STVV - Beerschot AC

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door 't kanarieke »

Halenaar schreef:
Dries Herbots schreef:
Since '54 schreef:
tbird schreef:
Since '54 schreef:Morrenne stuurt een sms-ke naar Vanderelst om hem moed in de spreken na de 1/15 (HBvL). Na dezelfde 1/15 en na 3 jaar tomeloze inzet van Brepoels krijgt deze laatste zijn C4 en wordt na een 'gesprekje van 10 minuten' bij het groot vuil gezet.
Zijt ge nu nog altijd daar met Brepoels. Daar speelden meerdere factoren mee, niet alleen de 1/15.
Een reply die kan tellen ... inzake vriendelijke argumentatie en zo ... Ik vraag me hoe u het zoudt ervaren als uw werkgever u op een soortgelijke manier 'buitengetrapt' en uw opvolger haalt een niet beter resultaat dan u. Al eens over nagedacht?
De trainer is niet in de fout. Je hebt gewoon te weinig kwaliteit in de verdediging.
Nee hoor, het is daarmee dat Schouterden en Dufer zo goed meeverdedigen en tactisch perfect staan...
Je mag het draaien of keren hoe je het wil, maar er is gewoon te weinig kwaliteit (zeker in het verdedigende compartiment). En daar kon Guido, nog Franky iets aan doen. Ik denk dat die 2 op 30 (1/15 voor iedere trainer) dat wel aantoont :roll:

Los daarvan blijft "de objectiviteit" van de bond ook nog altijd een heikel punt :bat: :headbang:
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door Mikman »

Een paar gedachten na de wedstrijd van zaterdag en de reacties daarop:

-Het vel van VDE eisen als bloedwraak voor Brepoels is flauw en destabiliseert de club zelfs. Zoals aangegeven door anderen waren er ook extra-sportieve zaken die meespeelden in het ontslag van Brepoels ( onder andere zijn overeenkomst met Lokeren indien Maes zou vertrekken en dat hij Boffin polste om mee te gaan, wie die laatste overigens weigerde, zijn té emotionele reacties in de kleedkamer enz... ). Ondanks het feit dat VDE een even slecht rapport als Brepoels kan voorleggen ga ik lang genoeg naar het voetbal om te zien dat we nu wel een stuk beter voetballen ( neen, Halenaar, je hoeft me niet van het tegendeel te overtuigen ;) ). Er zijn voldoende redenen waarom ik zou kunnen afhaken op Stayen (daarover later meer ) maar het pure sportieve aspect, hetgeen er op de mat te zien is, is er geen van. Ik ben Guido enorm dankbaar voor wat het voor de club betekent heeft en Franky VDE zal nooit zo'n emotie losmaken als Guido Brepoels, maar dat wil niet zeggen dat de beoordeling daarom niet objectief hoeft te zijn. Vanderelst ontslaan zou heel dom en duur zijn en lost echt niets op.

-Waarom Verhulst ipv Castro? Omdat Castro tegen Cercle weeral twee vermijdbare doelpunten slikte, te weinig uitstraalt en algemeen gezien gewoon onder de verwachtingen blijft. Verhulst pakte zaterdag uit met een 4-tal prima reddingen en straalde toch ook wat meer uit dan Castro. Dat de wissel nogal wat wenkbrauwen deed fronsen heeft meer te maken met het feit dat Verhulst op zijn zachtst gezegd niet in de bovenste schuif ligt bij de supporters dan wel met sportieve afwegingen. De kritiek op het vierde doelpunt is trouwens muggenzifterij, dat was al lang geen normale spelsituatie meer. Like it or not, Verhulst is nu een speler van STVV en zal de komende weken eerste keuze zijn, je kan hem maar beter steunen. Voor verdere kritiek kan je beter bij het sportieve beleid zijn dat het niet nodig vond om Stijnen of Verbauwhede naar Stayen te halen.

-Hoewel zijn lijnrechter de grootste fout maake, liep scheidsrechter Colemonts de hele wedstrijd achter de feiten aan. Stef Wijnants heeft gelijk als hij zegt dat je niet enkel naar de samenvatting maar naar de hele wedstrijd moet kijken om te zien hoe slecht en vooral hoe inconsequent hij wel was. Dufer kreeg geel omdat hij (terecht) om een gele kaart vroeg voor een Beerschot-speler, maar in de tweede helft weigerde Colemonts hetzelfde te doen toen een Beerschot-speler dezelfde reactie had. Losada had een tweede geel verdient omdat hij opzettelijk het spel verhinderde bij een vrije trap, maar ook hier was hij inconsequent. Enkelel minuten later kreeg De Decker wel geel voor eenzelfde vergrijp. De penalty die STVV kreeg was pure compensatie, maar maakte nauwelijks nog wat goed. Er is een groot verschil tussen 1-0 voorkomen als je niet onterecht afgevlagd wordt voor buitenspel, en de 1-2 aansluitingstreffer cadeau krijgen.
Soms krijg ik de indruk dat de arbitrage zich al te zeer wil bewijzen op Stayen. Ze willen hun oversten absoluut aantonen dat ze zo'n publiek aantonen en de consequenties zijn een stuk minder groot dan wanneer je dat een topclub ( waar het publiek ook een rol speelt ) lapt natuurlijk. Ik val in herhaling, maar het blijft onbegrijpelijk dat technische hulpmiddelen nog altijd niet toegelaten zijn in het voetbal. Gisteren in de NFL weeral gezien hoe de hulp van zo'n middelen een verkeerd ingeschatte situatie toch nog kan rechttrekken. En dat zonder dat het veel tijd kost ( wat een belachelijk argument). We lopen echt hopeloos achter, en vooral, hetgeen nu in het voetbal gebeurd gaat tegen het natuurlijk rechtvaardigheidsgevoel van een mens in.

-Als ik al tegengoesting krijg om nog naar Stayen te komen, dan zal het niet zijn om hetgeen er op de mat gebeurd, maar wel alles errond. Afgelopen zaterdag besloten we met een elftal vrienden en kennissen gebruik te maken van het 'gratis' buffet voor de match. Bleek ik niet binnen te mogen omdat ik niet op de vooraf doorgegeven lijst zou staan. Wat was er gebeurd? Ik heb twee abo's op mijn eigen naam, één voor mezelf en één dat afwisselend wordt gebruikt door mijn vader of mijn zus, afhankelijk van wie dat weekend mee kan gaan. Logischerwijs hebben die abo's ook een opeenvolgend nummer, aangezien ik ze samen gekocht heb. Aanvankelijk had ik twee personen ingeschreven voor dat buffet, maar uiteindelijk heb ik één inschrijving laten schrappen. Toevallig-zonder dat ik het zelf wist- net het nummer van het abo dat ik zaterdag niet bij had, wel het daaropvolgende nummer. Geen probleem denk je dan, de situatie is vrij duidelijk. Niet zo bij STVV, waar men een staatszaak maakte van dit in hun ogen onoverkomelijk probleem. Er was geen lievemoederen aan, en zelfs de ellenlange wachtrij achter ons spoorde hen niet aan tot actie. Nu, je hoeft toch echt geen diploma behaald te hebben om te beseffen dat als iemand twee personen inschrijft onder dezelfde naam en met twee opeenvolgende nummers, en eentje schrijf je uit, dat die ene persoon die opdaagt dan nog altijd dezelfde persoon betreft als daarvoor? Ieder persoon met een paar gram gezond verstand zou in dat geval gewoon het nummer op de lijst eventjes aanpassen, het is tenslotte maar één cijfertje verschil, en klaar is kees. Toen ik opwerpte dat ik als ik met zo'n instelling zou werken ik niet veel geld zou verdienen, kwam me dat nog op boze blikken te staan. Uiteindelijk ben ik het maar afgetrapt, mijn goesting was al lang over. Uiteindelijk hebben een paar mensen me kunnen overtuigen om naar de fanhop te gaan en daar eventjes mijn uitleg te doen. Mijn uitleg gedaan en binnen de twee minuten was het geregeld en mocht ik binnen, want daar werken dan wel mensen met gezond verstand. Niet toevallig mensen die al elders gewerkt hebben en beseffen dat de problemen uiteindelijk zo groot of zo klein zijn als je ze zelf maakt, en niet hoe interessant of belangrijk je jezelf wil maken. Shame on you aan degenen die hier zo'n wansmakelijke vertoning van maakten. Ik vraag me trouwens af waarom men met drie moet zijn voor een taak die men makkelijk alleen afkan en waarom, als ze dan toch met teveel zijn, niet één iemand de moeite doet om het zogenaamde 'probleem' op te lossen.

Dat was dus vóór de match. Dan heb je tijdens de rust nog het traditionele Grote Dillema. Ofwel ga je een plasje doen, ofwel ga je iets drinken. Beiden combineren lukt helaas niet, daarvoor is er veel te weinig tijd. Men heeft bij STVV nu het plan opgevat om flikken op te stellen achter de grote zittribune, om het plassen tegen de afrastering tegen te gaan. Geen probleem, maar zorg dan wél dat je een ALTERNATIEF hebt ( meer toiletten dus ) voordat je de mensen gaat koeieneren. Van de Duitse Gründlichkeit op dinsdag in Düsseldorf naar het eeuwige geknoei op en rond Stayen op zaterdag, een groter contrast bestaat er haast niet.

-Ben eventjes afgedwaald van het sportieve. En dat Schouterden alweer een waardeloze match speelde. De grasmat kan niet meer als excuus dienen voor de te talrijke slechte voorzetten. En hij lijkt niet altijd 100% geconcentreerd met de match bezig te zijn. Onmogelijk dat Okotie op de bank moet blijven voor hetgeen Schouterden nu brengt. Een 4-4-2 met Christ op links in de rol van De Bruyne bij Genk lijkt me momenteel het meest aangewezen. Reza-Okotie in de spits.

-Kotysch deed het niet slecht op het middenveld. Het feit dat hij niet meer achteraan liep was al een versterking op zich. Ondanks een paar behoorlijke passes heeft hij toch nog te veel tijd nodig om in de juiste richting te draaien. Is momenteel een degelijke back-up voor die positie, meer niet. Wat heb ik al vaak moeten vloeken als ik eraan denk wat Schoofs deze ploeg had kunnen bijbrengen nu Daerden, Delorge en Deferm er niet bij zijn.

-Was het nu echt nodig om Sidibé uit te fluiten ( weliswaar een minderheid, maar toch)? Kijk even naar wat er afgelopen zomer bij Standard is gebeurd ( Defour, Carcela ) en je weet welke behandeling Sidibé hier bij STVV van Duchâtelet heeft gekregen. Sidibé heeft een zeer groot aandeel gehad in de successen van STVV, hij verdient het om hier gewaardeerd te worden door het publiek. Zijn reactie bij het doelpunt was trouwens waardig. Spijt dat Sidibé niet meer bij ons speelt? Moeillijk te zeggen, zijn waarde voor STVV was onmiskenbaar maar zonder hem zouden we nu niet van Reza, die ik toch hoger inschat, kunnen genieten. Al is dat laatste technisch gezien ook niet helemaal waar. Smetana was de vervanger van Sidibé en omdat die niet bracht ( en brengt ) wat men ervan verwachtte, kwam Reza in de spits terecht. Een geluk bij een ongeluk.


-Ik geloof tegen beter weten in nog altijd dat we ons kunnen redden. Ik blijf hopen op reddende engel Andrade, wat minder pech en een tweetal versterkingen in de defensie tijdens de winterstop. In het slechste geval wordt het PO3 en dan worden die barragematchen de grootste hindernis. Ik geloof dat geen enkele tweedeklasser veel kans maakt in een eindronde met STVV. Onze verdediging zou dat niveau net moeten aankunnen en offensief zijn we veel te sterk voor hen, zeker na een lang seizoen.

-Toch misschien interessant om binnenkort eens een denkoefening te maken over wat er zou gebeuren indien STVV zou zakken. Nogal wat spelers zijn einde contract, anderen gehuurd. Enkele smaakmakers zou men moeten verkopen om het gat in de begroting te dichten. Of zullen gewoon wegwillen. En wat blijft er dan nog over van de spelerskern? Nog niet iets om ons meteen zorgen om te maken, maar zeker iets om over na te denken.
Laatst gewijzigd door Mikman op 17 okt 2011, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door toyotacorolla »

Voor wat de voorzitter van stvv kost op een jaar, konden we een deftige verdediger kopen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door Mikman »

toyotacorolla schreef:Voor wat de voorzitter van stvv kost op een jaar, konden we een deftige verdediger kopen.

Van het geld dat miskoop Smetana ons heeft gekost ook, misschien zelfs twee.

Morenne is bij STVV hetgeen Degraen is bij Genk of Van Holsbeeck bij Anderlecht. Dat hij daarbij ook nog voorzitter is zou zelfs een voordeel moeten zijn, want daardoor kan hij makkelijker beslissen.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door omeloe »

Iniesta schreef:
Jan Bulder schreef:Jij hebt dus met pijn in het hart naar een houten klaas gekeken die de hele eerste helft geen bal deftig geraakt heeft? Zijn goal? Een inlegger vanop 2 meter.

Onze aanval en aanvallend middenveld dit seizoen brengen de beste acties op de mat sinds de periode Boffin. Als ik Reza zie, heb ik echt geen heimwee naar Sidibe.

Het probleem is dus helemaal niet het spel naar voren toe, maar wel het verdedigende evenwicht. Daar heeft Sidibé geen reet mee te maken.
Ik zeg toch niet dat Sidibe het verschil maakt en ik heb al meermaals verteld dat het vooral achteraan schort. Nogmaals, bekijk het doelsaldo en je weet genoeg.

Ik heb niets tegen Reza en ik vind het zelfs zo goed dat hij volgend jaar elders speelt volgens mij. Dit heeft echter niets te maken met de kwaliteiten van een Sidibe. Ik denk dat sommigen nog altijd niet over hun eerste foute beoordeling heen zijn inzake Sidibe. Die man heeft hier wel degelijk heel veel bewezen en was één van de factoren die ervoor zorgden dat wij promoveerden. Nadien was hij een groot deel, zowat het enige deel, van onze aanval. Na zijn vertrek zit hij nu bij GBA en ook daar scoort hij. Op de goeie plaats staan is trouwens een kwaliteit en scoren is de bedoeling, dacht ik. Bovendien was zijn werkkracht voorbeeldig en deed hij op 1 wedstrijd wat Dufer en Schouterden samen "presteren" op 2 matchen en dan rond ik af naar boven, in hun voordeel.

Ik was trouwens niet de enige die zaterdag luidop droomde dat Sidibe nog bij ons speelde. Een houten klaas, kan zijn, maar wel eentje die wint en volgend seizoen in eerste speelt.
De Sidibe van verleden jaar heeft ons in de steek gelaten . Hij had een contract maar hij wou zich absoluut elders verbeteren . Vorig seizoen hebben we haast niets aan hem gehad maar zijn behoorlijk maandloon heeft hij wel opgestreken . Na 2 fantastische seizoenen werd hij een hebberige janker .
Flipper2011
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jul 2011, 14:26

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door Flipper2011 »

Ja dat klopt. Maar wat hebt ge in de plaats gehaald.Niks,noppes,nul.Maar nu zit ge wel in de problemen.Lang leve 2 de klasse.Adios.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door DJ Amiga »

@ Mikman: als ze de 'ik vind dit leuk'-knop hier hadden geïnstalleerd, had ik er 1000x op gedrukt, je verwoordt perfect wat velen denken
inmate
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2011, 10:13

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door inmate »

Dat klopt. Maar je vergeet erbij te vermelden dat Odoi onze polyvalentste speler was en dat die ook centraal achterin gedepaneerd heeft.
gumber
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2011, 00:15

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door gumber »

te plat voor eerste klasse, zo simpel is het, scheids of gene scheids ,gewoon te plat
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door Since '54 »

gumber schreef:Te plat voor eerste klasse, zo simpel is het, scheids of gene scheids ,gewoon te plat

Met één meesterlijke centrale verdediger én mét Stijn Stijnen zou de Stayenwereld er nu stukken rooskleuriger uitzien.
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door Dries Herbots »

Halenaar schreef:
Dries Herbots schreef:
Since '54 schreef:
tbird schreef:
Since '54 schreef:Morrenne stuurt een sms-ke naar Vanderelst om hem moed in de spreken na de 1/15 (HBvL). Na dezelfde 1/15 en na 3 jaar tomeloze inzet van Brepoels krijgt deze laatste zijn C4 en wordt na een 'gesprekje van 10 minuten' bij het groot vuil gezet.
Zijt ge nu nog altijd daar met Brepoels. Daar speelden meerdere factoren mee, niet alleen de 1/15.
Een reply die kan tellen ... inzake vriendelijke argumentatie en zo ... Ik vraag me hoe u het zoudt ervaren als uw werkgever u op een soortgelijke manier 'buitengetrapt' en uw opvolger haalt een niet beter resultaat dan u. Al eens over nagedacht?
De trainer is niet in de fout. Je hebt gewoon te weinig kwaliteit in de verdediging.
Nee hoor, het is daarmee dat Schouterden en Dufer zo goed meeverdedigen en tactisch perfect staan...
Met wat u verdediging al aan flaters gemaakt heeft heb je dit seizoen toch al een 6 à 7 punten verloren hoor.
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door Iniesta »

omeloe schreef:De Sidibe van verleden jaar heeft ons in de steek gelaten . Hij had een contract maar hij wou zich absoluut elders verbeteren . Vorig seizoen hebben we haast niets aan hem gehad maar zijn behoorlijk maandloon heeft hij wel opgestreken . Na 2 fantastische seizoenen werd hij een hebberige janker .
Onzin, het moet van 2 kanten komen en het kwam enkel van zijn kant. Contractverlenging kwam er niet en dan is het logisch dat je andere plaatsen opzoekt waar men je wel wil betalen naar prestaties. Je vergeet ook de walgelijke klucht die RD opvoerde met hem in Luik en die zijn goesting om niet te blijven grotendeels verklaart. Jaag zo'n spelers maar weg en je zal zien met wat je over blijft, juist ja, enkel nog jankers en hier en daar een vliegenvanger.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door omeloe »

Iniesta schreef:
omeloe schreef:De Sidibe van verleden jaar heeft ons in de steek gelaten . Hij had een contract maar hij wou zich absoluut elders verbeteren . Vorig seizoen hebben we haast niets aan hem gehad maar zijn behoorlijk maandloon heeft hij wel opgestreken . Na 2 fantastische seizoenen werd hij een hebberige janker .
Onzin, het moet van 2 kanten komen en het kwam enkel van zijn kant. Contractverlenging kwam er niet en dan is het logisch dat je andere plaatsen opzoekt waar men je wel wil betalen naar prestaties. Je vergeet ook de walgelijke klucht die RD opvoerde met hem in Luik en die zijn goesting om niet te blijven grotendeels verklaart. Jaag zo'n spelers maar weg en je zal zien met wat je over blijft, juist ja, enkel nog jankers en hier en daar een vliegenvanger.
Niks onzin , Sidibe wou voor het seizoen nog een lucratieve transfer versieren omdat het zijn laatste kans zou zijn . Maar STVV heeft geen serieus bod gekregen voor Sidibe . Hij zal ook een behoorlijk contract gehad hebben bij STVV vermits hij nu niet méér verdiend . Het feit dat RD het loon van Sidibe aan François heeft gemeld , vind ik geen ramp want hoe kunnen ze hem anders een beter contract geven .
Laatst gewijzigd door omeloe op 18 okt 2011, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door Dreke »

Ingetogen viering van Sidibé? Hoeveel doelpunten heeft hij destijds echt met de fans gevierd? Altijd dat onnozel hartje. Jezus, hij is een voetballer, geen puber die net een nieuw liefke heeft.

Los daarvan. Als ik Reza zie spelen (ook al is het een ander type), mis ik hem geen seconde...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV - Beerschot AC

Bericht door Jack »

Bwa, Sidibe met daarrond Reeza, had ik toch wel willen zien. Maar ja, hoe vaak heeft STVV al met 2 spitsen gespeeld? Weinig, zelfs niet in eigen huis...
Plaats reactie