STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
Jacques schreef:Lees ik dat nu goed en neemt Spacenine (DMM) de schulden van de NV STVV (Roland/Marieke) aan de NV Stayen (Roland/Marieke) over?
Inderdaad.
Dat heeft hij dan toch maar weer mooi geregeld. Na het kanscontract, de tweede keer dat hij een ander laat opdraaien voor de schulden van zijn beleid.
Overdrijven is een kunst
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mobius »

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... n~a6db2e83
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door StellaWADASWAD »

Mobius schreef:Ik weet niet wat ik hiervan moet denken:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... n~a6db2e83
Mooie cross pas, zou die man iets te doen hebben in zijn vrije tijd ?
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

StellaWADASWAD schreef:
Mobius schreef:Ik weet niet wat ik hiervan moet denken:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... n~a6db2e83
Mooie cross pas, zou die man iets te doen hebben in zijn vrije tijd ?
Hoorde ik op de achtergrond nu iemand zeggen dat het veld niet glad was en er perfect bespeelbaar bij lag? :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Mobius schreef:Ik weet niet wat ik hiervan moet denken:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... n~a6db2e83
Nogal clownesk eerlijk gezegd, anderzijds was het precies ook geen saaie bedoening gisteren :lol:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Naar wat ik zag leek het mij niet echt een "artificiële" bedoening gisteren, iets wat ik wel dacht over hetgeen Roland deed in de Rvue, soms gewoon echt gemaakt. Aan het filmpje leek het mij toch dat er een bepaalde sfeer hing en dat niet alles "gemaakt was". De sushi on the spot van de chefs was wel nice. Dat mieke in die kimono ook.

Over dat tweede filpmke. Ene aziaat in een shirt van STVV, zo begint het.... :lol:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3127575

Het komt wel uit de mond van het aanhangsel van RD. Dus ik neem het alvast met een vat zout.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Concurreren met Standard is nu ook weer niet zo ongelofelijk moeilijk he :lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef:
Mobius schreef:Ik weet niet wat ik hiervan moet denken:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... n~a6db2e83
Nogal clownesk eerlijk gezegd, anderzijds was het precies ook geen saaie bedoening gisteren :lol:
Mogelijk maar wel typisch Japans. Van die opvoeringen onder begeleiding van opzwepend gedrum doen ze daar graag en maakt echt wel deel uit van de Japanse cultuur. Ieder zijn goesting natuurlijk. Toch een beetje een cultuurshock tegenover de boogiewoogie-periode. :mrgreen:

Wat de woorden van Marieke betreft: haar woorden zijn -wat de sportieve toekomst betreft- even veel of weinig waard als die van de supporters die een ticketje kopen. Het is geen ambitie of doelstelling (aangezien ze op dat vlak niks meer in de pap te brokken heeft). Ze heeft uiteraard recht op haar mening, maar dat is het dan ook. Ze hadden even goed Krisaias voor de camera kunnen halen. :) Om Roland te parafraseren: STVV is een club die toevallig op Stayen speelt.

Bij deze is het hele overnameproces afgerond. We zullen nu zien wat de toekomst brengt.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=132142

Met daarin 2 opmerkelijke passages:
Maar enkele uren voor de nieuwjaarsreceptie - weken later - was het toch wel even schrikken. Een delegatie van een twintigtal Japanners zat in het Grand Café op Stayen. In hun gezelschap één Belg. Niet CEO Philippe Bormans, niet trainer Jonas De Roeck, niet de vorige eigenaar Roland Duchâtelet, wel François Laureysen.

Laureysen speelde een rol bij het Hongaarse Ujpest - waar Rodrick Duchâtelet nog altijd voorzitter is - en kreeg er in 2007 een job bij. Hij werd sportief adviseur van Duchâtelet bij STVV. Op externe basis. Laureysen kreeg geen plaats in het organigram. Maar het botste al snel met meerdere medewerkers én met de toenmalige trainer Henk Houwaart.

Even later stapte Valère Billen Stayen binnen als nieuwe trainer. Billen kwam van Ujpest. Na een 0 op 18 vloog Billen aan de deur. Laureysen volgde wat later. STVV overleefde die rampzalige start niet en degradeerde uit eerste klasse.
DMM liet ook weten werk te willen maken van een netwerk van voetbalclubs in Europa. Een nieuwtje waar vele STVV-fans het eerder koud dan warm van krijgen. Het uitwisselen van spelers of trainers met zusterclubs - in een niet zo ver verleden - viel niet bepaald in de smaak.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mobius »

Eerdaags zullen we wel meer nieuws krijgen zeker? Budget? Komt er nog iets bij deze mercato of concentreren ze zich op volgend seizoen? Veel speculaties op dit moment dus we kunnen misschien best rustig blijven en afwachten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Oh boy, Laureysen en Netwerk, twee zaken waar absoluut niemand op zit te wachten. Als ze met types als Laureysen denken volk terug te lokken, gaan ze van een kale reis thuiskomen. Het is o.a. net dit soort figuren en het hele netwerkgedoe die 3000 man heeft weggejaagd. Laat ons hopen dat hij er gewoon was voor gratis bok/cava/sake.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Jan Bulder schreef:http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=132142

Met daarin 2 opmerkelijke passages:
Maar enkele uren voor de nieuwjaarsreceptie - weken later - was het toch wel even schrikken. Een delegatie van een twintigtal Japanners zat in het Grand Café op Stayen. In hun gezelschap één Belg. Niet CEO Philippe Bormans, niet trainer Jonas De Roeck, niet de vorige eigenaar Roland Duchâtelet, wel François Laureysen.

Laureysen speelde een rol bij het Hongaarse Ujpest - waar Rodrick Duchâtelet nog altijd voorzitter is - en kreeg er in 2007 een job bij. Hij werd sportief adviseur van Duchâtelet bij STVV. Op externe basis. Laureysen kreeg geen plaats in het organigram. Maar het botste al snel met meerdere medewerkers én met de toenmalige trainer Henk Houwaart.

Even later stapte Valère Billen Stayen binnen als nieuwe trainer. Billen kwam van Ujpest. Na een 0 op 18 vloog Billen aan de deur. Laureysen volgde wat later. STVV overleefde die rampzalige start niet en degradeerde uit eerste klasse.
Daar is het nog niks te laat voor
Alle scenario's kunnen zich voordoen
Binnen 2 seizoenen kan je op de rand van de EL staan
Maar even goed waar Westerlo nu staat
Afwachten wat het wordt
Maar dinsdag zullen er geen 10000 toeschouwers zijn...
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvv'er »

enrique schreef:
Jan Bulder schreef:http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=132142

Met daarin 2 opmerkelijke passages:
Maar enkele uren voor de nieuwjaarsreceptie - weken later - was het toch wel even schrikken. Een delegatie van een twintigtal Japanners zat in het Grand Café op Stayen. In hun gezelschap één Belg. Niet CEO Philippe Bormans, niet trainer Jonas De Roeck, niet de vorige eigenaar Roland Duchâtelet, wel François Laureysen.

Laureysen speelde een rol bij het Hongaarse Ujpest - waar Rodrick Duchâtelet nog altijd voorzitter is - en kreeg er in 2007 een job bij. Hij werd sportief adviseur van Duchâtelet bij STVV. Op externe basis. Laureysen kreeg geen plaats in het organigram. Maar het botste al snel met meerdere medewerkers én met de toenmalige trainer Henk Houwaart.

Even later stapte Valère Billen Stayen binnen als nieuwe trainer. Billen kwam van Ujpest. Na een 0 op 18 vloog Billen aan de deur. Laureysen volgde wat later. STVV overleefde die rampzalige start niet en degradeerde uit eerste klasse.
Daar is het nog niks te laat voor
Alle scenario's kunnen zich voordoen
Binnen 2 seizoenen kan je op de rand van de EL staan
Maar even goed waar Westerlo nu staat
Afwachten wat het wordt
Maar dinsdag zullen er geen 10000 toeschouwers zijn...
De helft daarvan ook niet.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door StellaWADASWAD »

Dat is allerminst de schuld van STVV. De Pro League denkt dat er in België een opgeklopte voetbalcultuur heerst zoals in Engeland. En zelfs daar merken ze duidelijk het verschil als het midweek voetbal is. Nergens voor nodig.
Plaats reactie