STVV-AA Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1202
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: STVV-AA Gent

Bericht door Luc »

Halenaar schreef:
Luc schreef:
nutske schreef::geel: :blauw: :heil: Goed nieuws juist op sportwereld gelezen dan Bram castro geen extra schorsing krijgt .
Dus kan volgend weekend gewoon terug in de goal plaats nemen
De doelpunten die Castro op zijn rekening mag schrijven zijn dit seizoen al niet meer op 1 hand te tellen.
Hij is even slecht als de andere doelmannen, ik weet niet of dit 'goed nieuws' veel verschil zal maken !
Ja, en hoeveel ballen heeft hij uit zijn kooi geranseld zaterdag? Inderdaad ja.
De eerste helft heeft hij inderdaad enkele goede dingen laten zien maar als hij op het einde van de wedstrijd er 4 binnenkrijgt waarvan minstens 1 doelpunt voor zijn rekening is en een penaltyfout waardoor STVV dat ene puntje nog verliest kan je moeilijk zeggen dat hij goed was.

Na het goede dat hij vorig seizoen in PO2 heeft laten zien is Castro dit seizoen een echte ramp ...
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV-AA Gent

Bericht door Cremasco »

toch gek allemaal hé hoe de media gebruikt wordt : extra time lijkt ervoor te zorgen dat de bond wakker schiet en de voorzitter van STVV ook
klenne
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2010, 23:39

Re: STVV-AA Gent

Bericht door klenne »

Elfaste schreef: Ik vond ons beter voetballen dan Gent, zeker in de eerste helft. De kansen die de bezoekers toen kregen waren in hoofdzaak te wijten aan de foutieve keuzes die achter genomen werden. Wegglijden met bal aan de voet (niet de eerste keer), slechte of foute inspeelpass, verkeerd positiespel, enz. Schrijnend en pijnlijk voor het hart. Zoals Jacques nog zei: dan nog liever Nicky Hayen die verdedigend zijn streng trok en vervolgens de bal keihard naar voor wegkeilde.
Dit vind ik eigenlijk een schandalig feit. Hoe vaak is er nu al iemand van onze ploeg uitgegleden in een thuismatch.
Je zou toch denken dat een PROF na enkele thuismatchen weet welk schoeisel hij moet aandoen op kunstgras...
Hierdoor zijn ook al belangrijke punten weggegooid!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-AA Gent

Bericht door Jacques »

Vooral dan omdat je er prat op gaat dat je veld altijd in dezelfde perfecte omstandigheden erbij ligt. Je kan al eens missen met de keuze van je studs bij plotse regen, lange droogte of zelfs een andere samenstelling van de ondergrond, maar hier hoort het altijd identiek te zijn, 1 deftig type schoenen is dus in principe voldoende...
Overdrijven is een kunst
klenne
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2010, 23:39

Re: STVV-AA Gent

Bericht door klenne »

Jacques schreef:Vooral dan omdat je er prat op gaat dat je veld altijd in dezelfde perfecte omstandigheden erbij ligt. Je kan al eens missen met de keuze van je studs bij plotse regen, lange droogte of zelfs een andere samenstelling van de ondergrond, maar hier hoort het altijd identiek te zijn, 1 deftig type schoenen is dus in principe voldoende...
Voila, en zo was tegen gent bijna een goal gevallen...
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV-AA Gent

Bericht door omeloe »

Kent er iemand het nummer dat gedraaid is tijdens de pauze ? :toppie: Vermoedelijk iets van Therapy?
Gebruikersavatar
Mr.14
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jul 2011, 13:46

Re: STVV-AA Gent

Bericht door Mr.14 »

omeloe schreef:Kent er iemand het nummer dat gedraaid is tijdens de pauze ? :toppie: Vermoedelijk iets van Therapy?
Misschien bedoel je "Perkele - Yellow & Blue"?
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: STVV-AA Gent

Bericht door Dries Herbots »

Halenaar schreef:
Mikman schreef:Maar door te verklaren dat verdedigen een taak van elf spelers, durft men de vinger wel niet in de wonde te steken. Het hoge aantal tegengoals is wel degelijk vooral het gevolg van fouten bij de verdedigers ( en doelmannen), een enkele uitzondering ( Schouterden tegen Genk ) niet te na gesproken. Het defensief probleem gemakkelijkshalve afdoen als een collectief probleem is dan ook flauw, alleen door een eerlijke analyse te maken kan men vooruitgang boeken. Kotysch heeft zonder overdrijven 1/3 van de goals op zijn kap zonder dat iemand anders er wat aan kon doen, ook Euvrard en de doelmannen hebben flink hun duit in het zakje gedaan. Een gevolg van te weinig kwaliteit op die posities, niet van slecht meeverdedigen van de rest van de ploeg.
Niet mee eens.

Sinds dat Brepoels is weggegaan trekt de organisatie op geen kloten meer. Want wat VDE nu aan het doen is, sorry he, maar dat kan ik ook. Simpel samengevat: de verdedigers moeten alleen verdedigen, de aanvallers alleen aanvallen, en de 2 centrale middenvelders moeten maar het beste zien te combineren van de 2 werelden.
Kijk naar de match tegen Gent bijvoorbeeld. Dufer komt altijd naar binnen (Hello Christ!) geschoven, waardoor quasi heel de flank openstaat. Dat is ten eerste onbenutte ruimte om aan te vallen, en ten tweede een cadeau voor uw tegenstander als ze gaan oprukken. En dat zag Sollied ook, want die speelde quasi alleen maar over de flanken. Als dan Dufer niet meeverdedigt, tja. Idem met Schouterden, met GB verdedigde hij altijd mee en stond hij positioneel goed, maar dit word ook met de week minder en minder. Christ (chapeau voor hem de laatste tijd) verdedigt nog goed mee, maar die heeft dezelfde positionele problemen als Daeseleire. Ik kan het Dufer en Schouterden ook niet kwalijk nemen omdat ze alle vrijheid krijgen van de coach en amper tactische en defensieve richtlijnen meekrijgen (zelf gezegd door Schouterden in een interview met HLN). En ja, dan kunnen ze soms leuk shotten, en ja dan volgen er goals. Maar in de omschakeling en defensief is het een ramp. Face it, de verdediging kreeg gigantisch veel werk zaterdag, en dat komt heus niet alleen door 4 man. Ik vind zelfs dat onze backs (stonden vaak tegen 3 man) het nog goed hebben gedaan als je naar de omstandigheden kijkt. Ook Euvrard, akkoord dat hij ons al doelpunten heeft gekost en een zwakke start heeft gepakt, maar de laatste matchen kan je hem weinig verwijten, integendeel zelfs.

Moesten sommigen mij niet geloven i.v.m. Dufer en Schouterden, kijkt gerust maar eens terug naar de match.
En bij GB moesten de verdedigers alleen verdedigen. En de aanvallers verdedigen en aanvallen...
K.STVV speelt op Staaien.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV-AA Gent

Bericht door omeloe »

Mr.14 schreef:
omeloe schreef:Kent er iemand het nummer dat gedraaid is tijdens de pauze ? :toppie: Vermoedelijk iets van Therapy?
Misschien bedoel je "Perkele - Yellow & Blue"?
Misschien was dit nummer al meermaals te horen op Stayen , maar mij was het nog niet opgevallen . Vermits ik het me niet meer kon herinneren , veronderstelde ik dat Murphy iets van zijn favoriete band gespeeld had . Maar dat is totaal andere muziek , in feite onvergelijkbaar . Dit nummer zal het dus wel geweest zijn , net voor de 2de helft . Thanks .

http://www.youtube.com/watch?v=B4xRchPNVJc" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV-AA Gent

Bericht door Halenaar »

Dries Herbots schreef:
Halenaar schreef:
Mikman schreef:Maar door te verklaren dat verdedigen een taak van elf spelers, durft men de vinger wel niet in de wonde te steken. Het hoge aantal tegengoals is wel degelijk vooral het gevolg van fouten bij de verdedigers ( en doelmannen), een enkele uitzondering ( Schouterden tegen Genk ) niet te na gesproken. Het defensief probleem gemakkelijkshalve afdoen als een collectief probleem is dan ook flauw, alleen door een eerlijke analyse te maken kan men vooruitgang boeken. Kotysch heeft zonder overdrijven 1/3 van de goals op zijn kap zonder dat iemand anders er wat aan kon doen, ook Euvrard en de doelmannen hebben flink hun duit in het zakje gedaan. Een gevolg van te weinig kwaliteit op die posities, niet van slecht meeverdedigen van de rest van de ploeg.
Niet mee eens.

Sinds dat Brepoels is weggegaan trekt de organisatie op geen kloten meer. Want wat VDE nu aan het doen is, sorry he, maar dat kan ik ook. Simpel samengevat: de verdedigers moeten alleen verdedigen, de aanvallers alleen aanvallen, en de 2 centrale middenvelders moeten maar het beste zien te combineren van de 2 werelden.
Kijk naar de match tegen Gent bijvoorbeeld. Dufer komt altijd naar binnen (Hello Christ!) geschoven, waardoor quasi heel de flank openstaat. Dat is ten eerste onbenutte ruimte om aan te vallen, en ten tweede een cadeau voor uw tegenstander als ze gaan oprukken. En dat zag Sollied ook, want die speelde quasi alleen maar over de flanken. Als dan Dufer niet meeverdedigt, tja. Idem met Schouterden, met GB verdedigde hij altijd mee en stond hij positioneel goed, maar dit word ook met de week minder en minder. Christ (chapeau voor hem de laatste tijd) verdedigt nog goed mee, maar die heeft dezelfde positionele problemen als Daeseleire. Ik kan het Dufer en Schouterden ook niet kwalijk nemen omdat ze alle vrijheid krijgen van de coach en amper tactische en defensieve richtlijnen meekrijgen (zelf gezegd door Schouterden in een interview met HLN). En ja, dan kunnen ze soms leuk shotten, en ja dan volgen er goals. Maar in de omschakeling en defensief is het een ramp. Face it, de verdediging kreeg gigantisch veel werk zaterdag, en dat komt heus niet alleen door 4 man. Ik vind zelfs dat onze backs (stonden vaak tegen 3 man) het nog goed hebben gedaan als je naar de omstandigheden kijkt. Ook Euvrard, akkoord dat hij ons al doelpunten heeft gekost en een zwakke start heeft gepakt, maar de laatste matchen kan je hem weinig verwijten, integendeel zelfs.

Moesten sommigen mij niet geloven i.v.m. Dufer en Schouterden, kijkt gerust maar eens terug naar de match.
En bij GB moesten de verdedigers alleen verdedigen. En de aanvallers verdedigen en aanvallen...
Het is daarmee zeker dat hij offensieve backs wou, en dat hij altijd wilde dat de cv's mooi uitvoetbalde?
Plaats reactie