Kortrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Kortrijk - STVV

Bericht door 't kanarieke »

Harei, het is nu weer van te moeten en dat op Kortrijk, dat toch ook zijn start niet heeft gemist. Indien er hier weer verloren wordt, zit de kans er in om een 1 op 24 te behalen. Want na Kortrijk, komt thuis Genk op bezoek en moeten we de week erna naar Westerlo; onze twee zwarte beesten dus :ill:
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Ozzy »

Hoog tijd om punten te halen maar of dat onze wens ook werkelijkheid wordt valt amper te betwijfelen.
Twijfel die niet alleen bij de sups leeft maar ook nog eens de spelers teveel druk oplevert dat kan je tenminste bij Dufer zijn interview horen.

Kan Guido zijn jongens nog motiveren?
Het antwoord ligt klaar as zaterdag in het Guldensporenstadion.
Ik heb ook weinig wetenschap over de prestatie van Van Crombrugge.

-------------------------------------Castro----------------------------------------------

----------------------------Buyssens----------Euvrard------------------------------------

-----------Ngawa--------------------------------------------Iandoli----------------------

-----------------------------Christ-----------Mennes-------------------------------------

--------------Daeseleire------------------------------------Dufer-------------------------

---------------------------------------Reza----------------------------------------------

----------------------------------------------Okotie-------------------------------------
Expat
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2011, 18:39

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Expat »

Keeper? castro heeft vormcrisis,valabel alternatief?

Mennes

Ngawa. Euvrard. Buyssens. Iandoli


Dufer. Christ. Schouterden

Okotie. Reza
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door lindoke »

-------------------------------------Van Crombrugge---------------------------------

---------Ngawa----------------Buyssens----------Taelemans---------------Iandoli----

------------------------Christ---------Delorge------------Dufer----------------------

--------------------------------------Calvete---------------------------------------

-----------------------------------Reza-------Okotie-------------------------------

Moest er zich in de loop van de week een mirakel voltrekken en een speler zoals Geraerts binnen gehaald worden mag je deze op de plaats van Delorge zetten :beer:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door vdl »

lindoke schreef:-------------------------------------Van Crombrugge---------------------------------

---------Ngawa----------------Buyssens----------Taelemans---------------Iandoli----

------------------------Christ---------Delorge------------Dufer----------------------

--------------------------------------Calvete---------------------------------------

-----------------------------------Reza-------Okotie-------------------------------

Moest er zich in de loop van de week een mirakel voltrekken en een speler zoals Geraerts binnen gehaald worden mag je deze op de plaats van Delorge zetten :beer:
Waarom niet eens met drie achteraan en een vesterkt middenveld
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door 't kanarieke »

vdl schreef:
lindoke schreef:-------------------------------------Van Crombrugge---------------------------------

---------Ngawa----------------Buyssens----------Taelemans---------------Iandoli----

------------------------Christ---------Delorge------------Dufer----------------------

--------------------------------------Calvete---------------------------------------

-----------------------------------Reza-------Okotie-------------------------------

Moest er zich in de loop van de week een mirakel voltrekken en een speler zoals Geraerts binnen gehaald worden mag je deze op de plaats van Delorge zetten :beer:
Waarom niet eens met drie achteraan en een vesterkt middenveld
Zo dan?

Afbeelding

Belangrijk is wel dat N'gawa/Daeseleire en Iandoli - telkens als de tegenstader balbezit heeft - de ruimte achter hen opvullen. Om zo de gevaarlijke rushes van N'for zo goed mogelijk op te vangen. Bij Truiens balbezit kunnen voorgenoemden dan weer de aanval ondersteunen. De drie centrale verdedigers moeten Veselinovic het koppen beletten, plak er desnoods een mannetje op. Delorge blijft een stoorzender in het centrale middenveld (indien nodig vervangen door Mennes of Schoofs). Al de andere middenvelders/aanvallers moeten zo goed mogelijk de counter weten uit te spelen, met Reza rond of achter Okotie. Je kan ook eventueel Dufer laten starten i.p.v. Schouterden of Calvete, ik had hem vergeten in de opstelling te zetten :oops:

Ofwel:

Afbeelding

Een kerstboomopstelling. Hier valt niet veel bij te vertellen, de aanvallers moeten op de counter de goal proberen te maken en voor de rest moet de boel toe blijven. Het is belangrijk dat we terug eens de netten voor een keer droog houden, zodat de verdediging en de keeper terug wat vertrouwen kunnen opdoen. Indien er toch verloren wordt en indien Guido zou vertrekken, staat er een 1/24 klaar (zoals ik al eerder geschreven had). Dan zal er een zeer sterke kapitein aan het zwalpende/zinkende schip moeten komen te staan. Cartier heeft al eerder bewezen dat hij niet met zijn voeten laat spelen, desondanks heeft hij destijds nog Tubeke, nog Eupen in eerste weten te houden ...
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Messi
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 okt 2010, 23:55

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Messi »

Op naar de onvermijdelijke 1 op 15. Kortrijk is een niet te onderschatten ploeg. In hun eigen stadion zijn ze moeilijk te kloppen. En als er dan een ploeg langskomt dat de laatste 2 jaar niks anders gedaan heeft dan verliezen en op alle vlakken het onderspit delven en dus totaal geen vertrouwen heeft is het feest compleet.

Maar geen nood: net zoals tegen Lokeren zullen we de wedstrijd beginnen met goeie intenties! :grappig:

-----------------------Van Crombrugge--------------
Ngawa--------Buysens--------Euvrard--------Iandoli
--------------Delorge---------Mennes--------------
Dufer-------------------Reza---------------Schouterden
-----------------------Okotie-----------------------
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door wim vanaken »

-------------Van Crombrugge
D'Haeseleire-----Ngawa----Buyssens-----Iandoli
---------------Christ----Taelemans
Dufer-----------------------------Schouterden
------------------Reza
----------------Okotie

Tijd voor verandering (kleine grote kuis....)
Castro, 3 goals op zijn conto de laatste 2 matchen deruit.
Ngawa (centraal) naast Buyssens. Euvrard deruit.
D'Haeseleire neemt zijn plaats terug in (Zullen de snelheid van Ngawa en D'Hasie kunnen gebruiken tegen Nfor die een tweetal jaren geleden in onze thuismatch tegen Zulte ongrijpbaar bleek voor onze defensie....)
Christ op de 6
Naast hem Taelemans (Wat Deferm, Delorge of Mennes kan kan Taelemans ook, is polyvalent en zag hem een heel sterke tweede helft spelen op en tegen Helmond Sport)
Rest blijft ongewijzigd.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door vdl »

wim vanaken schreef:-------------Van Crombrugge
D'Haeseleire-----Ngawa----Buyssens-----Iandoli
---------------Christ----Taelemans
Dufer-----------------------------Schouterden
------------------Reza
----------------Okotie

Tijd voor verandering (kleine grote kuis....)
Castro, 3 goals op zijn conto de laatste 2 matchen deruit.
Ngawa (centraal) naast Buyssens. Euvrard deruit.
D'Haeseleire neemt zijn plaats terug in (Zullen de snelheid van Ngawa en D'Hasie kunnen gebruiken tegen Nfor die een tweetal jaren geleden in onze thuismatch tegen Zulte ongrijpbaar bleek voor onze defensie....)
Christ op de 6
Naast hem Taelemans (Wat Deferm, Delorge of Mennes kan kan Taelemans ook, is polyvalent en zag hem een heel sterke tweede helft spelen op en tegen Helmond Sport)
Rest blijft ongewijzigd.
Zie ik zo ook wel zitten,wat meer snelheid achteraan zo,en wat meer power op het middenveld
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Dries Herbots »

-----------------------Van Crombrugge--------------------------------
--------Daeseleire---------Ngawa----Buysens-----------Iandoli
-----------------------------Delorge------Christ-------------------
--------------Dufer--------------Reza------------------Schouterden--
------------------------------------Okotie-------------------------------

Lijkt mij wel duidelijk. Castro eruit -ik weet wel niet wat VC kan- omdat hij ondertussen al 4 goals op zijn naam heeft. Delorge eruit ik twijfel eraan want we moeten toch een stofzuiger op het middenveld hebben?
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1204
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Luc »

Dries Herbots schreef:-----------------------Van Crombrugge--------------------------------
--------Daeseleire---------Ngawa----Buysens-----------Iandoli
-----------------------------Delorge------Christ-------------------
--------------Dufer--------------Reza------------------Schouterden--
------------------------------------Okotie-------------------------------

Lijkt mij wel duidelijk. Castro eruit -ik weet wel niet wat VC kan- omdat hij ondertussen al 4 goals op zijn naam heeft. Delorge eruit ik twijfel eraan want we moeten toch een stofzuiger op het middenveld hebben?
Dit is ook mijn opstelling ! Maar ik denk (vrees) dat Castro en Euvrard wel hun plaats zullen behouden ten koste van Van Crombrugge en Buysens !
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Since '54 »

Het opstellen van de jonge en onervaren Van Crombrugge houdt inderdaad bepaalde risico's in maar dat was ook het geval met Henkinet en dit is in het goede uitgedraaid.

Concurrentie tussen keepers werkt niet zo diep door als tussen veldspelers waar supplementaire inzet op training en op het veld het juiste resultaat kunnen brengen. Bij keepers is dat toch duidelijk minder en hangt een goede of minder goede match af van het maken van de juiste keuze op het juiste moment. Castro heeft die juiste keuzes in twee wedstrijden tereke niet bijzonder goed gemaakt.
eric
Berichten: 115
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:56

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door eric »

Snap niet wat iedereen in Daeseleire ziet?
Er is (terecht) veel kritiek op Castro maar voor mijn part mag die er ook zijn op Dimi, hij is overigens niet alleen die onder zijn niveau speelt maar vraag mij af wanneer ze 'hun niveau halen'. Begrijp niet dat je na weken voorbereiding het opgelegde niveau niet haalt.
Ze moeten niks anders doen dan elke dag (beetje) trainen en zaterdag een matchke spelen, als je dan uw niveau niet haalt dan moeten er harde maatregelen worden genomen, en een kleine grote kuis houden in de basiself.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1204
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Luc »

eric schreef:Snap niet wat iedereen in Daeseleire ziet?
Er is (terecht) veel kritiek op Castro maar voor mijn part mag die er ook zijn op Dimi, hij is overigens niet alleen die onder zijn niveau speelt maar vraag mij af wanneer ze 'hun niveau halen'. Begrijp niet dat je na weken voorbereiding het opgelegde niveau niet haalt.
Ze moeten niks anders doen dan elke dag (beetje) trainen en zaterdag een matchke spelen, als je dan uw niveau niet haalt dan moeten er harde maatregelen worden genomen, en een kleine grote kuis houden in de basiself.
Voor mij mag er zeker grote kuis gehouden worden in de basiself, maar dan moet je er wel eerst nieuwe hebben om ze degelijk te vervangen en die zijn er op dit moment niet voldoende.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Since '54 »

-------------------- Castro -----------------


Ngawa ---- Buysens --- Euvrard --- Iandoli


-------------------- Deferm ------------------


Dufer ------------- Christ ------- Schouterden


--------------------------- Reza ---------------
-------- Okotie ---------------------------------



Een vorm van 4-1-3-2 als variant op 4-4-2. Zou zoiets lukken?

- Deferm is geen nr.10, dan maar als énige verdedigende mid. Kan hij dat alleen belopen? Nogal wat ploegen spelen zo.

- Christ betrekt Deferm, Dufer, Schouterden en Reza in gegroepeerd voetbal.

- Reza en Okotie kort bij elkaar.
Plaats reactie