Brepoels heeft een concreet bod......

Alles over de wedstrijden van STVV
Blackbird
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 jun 2011, 17:10
Locatie: Boekhout

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door Blackbird »

OEF
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door Jacques »

De interesse voor Guido is niet vreemd. De supporters zitten in Genk niet op hem te wachten, maar goed, dat is op een enkeling na ook veelal in slogantal, stereotiepe en vooroordelen dat daar gepraat wordt, dus veel belang hoef je daar ook niet aan te hechten.
Ik weet niet of de spelersgroep in Genk Guido zou lusten, ik zie het snel tot spanningen komen met de ego's van De Bruyne om maar meteen de voornaamste te noemen en Genk kan het zich niet echt permitteren op dat vlak aan kapitaalsvernietiging te doen.
Anderzijds heeft Guido zeker wel voldoende métier en kan hij heus wel meer dan alleen wat oppeppen en 'het harde werk' van 'zijn jongens' bewierroken, dat is maar het verhaaltje voor de pers. Daarmee alleen geraak je niet van bevordering tot in 1ste of in PO1 of dwing je het behoud af met een kern die eigenlijk te kort komt voor eerste. Vergeet niet dat Vergoossen nog een vrijblijvende adviserende rol heeft in Genk en Guido en Sef, dat botert wel. Dus ik ga ervan uit dat het best wel Genk kan zijn of geweest kan zijn.

Maes zal wel de andere Genkse kandidaat zijn en dan kan het best dat den dikke hier wil komen shoppen. Dan wil ik er Guido wel graag even op attent maken dat Lokeren geen fameuze stap vooruit is en dat hij terug te maken krijgt met een voorzitter die even zot is als Roland. Financieel zullen ze er wel meer betalen, dat kan best.

Zijn er nog andere opties? Guido heeft iets met de Nederlandse school, dus gesteld dat Genk achter bv. De Boeck (VVV) of Van Veldhoven (Roda) zou gaan jagen, zou het me niet geheel verbazen, moest zijn naam ook daar vallen.

Enfin, het siert Guido dat hij het in ieder geval correct speelt. Er lopen hier of in de zandbak trainers met meer palmares en minder fatsoen rond. Ik hoop niettemin dat Morrenne een inspanning wil doen en dat Guido gewoon blijft. Los van de trainer op zich, verlies je ook een pak knowhow en drang naar professionalisering als Guido weg zou gaan. Gaan Mangelschots of ons scoutingsapparaat spelers als Reza of Andrade op het spoor komen? Gaan zij verder werken met de uitgebreide video-analyses? Dat zijn dingen die ook door Guido in de club zijn gebracht. Zelfs als de club actief verder wil professionaliseren (laat het ons hopen), heeft ze nog zeker een jaar of 2 nodig om die zaken in haar structuren te implementeren en integraal deel te laten uitmaken van het huis.

Moest hij toch vertrekken, zie ik ons wel in 2de klasse op zoek gaan naar een coach. Van der Elst hoeft dan niet voor mij, ik vind eerlijk gezegd dat Borkelmans bij Dender beter werk aflevert.

Edit: blijkbaar is het bericht door de club reeds ontkracht. Allez, hopelijk was HLN alleen maar met spek aan het schieten zoals gewoonlijk.
Laatst gewijzigd door Jacques op 12 aug 2011, 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
KINGAMBO
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 mei 2011, 08:27

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door KINGAMBO »

Alain schreef:Die krant citeert zowel Morenne als Brepoels... En nu blijkt er niks van aan te zijn... Iemand is aan het liegen!

Waarom?? Stvv.com zegt enkel dar er geen sprake is van een vertrek (en niet dat er geen aanbod is geweest). Misschien besliste Guido inmiddels om (voorlopig) te blijven.

Ik zei hier dinsdag al dat een vertrek van Guido en Nils MOGELIJK was. Vorige week waren er al mensen die spraken van een vertrek van Ludo. Morenne weet ook wat Smolders kost. Dat betekent in al die gevallen dat er, soms meer, soms minder, contacten zijn geweest. Al 't niet doorgaat zijn de berichten erover dan geen leugens.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door Jack »

Hmm, bizar!
In Extra Time werd er toch ook al wat raar gereageerd.
Afwachten...
Veel (alles) zal afhangen van wat Genk doet.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door Scandic »

Wat er allemaal van aan is weet ik niet, het hedendaagse voetbal is voor een groot deel liegen en bedriegen. Als Brepoels morgen effectief een bod krijgt van Genk is hij weg...
KINGAMBO
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 mei 2011, 08:27

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door KINGAMBO »

Jacques schreef: Los van de trainer op zich, verlies je ook een pak knowhow en drang naar professionalisering als Guido weg zou gaan. Gaan Mangelschots of ons scoutingsapparaat spelers als Reza of Andrade op het spoor komen? Gaan zij verder werken met de uitgebreide video-analyses? Dat zijn dingen die ook door Guido in de club zijn gebracht. Zelfs als de club actief verder wil professionaliseren (laat het ons hopen), heeft ze nog zeker een jaar of 2 nodig om die zaken in haar structuren te implementeren en integraal deel te laten uitmaken van het huis.

Als je Guido nog enige tijd bij de club wil zul je hem werkzekerheid voor lang tijd moeten geven en hem dus TD aanbieden, een job die niet de wisselvalligheid van het trainerschap heeft. En dan nog is het de vraag of hij niet zal kiezen voor meer geld (een succesrijk trainer krijgt meer dan een stabiele TD) EN, Guido kennende, hij niet de ambitie zal hebben om het eens echt hogerop proberen waar te maken. In mijn ogen is hij nog beter om de juiste spelers te gaan halen dan als pure trainer. Dat hij geen Engels, Duits, ... spreekt en geen recht heeft gestudeerd en nog een aantal van die door sommigen aangehaalde competenties niet heeft is van geen belang.

Zijn houdbaarheidsdatum als trainer bij ons begint te naderen. Niet omdat hij slecht is of wordt, maar omdat mensen stilletjes aan zijn kwaliteiten gewend raken en focussen op zijn foutjes. Dat zie je hier op het forum, dat is ook zo bij spelers (hij heeft geluk dat er een groot verloop van spelers is). Hij weet dat zelf ook, hij is daar meer dan slim genoeg voor. Hier nadert het ogenblik waarop hij voor de meerderheid niks goed meer kan doen, alleen nog maar slecht. Als je dus vindt dat hij voor de club nog heel wat kan betekenen, moet je uiterlijk voor het einde van dit seizoen wat anders bedenken.
Laatst gewijzigd door KINGAMBO op 12 aug 2011, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door AirMontella »

Alain schreef:
AirMontella schreef:En over welke krant gaat het? ;)

HLN, I rest my case
Ge kunt iets overdrijven, maar het volledig uit de lucht grijpen... Nee, hier is meer aan de hand (geweest)!

De bandenman is niet van zijn eerste streek doodgegaan...

HLN grijpt wel vaker iets volledig uit de lucht hoor, trust me. Van een gerucht maken ze een volledig met "bron". Het zou niet de eerste keer zijn dat ze "betrouwbare" transfernieuwtjes van supportersfora halen.

Maar als er inderdaad iets zou gebeurd zijn, zullen we het inderdaad bij de egocentrische ethiek van boer Lambrecht moeten zoeken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: Moest hij toch vertrekken, zie ik ons wel in 2de klasse op zoek gaan naar een coach. Van der Elst hoeft dan niet voor mij, ik vind eerlijk gezegd dat Borkelmans bij Dender beter werk aflevert.

Edit: blijkbaar is het bericht door de club reeds ontkracht. Allez, hopelijk was HLN alleen maar met spek aan het schieten zoals gewoonlijk.
2
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door Jacques »

KINGAMBO schreef:
Jacques schreef: Los van de trainer op zich, verlies je ook een pak knowhow en drang naar professionalisering als Guido weg zou gaan. Gaan Mangelschots of ons scoutingsapparaat spelers als Reza of Andrade op het spoor komen? Gaan zij verder werken met de uitgebreide video-analyses? Dat zijn dingen die ook door Guido in de club zijn gebracht. Zelfs als de club actief verder wil professionaliseren (laat het ons hopen), heeft ze nog zeker een jaar of 2 nodig om die zaken in haar structuren te implementeren en integraal deel te laten uitmaken van het huis.

Als je Guido nog enige tijd bij de club wil zul je hem werkzekerheid voor lang tijd moeten geven en hem dus TD aanbieden, een job die niet de wisselvalligheid van het trainerschap heeft. En dan nog is het de vraag of hij niet zal kiezen voor meer geld (een succesrijk trainer krijgt meer dan een stabiele TD) EN, Guido kennende, hij niet de ambitie zal hebben om het eens echt hogerop proberen waar te maken. In mijn ogen is hij nog beter om de juiste spelers te gaan halen dan als pure trainer. Dat hij geen Engels, Duits, ... spreekt en geen recht heeft gestudeerd en nog een aantal van die door sommigen aangehaalde competenties niet heeft is van geen belang.
Daar ben ik het mee eens. Hoewel in voetbal zo ongeveer alles om geld draait, lijkt Guido me niet de man die met geld alleen te paaien is.

Natuurlijk zal er ook over centen gepraat worden, maar een uitgebreid takenpakket lijkt me voor hem minstens even belangrijk. Hij heeft altijd uitdagingen gezocht en met PO1 heeft hij al ongeveer de sportieve top van STVV gehad (alhoewel dat klein bier was vgl. met de bekergekte), dus moet je hem een uitdaging bieden op een ander vlak en dat kan richting een trainer/TD functie zijn. Ik denk dat Guido eerder ook al tegen Roland gezegd heeft dat hij dat graag zou doen, maar toen op een kordate 'njet' van Roland stootte die graag zelf het laatste woord wou hebben bij transfers.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door Halenaar »

Aangezien het bericht van HLN komt geloof ik er niks van. Op de stvv homepage bevestigen ze nu ook dat er van een vertrek van GB geen sprake is. Het zou nu wel een goed signaal zijn, voor elke partij, om Guido nu een verbeterd en langer contract te geven.
Laatst gewijzigd door Halenaar op 12 aug 2011, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door AirMontella »

De indruk die ik na dit alles (Okotie, Brepoels saga, communicatie na Brugge, extra sponsors) alleszins heb, is dat Morenne goede punten aan het scoren is. Volgens mij kan hij voor STVV de Brepoels van de voorzitterskamer worden.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door Alain »

Halenaar schreef:Aangezien het bericht van HLN komt geloof ik er niks van. Op de stvv homepage bevestigen ze nu ook dat er van een gesprek van GB geen sprake is. Het zou nu wel een goed signaal zijn, voor elke partij, om Guido nu een verbeterd en langer contract te geven.
Zelfs dan moet je op je hoede blijven... Anders Nielsen tekende hier ook ooit met veel persbelangstelling een verbeterd contract, en de week nadien was hij van Brugge.
leuvenaar
Berichten: 508
Lid geworden op: 30 nov 2010, 17:55

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door leuvenaar »

Halenaar waar zeggen ze op de homepagina dat er geen gesprek of bod geweest is ?
Een mogelijk vertrek wordt ontkend,over een mogelijk gesprek of bod worden we in het ongewisse gelaten.
De Bouwman
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 jun 2011, 19:37

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door De Bouwman »

Ik blijf erbij dat hij weinig kan gaan doen in Lokeren of in Genk. In Nederlands Limburg, dat is een andere zaak. In Nederland staat men er vb. ook op dat men Nederlands spreekt op de club, een groot voordeel voor de man. Het voetbal bevalt hem ook én het is zijn vaderland op het vlak van voetbal. Voor hem zou het een beetje thuis komen zijn, denk ik.

Beslist hij van te blijven, is deze historie een perfect middel om zichzelf op te krikken binnen de club. Hij kan eigelijk (bijna) alles eisen op dit ogenblik, niet in het minste de functie van TD, bovenop het trainersschap. Hetgeen hij altijd wou, en hetgeen wat deze club ook wel eens dat extra duwtje zou kunnen geven.

Als ik hem was, ik zou beginnen pokeren... ;)
Laatst gewijzigd door De Bouwman op 12 aug 2011, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Brepoels heeft een concreet bod......

Bericht door Halenaar »

leuvenaar schreef:Halenaar waar zeggen ze op de homepagina dat er geen gesprek of bod geweest is ?
Een mogelijk vertrek wordt ontkend,over een mogelijk gesprek of bod worden we in het ongewisse gelaten.
Het moest idd vertrek zijn geweest, effe aangepast.
Plaats reactie