STVV-Standard

Alles over de wedstrijden van STVV
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: STVV-Standard

Bericht door stvv'er »

Tegen Genk vond ik de sfeer nochtans dik in orde.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Standard

Bericht door Jacques »

STVVninof schreef:Persoonlijk vond ik Okotie een heel zwakke invalbeurt maken : 2 x de bal te ver van de voet met balverlies tot gevolg en ook een grote kans waarop hij onbesuisd over trapt. ( deze kans zat merkwaardig genoeg niet in de samenvatting)
Dat is een correcte vaststelling. In N kon je een speld horen vallen, toch waar ik stond.

Saaie match, saaie sfeer.

Schoon dat Franky op zijn persconferentie zijn uiterste best deed om de positieve punten te benadrukken, maar ik bleef op m'n honger zitten, qua uitslag, qua spel en qua sfeer. 10 000 man is mooi, maar daarmee is ook wel zo ongeveer alles gezegd. Het had meer weg van een zondagnamiddagwedstrijd ergens in maart tegen Cercle Brugge dan van een Haspengouwse derby op een herfstavond.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV-Standard

Bericht door lindoke »

Mikman schreef: Ik begreep ook niet waarom VDE niet eerder ingreep in de tweede helft. Nadat Standard in een 4-4-2 ging spelen werden we achteruit gedrukt en kwamen we er niet meer uit. Onze driehoek centraal op het middenveld was technisch te beperkt om het nummerieke overwicht uit te tikken. Dus ofwel een balvaste speler bijbrengen ( Garcia ) ofwel een extra spits die voor wat meer ademruimte kon zorgen. Dat deed VDE ook ná de 1-1 en toen werd de druk van Standard ook wat minder. Okotie geeft nog geen al te fitte indruk maar won wel veel kopduels waardoor Reza iets minder geïsoleerd kwam te staan. Okotie lijkt me momenteel vooral een probleem van fysieke paraatheid en wedstrijdritme te zijn, als die ooit echt fit geraakt heeft die intrinsiek enorme kwaliteiten ( groot en kopbalsterk, krachtig, snel, scorend vermogen, technisch zeer goed-->Reza en Okotie, dat is echt genieten als die tijdens de opwarming met het balletje bezig zijn ), ook al lijkt het op dit moment allemaal wat moeizaam te gaan voor hem. Maar toch, het potentieel is er gewoon, je kan hem niet afrekenen op een invalbeurt in al bij al moeilijke omstandigheden.

We krijgen nu minder doelpunten binnen, al is dat voor een deel ook toeval. Ik heb toch een heel deel ballen gezien waarvan ik dacht "als dat tegen Genk was, dan was het binnen". Momenteel zit het ietsje meer mee, of toch zeker minder tegen dan in het begin van het seizoen. Ngawa laat zich trouwens veel te makkelijk aftroeven door Tchité bij dat doelpunt.
Met Buyssens er terug bij is het achteraan toch wel iets stabieler, hetzelfde als vorig seizoen eigenlijk toen na zijn terugkeer er ook meer organisatie in de ploeg zat. En ik weet dat velen het niet graag horen, maar Verhulst is op dit moment de terechte nummer één. Ondanks een paar kleine foutjes toch ook een paar prima reddingen en straalt vooral veel meer uit dan Castro, die soms wat te passief in zijn goal stond.

Voor het einde van de heenronde nog 4 punten halen lijkt me op dit moment een realistische doelstelling. Maw een puntje in Waregem en thuis absoluut moeten winnen van OHL. Alles wat meer is, is meegenomen, maar ik zie ons niets gaan rapen op Anderlecht, niet dit seizoen. Minder dan 4 punten, is slecht.

Hopelijk kunnen we vanaf de start van de terugronde, over een goeie maand, op een fitte Okotie en Andrade rekenen. Met Reza, Okotie en Andrade moeten we dan toch wapens hebben die andere clubs die onderin staan bijlange na niet hebben.
Prima uiteenzetting. Ik heb de wedstrijd op TV gevolgd. Op TV is de beleving natuurlijk anders dan in het stadion maar kan je toch beter de details zien. Ook ik vond het eigenaardig dat VDE niet direct ingreep nadat we op voorsprong kwamen en Standard anders ging spelen met de inbreng van spits Cyriac. En inderdaad na de 1-1 en de inbreng van Okotie kregen we terug wat meer ademruimte en nam de druk van Standard wat af. Okotie leek een slechte invalbeurt te hebben gemaakt maar wat opvalt is zijn duelkracht. Ik denk trouwens dat er heel veel meer inzit maar dat we het nog niet gezien hebben door zijn recente blessure en het daaruit volgens gebrek aan matchritme. Ging spijtig genoeg tegen het einde de egoïstische toer op door uit een onmogelijke hoek op doel te willen trappen in plaats van lateraal terug te leggen op Reza. Maar dat zal deels te wijten zijn aan de wil om zich te willen bewijzen en deels het gegeven dat de meeste goeie spitsen hebben: ééns de bal aan de voet in de 16 zien ze enkel nog de goal staan. Het is hem wat mij betreft vergeven want ik zie er zeker en vast heel veel potentieel in. Ik ben ook van mening dat misschien een wissel Delorge - Calvete na de 1-0 en de toenemende druk van Standard een oplossing geweest kon zijn om onder die druk uit te komen. Enfin, VDE heeft beslist maar volgens mij een tegendoelpunt te laat. Reza, ja daar ga ik niet te veel over zeggen. Dat is een "goudklompje" van het soort waarvan we er de laatste jaren te weinig in onze rangen gehad hebben. Die ga je niet kunnen houden na dit seizoen maar mag je absoluut niet laten vertrekken in de wintermercato. Zelfs al komt het groot licht vanuit Luik - die trouwens met een geel-bleuwe sjaal in z'n zak op Staaien rondliep - op zijn blote knietjes smeken om hem in een rood-wit shirt te laten spelen na de winterstop. Delorge dan, had volgens mij bij de rust zijn beste pijlen verschoten door gebrek aan wedstrijdritme. Een spelers zoals Delorge moet het hebben van inzet en loopvermogen en wanneer dat op is heb je er eigenlijk niet meer veel aan. Dus speelde je volgens mij de tweede helft nog met 10 en 1/2 spelers ipv 11. Mennes deed zijn best maar is geen Christ. Schouterden was gewoon heel zwak. Is volgens mij ook deels schuld aan de tegengoal door zijn onbesuisde en onnauwkeurige sliding op Goreux die het doelpunt op het hoofd van Tchité borstelde. Buysens brengt inderdaad iets bij in de verdediging zonder echt een top verdediger te zijn. Dat zegt meer over de verdediging van STVV dan over Buysens. Verhulst heeft een degelijke partij gespeeld. Is waarschijnlijk onze beste (fitte) doelman maar het viel me toch op hoe weinig zelfvertrouwen hij uitstraalt op hoge ballen. Een doelman moet gewoon baas zijn in de 16 zoals een Bailly of zelfs Velkeneers in der tijd. Trouwens ik ben er zeker van dat een jonge Velkeneers bij het STVV op dit moment onbetwistbare titularis zou zijn.

We schieten weinig op met de 1-1 al mogen we content zijn dat het zo afgelopen is. Er zat misschien meer in mits "hoerechance" of misschien wel een vroegere tactische zet van VDE. We zullen het nooit weten. We moeten zoals Mikman al opperde nu toch een 4/9 halen tegen Waregem, Anderlecht en OHL. Geen sinecure maar met minder wordt het stilaan uitzichtloos.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV-Standard

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:er was een actie waardoor de staanplaatsen goedkoper waren ( goed initiatief!)
Ik heb vernomen dat dit eerder was om de aanhang van Standard te sussen en zo de prijs voor ons in Luik mee te drukken.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV-Standard

Bericht door Cremasco »

lindoke schreef:
Mikman schreef: Ik begreep ook niet waarom VDE niet eerder ingreep in de tweede helft. Nadat Standard in een 4-4-2 ging spelen werden we achteruit gedrukt en kwamen we er niet meer uit. Onze driehoek centraal op het middenveld was technisch te beperkt om het nummerieke overwicht uit te tikken. Dus ofwel een balvaste speler bijbrengen ( Garcia ) ofwel een extra spits die voor wat meer ademruimte kon zorgen. Dat deed VDE ook ná de 1-1 en toen werd de druk van Standard ook wat minder. Okotie geeft nog geen al te fitte indruk maar won wel veel kopduels waardoor Reza iets minder geïsoleerd kwam te staan. Okotie lijkt me momenteel vooral een probleem van fysieke paraatheid en wedstrijdritme te zijn, als die ooit echt fit geraakt heeft die intrinsiek enorme kwaliteiten ( groot en kopbalsterk, krachtig, snel, scorend vermogen, technisch zeer goed-->Reza en Okotie, dat is echt genieten als die tijdens de opwarming met het balletje bezig zijn ), ook al lijkt het op dit moment allemaal wat moeizaam te gaan voor hem. Maar toch, het potentieel is er gewoon, je kan hem niet afrekenen op een invalbeurt in al bij al moeilijke omstandigheden.

We krijgen nu minder doelpunten binnen, al is dat voor een deel ook toeval. Ik heb toch een heel deel ballen gezien waarvan ik dacht "als dat tegen Genk was, dan was het binnen". Momenteel zit het ietsje meer mee, of toch zeker minder tegen dan in het begin van het seizoen. Ngawa laat zich trouwens veel te makkelijk aftroeven door Tchité bij dat doelpunt.
Met Buyssens er terug bij is het achteraan toch wel iets stabieler, hetzelfde als vorig seizoen eigenlijk toen na zijn terugkeer er ook meer organisatie in de ploeg zat. En ik weet dat velen het niet graag horen, maar Verhulst is op dit moment de terechte nummer één. Ondanks een paar kleine foutjes toch ook een paar prima reddingen en straalt vooral veel meer uit dan Castro, die soms wat te passief in zijn goal stond.

Voor het einde van de heenronde nog 4 punten halen lijkt me op dit moment een realistische doelstelling. Maw een puntje in Waregem en thuis absoluut moeten winnen van OHL. Alles wat meer is, is meegenomen, maar ik zie ons niets gaan rapen op Anderlecht, niet dit seizoen. Minder dan 4 punten, is slecht.

Hopelijk kunnen we vanaf de start van de terugronde, over een goeie maand, op een fitte Okotie en Andrade rekenen. Met Reza, Okotie en Andrade moeten we dan toch wapens hebben die andere clubs die onderin staan bijlange na niet hebben.
Prima uiteenzetting. Ik heb de wedstrijd op TV gevolgd. Op TV is de beleving natuurlijk anders dan in het stadion maar kan je toch beter de details zien. Ook ik vond het eigenaardig dat VDE niet direct ingreep nadat we op voorsprong kwamen en Standard anders ging spelen met de inbreng van spits Cyriac. En inderdaad na de 1-1 en de inbreng van Okotie kregen we terug wat meer ademruimte en nam de druk van Standard wat af. Okotie leek een slechte invalbeurt te hebben gemaakt maar wat opvalt is zijn duelkracht. Ik denk trouwens dat er heel veel meer inzit maar dat we het nog niet gezien hebben door zijn recente blessure en het daaruit volgens gebrek aan matchritme. Ging spijtig genoeg tegen het einde de egoïstische toer op door uit een onmogelijke hoek op doel te willen trappen in plaats van lateraal terug te leggen op Reza. Maar dat zal deels te wijten zijn aan de wil om zich te willen bewijzen en deels het gegeven dat de meeste goeie spitsen hebben: ééns de bal aan de voet in de 16 zien ze enkel nog de goal staan. Het is hem wat mij betreft vergeven want ik zie er zeker en vast heel veel potentieel in. Ik ben ook van mening dat misschien een wissel Delorge - Calvete na de 1-0 en de toenemende druk van Standard een oplossing geweest kon zijn om onder die druk uit te komen. Enfin, VDE heeft beslist maar volgens mij een tegendoelpunt te laat. Reza, ja daar ga ik niet te veel over zeggen. Dat is een "goudklompje" van het soort waarvan we er de laatste jaren te weinig in onze rangen gehad hebben. Die ga je niet kunnen houden na dit seizoen maar mag je absoluut niet laten vertrekken in de wintermercato. Zelfs al komt het groot licht vanuit Luik - die trouwens met een geel-bleuwe sjaal in z'n zak op Staaien rondliep - op zijn blote knietjes smeken om hem in een rood-wit shirt te laten spelen na de winterstop. Delorge dan, had volgens mij bij de rust zijn beste pijlen verschoten door gebrek aan wedstrijdritme. Een spelers zoals Delorge moet het hebben van inzet en loopvermogen en wanneer dat op is heb je er eigenlijk niet meer veel aan. Dus speelde je volgens mij de tweede helft nog met 10 en 1/2 spelers ipv 11. Mennes deed zijn best maar is geen Christ. Schouterden was gewoon heel zwak. Is volgens mij ook deels schuld aan de tegengoal door zijn onbesuisde en onnauwkeurige sliding op Goreux die het doelpunt op het hoofd van Tchité borstelde. Buysens brengt inderdaad iets bij in de verdediging zonder echt een top verdediger te zijn. Dat zegt meer over de verdediging van STVV dan over Buysens. Verhulst heeft een degelijke partij gespeeld. Is waarschijnlijk onze beste (fitte) doelman maar het viel me toch op hoe weinig zelfvertrouwen hij uitstraalt op hoge ballen. Een doelman moet gewoon baas zijn in de 16 zoals een Bailly of zelfs Velkeneers in der tijd. Trouwens ik ben er zeker van dat een jonge Velkeneers bij het STVV op dit moment onbetwistbare titularis zou zijn.

We schieten weinig op met de 1-1 al mogen we content zijn dat het zo afgelopen is. Er zat misschien meer in mits "hoerechance" of misschien wel een vroegere tactische zet van VDE. We zullen het nooit weten. We moeten zoals Mikman al opperde nu toch een 4/9 halen tegen Waregem, Anderlecht en OHL. Geen sinecure maar met minder wordt het stilaan uitzichtloos.
Knap weergegeven door zowel Mikman als Lindoke !
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: STVV-Standard

Bericht door Ozzy »

Ik vond het weer eens frappant dat de meesten onder ons negatief waren ivm een transfer van Goreux naar Stayen.
Hij stak niet alleen Schouterden in zijn achterzak maar leverde op technisch en aanvallend vlak de meeste bijdrage op.
Als je dan ziet dat wij twee jongens aangetrokken hebben op de rechtsachter die eerste klasse op dit moment niet aankunnen of misschien nooit aankunnen.
Ipv zekerheid kiest men voor avontuurtjes waar wij al voorspelden dat ze faliekant gingen uitdraaien.
Goreux: snel, wendbaar, technisch en positioneel sterk wat wenst men nog meer van een back??
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV-Standard

Bericht door Iniesta »

Wie steekt Schouterden niet in hun zak? Die mens loopt er maar wat achteraan en heeft er volgens mij niet al te veel goesting in, triestig. Voor mij zat hij al enkele weken op de bank.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV-Standard

Bericht door Brusselmans »

Iniesta schreef:Wie steekt Schouterden niet in hun zak? Die mens loopt er maar wat achteraan en heeft er volgens mij niet al te veel goesting in, triestig. Voor mij zat hij al enkele weken op de bank.
Moest hij bij een tegenstander spelen, zou iedereen het volmondig eens zijn dat het een janet is, met vooral een dik nekske. Hij heeft daarvoor niet eens een diadeemke nodig. Dat is het dan ook zowat. Misschien kan Boffin hem eens onder handen nemen, en uitleggen hoe je een vorzet vanop de flank moet trappen. Foei foei, wat een drama steeds weer. Verloren tijd voor de spelers die in de 16 opduiken, keer op keer.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV-Standard

Bericht door Jack »

Het moet echt zijn dat er nihil in Rymenants en de andere alternatieven moet zitten...als je elke week zo mag knoeien!

Hij gaat verder op zijn elan: 1 goede wedstrijd per seizoen.

Je mag er niet teveel bij stilstaan dat zondag nog een van zijn minst slechte wedstrijden was. Gek word je ervan!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV-Standard

Bericht door Halenaar »

Wat een triestige match.

Net zoals de opstelling trouwens. Het stak weer zo slecht in mekaar. 3 verdedigende middenvelders, hoe kom je erop! En zeker met die spelers. Delorge? Sorry, maar tegen Standard veel te slap. Mennes? Was nog redelijk. Daerden? Deed zijn best en liet soms mooie dingen zien, maar hij toonde ook dat dit absoluut zijn positie niet is. Waarom we niet met 2 cvm (Mennes-Daerden) begonnen is me een raadsel.
En waarom blijft Schouterden er in godsnaam instaan? Dat Guido hem liet staan was nog enigzinds begrijpelijk, want toen was zijn seizoenstart goed. Maar wat heeft die al bewezen onder VDE? 2 redelijk goeie matchen, waarvan 1 tegen een 2de klasser, en dat is het dan. Voor de rest was het om te janken, en dan vraag ik mij echt af of zijn concurrenten op die positie (Rymenants, Evertz,...) zo slecht zijn of dat er andere zaken meespelen...
En hoedat onze 2 centrale verdedigers zich laten vangen zoals preminiemkes bij Vandamme, is ook om van te grinsen. Dufer kan ook beter dan wat hij tegen Standard liet zien. Onze 2 backs vond ik redelijk goed, ook al is Ngawa positioneel wat zwak en wat onervaren. Maar hé, het is zijn eerste jaar dat hij op niveau speelt, en dat bij een rode lantaarn. Niet bepaald een mooi geschenk voor iemand die maar pas komt kijken.

Ik vind het ook schandalig hoedat Standard zo verdedigend kwam spelen tegen een rode lantaarn. Waar zijn die mee bezig? Van die indrukwekkende machine van vorig seizoen blijft niks meer over. RD mag dan zijn supporters idioten vinden, maar ik vind dat ze groot gelijk hebben.
Since '54 schreef:Nilske de poulain van Brepoels was maar ziet Vanderelst dan door dezelfde bril?
Waar zouden die paar mannen nu toch zitten hé, die dat beweerden. Ze zijn vrij stil, me dunkt...
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: STVV-Standard

Bericht door stvv'er »

Het was ook Schouterden die voorafgaand aan de 1-1 veel te wild en kinderlijk komt ingevlogen aan Goreux ... Kon evengoed z'n benen gebroken hebben.

Wat doet die gast überhaupt nog in de kern? :vomit: Terug naar de kadetten al is dat ook geen voorbeeld voor die jongens.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV-Standard

Bericht door Jack »

Ik dacht toch dat 't Iandoli was die zich al te gemakkelijk liet uitkappen door Goreux. Niet?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV-Standard

Bericht door Halenaar »

Jack schreef:Ik dacht toch dat 't Iandoli was die zich al te gemakkelijk liet uitkappen door Goreux. Niet?
Bwoa, gewoon een zeer goede actie van Goreux.

En het is waar wat stvv'er zegt, moest Schouterden niet op de bal vliegen gelijk een miniem en fatsoenlijk verdedigt hebben, dan had hij 9/10 die bal gehad.

Ngawa gaat trouwens ook niet vrijuit bij dat doelpunt. Laat zich veel te makkelijk ringeloren door Tchite.
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: STVV-Standard

Bericht door moetikeensmeelachen »

stvv'er schreef:Het was ook Schouterden die voorafgaand aan de 1-1 veel te wild en kinderlijk komt ingevlogen aan Goreux ... Kon evengoed z'n benen gebroken hebben.
Dat was inderdaad behoorlijk lomp. Bijna even lomp als de 6 STVV'ers die zich vlak daarna laten ringeloren door 2 Luikenaars bij hetzelfde doelpunt. ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Standard

Bericht door Jacques »

De aandacht op de schuld van de anderen vestigen, nu weet ik waar Schouterden het geleerd heeft. :mrgreen:

Serieus, die jongen bakt er momenteel (en dat duurt al behoorlijk lang) echt niets van.

Ngawa gaat evenzeer in de fout omdat hij teveel oog voor de bal heeft en daardoor Tchité niet voelt (fysiek of visueel). Die zet dan slim een paar stappen achteruit en kan makkelijk scoren. Het verschil is dat Ngawa pas komt piepen en eigenlijk maar een noodoplossing is omdat Daeseleire zo waardeloos begon aan het seizoen.
Dat is wat anders dan iemand die zijn 3de seizoen in 1ste speelt en zichzelf al bij Standard zag...
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie