Kortrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Since '54 »

Wat een afgang voor STVV ...

Nu kan de match misschien in de goede zin kantelen als:

- het doelpunt van Buysens gevalideerd wordt

- het doelpunt van N'For als buitenspel wordt bekeken

- Buysens niet uitvalt door blessure


Hoedanook, kan je het aan niemand verkocht krijgen dat STVV de betere was dan KV Kortrijk. Wie met 4-0 verliest krijgt het verdiend op zijn donder zoveel is duidelijk. Van Kortrijk heb ik nochtans weinig eersteklasse niveau gezien want als STVV en Westerlo er niet zijn was Kortrijk een ploeg om tegen de degradatie te vechten.
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Johan »

Wat ik niet begrijp is dat Brepoels te laf of te loyaal is om met de vuist op de tafel te kloppen.Schrik voor zijn plaatske , maar een ding is zeker,zijne kop gaat het kosten.Mangelschots zal daar zeker bij helpen, die is als een paling in een emmer snot.
delwiche
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jan 2011, 17:00

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door delwiche »

Het wordt stilaan tijd voor een trainerswissel, eens veranderen is zeker niet zo slecht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Liever eerst 2 nieuwe spelers erbij
Gebruikersavatar
Goody
Berichten: 538
Lid geworden op: 21 okt 2010, 19:26
Supporter van: K.STVV

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Goody »

stvvilvoorde schreef:Liever eerst 2 nieuwe spelers erbij
:grappig: zijn er nog ergens ' gekwetsten ' te koop ... de rest wil toch niet naar Sint-Truin komen :grappig:
Een geluk dat we RD gehad hebben, anders speelden we nu in 2de ...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Goody schreef:
stvvilvoorde schreef:Liever eerst 2 nieuwe spelers erbij
:grappig: zijn er nog ergens ' gekwetsten ' te koop ... de rest wil toch niet naar Sint-Truin komen :grappig:
Hoeft voor mij niet eens te koop zijn en liefst geen gekwetsten. :)
Als de spelers die 'te huur' zijn veel beter zijn dan wat je voor een prikje elders kan 'kopen', dan huur je maar.
Feit is dat er dringend KWALITEIT nodig is achterin en op het middenveld.
Uwe trainer nu afdanken is geen oplossing, haal liever die 2 man, nen andere trainer gaat die ook nodig hebben.
Uwe trainer kunt ge altijd afdanken, de transfermarkt daarentegen is nog maar drie dagen open.
Haal versterking en probeer het eerst met Guido.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Tompie »

Tot aan de 2-0 ben je de (lichtjes) de betere ploeg, erna is het kalf verdronken.

Gisteren hebben we zeker pech gehad, maar geluk dwing je in zekere zin ook wel af.
Dat Buyssens al dan niet buitenspel stond, zou eigenlijk niet meer ter sprake mogen doen. Bertjens moet die bal er altijd zelf in knallen.

Ik heb de indruk dat Guido ook niet meer weet wat doen. Hij ziet de spelers natuurlijk de hele week op training bezig, maar toch heb ik zo nu en dan mijn twijfels bij zijn opstelling. Je mag 11 jongens met 'mentaliteit' opstellen, zij zullen geen punt halen zonder de nodige kwaliteit. Het belangrijkste is een juist evenwicht te vinden tussen beiden. Als je zaterdag naar onze bank kijkt, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat daarvan enkele jongens in de basis wel wat kunnen bijbrengen.

Maar ik heb alle respect voor het werk dat Guido heeft verricht op Stayen. Hij heeft al enkele wonderen verricht, maar op een dag is het natuurlijk op. Ik zeg niet dat die dag is aangebroken, maar het wordt er niet makkelijker op. Zeker niet met Genk als komende tegenstrever. Anderzijds is die wedstrijd de ideale kans om wat ademruimte te creëren.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
amelieke
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 okt 2010, 10:28

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door amelieke »

Bert1924 er zijn op dit moment andere mensen die het voor het zeggen hebben in de sportieve cel dan Mangelschots.
Hij mag het komen uitleggen in de media,terwijl de echte schuldige dit waarschijnlijk niet durft.
Gehoord van een ex-speler die het als spelersmakelaar wil gaan proberen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Dat we op Kortrijk een punt zouden verdiend hebben, is toch wat kort door de bocht. We hadden helemaal geen samenhangende ploeg op het veld, op een paar minuten niet te na gesproken.
Veeel te weinig karakter en kwaliteit, maar dat is al een paar seizoenen zo.


Etienne
patattenboer
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2010, 12:54

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door patattenboer »

amelieke schreef:Bert1924 er zijn op dit moment andere mensen die het voor het zeggen hebben in de sportieve cel dan Mangelschots.
Hij mag het komen uitleggen in de media,terwijl de echte schuldige dit waarschijnlijk niet durft.
Gehoord van een ex-speler die het als spelersmakelaar wil gaan proberen.
Ja de trainer heeft sinds vorig seizoen het sportief beleid uitgetekend.
Ben ook helemaal geen fan van :mangel: maar op deze moment regelt hij veel zaken die niks met het sportief te maken hebben.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Jacques »

Tompie schreef:Tot aan de 2-0 ben je de (lichtjes) de betere ploeg, erna is het kalf verdronken.

Gisteren hebben we zeker pech gehad, maar geluk dwing je in zekere zin ook wel af.
Dat Buyssens al dan niet buitenspel stond, zou eigenlijk niet meer ter sprake mogen doen. Bertjens moet die bal er altijd zelf in knallen.

Ik heb de indruk dat Guido ook niet meer weet wat doen. Hij ziet de spelers natuurlijk de hele week op training bezig, maar toch heb ik zo nu en dan mijn twijfels bij zijn opstelling. Je mag 11 jongens met 'mentaliteit' opstellen, zij zullen geen punt halen zonder de nodige kwaliteit. Het belangrijkste is een juist evenwicht te vinden tussen beiden. Als je zaterdag naar onze bank kijkt, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat daarvan enkele jongens in de basis wel wat kunnen bijbrengen.

Maar ik heb alle respect voor het werk dat Guido heeft verricht op Stayen. Hij heeft al enkele wonderen verricht, maar op een dag is het natuurlijk op. Ik zeg niet dat die dag is aangebroken, maar het wordt er niet makkelijker op. Zeker niet met Genk als komende tegenstrever. Anderzijds is die wedstrijd de ideale kans om wat ademruimte te creëren.
Ben ik het grotendeels mee eens.
Vandaag in HNB ook wat geschokken van de woorden van Guido: "Ik maak de analyse, de spelers voeren die uit."
Dan denk ik "Nee Guido, de spelers moeten de tactiek zelf voelen", daarom dat ze huiswerk meekregen/krijgen, zij moeten uit zichzelf inzicht krijgen in de tegenstander zodat ze op het veld niet alleen meer maar ook slimmere stappen zetten. Ik weet niet of dat nog altijd zo gebeurt, maar de autoritaire opstelling van Guido in deze uitspraak kan ik in ieder geval maar matig appreciëren. Op die manier komen we er niet want ze (en dan vooral centraal) zien het momenteel duidelijk niet en lopen al wekenlang hopeloos te zwemmen.

Soit, ik ga Guido niet afvallen, maar ik ben er niet rouwig om dat er nu een onderbreking aankomt zodat we van die transferperiode af zijn en iedereen (ook de staf) de dingen eens rustig op een rijtje kan zetten. Momenteel lopen we al 5 weken tegen dezelfde muur aan, dan moet je simpel gezegd misschien eens 5 minuten nadenken en kijken of je niet rond die muur kan.
Het nadeel is dat wat nadien volgt nu niet meteen van dien aard is om een vliegende herstart te nemen. Thuis Genk, uit Westerlo (degradatietopper?), daar komt uiterst zelden puntengewin uit voort voor ons, waardoor een eventueel herbronnen mogelijk al meteen teniet gedaan wordt.

Goed, het zit momenteel ook niet echt mee. We spelen niet goed, laat ons daar geen doekjes om winden, maar feit is wel dat het bij de rust 0-1 in plaats van 1-0 moest staan. Feit is ook dat Euvrard daar weer als een lompe boer tackelt net op het moment dat je wat beter in de wedstrijd komt. Die gast begint me zo stilaan de strot uit te komen, altijd maar mekkeren en overal te laat komen. Soms vraag ik me af of die echt probeert nog grotere stommiteiten uit te halen dan Hayen indertijd. Feit is ook dat Kortrijk 5 keer richting doel getrapt heeft en daarvan 4 keer raak trof. Feit is ook dat je niet vrolijk wordt van het feit dat Persoons bij Lokeren onterecht rood krijgt en Chuka uit buitenspel scoort in de slotfase.
Nee, wij spelen niet goed, maar bovenstaande is wel een hoop kl*terij om ieder weekend te moeten slikken. Mede daardoor geven wij ook een tamme, geslagen indruk vind ik. Tegen Brugge slaag je er nog in 3 doelpunten op te halen, maar intussen is het al bij het eerste tegendoelpunt een langgerekte zucht bij spelers en supporters. Vandaar ook mijn irritatie hier bij momenten, ik krijg het vliegend schijt van al dat fatalisme. Als ge geen goesting hebt om er iets aan te doen, spring dan ineens allemaal de afgrond in hè, ineens gedaan met da gezaag. Dat geldt momenteel voor zowel club als supporters.

Wij moeten dringend terug een vuist maken. Geluk dwing je af, omgekeerd geldt ook dat je ongeluk zelf moet zien te verdrijven, door meer spelvreugde uit te stralen, door je meer te laten gelden op het veld (niet in het mekkeren Vince en Nils, mekkert maar wa tegen uw vrouw, mij boeit uw gezaag niet), door tout court beter en veel meer aanwezig te zijn. We hebben nu nood aan persoonlijkheden, niet aan mekkerdwergen.

Samengevat: het is niet hopeloos maar wat ik zaterdag zag is wel zeer problematisch. Qua lome, tamme indruk zat het maar een haar verwijderd van Eupen.
Overdrijven is een kunst
leuvenaar
Berichten: 508
Lid geworden op: 30 nov 2010, 17:55

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door leuvenaar »

OHL ligt Jacques precies niet !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door Jacques »

Qué?

Is dat de conclusie die je daaruit trekt? :gek:

Pik er u anders e willekeurig regelke uit hè man. :roll:

Ik wou er mee aangeven dat het onze concurrenten momenteel meer meezit dan ons. dat is gewoon een vaststelling, no more, no less.


Maar moest je het toch absoluut willen weten: ik ken maar 1 club en die 15 anderen mogen voor mijn part allemaal ter plekke doodvallen, van Anderlecht tot OHL. Daarvoor kom ik ook naar STVV kijken en niet naar pakweg Kortrijk of Gent dat mij praktisch gezien makkelijker zou uitkomen.
Overdrijven is een kunst
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door bert1924 »

amelieke schreef:Bert1924 er zijn op dit moment andere mensen die het voor het zeggen hebben in de sportieve cel dan Mangelschots.
Hij mag het komen uitleggen in de media,terwijl de echte schuldige dit waarschijnlijk niet durft.
Gehoord van een ex-speler die het als spelersmakelaar wil gaan proberen.

Ok u heeft uw bron ik de mijne,nl een lid van de vzw.
leuvenaar
Berichten: 508
Lid geworden op: 30 nov 2010, 17:55

Re: Kortrijk - STVV

Bericht door leuvenaar »

Jacques een tackle langs achter is rood maar de heren refs worden weer te laks,denk aan tackle Wasyl op Brugge.
het fenomeen drieste tackles was ook een item zaterdag in stadion.
en Persoons die wist onmiddellijk hoe laat het was.
was ook onnodige tackle op die plaats,à la Odoi op OHL.
ten tweede bekijk uitgestrekt been Lokerse verdediger als Devriese schiet ...
volgens mij bevindt Chuka zich op dat moment achter dat been.
Plaats reactie