Actie ondernemen tegen GM

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef:
Elfaste schreef:
bert1924 schreef:Gisteravond werd een afgevaardiging van de supporters (ong.10man)ontvangen door de voorzitter.
Het was een onderhoud van ong.1.5hr.Volgens een deelnemer was me na het onderhoud juist zo ver als ervoor.
Deze Morenne verstaat de kunst om zich overal als een gladde paling uit te praten.Is ws. in leer gegaan bij Roland.
Waarom werd er door een van de deelnemers niet gecomuniceerd via dit forum over de vragen die gesteld werden en de antwoorden van mr Morenne?
Het lijkt mij niet onlogisch mocht je zelf eens een onderhoud plannen met Morrenne i.v.m. GM, gebaseerd op de feiten en verhalen die je van bepaalde 'insiders' ontvangt!
Aangezien Morrenne toch zo'n toegankelijk man is, lijkt het mij nu niet zo moeilijk om dat voor mekaar te krijgen... Of misschien beter, waarom niet met GM himself? ;)
Bert heeft toch gelijk. Als Morenne praat met afgevaardigden van de supporters, dan verwacht ik daar een verslag van. Net na de aanstelling van Morenne was er ook zo een gesprek, toen ook geen enkele terugkoppeling naar de fans.

Ik dacht dat STVV meer was dan 10 supporters. Zeker als daar vertegenwoordigers van supportersclubs en supportersverbond tussenzotten, hebben zij de taak om terug te koppelen naar hun leden/fans.
Wel, ik moet je hierin bijtreden. Onder Roland werd meermaals terecht aangekaart dat de communicatie van de club uit op geen h*l trok. Op dit moment zet Morrenne op dat vlak wel enkele stappen vooruit, los van de inhoud van zijn boodschap. Het is zonde als die verbeterde communicatie van de club uit nu zou blijven steken in de volgende stap, namelijk bij die mensen met wie Morrenne spreekt.

Een supportersverbond is een overkoepelende supportersvereniging en fungeert in die hoedanigheid als spreekbuis van de supporters, zowel van de supportersclubs die uiteindelijk het verbond uitmaken als van de individuele supporters. Zij zijn als het ware 'onze vakbondsdelegatie' en hebben in die rol de taak om ook terug te koppelen naar de leden. Wanneer dat niet gebeurt, dreigt het beeld te ontstaan van een elitair clubje en bovendien is het doodzonde dat de verbeterde communicatie dan daardoor in de kiem gesmoord zou worden. We kunnen immers moeilijk verwachten dat Morrenne ons allemaal een belleke gaat doen om te zeggen hoe de vork juist aan de steel zit.

Pas op, ik wil hiermee niemand een steen werpen. Ten eerste is het niet eens geweten wie gisteren met Morrenne aan tafel zat, ten tweede bestaat het supportersverbond ook maar uit vrijwilligers-supporters en ten derde weet ik niet of zij überhaupt al terug in ere hersteld zijn als erkende gesprekspartner na de démarche van Roland en de enquête. Ik wil maar een aanzet geven hoe de communicatie ook langs de kant van de fans verbeterd kan worden. Het is zowel in het belang van de club als van de supporters dat iedereen dezelfde boodschap ontvangt.
Overdrijven is een kunst
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Motörhead »

Cremasco schreef:Ik vind het knap dat die 10 dit doen. Dat was bij Roland ondenkbeeldig.

Inderdaad! Die man is pas 4 weken hier, en was zaterdag zelfs aanwezig op de BBQ van Sector-L. Iedreen die wou kon hem aanspreken, zelfs langs hem aan tafel gaan zitten. En hij ging zeker géén vragen uit de weg!

Ik bedoel maar, ipv achter uw computer maar altijd kritiek te geven, kom eens uit uw kot en stel uw vragen aan de persoon in kwestie.
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Zorro »

Ben de beer schreef:Zie eerlijk gezegd het nut niet in van "nog maar eens uitleg gaan vragen bij Morenne"
Een voetbalploeg is geen parlementaire democratie ; het is een bedrijf waar de CEO en de raad van bestuur beslist!
Wij zijn daarenboven "slechts abonnees" en geen aandeelhouders die de bestuurders om rekenschap kunnen vragen...
De beslissing om Guido te ontslaan is hopelijk weloverwogen en niet omkeerbaar omdat enkele misnoegden wat gaan jammeren over de genomen beslissing.

Tijd om deze bladzijde in de turbulente geschiedenis van STVV eens om te draaien en naar de toekomst te kijken zeker ?

...Te beginnen met de moeilijke opdracht vrijdag tegen de smurfen :onfire:

Overschot van gelijk heb je beste STVV vriend. Veel schijnen dat niet te snappen dat we maar alleen abo's zijn en geen aandeelhouders !!

PEr slot van rekening er zal zeker een gegronde reden geweest zijn om G.B. te ontslaan , hoe erg het voor ons ook is !

Men zou beter ietsje minder zieveren op dit forum want soms loopt het de spuigaten uit hé.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door enerkey »

Zorro schreef:
Ben de beer schreef:Zie eerlijk gezegd het nut niet in van "nog maar eens uitleg gaan vragen bij Morenne"
Een voetbalploeg is geen parlementaire democratie ; het is een bedrijf waar de CEO en de raad van bestuur beslist!
Wij zijn daarenboven "slechts abonnees" en geen aandeelhouders die de bestuurders om rekenschap kunnen vragen...
De beslissing om Guido te ontslaan is hopelijk weloverwogen en niet omkeerbaar omdat enkele misnoegden wat gaan jammeren over de genomen beslissing.

Tijd om deze bladzijde in de turbulente geschiedenis van STVV eens om te draaien en naar de toekomst te kijken zeker ?

...Te beginnen met de moeilijke opdracht vrijdag tegen de smurfen :onfire:

Overschot van gelijk heb je beste STVV vriend. Veel schijnen dat niet te snappen dat we maar alleen abo's zijn en geen aandeelhouders !!

PEr slot van rekening er zal zeker een gegronde reden geweest zijn om G.B. te ontslaan , hoe erg het voor ons ook is !

Men zou beter ietsje minder zieveren op dit forum want soms loopt het de spuigaten uit hé.
Wordt vaak gezegd dat het met Truienaars wit of zwart is. Momenteel is Morenne het grootste uitschot dat er rondloopt. Als er toevallig eens tegen Genk wordt gewonnen. (Wat uiteraard niet gaat gebeuren) Dan is hij natuurlijk plotseling een volksheld... tot aan de eerstvolgende nederlaag.... Wat niet weg neemt dat we Guido gaan vergeten. Ik zie hem zelfs in de toekomst terugkeren. Een stuk of 2à3 keer zelfs, genre Mangelschots destijds(en tot in de eeuwigheid :p).
Maar soit, ik had natuurlijk ook liever gehad dat er op dit forum over tactiek ofzo werd gesproken, net zoals je op veel fora van andere ploegen terugvindt. Maar het is nu niet anders. Wij zijn uniek en lopen met zijn allen te zijken :lol: .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Halenaar »

Ben de beer schreef:Zie eerlijk gezegd het nut niet in van "nog maar eens uitleg gaan vragen bij Morenne"
Een voetbalploeg is geen parlementaire democratie ; het is een bedrijf waar de CEO en de raad van bestuur beslist!
Wij zijn daarenboven "slechts abonnees" en geen aandeelhouders die de bestuurders om rekenschap kunnen vragen...
Niet mee eens. Akkoord, wij zijn niet de aandeelhouders van STVV, maar wij zijn wel de consumenten van STVV, als we dan toch over het bedrijfsleven gaan beginnen. En een bedrijf staat of valt met zijn klanten. Als wij het 'product' STVV slecht vinden en geen abo meer gaan kopen, dan gaat deze club gegarandeerd naar lagere reeksen. Het is dan aan Benoit en co om de consument proberen te overtuigen om hun product (opnieuw) aan te kopen, dus dan vind ik het niet meer dan normaal dat supporters om uitleg gaan vragen en ze ook krijgen.
Gebruikersavatar
Ben de beer
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:15
Supporter van: Stvv
Locatie: Sint Truiden

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Ben de beer »

Halenaar schreef:
Ben de beer schreef:Zie eerlijk gezegd het nut niet in van "nog maar eens uitleg gaan vragen bij Morenne"
Een voetbalploeg is geen parlementaire democratie ; het is een bedrijf waar de CEO en de raad van bestuur beslist!
Wij zijn daarenboven "slechts abonnees" en geen aandeelhouders die de bestuurders om rekenschap kunnen vragen...
Niet mee eens. Akkoord, wij zijn niet de aandeelhouders van STVV, maar wij zijn wel de consumenten van STVV, als we dan toch over het bedrijfsleven gaan beginnen. En een bedrijf staat of valt met zijn klanten. Als wij het 'product' STVV slecht vinden en geen abo meer gaan kopen, dan gaat deze club gegarandeerd naar lagere reeksen. Het is dan aan Benoit en co om de consument proberen te overtuigen om hun product (opnieuw) aan te kopen, dus dan vind ik het niet meer dan normaal dat supporters om uitleg gaan vragen en ze ook krijgen.
OK Halenaar ; een nieuwe poging gestoeld op je eigen redenering:
Je bent klant bij een bank : je hebt je niet te moeien wie er aangeworven of ontslagen wordt; evenmin over het beleid van de bank of wie er CEO is of blijft ....En als het "product"u niet aanstaat ben je idd vrij naar een"ander product bij een andere bank" over te stappen.Aan u de keuze,maar...medezeggenschap of beslissingsrecht heb je niet...Als je dat zou willen moet je maar ofwel hoofdaandeelhouder worden of je bank overnemen :lol:

I rest my case... :stvv:

PS: Ik werk niet bij een bank en heb ook geen enkele binding met het beleid of het bestuur van STVV :|
SenTruin: a (g)ras apoat!
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Jack »

enerkey schreef: Maar soit, ik had natuurlijk ook liever gehad dat er op dit forum over tactiek ofzo werd gesproken, net zoals je op veel fora van andere ploegen terugvindt. Maar het is nu niet anders. Wij zijn uniek en lopen met zijn allen te zijken :lol: .
't Is de normaalste zaak van de wereld dat er hier veel geklaagd en gezaagd wordt, we staan verdorie jaar na jaar bij de laatste.
Denk je dat er bij Anderlecht veel vrolijk over tactiek gepraat zou worden als ze onderaan stonden.
Alles gaat samen met de prestaties. Moesten we bovenaan meedraaien, dan waren Truienaars misschien wel van de positiefste mensen in België. :lol:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Halenaar »

Ben de beer schreef:
Halenaar schreef:
Ben de beer schreef:Zie eerlijk gezegd het nut niet in van "nog maar eens uitleg gaan vragen bij Morenne"
Een voetbalploeg is geen parlementaire democratie ; het is een bedrijf waar de CEO en de raad van bestuur beslist!
Wij zijn daarenboven "slechts abonnees" en geen aandeelhouders die de bestuurders om rekenschap kunnen vragen...
Niet mee eens. Akkoord, wij zijn niet de aandeelhouders van STVV, maar wij zijn wel de consumenten van STVV, als we dan toch over het bedrijfsleven gaan beginnen. En een bedrijf staat of valt met zijn klanten. Als wij het 'product' STVV slecht vinden en geen abo meer gaan kopen, dan gaat deze club gegarandeerd naar lagere reeksen. Het is dan aan Benoit en co om de consument proberen te overtuigen om hun product (opnieuw) aan te kopen, dus dan vind ik het niet meer dan normaal dat supporters om uitleg gaan vragen en ze ook krijgen.
OK Halenaar ; een nieuwe poging gestoeld op je eigen redenering:
Je bent klant bij een bank : je hebt je niet te moeien wie er aangeworven of ontslagen wordt; evenmin over het beleid van de bank of wie er CEO is of blijft ....En als het "product"u niet aanstaat ben je idd vrij naar een"ander product bij een andere bank" over te stappen.Aan u de keuze,maar...medezeggenschap of beslissingsrecht heb je niet...Als je dat zou willen moet je maar ofwel hoofdaandeelhouder worden of je bank overnemen :lol:

I rest my case... :stvv:

PS: Ik werk niet bij een bank en heb ook geen enkele binding met het beleid of het bestuur van STVV :|
Ja, maar bank = uw verstand, uw favoriete ploeg = uw hart. Moesten ze hier allemaal doen zoals bij hun bankzaken, STVV had nog amper 20 man in de tribune :)

Maar ik vind dat ze toch naar de stem van de supporter moeten horen, en daarbij ook rekening houden met eventuele beslissingen van het bestuur. Dat is zeker niet gebeurd afgelopen dagen. Maar ik had het vooral over de communicatie van het bestuur uit, dan over mede zeggenschap in beslissingen in het bestuur. Maar ik geef wel toe dat ik dan beter iets anders had gequote ;)
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Johan »

nagel op de kop Halenaar, als ze geen rekening gaan houden met de supporters zitten binnenkort zonder supporters,of ,beter gezegd een noodzakelijk aantal supporters,die ze nodig hebben om een beetjre rendabel of leefbaar te zijn , zonder sups geen publiciteit, en zonder publiciteit geen geld.,zonder geld geen voetbal.
Die morrenne is de marionette van RD, dit staat als een paal boven water,die kan drie uur lullen zonder iets te zeggen.Van wie zou hij dat geleerd hebben.Ik hou man hart vast voor de toekomst van stvv, echt waar.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef:
Ben de beer schreef:
Halenaar schreef:
Ben de beer schreef:Zie eerlijk gezegd het nut niet in van "nog maar eens uitleg gaan vragen bij Morenne"
Een voetbalploeg is geen parlementaire democratie ; het is een bedrijf waar de CEO en de raad van bestuur beslist!
Wij zijn daarenboven "slechts abonnees" en geen aandeelhouders die de bestuurders om rekenschap kunnen vragen...
Niet mee eens. Akkoord, wij zijn niet de aandeelhouders van STVV, maar wij zijn wel de consumenten van STVV, als we dan toch over het bedrijfsleven gaan beginnen. En een bedrijf staat of valt met zijn klanten. Als wij het 'product' STVV slecht vinden en geen abo meer gaan kopen, dan gaat deze club gegarandeerd naar lagere reeksen. Het is dan aan Benoit en co om de consument proberen te overtuigen om hun product (opnieuw) aan te kopen, dus dan vind ik het niet meer dan normaal dat supporters om uitleg gaan vragen en ze ook krijgen.
OK Halenaar ; een nieuwe poging gestoeld op je eigen redenering:
Je bent klant bij een bank : je hebt je niet te moeien wie er aangeworven of ontslagen wordt; evenmin over het beleid van de bank of wie er CEO is of blijft ....En als het "product"u niet aanstaat ben je idd vrij naar een"ander product bij een andere bank" over te stappen.Aan u de keuze,maar...medezeggenschap of beslissingsrecht heb je niet...Als je dat zou willen moet je maar ofwel hoofdaandeelhouder worden of je bank overnemen :lol:

I rest my case... :stvv:

PS: Ik werk niet bij een bank en heb ook geen enkele binding met het beleid of het bestuur van STVV :|
Ja, maar bank = uw verstand, uw favoriete ploeg = uw hart. Moesten ze hier allemaal doen zoals bij hun bankzaken, STVV had nog amper 20 man in de tribune :)
Het zou nog erger zijn, moesten we onze bankzaken op dezelfde manier als STVV benaderen. Allemaal torenhoge schulden en een afbetalingsplan. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
bertie8
Berichten: 216
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:55

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door bertie8 »

Jacques schreef:
Jan Bulder schreef:
Elfaste schreef:
bert1924 schreef:Gisteravond werd een afgevaardiging van de supporters (ong.10man)ontvangen door de voorzitter.
Het was een onderhoud van ong.1.5hr.Volgens een deelnemer was me na het onderhoud juist zo ver als ervoor.
Deze Morenne verstaat de kunst om zich overal als een gladde paling uit te praten.Is ws. in leer gegaan bij Roland.
Waarom werd er door een van de deelnemers niet gecomuniceerd via dit forum over de vragen die gesteld werden en de antwoorden van mr Morenne?
Het lijkt mij niet onlogisch mocht je zelf eens een onderhoud plannen met Morrenne i.v.m. GM, gebaseerd op de feiten en verhalen die je van bepaalde 'insiders' ontvangt!
Aangezien Morrenne toch zo'n toegankelijk man is, lijkt het mij nu niet zo moeilijk om dat voor mekaar te krijgen... Of misschien beter, waarom niet met GM himself? ;)
Bert heeft toch gelijk. Als Morenne praat met afgevaardigden van de supporters, dan verwacht ik daar een verslag van. Net na de aanstelling van Morenne was er ook zo een gesprek, toen ook geen enkele terugkoppeling naar de fans.

Ik dacht dat STVV meer was dan 10 supporters. Zeker als daar vertegenwoordigers van supportersclubs en supportersverbond tussenzotten, hebben zij de taak om terug te koppelen naar hun leden/fans.
Wel, ik moet je hierin bijtreden. Onder Roland werd meermaals terecht aangekaart dat de communicatie van de club uit op geen h*l trok. Op dit moment zet Morrenne op dat vlak wel enkele stappen vooruit, los van de inhoud van zijn boodschap. Het is zonde als die verbeterde communicatie van de club uit nu zou blijven steken in de volgende stap, namelijk bij die mensen met wie Morrenne spreekt.

Een supportersverbond is een overkoepelende supportersvereniging en fungeert in die hoedanigheid als spreekbuis van de supporters, zowel van de supportersclubs die uiteindelijk het verbond uitmaken als van de individuele supporters. Zij zijn als het ware 'onze vakbondsdelegatie' en hebben in die rol de taak om ook terug te koppelen naar de leden. Wanneer dat niet gebeurt, dreigt het beeld te ontstaan van een elitair clubje en bovendien is het doodzonde dat de verbeterde communicatie dan daardoor in de kiem gesmoord zou worden. We kunnen immers moeilijk verwachten dat Morrenne ons allemaal een belleke gaat doen om te zeggen hoe de vork juist aan de steel zit.

Pas op, ik wil hiermee niemand een steen werpen. Ten eerste is het niet eens geweten wie gisteren met Morrenne aan tafel zat, ten tweede bestaat het supportersverbond ook maar uit vrijwilligers-supporters en ten derde weet ik niet of zij überhaupt al terug in ere hersteld zijn als erkende gesprekspartner na de démarche van Roland en de enquête. Ik wil maar een aanzet geven hoe de communicatie ook langs de kant van de fans verbeterd kan worden. Het is zowel in het belang van de club als van de supporters dat iedereen dezelfde boodschap ontvangt.
Voelt er zich dan niemand geroepen om wat uitleg te geven over de gestelde vragen en antwoorden op deze vergadering?
bertie8
Berichten: 216
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:55

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door bertie8 »

Jacques schreef:
Halenaar schreef:
Ben de beer schreef:
Halenaar schreef:
Ben de beer schreef:Zie eerlijk gezegd het nut niet in van "nog maar eens uitleg gaan vragen bij Morenne"
Een voetbalploeg is geen parlementaire democratie ; het is een bedrijf waar de CEO en de raad van bestuur beslist!
Wij zijn daarenboven "slechts abonnees" en geen aandeelhouders die de bestuurders om rekenschap kunnen vragen...
Niet mee eens. Akkoord, wij zijn niet de aandeelhouders van STVV, maar wij zijn wel de consumenten van STVV, als we dan toch over het bedrijfsleven gaan beginnen. En een bedrijf staat of valt met zijn klanten. Als wij het 'product' STVV slecht vinden en geen abo meer gaan kopen, dan gaat deze club gegarandeerd naar lagere reeksen. Het is dan aan Benoit en co om de consument proberen te overtuigen om hun product (opnieuw) aan te kopen, dus dan vind ik het niet meer dan normaal dat supporters om uitleg gaan vragen en ze ook krijgen.
OK Halenaar ; een nieuwe poging gestoeld op je eigen redenering:
Je bent klant bij een bank : je hebt je niet te moeien wie er aangeworven of ontslagen wordt; evenmin over het beleid van de bank of wie er CEO is of blijft ....En als het "product"u niet aanstaat ben je idd vrij naar een"ander product bij een andere bank" over te stappen.Aan u de keuze,maar...medezeggenschap of beslissingsrecht heb je niet...Als je dat zou willen moet je maar ofwel hoofdaandeelhouder worden of je bank overnemen :lol:

I rest my case... :stvv:

PS: Ik werk niet bij een bank en heb ook geen enkele binding met het beleid of het bestuur van STVV :|
Ja, maar bank = uw verstand, uw favoriete ploeg = uw hart. Moesten ze hier allemaal doen zoals bij hun bankzaken, STVV had nog amper 20 man in de tribune :)
Het zou nog erger zijn, moesten we onze bankzaken op dezelfde manier als STVV benaderen. Allemaal torenhoge schulden en een afbetalingsplan. :mrgreen:
Actie ondernemen of een boycot vind ik persoonlijk nutteloos.Brepoels is weg en is goed weg.Niets zal dat nog kunnen veranderen.Persoonlijk vond ik Brepoels ook een heel aimabel mens, maar ook met zijn beperkingen.Vanaf dag één heeft hij zeer goed het hart van de supporters bespeeld.Hij wist heel goed dat de STVV- supporters een trainer konden kraken en daarom heeft hij zich hiertegen heel goed gewapend,door de supporters achter hem te krijgen.Hij is daar wonderwel in geslaagd. Hij dacht waarschijnlijk als ik de supporters achter mij heb, durft het bestuur mij nooit op de wip zetten.Tot hiertoe niets aan de hand en niets verkeerd mee.
Maar Brepoels maakte ook fouten.
- Brepoels dacht op het laatste dat Brepoels STVV was en dat STVV Brepoels was.Hij wilde dat STVV spelers aantrok die hij wilde (8 tranfers van hem)Een trainer de tranfers laten doen loopt op termijn altijd falikant uit.Trainers zijn passanten.
-Hij kreeg 8 spelers die hij wilde en op het einde zei hij dat er kwaliteit moest bijkomen.Dat de jongens nog moesten groeien,zei hij.
- Hij wilde absoluut Daseleire.Maar op het einde was Daseleire te klein en moest er een grotere komen.Hij kreeg hem nl. Ngawa.Hij was bij STVV even groot als bij Genk.
-Hoeveel vragen hebben wij ons niet gesteld bij zijn opstellingen en te late vervangingen.Met als toppunt de opstelling in Kortrijk.
- Hij moest een 10 hebben. Het verhaal Christ moet ik niet meer oprakelen.
- De opstelling van Schouterden is hier al meermaals gehekeld.
- Volgens mij was Brepoels op het de pedalen wat aan het verliezen.
- Ik vermoed dat hij de laatste dagen, tijdens de afwezigheid van Morenne, ook wat wild om zich heen geslagen heeft naar de overige bestuursleden i.v.m de aankoop van Geeraerts.
Om al deze redenen en waarschijnlijk nog andere, ons onbekend, is het vrij logisch dat men gezegd heeft " en hier stopt het verhaal"Het bestuur zal wel in eer en geweten gehandeld hebben en daarom vind ik een boycot ongepast.Men staat veel beter als één man achter de ploeg en de nieuwe trainer.
Het was misschien beter geweest hem te ontslaan als trainer, maar hem bij de ploeg te houden in een andere functie.Maar dan moet hij ook willen en bekwaam zijn voor die andere functie en daar heb ik ook mijn twijfels over.Ik ben er haast van overtuigd dat Morenne dit ook in overweging genomen heeft
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Since '54 »

Jan Mulder in 'De Laatste Show':

'Die beslissing van de STVV-bestuur om Guido Brepoels te ontslaan zijn Chelsea- en Manchester City- achtige manieren. Niemand paste beter bij Sint-Truiden dan Guido Brepoels. Guido Brepoels moet terug!'.

Te lezen ... en te bekijken ... voor iederen en voorzeker voor hen die iets van voetbal en omgaan met mensen menen te weten.
Gebruikersavatar
Ben de beer
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:15
Supporter van: Stvv
Locatie: Sint Truiden

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door Ben de beer »

["]
Ben de beer schreef:Zie eerlijk gezegd het nut niet in van "nog maar eens uitleg gaan vragen bij Morenne"
Een voetbalploeg is geen parlementaire democratie ; het is een bedrijf waar de CEO en de raad van bestuur beslist!
Wij zijn daarenboven "slechts abonnees" en geen aandeelhouders die de bestuurders om rekenschap kunnen vragen...
Niet mee eens. Akkoord, wij zijn niet de aandeelhouders van STVV, maar wij zijn wel de consumenten van STVV, als we dan toch over het bedrijfsleven gaan beginnen. En een bedrijf staat of valt met zijn klanten. Als wij het 'product' STVV slecht vinden en geen abo meer gaan kopen, dan gaat deze club gegarandeerd naar lagere reeksen. Het is dan aan Benoit en co om de consument proberen te overtuigen om hun product (opnieuw) aan te kopen, dus dan vind ik het niet meer dan normaal dat supporters om uitleg gaan vragen en ze ook krijgen.[/quote]

OK Halenaar ; een nieuwe poging gestoeld op je eigen redenering:
Je bent klant bij een bank : je hebt je niet te moeien wie er aangeworven of ontslagen wordt; evenmin over het beleid van de bank of wie er CEO is of blijft ....En als het "product"u niet aanstaat ben je idd vrij naar een"ander product bij een andere bank" over te stappen.Aan u de keuze,maar...medezeggenschap of beslissingsrecht heb je niet...Als je dat zou willen moet je maar ofwel hoofdaandeelhouder worden of je bank overnemen :lol:

I rest my case... :stvv:

PS: Ik werk niet bij een bank en heb ook geen enkele binding met het beleid of het bestuur van STVV :|[/quote]
Ja, maar bank = uw verstand, uw favoriete ploeg = uw hart. Moesten ze hier allemaal doen zoals bij hun bankzaken, STVV had nog amper 20 man in de tribune :)
[/quote]
Het zou nog erger zijn, moesten we onze bankzaken op dezelfde manier als STVV benaderen. Allemaal torenhoge schulden en een afbetalingsplan. :mrgreen:[/quote]

Actie ondernemen of een boycot vind ik persoonlijk nutteloos.Brepoels is weg en is goed weg.Niets zal dat nog kunnen veranderen.Persoonlijk vond ik Brepoels ook een heel aimabel mens, maar ook met zijn beperkingen.Vanaf dag één heeft hij zeer goed het hart van de supporters bespeeld.Hij wist heel goed dat de STVV- supporters een trainer konden kraken en daarom heeft hij zich hiertegen heel goed gewapend,door de supporters achter hem te krijgen.Hij is daar wonderwel in geslaagd. Hij dacht waarschijnlijk als ik de supporters achter mij heb, durft het bestuur mij nooit op de wip zetten.Tot hiertoe niets aan de hand en niets verkeerd mee.
Maar Brepoels maakte ook fouten.
- Brepoels dacht op het laatste dat Brepoels STVV was en dat STVV Brepoels was.Hij wilde dat STVV spelers aantrok die hij wilde (8 tranfers van hem)Een trainer de tranfers laten doen loopt op termijn altijd falikant uit.Trainers zijn passanten.
-Hij kreeg 8 spelers die hij wilde en op het einde zei hij dat er kwaliteit moest bijkomen.Dat de jongens nog moesten groeien,zei hij.
- Hij wilde absoluut Daseleire.Maar op het einde was Daseleire te klein en moest er een grotere komen.Hij kreeg hem nl. Ngawa.Hij was bij STVV even groot als bij Genk.
-Hoeveel vragen hebben wij ons niet gesteld bij zijn opstellingen en te late vervangingen.Met als toppunt de opstelling in Kortrijk.
- Hij moest een 10 hebben. Het verhaal Christ moet ik niet meer oprakelen.
- De opstelling van Schouterden is hier al meermaals gehekeld.
- Volgens mij was Brepoels op het de pedalen wat aan het verliezen.
- Ik vermoed dat hij de laatste dagen, tijdens de afwezigheid van Morenne, ook wat wild om zich heen geslagen heeft naar de overige bestuursleden i.v.m de aankoop van Geeraerts.
Om al deze redenen en waarschijnlijk nog andere, ons onbekend, is het vrij logisch dat men gezegd heeft " en hier stopt het verhaal"Het bestuur zal wel in eer en geweten gehandeld hebben en daarom vind ik een boycot ongepast.Men staat veel beter als één man achter de ploeg en de nieuwe trainer.
Het was misschien beter geweest hem te ontslaan als trainer, maar hem bij de ploeg te houden in een andere functie.Maar dan moet hij ook willen en bekwaam zijn voor die andere functie en daar heb ik ook mijn twijfels over.Ik ben er haast van overtuigd dat Morenne dit ook in overweging genomen heeft[/quote]
@ Bertie 8:
In mijn ogen een objectieve en correcte analyse; boenk erop zonder al te veel sentiment...
SenTruin: a (g)ras apoat!
kenshi
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:38

Re: Actie ondernemen tegen GM

Bericht door kenshi »

Wij zijn supporter van STVV en niet van Guido, anders moet je hem maar volgen naar zijn volgende club, het leven van STVV gaat verder,
respect voor wat hij gepresteerd heeft maar niemand van ons zit alle dagen op de club weet wat er in de bestuurskamer allemaal gezegd word, dus ik
ga er vanuit dat er wel een gegronde reden zal zijn voor zijn ontslag
Plaats reactie