Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Alles over de wedstrijden van STVV
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Ozzy »

Halenaar schreef:Wie er nog moest aan twijfelen: Guido kreeg vandaag applaus van de spelersgroep bij zijn afscheid, en de spelers hebben nogmaals benadrukt dat ze verder bij Guido wouden werken.
Dat is natuurlijk een verdiend applaus voor een gedreven en hard werkende trainer.
Maar ik vrees dat er spelers bij zullen zijn die het applaus niet ter harte hebben genomen.
Ken je één speler die zo oprecht gaat zijn en zeggen: sorry Guido maar ik ben content dat ik van U af ben.

Onthou dit Halenaar: wij leven allang niet meer in een oprechte wereld laat staan dat kleine kinderen die voetballers nu eenmaal zijn en hun beklag gingen maken omdat de kids te hard moesten trainen eerlijk zijn.
Daarvoor zijn ze teveel met hun eigen belangen bezig.
Gebruikersavatar
Kan Harie
Berichten: 187
Lid geworden op: 01 feb 2011, 00:02
Supporter van: STVV

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Kan Harie »

Cremasco schreef:Guido,

Ik heb je langs de krijtlijnen van het trainingsveld een aantal keer overladen met vragen. Ik kreeg steeds antwoord en gefundeerd. Ik heb je leren waarderen als mens op alle gebied. Je hebt ons tranen in de ogen doen krijgen. Je hebt STVV op de kaart gezet, STVV terug in een goed daglicht gebracht vanuit je enthousiasme dat je op iedereen overbracht. Je kon begeesteren als geen ander : een motivator en vaderfiguur afgewisseld met een harde trainer die door de spelers gesmaakt werd. Je bent het kind van de rekening maar zeker niet alleen de schuldige van de huidige neerwaartse spiraal. Je schreeuw om versterking werd onvoldoende beantwoord vanuit de bestuurskringen, hetgeen je opvolger ook zal moeten toegeven op termijn. Niemand begrijpt dit als supporter dat het bestuur niet beter en anders inkocht. Al die heisa zorgt er nu wel voor dat het bijna zoveel kost dan 1 of 2 door u gevraagde spelers bijhalen.

Jij zorgde dat de turbulentie plaats maakte voor rust en werkijver om misschien nog 10 jaar verder te gaan. Het kan soms aan kleine dingen hangen : als Dufer tegen KVM bv niet tegen de paal stampt maar erin en als Castro ook maar een fractie van een seconde eerder was op die bal tegen Lokeren waaruit de eerste goal voortspruitte, dan verliezen we die match niet en hebben we 2 punten meer en was je nog aan het roer. Anderen hebben er anders over beslist. Je krijgt voor mij voor altijd een plaats in mijn supportershart. Hopelijk zien we je snel weer op Stayen maar niet na the best of five tegen Lommel of zo. Doe ons dat niet aan. Liever terug in een STVV-zetel.
Het leven is een komen en gaan. Je tijd van gaan is gekomen. Op Kortrijk was het me duidelijk dat het echt niet meer klikte. Guido we zullen je missen. Een dikke merci en je verlaat STVV niet door een achterpoort maar door de poort waar enkel grote STVV-coryfeeën door mogen.
Chapeau Cremasco, dat is perfect verwoord van hoe we ons voelen.. Dat ene trainer zo geliefd is geraakt bij de supporters is toch wel erg zeldzaam hoor, ik denk dat dat nergens in eerste klasse te vinden is. Maar Guido was dan ook meer dan een goeie trainer, het is gewoon ook nog eens een toffe peer, hoop dat hij snel ergens onderdak vindt. Hij verdient het.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Halenaar »

Ozzy schreef:
Halenaar schreef:Wie er nog moest aan twijfelen: Guido kreeg vandaag applaus van de spelersgroep bij zijn afscheid, en de spelers hebben nogmaals benadrukt dat ze verder bij Guido wouden werken.
Dat is natuurlijk een verdiend applaus voor een gedreven en hard werkende trainer.
Maar ik vrees dat er spelers bij zullen zijn die het applaus niet ter harte hebben genomen.
Ken je één speler die zo oprecht gaat zijn en zeggen: sorry Guido maar ik ben content dat ik van U af ben.

.
Er zullen er zeker zijn van wie het applaus niet gemeend was. Maar het overgrote deel wel hoor, anders krijg je zeker geen applaus van een spelersgroep. Dat kreeg Franky zelfs niet in Genk :)
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Cremasco »

Kan Harie schreef:
Cremasco schreef:Guido,

Ik heb je langs de krijtlijnen van het trainingsveld een aantal keer overladen met vragen. Ik kreeg steeds antwoord en gefundeerd. Ik heb je leren waarderen als mens op alle gebied. Je hebt ons tranen in de ogen doen krijgen. Je hebt STVV op de kaart gezet, STVV terug in een goed daglicht gebracht vanuit je enthousiasme dat je op iedereen overbracht. Je kon begeesteren als geen ander : een motivator en vaderfiguur afgewisseld met een harde trainer die door de spelers gesmaakt werd. Je bent het kind van de rekening maar zeker niet alleen de schuldige van de huidige neerwaartse spiraal. Je schreeuw om versterking werd onvoldoende beantwoord vanuit de bestuurskringen, hetgeen je opvolger ook zal moeten toegeven op termijn. Niemand begrijpt dit als supporter dat het bestuur niet beter en anders inkocht. Al die heisa zorgt er nu wel voor dat het bijna zoveel kost dan 1 of 2 door u gevraagde spelers bijhalen.

Jij zorgde dat de turbulentie plaats maakte voor rust en werkijver om misschien nog 10 jaar verder te gaan. Het kan soms aan kleine dingen hangen : als Dufer tegen KVM bv niet tegen de paal stampt maar erin en als Castro ook maar een fractie van een seconde eerder was op die bal tegen Lokeren waaruit de eerste goal voortspruitte, dan verliezen we die match niet en hebben we 2 punten meer en was je nog aan het roer. Anderen hebben er anders over beslist. Je krijgt voor mij voor altijd een plaats in mijn supportershart. Hopelijk zien we je snel weer op Stayen maar niet na the best of five tegen Lommel of zo. Doe ons dat niet aan. Liever terug in een STVV-zetel.
Het leven is een komen en gaan. Je tijd van gaan is gekomen. Op Kortrijk was het me duidelijk dat het echt niet meer klikte. Guido we zullen je missen. Een dikke merci en je verlaat STVV niet door een achterpoort maar door de poort waar enkel grote STVV-coryfeeën door mogen.
Chapeau Cremasco, dat is perfect verwoord van hoe we ons voelen.. Dat ene trainer zo geliefd is geraakt bij de supporters is toch wel erg zeldzaam hoor, ik denk dat dat nergens in eerste klasse te vinden is. Maar Guido was dan ook meer dan een goeie trainer, het is gewoon ook nog eens een toffe peer, hoop dat hij snel ergens onderdak vindt. Hij verdient het.
Het voelt alsof we een informatiebron kwijt zijn en een man wie je alles mocht vragen, die nooit hautain was, ik zal nog meer zeggen : het was alsof ze mijn eigen broer zijn job afnamen, zo voelde ik het aan.
Moest ik het geluk hebben om hem vandaag tegen te komen, ik zou hem een stevige handdruk en omhelzing geven. In mijn 31 jaar supportershart(ik ga al van mijn 7e) zal het zeer moeilijk zijn om nog ooit iemand te vinden die kan benaderen wat Guido met mijn emoties heeft teweeg gebracht. Extase is nog te licht uitgedrukt.
Laatst gewijzigd door Cremasco op 04 sep 2011, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Cremasco »

Eerste beelden en commentaar van Guido na zijn ontslag : Guido ten top.
Zo een man met zo een uitstraling moet een functie binnen de club krijgen : MOET Morrenne MOET
http://vtm.be/nieuws/sport/72924-ik-bli ... n-dankbaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatste beeld is vanuit Café "De key" in Schurhoven. "Tot ziens" zijn zijn laatste woorden. Hopelijk idd. tot ziens.

Morgen zou Guido in de avondeditie van stadion zitten naar verluidt : allen kijken zou ik zeggen en in extra time zal hij misschien ook wel zitten.

http://www.een.be/teletekst#myTeletext=0_0_0_508_01" onclick="window.open(this.href);return false; en de twee pagina's die erop volgen.

http://www.youtube.com/watch?v=QaKZgLttb3M" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Halenaar »

Zoveel te meer informatie er vrijkomt, zoveel te kwader dat ik word. Wat een flagrane leugens het bestuur, met op kop Morenne, verstuurd hebben naar de buitenwereld is gewoon schandalig. Zeveren tegen de supporters dat er zeker nog versterking gaat bijkomen, maar tegen Guido doodleuk zeggen dat er geen geld is. Liegen als de beste.

Guido wou dus nog meer ervaring en spelers in de kern, zoals iedereen al weet. Hij zegt ook dat je niet direct resultaten haalt met die spelers aangezien ze van 2de klasse komen en nog geen ervaring hebben, en daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven. Hij wou ook nog blijkbaar een nieuwe rechterflankaanvaller, hij vind Dufer een goede voetballer maar met te weinig diepgang (wat ik ook al zei btw) dixit Guido.

Voor de rest getuigt deze man weer van intrinsieke klasse. Nergens natrappen, eerlijk, correcte antwoorden en vooral iedereen dankbaar. Zijn antwoord aan Morenne en co zal nog wel komen, maar dan op het veld. Brepoels heeft ook nog stage uitnodigingen gehad van Schalke 04 en Chelsea!

http://www.sporza.be/cm/1.1102553?view=popupPlayer" onclick="window.open(this.href);return false;
delwiche
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jan 2011, 17:00

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door delwiche »

Cremasco schreef:Eerste beelden en commentaar van Guido na zijn ontslag : Guido ten top.
Zo een man met zo een uitstraling moet een functie binnen de club krijgen : MOET Morrenne MOET
http://vtm.be/nieuws/sport/72924-ik-bli ... n-dankbaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatste beeld is vanuit Café "De key" in Schurhoven. "Tot ziens" zijn zijn laatste woorden. Hopelijk idd. tot ziens.
Wat ik daar meegemaakt heb 1u30 aan een stuk met camera en zonder camera.
Ik heb er één woord voor,ik twijfelde op het begin. Maar nu 1 woordje respect. En de manier waarop het allemaal gelopen is trek op gene orgel.
Weet je dat Brepoels dacht dinsdag dat hij op de club geroepen werd, voor 1 een transfer of voor een contractverlenging voor hem zelf. Maar neen hij kreeg zijne C4.

En ja hij hoopt dat spelers hem op Sintruiden zoals .Mingolet en Odoi achterna gaan,Rob Schoofs nam hij als vb dat wordt ne grote die heeft alles voor het te maken. Standard was er bijna mee weg. Maar neen hij bleef.
De eerlijkheid van hem zelf druipt van hem af nu ist aan het bestuur om ook eerlijk op te treden en de nodige stappen te ondernemen.

Wat ik het trafste van al vind is,het hele rompslomp vandaag in dat café...
Waar haalt Benoit Morrenne het karakter vandaan nr 1 persoon te bellen wat Guido allemaal te zeggen had,dan had Benoit Morrenne zelf aanwezig moeten zijn. Juist na dat interview... Maar neen,iemand anders moest verslag uitbrengen wat Guido te vertellen had.
Coach373
Berichten: 137
Lid geworden op: 18 dec 2010, 12:48

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Coach373 »

Brepoels praat van de jeugd, dat ze geduld moeten hebben maar welke jeugdspelers heeft hij gebracht:

Enkel Bertjens is mogen startten in Kortrijk. En Schoofs heeft enkele invalbeurten op zijn kerfstok.
Ngawa, is al 2 keer mogen startten. Omdat Daeselaire geschorst was. Anders had die ook zijn kans niet gehad.

Sorry maar jongens van 23 jaar kan je nog moeilijk jeugd noemen eh Brepoels.
Schouterden zit nu al 2,5 seizoen in de A-kern en heeft maar 5 goede wedstrijden weten te spelen.
Deferm zit al 5 jaar in de A-kern en heeft nog altijd geen echte vaste basisplaats.
Daeselaire heeft nooit kunnen doorbreken in Genk. En zal het jammer genoeg moeten doen met een ploeg als STVV.

Reza heeft ook al enkele jaren in de Hollandse 2e klasse gespeeld. Maar hem wil ik gerust bij jeugd tellen omdat hij nieuw is.

Maar voor de rest heb je in je verdediging:
Iandoli, Buyssens, Euvrard en Castro (ervaring genoeg)

Middenveld:
Dufer, Christ, Mennes, Delorge (ervaring genoeg)

Aanval:
Okotie en Smetana (ervaring genoeg maar komen beiden moederziel alleen in een nieuwe wereld)
mbalame
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2011, 08:59

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door mbalame »

Ik heb een vraagje:
Waarom denken jullie (en zovelen) dat Roland Duchâtelet achter dit ontslag zit?
Ik ben bewust van het feit dat hij gierig was bij STVV m.b.t. transfers en dat dit op veel onbegrip stuitte. Ook heb ik ondervonden dat hij niet de grootste communicator is en dat zijn relatie met Brepoels niet optimaal was (al laten ze in de media wel uitschijnen dat ze elkaar respecteren).
Wat zijn de andere feiten/geruchten die deze stelling onderschrijven?

Mvg

Een Standard-fan
Gebruikersavatar
tbird
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 nov 2010, 16:09

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door tbird »

mbalame schreef:Ik heb een vraagje:
Waarom denken jullie (en zovelen) dat Roland Duchâtelet achter dit ontslag zit?
Ik ben bewust van het feit dat hij gierig was bij STVV m.b.t. transfers en dat dit op veel onbegrip stuitte. Ook heb ik ondervonden dat hij niet de grootste communicator is en dat zijn relatie met Brepoels niet optimaal was (al laten ze in de media wel uitschijnen dat ze elkaar respecteren).
Wat zijn de andere feiten/geruchten die deze stelling onderschrijven?

Mvg

Een Standard-fan
Zeker een riooljournalist. Ik zou hier niet op antwoorden
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Mikman »

mbalame schreef:Ik heb een vraagje:
Waarom denken jullie (en zovelen) dat Roland Duchâtelet achter dit ontslag zit?
Ik ben bewust van het feit dat hij gierig was bij STVV m.b.t. transfers en dat dit op veel onbegrip stuitte. Ook heb ik ondervonden dat hij niet de grootste communicator is en dat zijn relatie met Brepoels niet optimaal was (al laten ze in de media wel uitschijnen dat ze elkaar respecteren).
Wat zijn de andere feiten/geruchten die deze stelling onderschrijven?

Mvg

Een Standard-fan

Duchâtelet zit niet achter het ontslag van Brepoels, en ik vermoed dat ook Mangelschots en zelfs voor een gedeelte Morrenne niet helemaal achter deze beslissing stonden. Men viseert de verkeerde mens(en). Het zijn de minderheidsaandeelhouders bij STVV die met stip verantwoordelijk zijn voor dit ontslag ( Withofs en vooral Vanleeuw ) omdat zij hun macht wilden vrijwaren. Wie goed luistert bij het interview van Brepoels met Vandenbempt, kan trouwens tussen de regels opmerken dat Brepoels dat ook aangeeft. De voorzitter zei tegen Brepoels toen die zijn C4 kreeg "ik beslis hier niet alleen over".


Als Duchâtelet nog voorzitter was, was Brepoels nooit ontslagen geweest. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik heimwee heb naar :Roland: of dat Duchâtelet een betere voorzitter was, je mag hem nog altijd houden :geelblauw: .
Alleen was hij alleenheerser en kon hij daardoor zijn eigen ding doen ( soms goede dingen, al te vaak verkeerde dingen, tot grote frustratie van de achterban ), terwijl Morrenne wel rekening moet houden met de mening van anderen. Morrenne heeft 51% van STVV in handen, het is niet voor niks dat Duchâtelet absoluut ook die 20% aandelen van D'Onofrio bij Standard wou, ook al had hij die niet nodig om de meerderheid te hebben. Nu is hij alleenheerser op Sclessin en moet hij met niemand rekening houden.
mbalame
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2011, 08:59

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door mbalame »

@ tbird: toch niet hoor.
@ Mikman: bedankt voor het antwoord. Ik kan persoonlijk moeilijk geloven dat RD nu een afrekening zou plaatsen en begrijp vooral niet hoeveel weerklank dit krijgt.
Over Duchâtelet ben ik overigens tot zover heel erg tevreden. Heeft de overname heel professioneel aangepakt en met De Sart en Pierre Francois (om toch enige vorm van continuïteit te houden) en zelfs met Riga de juiste mannen op de juiste plaats gezet, naar mijn gevoel. Laat het sportieve beleid momenteel ook echt over aan De Sart en Francois. Alleen bij belangrijke beslissingen (goedkeuren transfer) komt hij aan tafel zitten. Blijft afwachten natuurlijk, maar tot zover zeker een positief gevoel.
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Motörhead »

mbalame schreef:Ik heb een vraagje:
Waarom denken jullie (en zovelen) dat Roland Duchâtelet achter dit ontslag zit?
Ik ben bewust van het feit dat hij gierig was bij STVV m.b.t. transfers en dat dit op veel onbegrip stuitte. Ook heb ik ondervonden dat hij niet de grootste communicator is en dat zijn relatie met Brepoels niet optimaal was (al laten ze in de media wel uitschijnen dat ze elkaar respecteren).
Wat zijn de andere feiten/geruchten die deze stelling onderschrijven?

Mvg

Een Standard-fan
Best, ik denk niet dat er nog enige band is tussen Duchatelet en ons bestuur.

Maar ik vrees wel dat beide clubs serieus int oog gehouden worden! Alles wat STVV & Standard doen wordt nu met een vergrootglas bekeken! En wie denk je dat daar achter zit? Onze vrienden uit Brussel!

Collin heeft nog steeds een rekenig te vereffen met Duchatelet. En geloof me die gaan er een smerig spelleke van maken.
Het gaat nog wat geven als beide clubs tegen elkaar gaan spelen...

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=44432" onclick="window.open(this.href);return false;

Maarja RSCA is nooit de vriend geweest van STVV & Standard.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Cremasco »

Delwiche, zat Vandenbempt dan Guido te interviewen bij "de key" ? Want er was zoveel tumilt op de achtergrond, precies een café...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Brepoels : ja of neen => Brepoels ontslagen

Bericht door Since '54 »

Wie is de hoofdverantwoordelijke voor het ontslag van Guido Brepoels?

1. Roland Duchâtelet? Ik zie er niet direct een échte gegronde reden voor om vanuit Sclessin een afrekening te houden naar de werking van STVV toe. Een monument als Brepoels ontslaan als je geen direct zeggenschap meer hebt kàn gewoon niet.

2. Guy Mangelschots & Peter Voets. Ik zie die twee de drie aandeelhouders daartoe niet (meer kunnen) bewegen. De eerste is al blij dat hij nog in leven is. De tweede is naar mijn gevoel amper een gesprekspartner en mag blij zijn dat hij een job als T2 heeft bereikt. Ik zie hem dat trouwens in geen enkele andere eersteklasser aankunnen laat staan een job als T1 bij STVV.

3. De spelers, Er is geen enkele speler gehoord door het bestuur. Dit zegt voor mij voldoende.

4. Benoît Morrenne dan alleen? Denk ik niet. Is pas voorzitter en had tal van reformaties kunnen doorvoeren maar Guido Brepoels naar de slachtbank leiden was voor zijn imago en voor de STVV-zaak geen optie. In al zijn interviews steekt hij trouwens, tot op vandaag, nog steeds de loftompet over de Bilzenaar.

5. Vanleeuw en Withofs tenslotte? Zou kunnen, gewoon omdat bij hen het minste voetbalverstand gehuisvest is. Misschien zijn er intriges geweest en weten wij (nog) niet tot welke vuile spelletjes die twee in staat zijn. Mogelijks hebben ze Morrenne voor bepaalde voldongen feiten gesteld 49 tegen 51 waarbij er 2 %-tjes stilaan maar zeker uit de bilnaad van Morrenne gevloeid zijn en beiden van de gelegenheid hebben gebruik gemaakt om hun 49 % menen te moeten veilig stellen.

En nochtans Barbertje moest hangen! Ooit zal het uitkomen, het moèt uitkomen al brengen de kraaien het uit! :x
Plaats reactie