STVV-Standard

Alles over de wedstrijden van STVV
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: STVV-Standard

Bericht door Ozzy »

Ik wil alleen maar aantonen dat we kansen missen ivm transfers.
Wat een doelpunten dat we tegen krijgen, Ngawa of Daeseleire nog nooit gehoord van u binnenkant op te stellen??
Waggie deed dat constant en idem Goreux. De goal van Tchité zou nooit gevallen zijn bij die twee.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: STVV-Standard

Bericht door bor »

Halenaar schreef:Wat een triestige match.

Net zoals de opstelling trouwens. Het stak weer zo slecht in mekaar. 3 verdedigende middenvelders, hoe kom je erop! En zeker met die spelers. Delorge? Sorry, maar tegen Standard veel te slap. Mennes? Was nog redelijk. Daerden? Deed zijn best en liet soms mooie dingen zien, maar hij toonde ook dat dit absoluut zijn positie niet is. Waarom we niet met 2 cvm (Mennes-Daerden) begonnen is me een raadsel.
En waarom blijft Schouterden er in godsnaam instaan? Dat Guido hem liet staan was nog enigzinds begrijpelijk, want toen was zijn seizoenstart goed. Maar wat heeft die al bewezen onder VDE? 2 redelijk goeie matchen, waarvan 1 tegen een 2de klasser, en dat is het dan. Voor de rest was het om te janken, en dan vraag ik mij echt af of zijn concurrenten op die positie (Rymenants, Evertz,...) zo slecht zijn of dat er andere zaken meespelen...
Since '54 schreef:Nilske de poulain van Brepoels was maar ziet Vanderelst dan door dezelfde bril?
Waar zouden die paar mannen nu toch zitten hé, die dat beweerden. Ze zijn vrij stil, me dunkt...
Opstelling van VDE afbreken omdat hij noodgedwongen met 3 verdedigende midenvelders speelt door de blessure van Christ is nogal straf als dit komt van een Brepoels adept. Of ben je de matchen met Delorge, Mennes en niet te vergeten Deferm samen op het middenveld vergeten. En dat terwijl hij wel de beschikking had over een fitte Christ.
Wat Schouterden betreft vrees ik dat door de onbeschikbaarheid van Andrade en nu ook Christ de spoeling inderdaad dun is. Evertz en Ruymenants vallen blijkbaar ook voor VDE te licht uit (of zijn niet professioneel genoeg bezig in zijn ogen). Nils heeft intrinsiek zeker voldoende capaciteiten, maar het komt er toch o zo weinig uit. Wat opviel de laatste weken was dat VDE wel steeds meer en meer Nilske begon te vervangen. Hopelijk is dat genoeg om zijn ogen te laten open gaan en eindelijk eens rendement beginnen te halen. Die goede seizoenstart die hier als lapmiddeltje aangehaald wordt om Guido goed te praten en nu voor hetzelfde kritiek te geven op VDE is lachwekkend. Eén goede helft tegen Brugge is geen goed seizoensbegin.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: STVV-Standard

Bericht door bor »

Ozzy schreef:Ik wil alleen maar aantonen dat we kansen missen ivm transfers.
Wat een doelpunten dat we tegen krijgen, Ngawa of Daeseleire nog nooit gehoord van u binnenkant op te stellen??
Waggie deed dat constant en idem Goreux. De goal van Tchité zou nooit gevallen zijn bij die twee.
2 centrale verdedigers lijken me anders toch voldoende om 1 spits in het oog te houden. Een back moet zich aan de binnenkant opstellen t.o.v. de buitenspelers van de tegenpartij, maar toch niet van de centrale spits? Vind persoonlijk Kotysch-Buyssens de beste combinatie centraal achteraan, maar bij de goal zagen ze er toch niet zo goed uit allebei. Ook op recht kreeg Standaard bij die fase (ik dacht Goreux) veel te veel ruimte om rustig voor te zetten.
Voor de rest toch even een kleine nuance bij de "goede" wedstrijd van Verhulst. Ben benieuwd of dat nog altijd de mening zou geweest zijn als Standaard in de laatste minuten de 1-2 zou gemaakt hebben toen hij bij het uitkomen in eerste instantie gewoon naast de bal pakte en zo bijna de weg vrij gaf. Voor de rest is hij degelijk op zijn lijn, maar totaal onzichtbaar op hoge ballen. Zelfs in zijn eigen kleine backlijn gaat hij zo goed als geen duel aan bij een hoge bal. Vond persoonlijk dan de match van Castro tegen Gent veel overtuigender. Alleen had die de pech dat zijn fout op het einde wel een (penalty)goal en puntenverlies tot gevolg had.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Standard

Bericht door Jacques »

bor schreef:
Ozzy schreef:Ik wil alleen maar aantonen dat we kansen missen ivm transfers.
Wat een doelpunten dat we tegen krijgen, Ngawa of Daeseleire nog nooit gehoord van u binnenkant op te stellen??
Waggie deed dat constant en idem Goreux. De goal van Tchité zou nooit gevallen zijn bij die twee.
2 centrale verdedigers lijken me anders toch voldoende om 1 spits in het oog te houden. Een back moet zich aan de binnenkant opstellen t.o.v. de buitenspelers van de tegenpartij, maar toch niet van de centrale spits? Vind persoonlijk Kotysch-Buyssens de beste combinatie centraal achteraan, maar bij de goal zagen ze er toch niet zo goed uit allebei. Ook op recht kreeg Standaard bij die fase (ik dacht Goreux) veel te veel ruimte om rustig voor te zetten.
Standard liep toen al wel met iets meer volk voorin maar je hebt ergens wel een punt. Ik heb de beelden van de goal nog even bekeken en Goreux buiten beschouwing gelaten, staat er nog 4 man van Standard in onze zestien.
Het blijft trouwens in 1ste instantie een fout van Schouterden. Man wat een lompe tackle op de rand van de zestien. Een potentieel gevaarlijke tackle die qua uitvoering echt nergens op lijkt. Gelukkig voor Goreux schakelt Schouterden er enkel zichzelf vakkundig mee uit. Typerend voor zijn match.
Daarna laat Iandoli zich iets te makkelijk uitkappen. Ngawa knijpt initieel goed naar binnen op de voorzet, nadat onze beide centrale verdedigers de 1ste paal (zonder Standardspeler) stonden te dekken. Vervolgens heeft hij teveel aandacht voor de bal en laat daardoor Tchité in zijn rug wegglippen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV-Standard

Bericht door Halenaar »

bor schreef:
Halenaar schreef:Wat een triestige match.

Net zoals de opstelling trouwens. Het stak weer zo slecht in mekaar. 3 verdedigende middenvelders, hoe kom je erop! En zeker met die spelers. Delorge? Sorry, maar tegen Standard veel te slap. Mennes? Was nog redelijk. Daerden? Deed zijn best en liet soms mooie dingen zien, maar hij toonde ook dat dit absoluut zijn positie niet is. Waarom we niet met 2 cvm (Mennes-Daerden) begonnen is me een raadsel.
En waarom blijft Schouterden er in godsnaam instaan? Dat Guido hem liet staan was nog enigzinds begrijpelijk, want toen was zijn seizoenstart goed. Maar wat heeft die al bewezen onder VDE? 2 redelijk goeie matchen, waarvan 1 tegen een 2de klasser, en dat is het dan. Voor de rest was het om te janken, en dan vraag ik mij echt af of zijn concurrenten op die positie (Rymenants, Evertz,...) zo slecht zijn of dat er andere zaken meespelen...
Since '54 schreef:Nilske de poulain van Brepoels was maar ziet Vanderelst dan door dezelfde bril?
Waar zouden die paar mannen nu toch zitten hé, die dat beweerden. Ze zijn vrij stil, me dunkt...
Opstelling van VDE afbreken omdat hij noodgedwongen met 3 verdedigende midenvelders speelt door de blessure van Christ is nogal straf als dit komt van een Brepoels adept. Of ben je de matchen met Delorge, Mennes en niet te vergeten Deferm samen op het middenveld vergeten. .
Ja, ocharmpkes die paar matchen. Toen stond Deferm trouwens op de 10, dat tegen Standard was een zuivere lijn met 3 verdedigende middenvelders.
Wat opviel de laatste weken was dat VDE wel steeds meer en meer Nilske begon te vervangen.
Ja? Wanneer dat dan? Tegen Kortrijk is hij 1 de 65ste minuut gewisseld, meer dan terecht zo bleek aangezien de aanwezigen/ kijkers hem belachelijk slecht vonden. Maar voor de rest zou ik niet weten wanneer VDE hem vroegtijdig gewisseld heeft.
Die goede seizoenstart die hier als lapmiddeltje aangehaald wordt om Guido goed te praten en nu voor hetzelfde kritiek te geven op VDE is lachwekkend. Eén goede helft tegen Brugge is geen goed seizoensbegin.
Dan moet je ook eens naar de uitmatchen kijken ;)
Plaats reactie