook niet uit het oog dat de club ook niet hoeft te investeren om dit te verwezelijken. Laten we eerlijk zijn: als het van de club (k)stvv had moeten komen, hadden we nog heel lang op een verbouwing van het stadion kunnen wachten. En van de gemeente met Vandenhove op kop, moest je op dergelijke inspanningen ook totaal niet rekenen.
Het is op gebied van infrastructuur vrij simpel: ofwel kan je het als club zelf doen, maar dat heeft dan uiteraard voor een bepaalde termijn invloed op het hele budget (dus ook op het sportieve). Ofwel laat je iemand anders dit voor jou betalen, maar dan zal partij op de een of andere manier wel zorgen dat het geld gerecupereerd wordt.
Optie 1 was jammer genoeg niet aan de orde, dus was de keuze vrij klein volgens mij.
Of dit nu voor STVV een goede zaak is draait dus eigenlijk rond 1 zaak: wat betaalt STVV als huur voor zijn stadion. Als die "vriendenprijs" effectief meer symbolisch is, dan is dit voor mij een type voorbeeld van een win-win situatie.
Wat het sportieve betreft is er veel misgelopen met (voor zover ik weet) een vermeerdering van de schulden in de eerste jaren. In het jaar in 2de was zelfs sprake van een verlies van 3 mio€. Maar het jaar met het grootste verlies was ook het eerste jaar van wel doordacht beleid. Namelijk durven investeren om onmiddellijk terug te stijgen. STVV is daar als een van de enige in geslaagd. Een prestatie waar al te licht wordt over gegaan. Vraag anders maar eens aan Lierse, Bergen, Antwerp, Beveren etc. of dit zo evident is. en deze ploegen hebben ook de nodige investeringen gedaan om die terugkeer te realiseren. Het jaar nadien, denk ik dat niemand van ons ongelukkig was. Goede resultaten, zowel sportief als financieel. Vorig jaar was van in het begin de teneur duidelijk: een overgangsjaar. Guido Brepoels heeft van in het begin gezegd: "als we dit jaar doorkomen ziet het goed uit naar de toekomst toe". RD had het over budgetmatig alles onder controlehouden en een berekend risico met de 13de plaats als doel. Ook ik had hier heel zwaar mijn twijfels over en heb (nog steeds) moeite met dergelijke doelstellingen. Maar ook hier heeft hij zijn doelstelling gehaald. En de eerste indrukken dit jaar geven mij een veel beter gevoel dan vorig jaar. Dus misschien komt de voorspelling van Guido toch wel uit.
Dus zelfs op het sportieve is het momenteel niet allemaal kommer en kwel. belangrijk voor mij zijn nu 2 zaken. Een nieuwe sterke man die het budget mee onder controle houdt, maar graag toch wat meer voetbal minded is (en liefst met wat meer kennis van het spelletje). En vooral op welke manier er met de huidige schulden omgegaan wordt. Als hier een fatsoenlijke regeling voor uitgewerkt kan worden, toont hij (voor het eerst) dat hij ook wel degelijk met zijn hart bij de club zat.

Dus de invulling van enkele essentiële zaken (huur stadion en afhandeling schulden) zullen voor mij bepalen of de passage van RD bij STVV (voor zover die al voorbij is) als een zegen of een vloek zal geboekstaafd worden. ook wat betreft het kunstgrasveld zal de toekomst uitwijzen of RD iemand is die de ziel van het speletje niet snapt en koppig aan zijn grote gelijk vasthoudt, ofwel dat hij zijn tijd voorruit was en binnenkort meer en meer clubs gaan overstappen.

Wat ik in ieder geval niet echt zal missen zijn de standpunten die hij soms tegen beter weten in op de meest onbeholpen manier bleef innemen. Hiermee zichzelf zo goed als onmogelijk makend bij de bond en de andere clubs (voornamelijk de eigen verklaarde "grote 4"). Dat STVV hier steeds in meegsleurd werd en regelmatig het slachtoffer van werd (al zal dat nooit officieel aangetoond kunnen worden), leek hem niet zo veel te kunnen schelen, maar ik stoorde er me mateloos aan.

Kortom: RD een mans wiens passage de meest uiteenlopende gevoelens oproept van :heil: tot :fuckyou:
updatedb
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 dec 2010, 10:52

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door updatedb »

Zeer goede analyse Bor, de positieve aspecten mogen ook een belicht worden, de negatieve komen al in extenso aan bod op dit forum.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Iniesta »

Bor, you said it! :toppie:

RD is een zakenman die toevallig in het voetbal terecht is gekomen. Hij bekeek het altijd eerst zakelijk en dan pas sportief al is hij wel meer supporter geworden door de jaren heen. Puur zakelijk had hij na de degradatie eieren voor zijn geld gekozen maar hij investeerde net meer, een gouden zet bleek dat voor ons.

Zonder hem zaten we met 1 deftig tribune en ook een schuld, zij het minder hoog dan nu. Ik zit al te lang om en rond Staaien om nog te denken dat het amateurisme ooit zou wijken. RD deed een poging en lukte hier en daar maar mislukte dan weer op andere vlakken. Emotionele voeling met de supporters kreeg hij nooit echt.

RD investeerde in STVV en koopt nu Standard, zijn goed recht want het zijn zijn centen en hij doet ermee wat hij wil. Wat STVV zal doen hangt af van de opvolger en zijn ambities. Schuermans kan in St-Truiden iets doen en lijkt dus een valabele kandidaat al is hij ook gene gemakkelijke. Die man heeft het rock-imago maar is zeker een even geslepen zakenman als RD. Wie denkt dat er veel zou veranderen, dwaalt volgens mij.

Soit, er beweegt iets op Staaien en de man wiens schuld het allemaal is verdwijnt grotendeels van het toneel. Of het beter zal worden moet blijken. Wat het wel opnieuw aantoont is hoe weinig de supporters nog in deze geld business in de pap te brokken hebben.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Alain »

vanop sporza.be:
"De fans van Standard willen offensief en wilskrachtig voetbal en dat zullen ze ook krijgen. Die verbintenis ga ik formeel aan," zei Duchâtelet bij de voorstelling van trainer José Riga. "Maar voetbal is geen exacte wetenschap. Een kans die net naast doel gaat, een bal die verkeerd botst... Het zijn details die de uitslag van een wedstrijd kunnen bepalen."

Jawel! Ook bij Standard krijgen ze hun engagementsverbintenis! :grappig:
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Motörhead »

Hij begint daar ook al onzin uit te kramen, man, man!

Maar één ding moet ge hem wel nageven, hij heeft wel bijgeleerd over voetbal!
Hij heeft nu meteen een trainer aangesteld die alle stadions al kent in 2de klasse :grappig:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Jack »

Motörhead schreef:Hij begint daar ook al onzin uit te kramen, man, man!

Maar één ding moet ge hem wel nageven, hij heeft wel bijgeleerd over voetbal!
Hij heeft nu meteen een trainer aangesteld die alle stadions al kent in 2de klasse :grappig:
Haha :grappig:
Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Erik Engerd »

Alain schreef:vanop sporza.be:
"De fans van Standard willen offensief en wilskrachtig voetbal en dat zullen ze ook krijgen. Die verbintenis ga ik formeel aan," zei Duchâtelet bij de voorstelling van trainer José Riga. "Maar voetbal is geen exacte wetenschap. Een kans die net naast doel gaat, een bal die verkeerd botst... Het zijn details die de uitslag van een wedstrijd kunnen bepalen."

Jawel! Ook bij Standard krijgen ze hun engagementsverbintenis! :grappig:
AMBITIE? "minstens evengoed doen als vorig seizoen" ha ha ha ha
SNAP 'm het nu nog niet? Een ploeg als Standard MOET zich plaatsen voor de groepsfase in de CHAMPIONS LEAGUE, dat moet al de eerste betrachting zijn van een TOPCLUB Roland !!!!!
TRANSFERS? "we zullen eerst eens in de eigen jeugdwerking kijken"... allé waar hebben we dat nog gehoord? Niet dat dat niet slecht is...maar als 'nieuwe voorzitter' verwachten de supporters toch wel iets extra binnen een topclub...

Ik ga ni zeggen dat Riga gene goede man is, daarvoor ken ik 'm teweinig....Mss dat anderen er een beter overzicht op hebben.. MAAR feit is wel dat het al een beetje ON-Standard is...allé ik geef 'm nog het voordeel ....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door lindoke »

Op voetbalbelgië viel op 09-07-2011 te lezen:

Standard zal geen zotte dingen doen !!!

......"Voorzitter Roland Duchâtelet is heel duidelijk in zijn filosofie: Standard werkt op de middellange termijn. Binnen afzienbare tijd moeten zeven spelers uit de Academie in onze eerste ploeg staan", stelt technisch directeur Jean-François De Sart in Het Laatste Nieuws.

"De nieuwe visie kan gepaard gaan met aanvankelijk wat mindere resultaten, maar de voorzitter heeft nu al gezegd dat hij daarmee geen problemen zal hebben. Een club moet kunnen leven met het vertrek van een aantal spelers. Je leeft met ups en downs."..........."De voorzitter is een uitstekende ondernemer: hij leert mij en de club dat het voetbal een onderneming is waar de emoties niet al te veel mogen meespelen."............Dit seizoen vijfde eindigen zal geen drama betekenen. Als we kampioen kunnen worden, zullen we het niet laten liggen.

Ben ik de enige voor wie die prietpraat bekend in de oren klinkt?!?! :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Jack »

5de worden is voor hem misschien geen ramp, voor de supporters daarentegen...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door lindoke »

Jack schreef:5de worden is voor hem misschien geen ramp, voor de supporters daarentegen...
Inderdaad Jack, en ik kijk al met argusogen uit hoe de reactie van de supporters gaat zijn als de sterkhouders allemaal vertrekken en enkel in de eigen vijver gevist wordt en de resultaten tegenvallen. Ik denk dat we daar dan dit seizoen een paar "Katrina-kes" mogen verwachten :grappig: Ze hebben 1 groot voordeel tov STVV en dat is dat er misschien genoeg potentieel in de jeugd rondloopt om in de middenmoot te draaien. Meer dan genoeg voor Roland natuurlijk maar een pak te weinig voor de doorsnee Standard supporter. Ik blijf erbij, tijd gaat uitwijzen dat Standard het grootste sportief vergift in huis gehaald heeft van het moment dat ze hun club en ziel verkocht hebben aan Roland. Het is volgens mij ook maar een kwestie van tijd voor de media de echte drijfveer gaat zien van deze gehaaide zakenman. Doordat STVV maar een klein visje was in Belgisch voetballand waren het slechts enkelingen zoals Stef Wijnants die inzagen dat RD verkeerd bezig was en dit dan nog onder het moment van een voetbalanalfabeet te zijn. Maar nu in de vurige stede met de Waalse pers er bovenop gaat het niet zo lang duren voordat het masker van de voetbalanalfabeet zal vallen en het gezicht tevoorschijn komt van een zakenman die fiere voetbalclubs opkoopt en in het geniep sportief dood maakt en omvormt tot geldmachines die enkel en alleen tot eigen verrijking dienen.

Bij ons was zijn werk af. Alles opgekocht voor een prikje, het hele boeltje op een legale manier omgevormt (NV en VZW) met oog op commercie en dit niet voor de club maar voor eigen zak en het compleet negeren van de sportieve slagkracht en sportieve toekomst van de club.

Nu is Standard aan de beurt.........
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: duchatelet koopt aandelen Standard

Bericht door Motörhead »

En die mannen hebben méér HARD-DIE supporters dan wij :bat:

Zie het al voor mij, na STVV-Standard staan ze allemaal voor Roland zijn villa. Gaat leuk worden.

Maar ik zorg allesinds voor een spandoek als we op Sclessin spelen, dat we hem niet meer mee terug pakken!
Plaats reactie