Kortrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door 't kanarieke »

Halenaar schreef:
't kanarieke schreef:
Waze schreef:
't kanarieke schreef:Maar waarom stelt hij dan die spelers -die hij gehaald heeft- dan niet op (Christ)? Die jongens kunnen wel het verschil maken. Toch meer dan spelers zoals een Delorge of een Mennes, ...
Ik heb Guido altijd voor de volle honderd procent verdedigd (gisteren nog, hier op het forum), maar dit STVV heeft een andere aanpak nodig om nog uit het slop te kunnen geraken. Christ moet altijd opkomen als het kalf al verdronken is, Dufer moet vandaag hetzelfde doen, enz.
Een heel terechte vraag, maar ik moet u hier het antwoord schuldig op blijven. Ik heb niet de kennis die Brepoels binnen zijn vakgebied heeft (en ik denk dat velen hier op dit forum hetzelfde zullen moeten zeggen als ze eerlijk zijn.) Wat als het anders zou zijn? Als hij wél de spelers zou opstellen die hij 'gehaald' heeft en de resultaten gelijkaardig zouden zijn? Ik denk dat hij evenzeer (zoniet nog meer) de wind van voren zou krijgen. In een situatie waarin we nu verkeren (los van wie speelt en wie niet) wordt de kapitein meestal met de vinger gewezen. Vaak wordt hij dan zoals een zondebok, beladen met al het negatieve naar aloude traditie de woestijn in gestuurd zodat een nieuwe Messias met een propere lei kan herbeginnen. Ik betwijfel sterk of dit dé oplossing voor het probleem is.

Zijn het situationele factoren die geleid hebben tot deze situatie? Dan moet hij zich eens bezinnen over zijn aanpak. Zijn het eerder structurele problemen buiten zijn wil om die ons in 'zwaar weer' hebben gebracht, dan zie ik geen reden waarom hij met de vinger gewezen moet worden, laat staan zou moeten vertrekken.
Ik zeg niet dat met spelers zoals Christ en consoorten betere resultaten zullen gehaald worden, maar ik zou dan wel het gevoel hebben; dat men alles heeft geprobeerd met de best beshikbare middelen. Op dit moment zit ik met het gevoel dat de ploeg "moedwillig" verzwakt wordt, door technische spelers aan de kant te houden.

.
Maar Guido heeft toch al het een en ander geprobeerd? Ik denk dat iedereen wel moet toegeven dat Reza de betere is dan Christ, die trouwens ook zijn kansen heeft gehad :)
Reza is een zeer goede speler, maar ik denk niet dat het verstandig is om een aanvaller met een middenvelder te vergelijken. Reza hoort thuis in de voorlinie met een sterke spits langs hem en niet op de tien. Door dit te doen ben je weer je hele ploeg zo aan het mixen dat niemand nog op zijn vertrouwde positie speelt. Reza is een goalgetter en Christ is een "passer". Ook al komen de passes van Christ niet altijd aan, hij doet het naar mijn mening toch beter dan een Delorge, Deferm, ...
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Jack »

Amai amai amai.

Zoals het er nu voorstaat ziet 't er heel slecht uit.
Beseft iedereen de ernst al? Zo'n kloofje kom je moeilijk te boven hoor. De start bepaald heel je seizoen. Hoeveel haalden we in 't jaar van degradatie de eerste matchen!?
Kijk eens waar de andere degradatiekandidaten al staan!
Of denk je dat Westerlo zo slecht gaat blijven? Niks van, die staan over 10 matchen weer rustig in 't midden.

Het staat hierboven al ergens, het ergste is dat er andere ploegen op veel kortere tijd er schijnbaar makkelijk in slagen een stabiele eersteklasser te worden (Zulte, Kortrijk,...). Bij ons blijft 't aanmodderen, en je weet al voor 't seizoen dat 't vechten wordt om er in te blijven.
Leuk is anders.
Ik twijfelde dit jaar zo hard of ik wel een abonnement zou nemen. Waarom heb ik dat gedaan verdomme! Terwijl ik wist dat 't weer balle ging zijn.

Nu rest er enkel nog paniekvoetbal. Maar ondertussen ben je (indien mogelijk) nóg minder sexy door je plaats onderaan in 't klassement! Wie wil in godsnaam komen?
In de winterstop kan 't al te laat zijn om 't nog recht te trekken.

Grappig toch bij 't afscheid van Duchatelet: hij schudde met 't hoofd toen Morenne zei dat versterking nog nodig was. Volgens hem was de ploeg perfect! Om te wenen...

Er moet wel dringend eens gecommuniceerd worden door Morenne. Is er geld voor spelers?
We horen niks over transfers, het is bijgod nog maar 4 dagen.

STVV volgend jaar in 2de voor 1000 man? Als 't zo doorgaat wel vrees ik.

En Brepoels, zet eens een andere plaat op aub.
Je kan nu al zeggen wat hij volgende week gaat zeggen.
"Beste gedaan" "Niets te verwijten" "Hoe waar klappen vallen" "Morgen weer keihard er tegenaan"
Boring!!
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Ozzy »

Maar Guido heeft toch al het een en ander geprobeerd? Ik denk dat iedereen wel moet toegeven dat Reza de betere is dan Christ, die trouwens ook zijn kansen heeft gehad


Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1204
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Luc »

Halenaar schreef:
patattenboer schreef:Alle wat gaat nu de uitleg weer zijn,
Yja twee blessures, geen geluk de jongens hebben hard gewerkt, individuele fouten......
Brepoels stel de beste voetballers eens op!!!!!!!!
Blessures in een match is iets wat je niet in de hand hebt.
Heel dringend om nog een kans te maken op het behoud een andere trainer het is gewoon op.
Wie dat nu nog niet ziet :zot:
FC de Kampioenen :drunk:
Wat kan in godsnaam de trainer hieraan doen, want ze waren wel degelijk beter. En kom niet af met beste spelers op te stellen, toen je vorige keer Rymenants voorstelde was dat al behoorlijk lachwekkend, zeker als je dan nog gaat doen alsof hij geen enkele kans heeft gehad vorige seizoen...
Ze waren beter ? Moest het 4-3 geweest zijn zou ik dat nog kunnen geloven maar met 4-0 ben je gewoon de slechtste. Zo simpel is het !
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door the fan »

Gvd, Buyssens weer 2 tot 6 maanden ...
Is die van plastiek????
Okotie weten ze nog niet, pffff, zit allemaal tegen.
Wedstrijd zelf, tja, je moet 0-1 voorstaan ipv is het 1-0!
4-0 zwaar overdreven, je verdiende daar een puntje...
Maar je zit in die hoek hè...
Zie het heel somber in
reborn
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:39

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door reborn »

als Kotysch en Buysens allebei met een kapotte knie zitten, dan wordt de nieuwe centrale middenvelder (KG?) plotseling helemaal niet meer de hoogste prioriteit. Denk dat we in dat geval zeer dringend 2 (twee!) nieuwe cv's gaan nodig hebben. Tenzij Mennes en/of Delorge die positie gaan bezetten
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4161
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door lindoke »

Ik lees hier over "pech" en "geluk". Dat zijn inderdaad factoren die in voetbal een rol spelen. Maar een feit is wel dat je met kwaliteit de factoren "pech" meer naar de achtergrond en "geluk" meer naar de voorgrond kan brengen en dat je op z'n minst gezegd minder afhankelijk wordt van die factoren. Die kwaliteit om deze factoren tot een minimuum te herleiden is niet aanwezig bij STVV. Of dit - en dan nog met de bijkomende blessures dit weekend - kan recht getrokken worden in deze laatste 4 dagen vrees ik ten zeerste. Dat BM nu blijkbaar eregens in Alaska vertoeft kan ik al helemaal niet begrijpen. Als hij nu al niet op het vliegtuig zit richting Brussel is het een voor zitter - in mijn ogen dan - die niet erg veel met z'n club inzit.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door vdl »

the fan schreef:Gvd, Buyssens weer 2 tot 6 maanden ...
Is die van plastiek????
Okotie weten ze nog niet, pffff, zit allemaal tegen.
Wedstrijd zelf, tja, je moet 0-1 voorstaan ipv is het 1-0!
4-0 zwaar overdreven, je verdiende daar een puntje...
Maar je zit in die hoek hè...
Zie het heel somber in
Je verdiend juist niks,één schuldige(Brepoels),opstelling van mijn kloten hoor.
Kan volgend seizoen weer op zijn niveau gaan trainen,tweede klas namelijk.
Blijf maar Deferm,Bertjens en mennes opstellen,laat de echte voetballers maar op de bank.
Spelers niet op hun plaats uitspelen is Brepoels zijn ding wel,en dan gezien wat mennes doet bij de eerste goal :zot:
Wanneer gaan we nu eens 4-4-2 spelen,daar hebben we namelijk de spelers voor?
Reza krijgt nooit een fatsoenlijke bal,hij moet de bal in de voeten krijgen,is gene kopper.
Spelers zijn Brepoels zijne zever nu ook wel moe ze,en wie zou er nu nog naar ons willen komen in deze omstandigheden.
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door enrique »

patattenboer schreef:Morenne zit in Alaska op deze moment.
Om u ziek te lachen. Als dit waar is, wat is STVV dan ? Een profclub of een amateurclub die toevallig in eerste speelt (niet meer voor lang). Waar ben je in godsnaam mee bezig... Hij ging 3 maanden werk hebben om alles te inventariseren. De club heeft spelers nodig die kunnen voetballen. En wat doet mijnheer, hij gaat rustig met vakantie aan de andere kant van de wereld. Waar waarschijnlijk niemand hem kan bereiken. De transfers (uit 4e provinciale) worden in de deskundige handen gegeven van het Paterke en zijn misdienaars. Ge moet het eens vergelijken met een bedrijf waar de directie belangrijke beslissingen moet nemen en nieuwe projecten moet goedkeuren om het voortbestaan van het bedrijf te vrijwaren. En dan gaan de directieleden ipv zich met hun bedrijf bezig te houden rustig met vakantie. En dat is niet de eerste keer. Vroeger was het ook al zo. Uwe zogenaamde TD, RD vroeger, ... Dit is een beetje de situatie bij STVV. Het leven zoals het is, STVV. Een nieuw programma op VRT dat in september begint te lopen. Onbegrijpelijk.
Laatst gewijzigd door enrique op 28 aug 2011, 10:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Ozzy »

Nu gaat Brepoels zijn spelers die er niks van bakten nog bewieroken.
Je bent amper aan de goal geweest.
Balverlies, slecht inspelen, verdedigende blunders het is om te grinsen.
Onze spelers zijn goei gasten zunne zoveel cadeaukes geven.
De 1-0 wai wai Mennes.
De 2-0 wai wai Euvrard.
De 3-0 na een stomme tackle.
De 4-0 wai wai Taelemans.
4 doelpunten mooi ingepakt en aangeboden aan Kortrijk.
Die mannen hebben zich nogal geamuseerd en goed gelachen.
Die verdedigers mochten gisteren hunne fauteuil meebrengen de score was niet anders geweest.
Niks, nul, zero pressing naar voren.
Dat Brepoels zijne commentaar maar voor zijn eigen entourage laat, ik kan het niet meer aanhoren.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Brepoels in de plaats van Mangelschots.
Guido is wel een man met een hart voor de club en de beste spelers heeft hij inderdaad ingehaald de voorbije jaren.
Ik zou het spijtig vinden als Guido de club definitief zou verlaten.

Ik zou wel pleiten om als trainer Albert Cartier te halen. Die man kan ook iets neerzetten op korte termijn en kan een verdediging organiseren.
En hij werkt ook zeer motiverend!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

1 nieuwe verdediger en 1 nieuwe middenvelder en de wereld ziet er al heel anders uit.
Het is niet mijn favoriet, maar Ciman ligt uit de boot in Luik en heeft bij Kortrijk wel bewezen dat hij op die plek voor een ploeg als de onze een meerwaarde kan zijn.
En op het middenveld hebben we al sinds vorig seizoen een speler nodig met veel loopvermogen, een goede pas en vista.
Goedkoop vind je die mannen niet, want iedereen wil zo ene.
Oostsupporter
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jan 2011, 12:39

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Oostsupporter »

Iedereen verteld hier waarheden als een paal boven water. Brepoels gaat zeker niet vrijuit, maar wat al 2 seizoenen de pijnpunten zijn en waren blijven gewoon met alle persoonlijke meningen steeds van tafel geveegd worden. JE HEBT IN DEZE KERN NIET VOLDOENDE VOETBALLENDE KWALITEIT OM IN EERSTE KLASSE EEN RUSTIG SEIZOEN TE DRAAIEN. En diegenen die dat ontkrachten, daar zou ik wel in discussie mee willen gaan. Erger nog men werkt er niet aan. Met zo een beleid kunnen we op iedereen schieten maar zullen we ons erbij moeten neerleggen en vrede nemen met tweede klasse, want niemand luistert naar ons sup. Schandalig en arm STVV.
JTB
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2011, 09:35

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door JTB »

Leg mij eens mij eens uit hoe het komt dat men hiet steeds zit te vertellen dat Morenne op verlof is en ik verleden week enkele keren zijn vrouw heb tegen gekomen.
Gaat die zonder zijn vrouw op verlof????
Hier moet je maar alles geloven, eerst roepen ze dat ze Castro moeten als doelman nemen om enkele maanden later zitten te roepen dat hij niks kan en Magel zijn zakken ermee heeft gevuld.
Nog een week of twee en Okitie gaat dan ook op de slachtbank.
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door FANFOREVER »

stvvilvoorde schreef:1 nieuwe verdediger en 1 nieuwe middenvelder en de wereld ziet er al heel anders uit.
Het is niet mijn favoriet, maar Ciman ligt uit de boot in Luik en heeft bij Kortrijk wel bewezen dat hij op die plek voor een ploeg als de onze een meerwaarde kan zijn.
En op het middenveld hebben we al sinds vorig seizoen een speler nodig met veel loopvermogen, een goede pas en vista.
Goedkoop vind je die mannen niet, want iedereen wil zo ene.
Die mannen halen is nog altijd goedkoper dan naar 2de te zakken. Wie dat niet ziet is stekeblind of oliedom....
Ge hebt nog vier dagen , NU handelen of het kalf is verdronken :?
:stvv:
Plaats reactie