Mons - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Mons - STVV

Bericht door Dries Herbots »

Jack schreef:Er was ook iets teveel 'gerustgesteldheid' na de 2de helft van vorige week.
We vergeten nogal rap dat de eerste helft (denk ik) de grootste overrompeling was die we meemaakten sinds velen hier STVV volgen.
Ik heb alleszins nooit zo'n onmondigheid meegemaakt. Ok, vorig jaar was er op Eupen, maar hier was het klasseverschil een klasse of 3.

Euvrard was toen ook een van de zwaksten, en ook vorig jaar heeft hij de eerste seizoenshelft heel zwak gespeeld. Hij kreeg toen veel kritiek op 't forum.
Hij is gewoon zeer traag en totaal niet wendbaar. Wanneer zijn centrale maat dan van dezelfde soort is...dan is 't van tijd tot tijd rampzalig
Inderdaad! En toen was ook alles goed en was iedereen hier precies zeker van een overwinning tegen Bergen. Toen had ik al schrik dat als we verloren weer alles slecht ging zijn. Dus ik bedoel maar na Brugge was niet alles goed (zowel sportief al extra-sportief) en was iedereen precies al zeker dat we ons gingen redden dus laat jullie niet vangen!
K.STVV speelt op Staaien.
omeloe
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Mons - STVV

Bericht door omeloe »

tbird schreef:
voetballiefhebber schreef:
Mijn gevoel zegt wel dat Brepoels wel degelijk interesse geniet van andere clubs. Op STVV TV zei Brepoels dat hij NU de club niet in de steek kan laten.
Tussen de regels door heb ik trouwens sterk de indruk dat hij STVV gaat verlaten.
Dit was ook direct mijn eerste gedacht na het bekijken van het interview.
Dan is jullie gevoel of eerste gedacht dat GB een leugenaar is , niet ?
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1204
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Mons - STVV

Bericht door Luc »

omeloe schreef:
tbird schreef:
voetballiefhebber schreef:
Mijn gevoel zegt wel dat Brepoels wel degelijk interesse geniet van andere clubs. Op STVV TV zei Brepoels dat hij NU de club niet in de steek kan laten.
Tussen de regels door heb ik trouwens sterk de indruk dat hij STVV gaat verlaten.
Dit was ook direct mijn eerste gedacht na het bekijken van het interview.
Dan is jullie gevoel of eerste gedacht dat GB een leugenaar is , niet ?
Een leugenaar weet ik niet maar volgens mij is er meer aan de hand ! Het begon vorige maandag in 'Extra Time' toen men hem vroeg of hij de nieuwe Genk trainer zou worden. Zijn antwoord kon/moest gewoon 'neen' zijn maar dat zei hij niet. 'Alles kan in voetbal en zeg nooit nooit' was zijn besluit ! Dan het bewuste artikel in hln !
'Nu' kan hij de club niet in de steek laten, binnen 2 weken (als Vercauteren echt weg is) wel ?

Waar rook is, is vuur ! ;)
omeloe
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Mons - STVV

Bericht door omeloe »

Luc schreef:
omeloe schreef:
tbird schreef:
voetballiefhebber schreef:
Mijn gevoel zegt wel dat Brepoels wel degelijk interesse geniet van andere clubs. Op STVV TV zei Brepoels dat hij NU de club niet in de steek kan laten.
Tussen de regels door heb ik trouwens sterk de indruk dat hij STVV gaat verlaten.
Dit was ook direct mijn eerste gedacht na het bekijken van het interview.
Dan is jullie gevoel of eerste gedacht dat GB een leugenaar is , niet ?
Een leugenaar weet ik niet maar volgens mij is er meer aan de hand ! Het begon vorige maandag in 'Extra Time' toen men hem vroeg of hij de nieuwe Genk trainer zou worden. Zijn antwoord kon/moest gewoon 'neen' zijn maar dat zei hij niet. 'Alles kan in voetbal en zeg nooit nooit' was zijn besluit ! Dan het bewuste artikel in hln !
'Nu' kan hij de club niet in de steek laten, binnen 2 weken (als Vercauteren echt weg is) wel ?

Waar rook is, is vuur ! ;)
"Ik ben en blijf bij STVV", zegt Brepoels. "Ik heb mijn spelers duidelijk gemaakt dat ik niet vertrek. We zijn hier met iets moois bezig voor de toekomst. Ik heb niets gehoord van een aanbieding, noch van Genk, noch van een andere club in binnen- of buitenland. Daarmee is de kous af."

Wanneer er toch rook of vuur moest zijn dan is hij een leugenaar . Dat lijkt me onmiskenbaar . Ik geloof GB want ik kan me niet voorstellen dat hij als leugenaar gebrandmerkt wil worden .
Elfaste
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 nov 2010, 12:50

Re: Mons - STVV

Bericht door Elfaste »

Jacques schreef:Als ge na 3 matchen 9 doelpunten slikt, is het wel duidelijk wara het probleem zit.
Net als vorige week zit ons viertal centraal (Mennes, Delorge, Euvrard, Kotysch) te zwemmen en te kijken naar elkaar. Thans, die mannen spelen al een volledig jaar samen, Mennes, Delorge en Euvrard al 3 jaar. Als het niet aan een gebrek aan automatismen of dergelijke kan liggen, dan ligt het waarschijnlijk aan een gebrek aan kwaliteit.
Klopt, en ik durf hier zelfs aan toe te voegen dat onze doelman niet al te veel punten zal rapen dit seizoen, wat de afgelopen jaren wel eens anders was. Gisteren vond ik hem, bovenop het geklungel van onze achterlijn, niet vrijuit gaan bij de 4 doelpunten van Bergen.

Bij het eerste doelpunt moet hij die inkomende bal gewoon klemmen, wat op zich zeker haalbaar was. De strafschop was terecht en en bij het derde doelpunt komt hij in mijn ogen veel te snel uit waardoor Perbet gewoonweg weinig tot geen andere keuze had dan te lobben. Bij het vierde treffer komt hij uit zonder zich breed te maken en gaat hij gewoonweg op 'zijn gat' zitten. Ok, hij is sterk op vrije trappen, maar in het 'spel' komt hij volgens mij wel te kort. Misschien leggen we, of ik althans, de lat gewoonweg te hoog voor deze doelman, die de afgelopen seizoenen weinig aan de bak kwam, maar mij wél kon bekoren in zijn voorgaande loopbaan bij STVV.

Het zou natuurlijk niet proper zijn om van Castro de boeman te maken, maar als men spreekt over een klungelende defensie, reken ik hem daar zeker en vast bij.
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Mons - STVV

Bericht door Johan »

laat brepoels maar gaan,is de pedalen al langer kwijt,heeft slechts 1 spelstijl, en ondertussen voorbijgestreeft,en denk maar niet dat genk op zo'n beperkte en taalonvaardige trainer zit te wachten,stvv het hoogst mogelijke voor brepoels en ook beperkt in de tijd.ik bedank guido voor zijn inzet en mooie tijd hier, maar aan alle mooie liedjes komt een einde.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Mons - STVV

Bericht door Jokke »

Johan schreef:laat brepoels maar gaan,is de pedalen al langer kwijt,heeft slechts 1 spelstijl, en ondertussen voorbijgestreeft,en denk maar niet dat genk op zo'n beperkte en taalonvaardige trainer zit te wachten,stvv het hoogst mogelijke voor brepoels en ook beperkt in de tijd.ik bedank guido voor zijn inzet en mooie tijd hier, maar aan alle mooie liedjes komt een einde.
Cru gezegd maar ik zit op dezelfde golflengte.
Guido kan niet meer binnen zijn mogelijkheden ( denk ik ) ook al geeft ge hem een mix van Brugge , Genk en Anderlecht.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Mons - STVV

Bericht door Cremasco »

http://www.lameuse.be/sports/foot_belge ... 5101.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kan Harie
Berichten: 187
Lid geworden op: 01 feb 2011, 00:02
Supporter van: STVV

Re: Mons - STVV

Bericht door Kan Harie »

Ik ga helemaal niet akkoord met de bovenstaande analyses over Guido. Zijn analyses zijn altijd loepzuiver. (cf deze week te breed in de breedte en te lang in de lengte, er werd hier mss mee gelachen, maar Boskamp zij vorige week exact hetzelfde over Club Brugge, compacter gaan spelen is de boodschp zeker als ge weet dat Mennes en Delorge aan de trage kant zijn, die kunnen geen 40m blijven dichtsprinten gedurende de volle 90 minuten) Groot tactisch inzicht.
Als hij bepaalde spelers blijft opstellen is dat gewoon omdat er niet beter voor handen is. Als iedereen zn taken zou uitvoeren, zouden we niet in de problemen komen.
En veranderen van systeem dat kost enorm veel tijd, er moeten nieuwe automatismen aangeleerd worden, onmogelijk.
Tijdens het tussenseizoen hebben we trouwens spelers gehaald om in Guido zn systeem te spelen (Andrade, Reza, Smetana)
Tijd (automatismen, afgesteldheid op elkaar,...) en misschien nog enkele transfers zullen vanzelf betere resultaten met zich meebrengen..
Ik blijf er in ieder geval in geloven :stvv:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Mons - STVV

Bericht door Halenaar »

Jokke schreef:
Johan schreef:laat brepoels maar gaan,is de pedalen al langer kwijt,heeft slechts 1 spelstijl, en ondertussen voorbijgestreeft,en denk maar niet dat genk op zo'n beperkte en taalonvaardige trainer zit te wachten,stvv het hoogst mogelijke voor brepoels en ook beperkt in de tijd.ik bedank guido voor zijn inzet en mooie tijd hier, maar aan alle mooie liedjes komt een einde.
Cru gezegd maar ik zit op dezelfde golflengte.
Guido kan niet meer binnen zijn mogelijkheden ( denk ik ) ook al geeft ge hem een mix van Brugge , Genk en Anderlecht.
Lachwekkend wat hier allemaal geschreven word, echt.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Mons - STVV

Bericht door Since '54 »

Dat is het toppunt.

Ofschoon Grégory Christ iedereen op voorhand verwittigde dat er moest opgepast worden met Jérémy Perbet werd er toch geen gehoor aan gegeven. Dufer kent Perbet goed; zij hebben bij Tubize samengespeeld.
De Bouwman
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 jun 2011, 19:37

Re: Mons - STVV

Bericht door De Bouwman »

Bon, in plaats van te schrijven: "Laat Guido maar gaan.", geef eens een serieus (vrij) alternatief? Ik heb mijn hoofd gebroken over wie te gaan halen, de afgelopen week, ik kan me niet direct iemand voor de geest halen die bij STVV past. STVV heeft trouwens geen geld om vb. een Borkelmans vrij te kopen bij Dender.
Guido wegdoen is wel het domste wat je kan doen, maar ja...

Over het spel:
De enige oplossing lijkt mij om volgende week Deferm te laten starten voor Mennes en Okotie inbrengen voor Christ. Ik zie niet in hoe je Christ én Reeza kan gebruiken in een ploeg met twee aanvallende flanken (Dufer en Schouterden), als je ook gebruik wilt maken van Okotie (of Smetana).
Je gaat dan echter hetzelfde probleem krijgen als vorig jaar, vrees ik, en dat is een Christ die niet om kan gaan met de status van bankzitter.

Wat er echter moet gebeuren is de lengte van het speelveld verkleinen. Dat is de enige manier om het aantal tegendoelpunten te verminderen. Lukt dat niet, dan moet je van spelwijze veranderen, en je centrale as versterken.
Laatst gewijzigd door De Bouwman op 15 aug 2011, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Melle
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 okt 2010, 22:45

Re: Mons - STVV

Bericht door Melle »

Since '54 schreef:
Dat is het toppunt.

Ofschoon Grégory Christ iedereen op voorhand verwittigde dat er moest opgepast worden met Jérémy Perbet werd er toch geen gehoor aan gegeven. Dufer kent Perbet goed; zij hebben bij Tubize samengespeeld.

Zoiets moet je zelf weten... Daar is eigenlijk niemand voor nodig om je te waarschuwen voor Perbet of wie dan ook. Als je deftige analyses hebt naar een wedstrijd toe weet je welke spelers je in't oog moet houden. Als je dat niet weet heb je ofwel niet opgelet tijdens de les ofwel was er helemaal geen les.
Volgens mij was deze match weer een typische STVV match... Vorige week speel je goed (alé, de 2e helft) en dan de wedstrijd daarop hebt ge het weer vlaggen door weer véél te laks te spelen.
stvv'er
Berichten: 2445
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Mons - STVV

Bericht door stvv'er »

Ik ben het ook niet altijd eens met Guido z'n opstellingen, maar een betere gaan we NOOIT vinden.

Denk eens terug in het verleden wie hier allemaal de revue is gepasseerd: Herman Vermeulen, Henk Houwaart, Valère Billen, Dennis Van Wijk .... :bweik:

Wat kiezen we dan?
De Bouwman
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 jun 2011, 19:37

Re: Mons - STVV

Bericht door De Bouwman »

Melle schreef:
Since '54 schreef:
Dat is het toppunt.

Ofschoon Grégory Christ iedereen op voorhand verwittigde dat er moest opgepast worden met Jérémy Perbet werd er toch geen gehoor aan gegeven. Dufer kent Perbet goed; zij hebben bij Tubize samengespeeld.

Zoiets moet je zelf weten... Daar is eigenlijk niemand voor nodig om je te waarschuwen voor Perbet of wie dan ook. Als je deftige analyses hebt naar een wedstrijd toe weet je welke spelers je in't oog moet houden. Als je dat niet weet heb je ofwel niet opgelet tijdens de les ofwel was er helemaal geen les.
Volgens mij was deze match weer een typische STVV match... Vorige week speel je goed (alé, de 2e helft) en dan de wedstrijd daarop hebt ge het weer vlaggen door weer véél te laks te spelen.
Als ik zo vrij mag zijn, wat vinden jullie dan: "in het oog houden"? Is dat een vaste man erop plakken, die zelfs langs hem gaat zitten in de kleedkamer tijdens de rust?

Alle, tuurlijk wisten ze dat Perbet een belangrijke schakel was, net als Zola. Maar daar ligt deze nederlaag niet aan, als je zover uit mekaar speelt én als je individueel zo fel blundert, dan kan je niet winnen. Als je dan ook nog eens Okotie het laatste half uur bijna alleen via de lange bal voedt, dan lukt het zeker niet meer...
Plaats reactie