Beloften/ Elite Jeugd

Alles over de wedstrijden van STVV
Plaats reactie
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door Mikman »

De beloften wonnen afgelopen weekend met 0-9 in Visé.

Doelpuntenmakers waren Swers (2) , De Mulder ( 2) , Gerits, Nwanbeben, Van Genechten, Boiten en Bondo.

Edmilson speelde 45 minuten mee, zal dus nog niet wedstrijdfit genoeg geweest zijn voor de A-ploeg.

Swers is een flankaanvaller die vorig seizoen zijn debuut maakte op Sint-Niklaas.
De Mulder hoort officieel bij de A-kern en scoorde in de voorbereiding ook al 7 keer ( 1 maal met de A-ploeg op Alken, 4 x tegen Duffel en 2x tegen de Franse testers ). Is een offensieve speler maar zover ik hem bezig zag geen echte spits. Eerder vanop de flank of op het middenveld.

Nwanbeben is mogelijk een tester.


Vrijdag om 19.30u spelen de beloften op Stayen tegen Virton.
BrUk
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2012, 15:28

Re: Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door BrUk »

Gisteren de bekermatch (blijkbaar nieuw soort bekercompetitie voor de beloften) gaan kijken in en tegen Genk. De rechtsbuiten en tevens kapitein van onze beloften (Iebe Swers) kon me wel bekoren. In de tribune wist men mij te vertellen dat Genk hem al enkele zou benaderd hebben maar hij wou absoluut bij STVV blijven.

STVV kwam gisteren na 30 seconden al op voorsprong maar net zoals zo vaak bij ons eerste elftal konden ze de voorsprong niet lang vasthouden. STVV had het niet makkelijk maar hield goed stand en kwam tot 3 keer toe op voorsprong. Einduitslag 5-4.
Niet slecht als je bedenkt dat er bij de kanaries geen echte A-kern speler tussen de lijnen stond. Bij Genk had je die nieuwe spits die van PSV komt (Heeel, heeel erg zwak.), Limbombe, Croux, Schrijvers, ... tussen de lijnen staan. Toch mannen die al eens bij de A-kern zitten.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door Mikman »

Bedankt voor het verslag, makker! :toppie:

Inderdaad toch een straffe prestatie van het piepjonge STVV, want heel wat 'speelgerechtigden' deden niet mee: Ghijsens ( derde doelman bij de A-kern ), Busto, Munoz, De Mulder ( zeker zo'n groot talent als Swerts ) , Cauwenbergs, afgelopen vrijdag deden ook Schils en Van Welkenhuysen nog mee. Bij STVV stonden gisteren enkel spelers van geboortejaar 1996 of 1997 op de fiche, terwijl Croux, Ofori, Muzaqi, Walsh en Limombe bij Genk van 1994 zijn. Virton had afgelopen vrijdag ook enkel maar spelers van'95 of vroeger op de fiche staan, een paar van '92 en '93 zelfs.

Swers (27-12-'96, dus nog altijd maar 16) was telkens goed als ik ging kijken, je zou het hem niet nageven als je hem voor het eerst ziet spelen, maar hij is echt bijzonder snel, zowel de eerste meters als op topsnelheid. Viel zowel tegen de Franse testers als afgelopen vrijdag tegen Virton op. De Mulder ( deed gisteren niet mee ) is ook een goeie, is wel individualistischer ingesteld, daar moet nog flink aan geschaafd worden. Maar kan puur op techniek een paar man dribbelen, kan in de dribbel nog van richting veranderen, gaat ook altijd recht op de man en op doel af, eigenlijk heb ik dat nooit eerder gezien bij de jeugd en ik pik toch al jaren regelmatig matchkes mee. Tegenover zijn nog te individualistische spel staat wel dat hij heel vlot de weg naar doel vind. Offensief is er echt wel wat op komst in de jeugd. Defensief niet, ben ik vooralsnog echt niet van onder de indruk.

Bondo, ook nog maar 16, centraal op het middenveld is ook iemand die tegen een bal kan shotten, mocht in de voorbereiding ook maar keer meedoen met de A-ploeg. Is een typische linkerpoot, zalige vrije trappen dan ook, maar die is letterlijk nog véél te licht. Die weegt met moeite 50 kg denk ik. Nog veel eten en aan powertraining doen voordat die klaar is voor de A-kern.

De besten eruit halen in de jeugd is niet moeilijk, je kan altijd zo zien welke spelers ooit in de A-kern gaan terecht komen. Maar welke dan echt doorgroeien, dat is echt onvoorspelbaar. Een paar jaar geleden zag ik een interland van de Belgische U-16 ; Hazard, Benteke en Boyata speelden toen mee, maar een Jeroen Appeltans maakte toen bijvoorbeeld een betere indruk dan Kevin De Bruyne ( bankzitter ) , terwijl de ene nu bij Leopoldsburg speelt en de andere bij Chelsea. Net zoals Mignolet nu bij Liverpool speelt en de beste van zijn generatie, Antheunis, bij Bocholt. Als hij al eens fit is...
Je moet soms ook wat geluk hebben met blessures. Niet alleen bij jezelf, ook bij anderen. Courtois is ook maar in doel gekomen bij Genk omdat de anderen geblesseerd waren ( Casteels was eigenlijk het grotere talent ) en kijk eens waar Courtois nu staat...
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door Scandic »

Voor de volledigheid de beide opstellingen :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 130813_001
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door Mikman »

http://www.stvv.com/nl/nieuws/hotnews/d ... n-voor-u18

Toptalent ( bij de jeugd ).
Zou hem graag eens bij de 'grote mannen' aan het werk zien, maar de concurrentie op die positie is moordend in de A-kern, zelfs voor een plaatsje op de bank. En dan is het misschien toch beter dat hij voorlopig wekelijks volledige wedstrijden speelt bij de beloften.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door Mikman »

http://www.youtube.com/watch?v=Dx2zjEIe0pA

Swers gaf de assist bij het eerste doelpunt, is het nummer 7.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door Halenaar »

Even dit topic uit de kelder van het forum halen, maar ik wist niet waar ik dit bericht anders kon plaatsen.

Onze dure jap, Tomiyasu, heeft gisteren meegespeeld bij de beloften. Grote kans dus dat we hem aan het werk kunnen zien in PO2.
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door BoemBoem »

Halenaar schreef:Even dit topic uit de kelder van het forum halen, maar ik wist niet waar ik dit bericht anders kon plaatsen.

Onze dure jap, Tomiyasu, heeft gisteren meegespeeld bij de beloften. Grote kans dus dat we hem aan het werk kunnen zien in PO2.
Een idee hoe hij het deed?
Als het al enige waardemeter zou kunnen zijn...
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beloften/ Elite Jeugd

Bericht door Mikman »

Die Japanner die in de tweede helft drie goals maakte voor Eupen kwam ook uit de Japanse tweede klasse. Al oversteeg Moeskroen in het slotkwartier met moeite het niveau van een café-ploeg, dus dat was misschien geen waardemeter.
Plaats reactie