KV Mechelen - KSTVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Jack »

Net terug thuis vanuit Mechelen.
Tja, het was van beide kanten niet goed.
Een gelijkspel was juist geweest.
Er wordt iets meer gecombineerd dan vorig jaar, maar goalen maken gaat weer een beproeving vanjewelste worden.

Reza was zeker niet slecht, kan echt wel wat, maar kan dat allemaal niet alleen blijven doen.
De flanken zijn gewoon ook te zwak. Dufer en Schouterden beiden niet super slecht, maar zeker ook niet goed. Maar ja, Dufer maakt daar dan weer een super goal...
Waarom niet eens met 2 spitsen spelen (dan hebben we er natuurlijk wel nog nieuwe nodig), Brepoels wachtte ook te lang met de wissel van Smetana.

Deferm. Deed die mee? Heeft zich goed verstopt. Een beperkte verdedigende speler zetten als spelmaker is geen goed idee, zeker als dat de helft van de tijd dan ook nog een zwakke legume is.
Waarom dan Christ niet laten beginnen, dan kan je na 70min nog altijd Deferm opzetten. Christ heeft op 15min toch al meer gretigheid getoond dan Deferm op 75min.

Als je 't programma bekijkt kan het een heel foute start worden, en dan loop je weer achter de feiten aan heel 't seizoen...
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1201
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Luc »

amelieke schreef:Waarom stelt hij nu weer deferm op in de plaats van Christ.
Hij wil toch zo graag een nr 10 waarom mag Christ dat niet zijn,of wil hij deze man geen vertrouwen geven.
Nee liever nog een speler die verdedigend denkt dan iemand die u aanvallend iets zou kunnen bijbrengen.
Men zou beter eens iedereen op zijn plaats zetten waarvoor hij gehaald is,dan iemand op een plaats te zetten waar die vorig jaar al bewezen heeft dit niet te kunnen.
En dan maar zagen en klagen dat niemand naar STVV wil komen. :oops:
Onbegrijpelijk dat Christ niet start ! Hij speelde een goede voorbereiding !
Met Deferm, Mennes, Delorge, Schouterden, ... kom je te kort !
Guido vond het jammer voor 'zijn jongens', ze verdienden dit niet !
Guido doet raar, bracht Smetana te laat in en moet dringend van systeem veranderen.
Deferm wordt alvast de nieuwe 'TINA' ! Op deze manier kan je niemand overtuigen een abonnement te kopen !
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door 't kanarieke »

STVV speelde beter dan ik gedacht had.

Eerste helft:

STVV nam meteen het heft in handen; het drukte KVM weg. Het combinatiespel van de kanaries bracht toch wel een paar keer mooi eentijdsvoetbal op de mat. De druk nam na de eerste 15/20 minuten af, KVM nam over. Maar dit resulteerde niet in echt goede kansen. Er waren vooral veel slordigheden (langs beide zijden), wat niet echt resulteerde in mooi voetbal. Ook de scheidsrechter kwam naar mijn mening iets te veel voor in het spel. Hij zorgde er mee voor dat de match niet echt aantrekkelijk was om naar te kijken. STVV eindigde de eerste helft zowaar met 52% balbezit en 6 doelkansen (waarvan 4 op het kader). Ruststand: 0-0.

Tweede helft:

KVM kwam onmiddellijk sterk uit de kleedkamer. Het drukte STVV weg, dit resulteerde uiteindelijk in de verdiende treffer voor KVM. Pandza lepelde -volledig op eigen houtje- de bal schitterend in het Truiense doel; 1-0. De Kanaries kwamen hierna weer opzetten met verzorgde combinaties. Maar de Mechelse verdediging bleek uiterst moeilijk te verschalken, totdat Dufer zijn cartouchen liet ontbranden. Een wegdraaiende "neut" in de bovenste hoek van het Mechelese doel, deed de Truiense hoop terug oplaaien (1-1). Hierna bleven de Truiense combinaties achterwegen, die plaats maakte voor de lange bal. De kanaries probeerden daarmee het punt te verzilveren. Maar niets was minder waar, want na slecht wegwerken viel de bal voor de voeten van Goreus -die zonder aarzelen en na een mooie controle- de bal staalhard langs Castro plaatste. De einstand stond vast; 2-1.

Basiselftal:

Castro: zeer goede prestatie. Deed veel broodnodige saves.

Daeseleire: goed, trok vaak mee ten aanval. Maar het defensieve werk werd soms verwaarloosd. Niettemin een echte vechter.
Buyssens: Degelijke prestatie. Vormt een sollide blok samen met Euvrard. Vandenbergh kreeg geen voet aan de grond.
Euvrard: Idem + zie Buyssens.
Iandoli: vond ik samen met Castro en in mindere mate Dufer een van de uitblinkers. Hield Cordaro vaak in bedwang. Ook degelijke aanvallende impulsen.

Mennes: degelijk, vaak aanspeelbaar. Probeerde samen met Delorge en Deferm de Truiense aanvallen te reguleren. Vooral degelijk in het afbreken van de Mechelse aanvallen.
Delorge: Idem + zie Mennes.
Dufer: Kwam in de eerste helft niet veel in het spelbeeld voor. Presteerde beter in de tweede helft. De meeste aanvallen in de tweede helft kwamen langs ham. Schitterend doelpunt. Scoorde bijna nog een tweede doelpunt.
Deferm: Leverde een degelijke prestatie. Goed passenspel. Deemsterde in de tweede helft wat weg. Werd terecht gewisseld voor Christ.
Schouterden: Begon zeer goed; met goed samen - en passenspel. Maar deemsterde daarna volledig weg.

Reza: Deed wat hij kon in de spits, maar zat stevig in te tang van Pandza en Verhoevelen.

Invallers:

Christ: Zat niet echt in de wedstrijd. Veel slechte passes, maar maakte zich wel aanspeelbaar.
Smetana: Weinig speeltijd om hem te beoordelen. Maar hij kan zelfs tegen een kleinere verdediger geen kopduel winnen.
Schoofs: Geen beoordeling (te weinig speeltijd).

Hopelijk komen er nog een paar versterkingen bij. Maar STVV heeft een redelijk goede match gespeeld, zeker als je het beschikbare spelersmateriaal bekijkt. Van deze ploeg kan je geen schitterend voetbal verlangen, maar het spelbeeld viel redelijk mee.
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door darion »

Hahahahah die commentaar van bij de match is om te lachen!

"Met Schouterden heeft stvv een zeer goede flankspeler, er wordt gezegd dat hij de opvolger moet worden van Dries Mertens"

sorry hoor maar dan zet je best jan en filip van op de hoek bij de slager beetje verder bij de bakker als commentatoren.

alsjeblieft zeg, schouterden vergelijken met dries mertens....
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Since '54 »

Verdiende overwinning van KV Mechelen met 4 open kansen waarvan 2 doelpunten. STVV daarentegen 2 kansen waarvan 1 doelpunt en 1 bal op de paal. Ik had STVV zwakker verwacht maar Malinois was beter over de volle 90 minuten.

Ik hoop dat Brepoels Reza niet opbrandt. Dat kan die jongeman niet elke wedstrijd brengen. Wij hebben dringend een spits nodig die naast Reza en in de toekomst ook naast Andrade een actie kan maken en ook scoren.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Since '54 »

darion schreef:Hahahahah die commentaar van bij de match is om te lachen!
"Met Schouterden heeft STVV een zeer goede flankspeler, er wordt gezegd dat hij de opvolger moet worden van Dries Mertens"
Sorry hoor maar dan zet je best Jan en Filip van op de hoek bij de slager beetje verder bij de bakker als commentatoren.
Alsjeblieft zeg, Schouterden vergelijken met Dries Mertens....
Dit is inderdaad ongehoord. Schouterden was in mijn ogen trouwens andermaal voor 1ste klasse ondermaats.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door panter »

't kanarieke schreef:STVV speelde beter dan ik gedacht had.

Eerste helft:

STVV nam meteen het heft in handen; het drukte KVM weg. Het combinatiespel van de kanaries bracht toch wel een paar keer mooi eentijdsvoetbal op de mat. De druk nam na de eerste 15/20 minuten af, KVM nam over. Maar dit resulteerde niet in echt goede kansen. Er waren vooral veel slordigheden (langs beide zijden), wat niet echt resulteerde in mooi voetbal. Ook de scheidsrechter kwam naar mijn mening iets te veel voor in het spel. Hij zorgde er mee voor dat de match niet echt aantrekkelijk was om naar te kijken. STVV eindigde de eerste helft zowaar met 52% balbezit en 6 doelkansen (waarvan 4 op het kader). Ruststand: 0-0.

Tweede helft:

KVM kwam onmiddellijk sterk uit de kleedkamer. Het drukte STVV weg, dit resulteerde uiteindelijk in de verdiende treffer voor KVM. Pandza lepelde -volledig op eigen houtje- de bal schitterend in het Truiense doel; 1-0. De Kanaries kwamen hierna weer opzetten met verzorgde combinaties. Maar de Mechelse verdediging bleek uiterst moeilijk te verschalken, totdat Dufer zijn cartouchen liet ontbranden. Een wegdraaiende "neut" in de bovenste hoek van het Mechelese doel, deed de Truiense hoop terug oplaaien (1-1). Hierna bleven de Truiense combinaties achterwegen, die plaats maakte voor de lange bal. De kanaries probeerden daarmee het punt te verzilveren. Maar niets was minder waar, want na slecht wegwerken viel de bal voor de voeten van Goreus -die zonder aarzelen en na een mooie controle- de bal staalhard langs Castro plaatste. De einstand stond vast; 2-1.

Basiselftal:

Castro: zeer goede prestatie. Deed veel broodnodige saves.

Daeseleire: goed, trok vaak mee ten aanval. Maar het defensieve werk werd soms verwaarloosd. Niettemin een echte vechter.
Buyssens: Degelijke prestatie. Vormt een sollide blok samen met Euvrard. Vandenbergh kreeg geen voet aan de grond.
Euvrard: Idem + zie Buyssens.
Iandoli: vond ik samen met Castro en in mindere mate Dufer een van de uitblinkers. Hield Cordaro vaak in bedwang. Ook degelijke aanvallende impulsen.

Mennes: degelijk, vaak aanspeelbaar. Probeerde samen met Delorge en Deferm de Truiense aanvallen te reguleren. Vooral degelijk in het afbreken van de Mechelse aanvallen.
Delorge: Idem + zie Mennes.
Dufer: Kwam in de eerste helft niet veel in het spelbeeld voor. Presteerde beter in de tweede helft. De meeste aanvallen in de tweede helft kwamen langs ham. Schitterend doelpunt. Scoorde bijna nog een tweede doelpunt.
Deferm: Leverde een degelijke prestatie. Goed passenspel. Deemsterde in de tweede helft wat weg. Werd terecht gewisseld voor Christ.
Schouterden: Begon zeer goed; met goed samen - en passenspel. Maar deemsterde daarna volledig weg.

Reza: Deed wat hij kon in de spits, maar zat stevig in te tang van Pandza en Verhoevelen.

Invallers:

Christ: Zat niet echt in de wedstrijd. Veel slechte passes, maar maakte zich wel aanspeelbaar.
Smetana: Weinig speeltijd om hem te beoordelen. Maar hij kan zelfs tegen een kleinere verdediger geen kopduel winnen.
Schoofs: Geen beoordeling (te weinig speeltijd).

Hopelijk komen er nog een paar versterkingen bij. Maar STVV heeft een redelijk goede match gespeeld, zeker als je het beschikbare spelersmateriaal bekijkt. Van deze ploeg kan je geen schitterend voetbal verlangen, maar het spelbeeld viel redelijk mee.

6 doelkansen waarvan 4 op het doelkader hoeveel pinten had het kanarieke uit!!!!!!! :beer: :beer: :lol:
Steeds met 10 man achter de bal en ene spits die zich te pleuris loopt !!
Wij zijn zeker niet versterkt integendeel. "weeral een rot seizoen"!!!
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door 't kanarieke »

panter schreef:6 doelkansen waarvan 4 op het doelkader hoeveel pinten had het kanarieke uit!!!!!!!
Steeds met 10 man achter de bal en ene spits die zich te pleuris loopt !!
Wij zijn zeker niet versterkt integendeel. "weeral een rot seizoen"!!!
Joa, ich weit het. Da zen dei twie coca's gewest, zat da dje do van weint ;) :roll:

Kijk, ga dan uw beklag dan doen bij de regie van Belgacom. Zij hebben dat aantal in hun samenvatting van de eerste helft gezet :roll: :|

We weten allemaal wat er scheelt; er moet versterking bij. We hebben niet voor niks 200 pagina's volgezeverd in het topic zomertransfers met allerlei spelersnamen, maar wat kunnen wij nog meer doen. Het is aan het bestuur om te handelen, wij kunnen enkel toezien en er het beste van proberen te maken ...
Laatst gewijzigd door 't kanarieke op 31 jul 2011, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Dreke »

darion schreef:Hahahahah die commentaar van bij de match is om te lachen!

"Met Schouterden heeft stvv een zeer goede flankspeler, er wordt gezegd dat hij de opvolger moet worden van Dries Mertens"

sorry hoor maar dan zet je best jan en filip van op de hoek bij de slager beetje verder bij de bakker als commentatoren.

alsjeblieft zeg, schouterden vergelijken met dries mertens....
Ik ga VTM aanklagen voor "slagen en verwondingen". Ik ben los uit mijn zetel gevallen toen die flippo dat zei. Waar halen ze het toch?
A loyal football fan only supports the shirt...
Messi
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 okt 2010, 23:55

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Messi »

Yep, het is weer zover. We lopen nu al achter de feiten aan.

Ik kan niet geloven dat sommigen het nog redelijk goed vonden. We konnen het al niet aan tegen een zwak KVM. We lagen alweer onder, zelfs de veelgeroemde organisatie liet 2x gigantische steken vallen. Bij het 2de doelpunt gaat Castro in de fout, bal belandt in het midden van het doel.

Ik heb genoeg gezien, dit seizoen wordt een voortzetting van het tweede klasse niveau wat we vorig seizoen brachten. Komen we deze keer aan 20 doelpunten?

Nee, ik had gehoopt op een zwaarder verlies als we dan toch 0 ptn. hebben, dan besefte het bestuur en blijkbaar ook sommige supporters hoe ernstig de situatie is.

Schouterden de nieuwe Dries Mertens! :grappig:
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Oxbow »

Dreke schreef:
darion schreef:Hahahahah die commentaar van bij de match is om te lachen!

"Met Schouterden heeft stvv een zeer goede flankspeler, er wordt gezegd dat hij de opvolger moet worden van Dries Mertens"

sorry hoor maar dan zet je best jan en filip van op de hoek bij de slager beetje verder bij de bakker als commentatoren.

alsjeblieft zeg, schouterden vergelijken met dries mertens....
Ik ga VTM aanklagen voor "slagen en verwondingen". Ik ben los uit mijn zetel gevallen toen die flippo dat zei. Waar halen ze het toch?
Om je ziek te lachen die kerels van VTM
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door 't kanarieke »

Messi schreef:Yep, het is weer zover. We lopen nu al achter de feiten aan.

Ik kan niet geloven dat sommigen het nog redelijk goed vonden. We konnen het al niet aan tegen een zwak KVM. We lagen alweer onder, zelfs de veelgeroemde organisatie liet 2x gigantische steken vallen. Bij het 2de doelpunt gaat Castro in de fout, bal belandt in het midden van het doel.

Ik heb genoeg gezien, dit seizoen wordt een voortzetting van het tweede klasse niveau wat we vorig seizoen brachten. Komen we deze keer aan 20 doelpunten?

Nee, ik had gehoopt op een zwaarder verlies als we dan toch 0 ptn. hebben, dan besefte het bestuur en blijkbaar ook sommige supporters hoe ernstig de situatie is.

Schouterden de nieuwe Dries Mertens! :grappig:
Wat moeten wij (supporters) dan nog verder doen? Blijven nurken en toch maar hopen?
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Halenaar »

Ben net terug van KV Mechelen, en ik ben het volledig eens met t' kanarieke.

STVV verraste mij in positieve zin, ze waren beter dan verwacht. Mooi combinatie voetbal, mooie acties, het mocht vooral in de eerste helft gezien worden. De basis staat er wel degelijk. Gooi in dit team nog 3 versterkingen die het niveau naar omhoog krikken, namelijk een spits/ aanvallende middenvelder/ flankaanvaller

Daarbij ben ik het dan ook meteen eens met Guido Brepoels zijn visie over de match.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door Halenaar »

Luc schreef:
amelieke schreef:Waarom stelt hij nu weer deferm op in de plaats van Christ.
Hij wil toch zo graag een nr 10 waarom mag Christ dat niet zijn,of wil hij deze man geen vertrouwen geven.
Nee liever nog een speler die verdedigend denkt dan iemand die u aanvallend iets zou kunnen bijbrengen.
Men zou beter eens iedereen op zijn plaats zetten waarvoor hij gehaald is,dan iemand op een plaats te zetten waar die vorig jaar al bewezen heeft dit niet te kunnen.
En dan maar zagen en klagen dat niemand naar STVV wil komen. :oops:
Onbegrijpelijk dat Christ niet start ! Hij speelde een goede voorbereiding !
Zijn invalbeurt gezien? Dat was allesbehalve goed.
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: KV Mechelen - KSTVV

Bericht door 't kanarieke »

Halenaar schreef:Ben net terug van KV Mechelen, en ik ben het volledig eens met t' kanarieke.

STVV verraste mij in positieve zin, ze waren beter dan verwacht. Mooi combinatie voetbal, mooie acties, het mocht vooral in de eerste helft gezien worden. De basis staat er wel degelijk. Gooi in dit team nog 3 versterkingen die het niveau naar omhoog krikken, namelijk een spits/ aanvallende middenvelder/ flankaanvaller

Daarbij ben ik het dan ook meteen eens met Guido Brepoels zijn visie over de match.
Oef, eindelijk nog eens iemand die een positief woord over zijn lippen kan krijgen. Ik dacht dat ik hier al aan het halucineren was ... :zot:
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Plaats reactie