Kortrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
patattenboer
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2010, 12:54

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door patattenboer »

Messi schreef:@patattenboer

Weet je ook wanneer Morenne terugkeert?
Geen "flauw" idee ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Jacques »

Net terug van Kortrijk. Om het met de woorden van Stefan te zeggen:
't Is vur te grinse be ure pie in ur ha'n


En daarmee is alles gezegd. What a waste of time.
Overdrijven is een kunst
hupke
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:27

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door hupke »

patattenboer schreef:
Messi schreef:@patattenboer

Weet je ook wanneer Morenne terugkeert?
Geen "flauw" idee ;)
komt hij wel terug ??? :cry:
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door 't kanarieke »

@Halenaar: waarom probeer je ons nog allemaal te overtuigen en om te praten??? Ik probeer ook optimistisch te blijven en ik kon het ook vaak met je vinden (vb. nabeschouwing KV Mechelen), maar nu ben je echt gewoon aan het "lullen" om toch maar iets goed te zeggen over Guido, de ploeg, enz.
Ja, we verdienden een penalty. Ja het was geen buitenspel tijdens onze eerste goal. Ja, de 1 ste goal van KVK was buitenspel. Maar dan nog, We speelden slecht genoeg om weeral 4 goals tegen te krijgen. Het verhaal met Brepoels is over (durf dat toch onder ogen te zien); hij kan niets meer aanvangen met onze kern. Voor mij moet een trainer zich altijd aanpassen aan de ploeg en dit is met Brepoels niet meer het geval ... :ill: :end:

Nog even een flauw mopje om de huidige toestand te onderstrepen: Wat is de gelijkenis tussen STVV en een potlood ..................... Ze hebben allebei één punt, Hahaha :fuck: :end: :cry:
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Expat
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2011, 18:39

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Expat »

Dit STVV is rijp voor tweede klasse...krijgt daar zelfs pandoering van de topploegen , wacht maar op de bekerwedstrijd.

Om het tij alsnog te laten keren....

1. Keeper met vertrouwen en présence
2. Voetballende centrale verdediger die de lijnen uitzet en de ploeg organiseert
3. Controlerende verdedigende middenvelder die de gaten opvult en de ploeg aanjaagt vb Geraerts maar onhaalbaar voor ons ploegske
4. Creatieve middenvelder die de bal in de ploeg kan houden en af en toe zijn goaltje meepikt...
( heb heimwee naar de tijd van Mignolet-canta-chimedza... Allen nooit waardig vervangen)


Vrees dat mijn pleidooi absoluut niets uithaalt en dat we , tenzij plots de Euros uit de lucht komen vallen, dit seizoen volledig zullen afgaan....


Groeten en sterkte ...

Ps hoop absoluut dat ik ongelijk heb....
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Zwak, zwak, zwak. Klaar voor de schroothoop.
Er wordt door de trainer vertrouwen gegeven aan spelers die te min zijn voor eerste.
Bedroevend.
Waze
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 okt 2010, 18:37
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Waze »

Ik heb de match niet (volledig) gezien en ga me dus niet uitspreken over het al dan niet terecht zijn van de zware nederlaag, eventuele blunders van individuele spelers, noch over het eventuele falen van het collectief. Wél wil ik even reageren op het feit dat hier de laatste weken een teneur valt op te merken om Guido Brepoels af te kraken. Enkelen leken ermee te beginnen en door het maar vaak genoeg te herhalen sprong er hier en daar eentje op de kar. In dat opzicht kan ik het dan ook wel ergens begrijpen: het gaat hier om een combinatie van menselijke reacties in tijden dat het minder (/slecht) gaat en psychologische beïnvloedingsprocessen.

Wat ik niét begrijp is dat het harde en waardevolle werk van de afgelopen jaren van Brepoels (en Peter Voets) hier schijnbaar met enkele drukken op de Submit-knop zomaar van tafel wordt gevaagd en in de vergeetput belandt. Ik spreek me dan zelfs nog niet uit over de (naar mijn bescheiden mening toch kwaliteitsvolle) versterkingen die onder impuls van de technische staf naar Staaien zijn gehaald. Speelde de factor geluk mee bij onze kampioenstitel in tweede en het PO I-jaar? Ongetwijfeld! Is er dit seizoen ook een portie ongeluk mee gemoeid? Evenzeer!

Mensen en projecten schrijf je niet af op basis van emoties. Dat kan je pas doen na een grondige evaluatie waarbij je terugkoppelt naar de vooraf bepaalde doelstellingen en rekening houdt met de beschikbare middelen. Wat waren de doelstellingen voor dit seizoen? Over welke financiële en 'materiële' middelen beschikte men bij aanvang van het seizoen? Welke factoren uit het tussenseizoen kunnen een grote, al dan niet bepalende, invloed gehad hebben op de huidige situatie? Ik denk dat het niet echt moeilijk is om op enkele van deze vragen een zinvol antwoord te geven. Schieten op de pianist(en) zoals hier de laatste tijd 'in' lijkt te zijn getuigt volgens mij dan ook vooral van een denken op korte termijn. Een lange termijn-visie ga je hiermee zeker niet ontwikkelen en laat dat nu net de basis zijn voor de uitbouw van een stabiele club/project... Ik zie maar weinig constanten de afgelopen jaren, maar laat de trainerstaf er nu net één van zijn. Dit zomaar overboord kieperen kan ons op korte termijn misschien wel vooruit helpen (het zogenaamde 'schokeffect'), maar welke perspectieven biedt het op de langere termijn? Het voorbeeld waar hier zo vaak en o zo graag aan wordt gerefereerd heeft Ceulemans ook in 'moeilijke' tijden op de bank laten zitten. Is dit doorheen de jaren dan écht zo'n slechte zet gebleken?

Ik kan me nog altijd scharen achter één van de mooiste (en meest oprechte) spandoeken die ik al sinds '87 op Staaien heb gezien: 'In Guido WE trust.' I still do. Do you?
Laatst gewijzigd door Waze op 27 aug 2011, 23:44, 2 keer totaal gewijzigd.
stvvboy147
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 aug 2011, 00:19

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door stvvboy147 »

Buysens mediale band wss volgens Boffin.
Jojo1992
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2011, 11:26

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Jojo1992 »

Ik speel provenciaal voetbal, en geloof me als ik zeg dat er in mijn reeks nog meer talent rondloopt dan wat er vanavond op het veld stond tegen Kortrijk! Buiten een paar uitzonderingen natuurlijk: Reza, Iandoli, .. Stvv is momenteel aan het presteren (in zijn geheel) op een amateuristisch niveau.

Ik zou ook graag geloven in die 'pech' verhaaltjes, maar ik ben het als supporter MOE gehoord!
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door 't kanarieke »

Waze schreef:Ik heb de match niet (volledig) gezien en ga me dus niet uitspreken over het al dan niet terecht zijn van de zware nederlaag, eventuele blunders van individuele spelers, noch over het eventuele falen van het collectief. Wél wil ik even reageren op het feit dat hier de laatste weken een teneur valt om Guido Brepoels af te kraken. Enkelen leken ermee te beginnen en door het maar vaak genoeg te herhalen sprong er hier en daar eentje op de kar. In dat opzicht kan ik het dan ook wel ergens begrijpen: het gaat hier om een combinatie van menselijke reacties in tijden dat het minder (/slecht) gaat en psychologische beïnvloedingsprocessen.

Wat ik niét begrijp is dat het harde en waardevolle werk van de afgelopen jaren van Brepoels (en Peter Voets) hier schijnbaar met enkele drukken op de Submit-knop zomaar van tafel wordt gevaagd en in de vergeetput belandt. Ik spreek me dan zelfs nog niet uit over de (naar mijn bescheiden mening toch kwaliteitsvolle) versterkingen die onder impuls van de technische staf naar Staaien zijn gehaald. Speelde de factor geluk mee bij onze kampioenstitel in tweede en het PO I-jaar? Ongetwijfeld! Is er dit seizoen ook een portie ongeluk mee gemoeid? Evenzeer!

Mensen en projecten schrijf je niet af op basis van emoties. Dat kan je pas doen na een grondige evaluatie waarbij je terugkoppelt naar de vooraf bepaalde doelstellingen en rekening houdt met de beschikbare middelen. Wat waren de doelstellingen voor dit seizoen? Over welke financiële en 'materiële' middelen beschikte men bij aanvang van het seizoen? Welke factoren uit het tussenseizoen kunnen een grote, al dan niet bepalende, invloed gehad hebben op de huidige situatie? Ik denk dat het niet echt moeilijk is om op enkele van deze vragen een zinvol antwoord te geven. Schieten op de pianist(en) zoals hier de laatste tijd 'in' lijkt te zijn getuigt volgens mij dan ook vooral van een denken op korte termijn. Een lange termijn-visie ga je hiermee zeker niet ontwikkelen en laat dat nu net de basis zijn voor de uitbouw van een stabiele club/project... Ik zie maar weinig constanten de afgelopen jaren, maar laat de trainerstaf er nu net één van zijn. Dit zomaar overboord kieperen kan ons op korte termijn misschien wel vooruit helpen (het zogenaamde 'schokeffect'), maar welke perspectieven biedt het op de langere termijn? Het voorbeeld waar hier zo vaak en o zo graag aan wordt gerefereerd heeft Ceulemans ook in 'moeilijke' tijden op de bank laten zitten. Is dit doorheen de jaren dan écht zo'n slechte zet gebleken?

Ik kan me nog altijd scharen achter één van de mooiste (en meest oprechte) spandoeken die ik al sinds '87 op Staaien heb gezien: 'In Guido WE trust.' I still do. Do you?
Maar waarom stelt hij dan die spelers -die hij gehaald heeft- dan niet op (Christ)? Die jongens kunnen wel het verschil maken. Toch meer dan spelers zoals een Delorge of een Mennes, ...
Ik heb Guido altijd voor de volle honderd procent verdedigd (gisteren nog, hier op het forum), maar dit STVV heeft een andere aanpak nodig om nog uit het slop te kunnen geraken. Christ moet altijd opkomen als het kalf al verdronken is, Dufer moet vandaag hetzelfde doen, enz.
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door stvv_373 »

Waze schreef:Ik heb de match niet (volledig) gezien en ga me dus niet uitspreken over het al dan niet terecht zijn van de zware nederlaag, eventuele blunders van individuele spelers, noch over het eventuele falen van het collectief. Wél wil ik even reageren op het feit dat hier de laatste weken een teneur valt op te merken om Guido Brepoels af te kraken. Enkelen leken ermee te beginnen en door het maar vaak genoeg te herhalen sprong er hier en daar eentje op de kar. In dat opzicht kan ik het dan ook wel ergens begrijpen: het gaat hier om een combinatie van menselijke reacties in tijden dat het minder (/slecht) gaat en psychologische beïnvloedingsprocessen.

Wat ik niét begrijp is dat het harde en waardevolle werk van de afgelopen jaren van Brepoels (en Peter Voets) hier schijnbaar met enkele drukken op de Submit-knop zomaar van tafel wordt gevaagd en in de vergeetput belandt. Ik spreek me dan zelfs nog niet uit over de (naar mijn bescheiden mening toch kwaliteitsvolle) versterkingen die onder impuls van de technische staf naar Staaien zijn gehaald. Speelde de factor geluk mee bij onze kampioenstitel in tweede en het PO I-jaar? Ongetwijfeld! Is er dit seizoen ook een portie ongeluk mee gemoeid? Evenzeer!

Mensen en projecten schrijf je niet af op basis van emoties. Dat kan je pas doen na een grondige evaluatie waarbij je terugkoppelt naar de vooraf bepaalde doelstellingen en rekening houdt met de beschikbare middelen. Wat waren de doelstellingen voor dit seizoen? Over welke financiële en 'materiële' middelen beschikte men bij aanvang van het seizoen? Welke factoren uit het tussenseizoen kunnen een grote, al dan niet bepalende, invloed gehad hebben op de huidige situatie? Ik denk dat het niet echt moeilijk is om op enkele van deze vragen een zinvol antwoord te geven. Schieten op de pianist(en) zoals hier de laatste tijd 'in' lijkt te zijn getuigt volgens mij dan ook vooral van een denken op korte termijn. Een lange termijn-visie ga je hiermee zeker niet ontwikkelen en laat dat nu net de basis zijn voor de uitbouw van een stabiele club/project... Ik zie maar weinig constanten de afgelopen jaren, maar laat de trainerstaf er nu net één van zijn. Dit zomaar overboord kieperen kan ons op korte termijn misschien wel vooruit helpen (het zogenaamde 'schokeffect'), maar welke perspectieven biedt het op de langere termijn? Het voorbeeld waar hier zo vaak en o zo graag aan wordt gerefereerd heeft Ceulemans ook in 'moeilijke' tijden op de bank laten zitten. Is dit doorheen de jaren dan écht zo'n slechte zet gebleken?

Ik kan me nog altijd scharen achter één van de mooiste (en meest oprechte) spandoeken die ik al sinds '87 op Staaien heb gezien: 'In Guido WE trust.' I still do. Do you?
Sta 100 procent achter deze post!
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Waze
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 okt 2010, 18:37
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Waze »

't kanarieke schreef:Maar waarom stelt hij dan die spelers -die hij gehaald heeft- dan niet op (Christ)? Die jongens kunnen wel het verschil maken. Toch meer dan spelers zoals een Delorge of een Mennes, ...
Ik heb Guido altijd voor de volle honderd procent verdedigd (gisteren nog, hier op het forum), maar dit STVV heeft een andere aanpak nodig om nog uit het slop te kunnen geraken. Christ moet altijd opkomen als het kalf al verdronken is, Dufer moet vandaag hetzelfde doen, enz.
Een heel terechte vraag, maar ik moet u hier het antwoord schuldig op blijven. Ik heb niet de kennis die Brepoels binnen zijn vakgebied heeft (en ik denk dat velen hier op dit forum hetzelfde zullen moeten zeggen als ze eerlijk zijn.) Wat als het anders zou zijn? Als hij wél de spelers zou opstellen die hij 'gehaald' heeft en de resultaten gelijkaardig zouden zijn? Ik denk dat hij evenzeer (zoniet nog meer) de wind van voren zou krijgen. In een situatie waarin we nu verkeren (los van wie speelt en wie niet) wordt de kapitein meestal met de vinger gewezen. Vaak wordt hij dan zoals een zondebok, beladen met al het negatieve naar aloude traditie de woestijn in gestuurd zodat een nieuwe Messias met een propere lei kan herbeginnen. Ik betwijfel sterk of dit dé oplossing voor het probleem is.

Zijn het situationele factoren die geleid hebben tot deze situatie? Dan moet hij zich eens bezinnen over zijn aanpak. Zijn het eerder structurele problemen buiten zijn wil om die ons in 'zwaar weer' hebben gebracht, dan zie ik geen reden waarom hij met de vinger gewezen moet worden, laat staan zou moeten vertrekken.
Loper
Berichten: 104
Lid geworden op: 17 mar 2011, 14:01

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Loper »

Niets tegen de prestatie van Bertjens, maar ik vind het toch raar, dat een Trainer een speler aan de aftrap zet,
die dit jaar nog niet een keer in de 18 geselcterden stond. Geen gemakelijke situatie voor die spelers, die nog geen kans gekregen hebben.
(Zie Rymenants, Evertz, Calvete, ), voor Smetana, Schoofs en Christ zeker ook niet simpel te slikken.

Misschien speelde hij op aanvraag van de Trainer van de nationale U-19 ploeg. :grappig:
Laatst gewijzigd door Loper op 28 aug 2011, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door 't kanarieke »

Waze schreef:
't kanarieke schreef:Maar waarom stelt hij dan die spelers -die hij gehaald heeft- dan niet op (Christ)? Die jongens kunnen wel het verschil maken. Toch meer dan spelers zoals een Delorge of een Mennes, ...
Ik heb Guido altijd voor de volle honderd procent verdedigd (gisteren nog, hier op het forum), maar dit STVV heeft een andere aanpak nodig om nog uit het slop te kunnen geraken. Christ moet altijd opkomen als het kalf al verdronken is, Dufer moet vandaag hetzelfde doen, enz.
Een heel terechte vraag, maar ik moet u hier het antwoord schuldig op blijven. Ik heb niet de kennis die Brepoels binnen zijn vakgebied heeft (en ik denk dat velen hier op dit forum hetzelfde zullen moeten zeggen als ze eerlijk zijn.) Wat als het anders zou zijn? Als hij wél de spelers zou opstellen die hij 'gehaald' heeft en de resultaten gelijkaardig zouden zijn? Ik denk dat hij evenzeer (zoniet nog meer) de wind van voren zou krijgen. In een situatie waarin we nu verkeren (los van wie speelt en wie niet) wordt de kapitein meestal met de vinger gewezen. Vaak wordt hij dan zoals een zondebok, beladen met al het negatieve naar aloude traditie de woestijn in gestuurd zodat een nieuwe Messias met een propere lei kan herbeginnen. Ik betwijfel sterk of dit dé oplossing voor het probleem is.

Zijn het situationele factoren die geleid hebben tot deze situatie? Dan moet hij zich eens bezinnen over zijn aanpak. Zijn het eerder structurele problemen buiten zijn wil om die ons in 'zwaar weer' hebben gebracht, dan zie ik geen reden waarom hij met de vinger gewezen moet worden, laat staan zou moeten vertrekken.
Ik zeg niet dat met spelers zoals Christ en consoorten betere resultaten zullen gehaald worden, maar ik zou dan wel het gevoel hebben; dat men alles heeft geprobeerd met de best beshikbare middelen. Op dit moment zit ik met het gevoel dat de ploeg "moedwillig" verzwakt wordt, door technische spelers aan de kant te houden en andere spelers -die slecht spelen- er toch op te laten staan.

Volgens mij is het gewoon een samenloop van omstandigheden. Daarom geloof ik ook dat Guido niet de schuldige is van deze situatie. Maar op dit moment denk ik dat we beter af zijn met een andere trainer; eentje die wel iets durft en kan aanvangen met de huidige ploeg. Want ik geloof nog altijd dat deze ploeg veel meer kwaliteiten heeft dan de ploeg van vorig seizoen.
Laatst gewijzigd door 't kanarieke op 28 aug 2011, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Halenaar »

't kanarieke schreef:
Waze schreef:
't kanarieke schreef:Maar waarom stelt hij dan die spelers -die hij gehaald heeft- dan niet op (Christ)? Die jongens kunnen wel het verschil maken. Toch meer dan spelers zoals een Delorge of een Mennes, ...
Ik heb Guido altijd voor de volle honderd procent verdedigd (gisteren nog, hier op het forum), maar dit STVV heeft een andere aanpak nodig om nog uit het slop te kunnen geraken. Christ moet altijd opkomen als het kalf al verdronken is, Dufer moet vandaag hetzelfde doen, enz.
Een heel terechte vraag, maar ik moet u hier het antwoord schuldig op blijven. Ik heb niet de kennis die Brepoels binnen zijn vakgebied heeft (en ik denk dat velen hier op dit forum hetzelfde zullen moeten zeggen als ze eerlijk zijn.) Wat als het anders zou zijn? Als hij wél de spelers zou opstellen die hij 'gehaald' heeft en de resultaten gelijkaardig zouden zijn? Ik denk dat hij evenzeer (zoniet nog meer) de wind van voren zou krijgen. In een situatie waarin we nu verkeren (los van wie speelt en wie niet) wordt de kapitein meestal met de vinger gewezen. Vaak wordt hij dan zoals een zondebok, beladen met al het negatieve naar aloude traditie de woestijn in gestuurd zodat een nieuwe Messias met een propere lei kan herbeginnen. Ik betwijfel sterk of dit dé oplossing voor het probleem is.

Zijn het situationele factoren die geleid hebben tot deze situatie? Dan moet hij zich eens bezinnen over zijn aanpak. Zijn het eerder structurele problemen buiten zijn wil om die ons in 'zwaar weer' hebben gebracht, dan zie ik geen reden waarom hij met de vinger gewezen moet worden, laat staan zou moeten vertrekken.
Ik zeg niet dat met spelers zoals Christ en consoorten betere resultaten zullen gehaald worden, maar ik zou dan wel het gevoel hebben; dat men alles heeft geprobeerd met de best beshikbare middelen. Op dit moment zit ik met het gevoel dat de ploeg "moedwillig" verzwakt wordt, door technische spelers aan de kant te houden.

.
Maar Guido heeft toch al het een en ander geprobeerd? Ik denk dat iedereen wel moet toegeven dat Reza de betere is dan Christ, die trouwens ook zijn kansen heeft gehad :)
Plaats reactie