Beker van België

Alles over de wedstrijden van STVV
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Beker van België

Bericht door Ozzy »

Dit is toch wel hoopvol echter mogen we niet vergeten dat de tegenstander as zaterdag wel AA Gent of La Gantoise heet.
De vorige wedstrijden tegen Genk en Westelo hadden ons al minstens twee punten moeten opbrengen maar het geluk is er enkel en alleen tegen Brugge gekomen.
Dit resultaat mag er echter zijn zoveel is duidelijk want een ploeg die nog geen punt verloren heeft is wel een sterke ploeg al is het in tweede dat zij op kop staan.
eric
Berichten: 115
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:56

Re: Beker van België

Bericht door eric »

Reza volgt Frans.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België

Bericht door Since '54 »

Ozzy schreef:Volgens het live center dolt Onana regelmatig met de Truiense defensie.
In welk stadion zat die reporter wel. 'Onana dolt met STVV'. Ik heb vanavond niks beter of meer gezien van Hervé Onana als wat hij die twee seizoenen op Stayen liet zien.

Christ beste man op het veld. Iandoli goed. Daeseleire ook vrij goed. Dufer en Reza ook goed. Daerden vrij goed ingevallen.

En ik weet niet waar Jacques hem heeft zien spelen maar het nummer 15 van Beveren was inderdaad Joachim Van Damme. Hij was beslist de best voetballende speler van de Waaslanders en Clepkens is een goede keeper met een erg sterk positiespel.

Verdiende overwinning van STVV tegen Beveren dat tot aan de uitsluiting en penalty mooi voetbal bracht.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Beker van België

Bericht door Halenaar »

Doet nog eens goed, zo'n overwinning! Maar we mogen niet vergeten dat we tegen 10 2de klassers speelden, zaterdag komt er een heel ander kaliber op bezoek.

Uiteindelijk hebben we niet veel moeite gehad met dat fusiegedrocht. Onana toonde ook niks nieuws, wurgt nog altijd met de bal en is nog steeds de beste vriendjes met buitenspel. De enige die me wat konden bekoren waren Van Damme en die nummer 10.

Aan onze kant niet veel nieuws. Reza en Iandoli waren weer eens de beteren. Mennes is helemaal over zijn dip heen en speelde vandaag zeer sterk, net zoals Euvrard. Daeseleire was goed maar liet zich nog te vaak positioneel in de luren leggen. En die nummer 10 mocht soms ook veel te gemakkelijk doorgaan. Taelemans wisselde sterke met zwakke momenten af. Er zit wel iets in die jongen, dat hij snelheid, duelkracht en voetballend vermogen heeft heeft hem vandaag wel bewezen. Jammer dat hij soms wat onzeker was (slechte passe's naar Euvrard onder andere), maar al bij al hield hij Onana gemakkelijk in bedwang. Niet dat het moeilijk is, ma bon. Goede match van Kevin, maar ik denk dat we nog een paar weken geduld met hem moeten hebben. Als hij zo verdedigt tegen Gent...

Dufer vond ik positioneel zwak vandaag. Kneep veel te vaak naar binnen (viel ook op in Westerlo), waardoor er massa's ruimte aan de flank niet benut word, en dat ziet ook de tegenstander bij een tegenaanval. Christ vond ik de eerste helft matig, maar de 2de helft vond ik hem echt sterk. Ik heb nog eens genoten gehad van de voetballer Christ, en dat is al erg lang geleden! Ook Schouterden vond ik goed vandaag, ik vind het trouwens maar belachelijk dat ze die jongen begonnen uit te fluiten. Je staat 3-0 voor mensen, dan mag je al eens trappen naar doel hoor.

Op naar de volgende match, dat zal al veel minder zijn :mrgreen:
Loper
Berichten: 104
Lid geworden op: 17 mar 2011, 14:01

Re: Beker van België

Bericht door Loper »

Halenaar schreef: Ook Schouterden vond ik goed vandaag, ik vind het trouwens maar belachelijk dat ze die jongen begonnen uit te fluiten. Je staat 3-0 voor mensen, dan mag je al eens trappen naar doel hoor.
:lollig: :grappig:
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Beker van België

Bericht door the fan »

Inderdaad, mooie opsteker ... maar wat deed Verhulst weer toen het 0-0 was?
Gebruikersavatar
tbird
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 nov 2010, 16:09

Re: Beker van België

Bericht door tbird »

the fan schreef:Inderdaad, mooie opsteker ... maar wat deed Verhulst weer toen het 0-0 was?
:mierenneuker:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Beker van België

Bericht door bor »

Wegwerken van Verhulst in het begin van de match was inderdaad niet geweldig en met een beetje pech sta je daar weer dadelijk 0-1 achter. Voor de rest vond ik hem degelijk tot goed keepen.
Achteraan heeft VDE zijn keel schor moeten roepen om Daeseleire constant bij te sturen. Wat mij betreft was hij weer een van de minderen. Als back is het mooi als je enkele malen goed mee inschuift naar voor, maar in eerste instantie moet je je verdedigend werk goed doen. En zeker in het begin van de match werd hij vlot gepasseerd of was er te veel ruimte in zijn rug. Al geef ik wel toe dat hij iets meer steun van Dufer had moeten krijgen die inderdaad te vaak naar binnen kneep.
Euvrard heeft aangetoond dat dit zijn niveau is. Taelemans speelde een wat rare match. 5 goede dingen gevolgd door 2 echte fouten. Hij heeft laten zien dat hij een sterk kopspel heeft, hard kan verdedigen en bij momenten zelfs aardig uitvoetballen. Maar 2 minuten later glijdt hij dan uit of verspeelt hij de bal knullig terwijl hij de laatste verdediger is. Als hij die fouten uit het spel krijgt, zou hij wel eens een echte versterking kunnen worden. Maar voorlopig is de kans reëel dat ploegen als Gent die fouten wel gaan afstraffen.
Iandoli sterk. Maar de eerste helft beter dan de 2de. Wat wsl grotendeels te maken heeft met het feit dat Deferm zich meer wegcijfert en vlot zijn plaats overneemt waardoor Iandoli ook aanvallend meer tot zijn recht komt. Daerden is heel ander type speler die zelf meer aanvallend naar de flank komt waardoor de ruimte voor Iandoli klein wordt en hij aanvallend minder kan bijbrengen.
Middenveld vond ik Giel degelijk de eerste helft en zoals gezegd nuttig werkend zodat anderen zich aanvallend konden tonen. Mennes groeit iedere week naar zijn betere vorm, maar toch moet de passing echt nog een paar tellen sneller gaan gebeuren want vertraagt toch nog regelmatig het spel. Dufer vond ik een van zijn mindere matchen spelen. Niet dat het echt slecht was, maar er zat weinig venijn in zijn spel. Vond hem eigenlijk weer best als rechtsback toen Daeseleire vervangen was. Christ wordt echt meer en meer de draaischijf. Al was hij na de 3-0 wel aan het overdrijven met zijn no-look passes. Op dat moment het simpel houden en proberen nog enkel goaltjes meer te maken om het vertrouwen op te vijzelen, leek me meer aangewezen. Daerden viel degelijk in de 2de helft, maar trok vaak naar de linkerflank waardoor hij, Iandoli en Schouterden daar elkaar soms voor de voeten liepen.
Schouterden liet enkele goede combinaties zien (oa met Deferm eerste helft en met Garcia Calvete op het einde). Maar zit toch niet echt boordevol vertrouwen in zijn acties momenteel. Het moment waar je met 4 tegen 3 aan het aanvallen bent, was het totaal ongepast om dan vanop 25 meter op goal te gaan trappen, maar om daarvoor nu uitgefloten te worden vond ik er al even ver over op een moment dat je 3-0 voor staat. Werd nadien trouwens nog 2X uitgefloten voor een actie waar er volgens mij niks mis mee was. Zou hem eens uittesten als centrale spits naast Reza. Dan heb je een voetballende spits en eentje die je diep kan sturen op de counter (wat we toch vaak gaan moeten spelen de volgende weken). Reza tenslotte blijf ik een plezier vinden om naar te kijken. Heeft weinig balverlies en doet meestal iets nuttig met de bal. Zou wel wat meer steun mogen krijgen van voor, want is geen kaatsende spits zoals Sidibe, maar meer iemand die de combinatie zoekt.
Kortom een hoopgevende prestatie. Maar wel rekening houden dat op dezelfde manier fouten blijven maken in eerste wel degelijk afgestraft wordt en zo kom je dan aan uitslagen zoals tegen Westerlo.
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Re: Beker van België

Bericht door Oxbow »

the fan schreef:Inderdaad, mooie opsteker ... maar wat deed Verhulst weer toen het 0-0 was?
Ik ben geen Verhulst-fan, maar in mijn ogen moet hij daar zijn en de bal beroeren. Wat hij ook gedaan heeft...Het vervolg, ja das idd nen mindere. Voor de rest vond ik hem gisteren degelijk. Was alert op die vrije trap, en speelde goed mee...
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Beker van België

Bericht door Cremasco »

Het mooiste bewijs dat een ref je in je blootje kan zetten :
http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees ... n-kortrijk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België

Bericht door Jacques »

bor schreef:Wegwerken van Verhulst in het begin van de match was inderdaad niet geweldig en met een beetje pech sta je daar weer dadelijk 0-1 achter. Voor de rest vond ik hem degelijk tot goed keepen.
Achteraan heeft VDE zijn keel schor moeten roepen om Daeseleire constant bij te sturen. Wat mij betreft was hij weer een van de minderen. Als back is het mooi als je enkele malen goed mee inschuift naar voor, maar in eerste instantie moet je je verdedigend werk goed doen. En zeker in het begin van de match werd hij vlot gepasseerd of was er te veel ruimte in zijn rug. Al geef ik wel toe dat hij iets meer steun van Dufer had moeten krijgen die inderdaad te vaak naar binnen kneep.
Euvrard heeft aangetoond dat dit zijn niveau is. Taelemans speelde een wat rare match. 5 goede dingen gevolgd door 2 echte fouten. Hij heeft laten zien dat hij een sterk kopspel heeft, hard kan verdedigen en bij momenten zelfs aardig uitvoetballen. Maar 2 minuten later glijdt hij dan uit of verspeelt hij de bal knullig terwijl hij de laatste verdediger is. Als hij die fouten uit het spel krijgt, zou hij wel eens een echte versterking kunnen worden. Maar voorlopig is de kans reëel dat ploegen als Gent die fouten wel gaan afstraffen.
Iandoli sterk. Maar de eerste helft beter dan de 2de. Wat wsl grotendeels te maken heeft met het feit dat Deferm zich meer wegcijfert en vlot zijn plaats overneemt waardoor Iandoli ook aanvallend meer tot zijn recht komt. Daerden is heel ander type speler die zelf meer aanvallend naar de flank komt waardoor de ruimte voor Iandoli klein wordt en hij aanvallend minder kan bijbrengen.
Middenveld vond ik Giel degelijk de eerste helft en zoals gezegd nuttig werkend zodat anderen zich aanvallend konden tonen. Mennes groeit iedere week naar zijn betere vorm, maar toch moet de passing echt nog een paar tellen sneller gaan gebeuren want vertraagt toch nog regelmatig het spel. Dufer vond ik een van zijn mindere matchen spelen. Niet dat het echt slecht was, maar er zat weinig venijn in zijn spel. Vond hem eigenlijk weer best als rechtsback toen Daeseleire vervangen was. Christ wordt echt meer en meer de draaischijf. Al was hij na de 3-0 wel aan het overdrijven met zijn no-look passes. Op dat moment het simpel houden en proberen nog enkel goaltjes meer te maken om het vertrouwen op te vijzelen, leek me meer aangewezen. Daerden viel degelijk in de 2de helft, maar trok vaak naar de linkerflank waardoor hij, Iandoli en Schouterden daar elkaar soms voor de voeten liepen.
Schouterden liet enkele goede combinaties zien (oa met Deferm eerste helft en met Garcia Calvete op het einde). Maar zit toch niet echt boordevol vertrouwen in zijn acties momenteel. Het moment waar je met 4 tegen 3 aan het aanvallen bent, was het totaal ongepast om dan vanop 25 meter op goal te gaan trappen, maar om daarvoor nu uitgefloten te worden vond ik er al even ver over op een moment dat je 3-0 voor staat. Werd nadien trouwens nog 2X uitgefloten voor een actie waar er volgens mij niks mis mee was. Zou hem eens uittesten als centrale spits naast Reza. Dan heb je een voetballende spits en eentje die je diep kan sturen op de counter (wat we toch vaak gaan moeten spelen de volgende weken). Reza tenslotte blijf ik een plezier vinden om naar te kijken. Heeft weinig balverlies en doet meestal iets nuttig met de bal. Zou wel wat meer steun mogen krijgen van voor, want is geen kaatsende spits zoals Sidibe, maar meer iemand die de combinatie zoekt.
Kortom een hoopgevende prestatie. Maar wel rekening houden dat op dezelfde manier fouten blijven maken in eerste wel degelijk afgestraft wordt en zo kom je dan aan uitslagen zoals tegen Westerlo.
Mooie analyse die ik mee onderschrijf.

Al bij al een makkelijke overwinning, makkelijker dan ik had verwacht. Ik had WB sterker verwacht al had Elfaste me eerder al gezegd dat er toch een niveauverschil is met 1ste, zelfs als WB zijn beste 11 binnen de lijnen brengt.
Als er iemand twijfelde of we Onana niet moeten terughalen, heeft die bij deze het antwoord. Zelfs tegen de slechtste verdediging van 1ste klasse krijg hij amper wat klaar, zijn snelheid van uitvoering ligt gewoon te laag voor 1ste klasse. Dat is een verhaal zoals zijn spitsbroeder Kielo-Lezi: top voor 2de, te min voor 1ste. Ga er maar vanuit dat El Ghanassy en co. dat lateraal ziekenhuisballetje van Taelemans in de 2de helft wel afstraffen.

Als we de 2de helft een beetje doorspelen wordt het nog 4-0 en 5-0, laatste half uur was een veredeld trainingsmatchke. Ik kan begrijpen dat de fans meer willen, maar vind ook dat de reacties op Schouterden overdreven waren. Het manneke komt me de laatste weken ook de strot uit met zijn mentaliteit, maar om hem dan bij een 3-0 stand uit te fluiten, nou ja...

Verhulst had een beetje meeval bij die 1ste interceptie (mag het eens?) maar begrijp wel dat hij op die bal uitkomt. Voor de rest heeft hij een degelijke indruk nagelaten op de weinige ballen die hij te verwerken kreeg.
Since '54 schreef: En ik weet niet waar Jacques hem heeft zien spelen maar het nummer 15 van Beveren was inderdaad Joachim Van Damme. Hij was beslist de best voetballende speler van de Waaslanders en Clepkens is een goede keeper met een erg sterk positiespel.
Ha, ik heb overal mijn bronnen hè Since. ;)
Aangezien ik 2de wat ben blijven volgen, viel het me op dat hij vaak goede commentaren kreeg en dat hij bovendien telkens in de selectie van de nationale beloften en/of U19 zat. Daarom uit nieuwsgierigheid wat beelden van WB bekeken vorig seizoen, en dat leek telkens in orde. In de testmatch tegen Bergen (gevolgd via livestream) heb ik dan bevestiging gekregen: nuchtere speler, deftig positiespel, verzorgde inspeelpass. Ik blijf het raar vinden dat geen enkele 1ste klasser hem deze zomer oppikte, al zal de ambitie van WB om te promoveren daar misschien ook voor iets tussenzitten.

Clepkens vind ik een beetje 'ne rare'. Ik blijf me hem vooral herinneren als de doelman bij met Racing Mechelen stuntte in de beker en dacht toen dat daarmee zijn éénmalig gloriemoment wel gepasseerd was. Maar ondertussen bewijst hij al meer dan een jaar zijn degelijkheid bij WB.

Oh ja, de publieke opkomst...het mocht iets meer dan 1800 man zijn hè gasten...Slechte resultaten en midweek spelen zeker een rol, ma toch. Dan winnen we ne keer...ge zijt allemaal ramptoeristen. :lol:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: Beker van België

Bericht door 't kanarieke »

Op voetballend gebied hebben we evengoed gecombineerd/gespeeld, als dat we gedaan hebben tegen Genk en Brugge. Hopelijk krijgen we ook weer genoeg ruimte tegen Gent om een paar keer dodelijk te counteren. Alleen heb ik toch een paar keer mijn hart vast gehouden toen ze in het verdedigend compartiment weer aan het blunderen sloegen. Doe je dit weer tegen Gent, dan krijg je er zeker weer 3/ aan je kas in. Daar gaat dan de positieve flow ...

Taelemans heeft 2 goede acties gedaan; met name zijn goal en de redding vanop de doellijn. Voor de rest heeft hij toch te veel geblunderd, zeker tegen een ploeg die in tweede speelt. Euvrard daarentegen vond ik terug degelijk spelen. Daeseleire had zeer goede aanvallende impulsen, maar hij heeft zich ook een paar keer simpel laten rollen op de flank. Iiandoli speelde wederom zeer goed. Zowel in de aanval, als in de verdediging.

Dufer speelde een onopvallende wedstrijd, ik kan me eigenlijk bitter weinig herinneren van zijn optreden. Schouterden speelde goed in de eerste helft. In de tweede helft speelde hij te egoïstisch. Of het nu 3-0 staat of niet, je moet altijd voor het beste alternatief gaan. Dat is niet op 40 meter naar doel trappen. Ik kan de reactie van het publiek begrijpen. Het is niet de eerste keer dat Schouterden het "mertje" uithangt, eens gaat dat zich tegen je keren. Na dat fluitconcert keek hij uitdrukkelijk naar de Oost-tribune en ik dacht dat hij het publiek weer wou uitdagen. Zolang je niet presteert moet je je zo niet gedragen. Canta deed dat bijvoorbeeld ook, maar die deed wel iets op de plein. Mennes was ook weer degelijk, al blijft hij natuurlijk zeer traag. Christ deed zijn job, zoals gewoonlijk, voortreffelijk. Deferm acteerde degelijk; hij heeft een paar keer goed gecombineerd en opgebouwd. Daerden zijn prestatie was ook weer beter, dan die op Westerlo. Je ziet dat hij een goed technisch vernuft ter beschikking heeft, hij leest het spel ook goed.

Het blijkt precies wel dat ik de enige ben die Reza toch iets minder vond spelen gisteren. Het was niet slecht hoor, maar hij heeft al veel betere partijen gespeeld. Hij heeft toch ook wel een paar kansen de nek omgevrongen, die er absoluut in moeten.

We hebben eindelijk eens een goede scheidsrechter gehad (al dan niet in ons voordeel). Ik vond die supporters van Waasland-Beveren ook maar onnozel doen. De eerste 80 minuten kregen ze er niet meer uit dan een beetje gefluit en "tis ook plezant in tweede klas"-geroep tegen STVV. In de laatste 10 minuten -als het kalf al verdronken is- beginnen ze ineens sfeer te maken en liedjes te zingen :zot:
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Beker van België

Bericht door luc de kanarie »

dit beveren is zeer zwak als dit top is in 2 klasse stelt 2 niks voor en dat lommel dat hun 5 beste verkocht nog aan kop staat zegt genoeg over 2 klasse
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Beker van België

Bericht door enrique »

Volgende tegenstander = ... KV Kortrijk op verplaatsing.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Beker van België

Bericht door Ozzy »

-----------------------------------------Castro------------------------------------------

----------------------------Euvrard--------------Taelemans------------------------------

-------Ngawa---------------------------------------------------Masset------------------

------------------------Proesmans-------------------------------------------------------

----------Bertjens----------------Evertz--------------Schouterden-----------------------

-----------------------Okotie---------------Smetana-------------------------------------
Gesloten