STVV - FCB

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - FCB

Bericht door Mikman »

Voor de match was ik vrij optimistisch maar toen het aan de rust 0-3 stond had ik echt een afstraffing verwacht. Maar wat een schitterende tweede helft! Het bewijs dat je op kunstgras óók kan knokken. Inzet heeft ( ik zou bijna durven zeggen: uiteraard ) niets met ploeteren in een modderpoel te maken, zoals vaak verkeerdelijk gedacht, maar wel met druk zetten en er vol voor gaan in de duels. Knap van Guido dat hij voor een 4-3-2 koos toen we met 10 kwamen te staan, Brugge wist echt niet hoe ze dat positioneel moesten opvangen. Ik zou bijna durven zeggen: volgende week gewoon met 10 starten :mrgreen:
Alleen de keuze voor Kotysch begreep ik niet goed en je kan moeilijk zeggen dat die gisteren overtuigd heeft. Heeft te zware voeten waardoor hij zowel op de korte ruimte als op snelheid zeer loom oogt en zwak uitvoetbalt.

Mentaal is dit gewoon enorm belangrijk, dit voelt echt aan als een overwinning. Ten eerste is die prietpraat over dat kunstgras al meteen voor eens en voor altijd naar de prullenmand verwezen ( natuurlijk zijn er spelers die daar beter mee uit de voeten kunnen dan anderen, maar dan moet men daar in de toekomst in je aankoopbeleid dan rekening mee houden, maar het is geen excuus om niet te knokken ) , we starten niet met een 0 op 6 én we weten nu dat we een schijnbaar hopeloze situatie nog kunnen ombuigen.

Lofbetuigingen voor een sublieme Schouterden, Reza die technische finesse mixt met een aandoenlijke werkkracht, Iandoli die echt wel goed uit de verf komt als hij de bruisende massa van de grote zittribune achter zich voelt, en de jonge Schoofs. Die gast kan gewoon voetballen. Vorig jaar na zijn invalbeurt tegen Lokeren kon je aan zijn eerste balcontacten al zien dat hij talent had, sterke voorbereiding gespeeld en nu goed ingevallen. Waarom hem niet op de plaats van Mennes zetten? Dufer vond ik overigens zeer sterk vanaf het moment dat hij noodgedwongen een rij achteruit schoof. Als Daeseleire geschorst is lijkt Dufer rechtsachter en Garcia-Calvette ervoor me de beste oplossing.


Oh ja, durft iemand er nog aan twijfelen dat wij met voorsprong het beste publiek in België hebben? Als ik zag hoe men dit weekend elders al meteen begon te morren en te fluiten, en dan ons publiek dat gewoon achter de ploeg bleef staan bij de hopeloze 0-3, en daarna gewoon voor een heerlijke sfeer zorgde, fantastisch! Nergens wordt er zo hard geklaagd als er geen transfers komen, maar eens de match op gang gewoon allemaal achter de ploeg. Zo hoort het.
Gebruikersavatar
Goody
Berichten: 538
Lid geworden op: 21 okt 2010, 19:26
Supporter van: K.STVV

Re: STVV - FCB

Bericht door Goody »

Cremasco schreef: P.S. ik vond Stayen donkerder, te weinig belichting door het wegvallen van al die grote lichten op de reeds gesloopte tribune.
even off topic verder: dit is echt een gedacht, het licht is overal egaal verspreid, de lampen op de palen kunnen nu overal schijnen en worden niet meer belemmerd door de oude tribune. Doordat er nu, van jullie kant uit, een zwart gat voor jullie is lijkt dit zo. Op het veld is het echt heel helder.

nog even dit: Buyssens wordt momenteel gelinkt aan OHL, hopelijk blijven het geruchten.
Een geluk dat we RD gehad hebben, anders speelden we nu in 2de ...
Messi
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 okt 2010, 23:55

Re: STVV - FCB

Bericht door Messi »

Epische match.

Eerste helft was natuurlijk verontrustend zwak. Tweede helft fantastisch herpakt. :geelblauw:

Castro: weinig te verwijten, pakte voorlopig nog geen punten.
Kotysch: het blijft toch een trage logge speler, met desastreuze opbouwende kwaliteiten. Ik krijg ook soms de indruk dat hij met de daver op het lijf speelt, hij straalt geen vertrouwen uit. Staat bij de eerste goal veel te laks te verdedigen.
Euvrard: beetje zelfde verhaal als Kotysch. Traag, slechte opbouw, beetje onzeker.
Daeseleire: loopt echt verloren op een match. Inzet is goed maar hij moet zich aan de organisatie houden. Het positiespel was zelfs nog slechter als tegen KVM. Pakt een domme rode kaart op een moment dat het echt niet hoefde.
Iandoli: eerste helft wat foutjes. Tweede helft zeer goed, verdedigend en aanvallend.
Mennes: zoals ik eerder had gezegd is dit het seizoen te veel voor hem. Het beste is er van af.
Delorge: speelde zoals altijd een sobere wedstrijd, maar ik blijf het geen meerwaarde vinden.
Christ: blijft een uitermate wisselvallige speler, wissels dom balverlies af met Chimedza-passes.
Dufer: verdedigde zeer goed mee, soms wat ongelukktge tussenkomsten maar al bij al goede wdstrijd.
Schouterden: komt terug op niveau, beste kanarie, bijna alle dreiging kwam van zijn flank.
Reza: veel inzet, technisch goed, een aanwinst.

Verder nog aangenaam verrast door de invalbeurten van Smetana (was zeer gevaarlijk, werd onterecht afgevlagd voor buitenspel) en Schoofs.

In tegenstelling tot vorig seizoen was gisteren het verdedigend compartiment het zwakst en het aanvallend compartiment was nu vrij sterk (enkel in de 2de helft). Daarom gaan er hier op het forum ook stemmen op om verdedigende te versterken. Als men echt Buysens gaat verkopen wat ik weinig realistisch acht komt met in grote problemen. Onze kern is zo smal dat je op iedere positie in de problemen komt als er iemand uitvalt. Nu zal Buysens wellicht op rechtsback gaan spelen en zijn we verplicht om met Kotysch te starten.

Dus versterking blijft zeer nodig, in deze volgorde: verdedigende middenvelder, spits, nr 10, rechtsback, centrale verdediger (ander dan type Kotysch,Euvrard, Buysens), extra linksback (als Iandoli geblesseerd is moeten we Deferm daar gaan zetten, en dan hebben we een probleem).
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: STVV - FCB

Bericht door Dries Herbots »

De eerste helft was dus ronduit zwak. We speelde veel te laag Brugge kon achteraan gewoon rondtikken. Als we de bal kregen in de verdediging werd altijd de lange bal gebruikt en Brugge ving dat natuurlijk makkelijk op. Eerste goal Euvrard glijd uit (is dat gewoon pech of toch het veld?). Derde goal is van Castro. Hij had die moeten klemmen maar het was ook een veraderlijke bal. De eerste helft was iedereen zwak, Schouterden en Reza waren nog bij de beteren. Dan de tweede helft. De eerste 5 minuten zijn we meer voor de goal geweest dan de heel eerste helft. Op 5 minuten stond het 2-3 en na de eerste goal dacht ik al als het publiek erachter gaat staan dan is hier nog iets mogelijk. Guido Deferm erin gebracht voor Mennes een wissel die loonde want het mag ook gezegd worden Deferm een goeie match gespeeld. De tackle van Daeseleire rood vond ik eigenlijk iet of wat overdreven. In de 88ste minuut dacht ik nu is het over. Tot Dufer zijne vrije-trap erin borstelt (Dufer heeft ons op 2 seizoenen toch al belangrijke punten bezorgd). De uitblinkers voor mij waren: Dufer, Christ, Schouterden en Reza. Maar we mogen ook niet blind zijn liefst nog een spits (of 2) zodat Reza achter de spits kan gaan spelen en niet alles alleen moet doen. Nu op Bergen proberen te winnen, en daar moet je proberen te voetballen en stoppen met die lange bal! Maar we zijn van die vervelende nul verlost.

Forza :stvv: !
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV - FCB

Bericht door Brusselmans »

Ondanks alles is STVV een zeer mooie club, als de ballast er eindelijk eens zou kunnen uitgefilterd worden.
Een mooie trainer (zo mooi als een blij kind), blijkbaar ook een mooie voorzitter (getuige zijn reacties na de match), mooie supporters, ook wel mooie spelers (Reza, Dufer, Christ). Anderen kunnen snel weer het krediet opbouwen, als ze dat zelf willen.

De grootste ballast blijkt weg te zijn naar Standard (niet zeker van natuurlijk, we weten niet wat er achter de constructie schuilt), andere ballast, met Mangel en Cleeren op kop MOET eruit. Die mensen zijn niet representatief voor ons !!! Morenne is Haspengouw, Brepoels is Haspengouw, de rest van de leiding is dat niet en moet eruit, zij zijn niet representatief voor hetgeen waar wij voor staan, en belemmeren alleen maar de zaak.
"Loot oos mar potkeire op oos manier", dan komen we er wel. Paarden van Troye en profiteurs in eigen rangen lopen ons echter in de weg. Eens Morenne het aandurft hier de schaar in te zetten, komt het allemaal goed. Op naar een volledige Haspengouwse clubleiding, al hetgeen van buiten de regio snapt er toch de ballen niet van hoe wij in mekaar steken.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV - FCB

Bericht door Halenaar »

Ik weet niet waar te beginnen. Maar mijn god, wat een magische avond was me dat gisteren :love:


Ik denk dat we met z'n allen de eerste helft moeten vergeten. Club speelde op Europees niveau toen, en daar kunnen wij simpelweg niet tegenop. De eerste 10 minuten deden we het wel aardig, maar ons middenveld verzoop en won te weinig duels. Vanvoor stonden ze wel goed, maar die kregen te weinig ballen. Jammer dat we die 3 goalen zo makkelijk slikken. De eerste mag Refaelov veel te makkelijk naar binnenkomen (gleed wel een verdediger, ma soit), de volgende 2 zijn dekkingsfouten van Daeseleire. Wat stond die trouwens gisteren te doen? Aan het zwemmen? Al een change dat Dufer hem nog een pak hielp, of we hadden er nog een paar langs zijn kant zien binnengaan. Het viel echt op: quasi elke aanval van club kwam via Lestienne, maar het moet ook gezegd worden dat die een dikke match speelde.

Tweede helft dan: Ik weet niet wat Brepoels ze gegeven heeft onder de rust, maar hoedat onze kanaries de kleedkamer uitkwamen dat was niet normaal. Niet als een aangeslaagde spelersgroep, maar als een bende leeuwen die kost wat kost hun tegenstander een les wou geven. Het is zeer lang geleden dat ik nog zo'n goed aanvallend voetbal heb gezien, ik heb echt genoten van onze combinaties. We deden de miljoenenploeg van Club echt pijn, en dat was zalig om te zien. Als dan nog ons 2de wapen, de 12de man, zich erachte gaat zetten weet je dat het kan spoken op Stayen....
Ik wil de volgende heren een dikke proficiat wensen:

Schouterden:Eindelijk zie ik de Schouterden terug van het eerste jaar, en dat is een genot voor een voetballiefhebber! Snelheid, diepgang, acties, en magnifieke voorzeten. Om over zijn goal nog maar te zwijgen! Zeer dikke match Nils, hopelijk blijf je dit niveau aanhouden. Ik ben in ieder geval verdomd blij dat we de Schouterden terug hebben van het eerste seizoen :)

Reza: Ik zeg het nogmaals: wat een sterke transfer! Zeer snel en technisch gigantisch sterk, en enorm veel diepgang in huis. De Club verdedigers hadden het verdomd moeilijk met hem, en dat is een hele prestatie voor maar 1 spits die pas in eerste klasse komt kijken. Reza heeft zowiezo nog veel potentieel en ik ben echt benieuwd wat we nog van hem gaan zien. Van hem gaan we nog genieten op Stayen.

Dufer: Vorig jaar erbarmelijk slecht, maar is ijzersterk aan dit seizoen begonnen. Brengt niet veel diepgang en snelheid, maar technisch zo goed dat hij altijd voor gevaar kan zorgen. Bovendien ook een rustbrenger in het elftal, mede door zijn ervaring. We hadden heel veel geluk dat hij met verve Daeseleire kwam helpen en uiteindelijk ook vervangde.

Iandoli: Idem met Reza, ook een zeer sterke transfer. 1 blok beton waar je niet langs komt! Als je de beste speler van Israel in uw achterzak kan steken, dan ben je een topper. Had gisteren zijn handen vol, maar als hij mee opkwam was hij altijd gevaarlijk met een paar mooie acties en voorzetten.

Christ: Zeer sterk, zowel offensief als defensief, en dat laatste is nieuw voor hem. Jaagde goed door, stooide erop los met kwistige passes en voorzetten, een paa mooie acties, rustbrenger... Hopelijk blijft hij dit niveau vasthouden!

Brepoels: 9/10 is zijn eindrapport van gisteren wat mij betreft. Hij bewees gisteren nogmaals dat hij de beste trainer is van Belgie. Want je moet het maar durven, iedereen bij de rust verwachte een afstraffing, en 90% van de trainers zou dan gewoon een muur bouwen en betonvoetbal spelen. Niet zo met Brepoels: een gigantische peptalk bij de rust en de spelers als leeuwen de plein opgestuurt, en met een typische Brepoels opdracht: Gewoonweg alles geven en laten zien wat we in huis hebben, en dat hebben we ook gezien. Bedankt Guido ;)
amelieke
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 okt 2010, 10:28

Re: STVV - FCB

Bericht door amelieke »

De reactie van onze voorzitter gisteren was van iemand die meeleeft met onze club.
Daarbij zie je dat deze wissel wel eens een openbaring voor onze club kan zijn. :stvv:
updatedb
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 dec 2010, 10:52

Re: STVV - FCB

Bericht door updatedb »

Brusselmans schreef:Morenne is Haspengouw, Brepoels is Haspengouw, de rest van de leiding is dat niet en moet eruit, zij zijn niet representatief voor hetgeen waar wij voor staan, en belemmeren alleen maar de zaak.
Reza is niet Haspengouw en moet eruit? Iandoli is niet Haspengouw en moet eruit? Christ is niet Haspengouw en moet eruit? Dufer is niet Haspengouw en moet eruit? Wat een dom, plat, racistisch gewauwel. "Respresentatief voor hetgeen waar "wij" voor staan?" Man man man...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV - FCB

Bericht door Halenaar »

amelieke schreef:De reactie van onze voorzitter gisteren was van iemand die meeleeft met onze club.
Daarbij zie je dat deze wissel wel eens een openbaring voor onze club kan zijn. :stvv:
Inderdaad, wat een emoties van onze Benoit gisteren. Zoiets was dus onmogelijk met Roland, en daaraan zie je ook meteen het verschil tussen beide :)
amelieke
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 okt 2010, 10:28

Re: STVV - FCB

Bericht door amelieke »

Dimi heeft een schorsingsvoorstel van 3 speeldagen gekregen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV - FCB

Bericht door Halenaar »

amelieke schreef:Dimi heeft een schorsingsvoorstel van 3 speeldagen gekregen.
Was te denken, was een soortgelijke overtreding als dat van Odoi, die er ook 3 kreeg. Als STVV echter in beroep gaat dan kan Daeseleire nog spelen tegen Bergen.
updatedb
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 dec 2010, 10:52

Re: STVV - FCB

Bericht door updatedb »

Halenaar schreef:
amelieke schreef:Dimi heeft een schorsingsvoorstel van 3 speeldagen gekregen.
Was te denken, was een soortgelijke overtreding als dat van Odoi, die er ook 3 kreeg. Als STVV echter in beroep gaat dan kan Daeseleire nog spelen tegen Bergen.
Ja idd is vergelijkbaar met die van Odoi. Anderzijds vind ik het er toch wat over hoor, drie dagen voor zo'n overtreding...
amelieke
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 okt 2010, 10:28

Re: STVV - FCB

Bericht door amelieke »

Denk het niet dat hij kan spelen,omdat de schorsing ingaat vanaf de zaterdag.
Odoi heeft mogen spelen omdat hun wedstrijd vrijdag stond geprogrammeerd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - FCB

Bericht door Mikman »

Ik zou niet in beroep gaan, als je de schorsing opschuift kom je binnen een paar speeldagen misschien in de problemen. Nu is iedereen nog fris en fit.

Dufer kan wel op rechtsachter spelen. Daar heeft hij het probleem van het gebrek aan diepgang bij hem niet en dan heb je twee vleugelbacks die heel goed kunnen uitvoetballen.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV - FCB

Bericht door Jack »

Ik vind dat je niet in beroep moet gaan.
Het was een veel te stevige fout die bestraft mag worden.
3 is juist. Gewoon aanvaarden en niet flauw doen.
Plaats reactie