Bouw nieuwe tribune spoorweg

Alles over het beleid van onze club
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Dreke »

Pro:
- lelijk is het zeker niet
- op die manier verdoezel je gemakkelijker lege plekken

Contra:
- met een beetje creativiteit kon er echt iets meer uitgehaald worden
- op die manier verdoezeld je gemakkelijker lege plekken
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Eigenlijk is het logisch zoals ze het nu gedaan hebben, want nu is er eindelijk conformiteit met de andere tribunes. Alleen had men in het centrale gedeelte misschien het clublogo kunnen illustreren. En dan naar de buitenkant van de tribunes toe meer en meer gemixte zitjes.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jan Bulder »

Ik herinner me dat ik bij de bouw van de tribune, nog voor de blauwe zitjes op werden geplaatst, een discussie had met toenmalig bestuurder Ludwig Sneyers. Mijn punt was toen al dat gele zitjes de tribune veel meer karakter zouden geven, indrukwekkender maken.

Dat is bij deze dus bewezen. Veel beter.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door enerkey »

enerkey schreef:Nu zijn alle 3 tribunes de zitjes op zen chaos. :lol: :toppie:
Since '54 schreef:Maar velen wilden het toch zo ...
Voor alle duidelijkheid ik ben pro. Over smaken en kleuren valt niet te twisten. Dus daar laat ik mij niet over uit. Maar iedere tribune verschillend leek nergens naar vond ik. Dat is zoals thuis een landelijk interieur gemengd met modern.

Hopelijk snel een oplossing voor de spoorweg tribune en we kunnen 10-15 jaar verder.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Jan Bulder schreef:Ik herinner me dat ik bij de bouw van de tribune, nog voor de blauwe zitjes op werden geplaatst, een discussie had met toenmalig bestuurder Ludwig Sneyers. Mijn punt was toen al dat gele zitjes de tribune veel meer karakter zouden geven, indrukwekkender maken.

Dat is bij deze dus bewezen. Veel beter.
Als ik me niet vergis was de argumentatie van de club toen dat de gele stoeltjes veel sneller zouden afschieten in de zon dan de blauwe zitjes.

Ik herinner me ook nog dat ze de 'S T V V' indertijd onzorgvuldig hadden aangebracht, met drie rijen zitjes voor het bovenste van de S en twee voor de onderste of zoiets. En dat er ook geen 'kromming' in de S zat, men had ze vierkant gemaakt. Een paar supporters hebben dat toen aangepast.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Brusselmans »

Mikman schreef:
Jan Bulder schreef:Ik herinner me dat ik bij de bouw van de tribune, nog voor de blauwe zitjes op werden geplaatst, een discussie had met toenmalig bestuurder Ludwig Sneyers. Mijn punt was toen al dat gele zitjes de tribune veel meer karakter zouden geven, indrukwekkender maken.

Dat is bij deze dus bewezen. Veel beter.
Als ik me niet vergis was de argumentatie van de club toen dat de gele stoeltjes veel sneller zouden afschieten in de zon dan de blauwe zitjes.

Ik herinner me ook nog dat ze de 'S T V V' indertijd onzorgvuldig hadden aangebracht, met drie rijen zitjes voor het bovenste van de S en twee voor de onderste of zoiets. En dat er ook geen 'kromming' in de S zat, men had ze vierkant gemaakt. Een paar supporters hebben dat toen aangepast.
Ich !!!
Heeft wel nen halven dag geduurd eer ze het doorhadden dat ze iets Dolf-achtig gemaakt hadden !!!
Na de aanpassing, en 10 keer argumenteren was het van: 'ah jaa, naa zien ich het wa dzjee wilt bedoele".
:roll:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Brusselmans schreef:
Mikman schreef:
Jan Bulder schreef:Ik herinner me dat ik bij de bouw van de tribune, nog voor de blauwe zitjes op werden geplaatst, een discussie had met toenmalig bestuurder Ludwig Sneyers. Mijn punt was toen al dat gele zitjes de tribune veel meer karakter zouden geven, indrukwekkender maken.

Dat is bij deze dus bewezen. Veel beter.
Als ik me niet vergis was de argumentatie van de club toen dat de gele stoeltjes veel sneller zouden afschieten in de zon dan de blauwe zitjes.

Ik herinner me ook nog dat ze de 'S T V V' indertijd onzorgvuldig hadden aangebracht, met drie rijen zitjes voor het bovenste van de S en twee voor de onderste of zoiets. En dat er ook geen 'kromming' in de S zat, men had ze vierkant gemaakt. Een paar supporters hebben dat toen aangepast.
Ich !!!
Heeft wel nen halven dag geduurd eer ze het doorhadden dat ze iets Dolf-achtig gemaakt hadden !!!
Na de aanpassing, en 10 keer argumenteren was het van: 'ah jaa, naa zien ich het wa dzjee wilt bedoele".
:roll:

:heil: :heil: :heil:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jones »

Nog iets gehoord van de nieuwe tribune zuid iemand ? Ik hoorde vandaag dat STVV een eigen bus zou krijgen ?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Bron: HBVL

Intussen staat het vast dat Tribune Zuid tegen de vlakte gaat. Het plan om de nieuwe tribune klaar te krijgen tegen de start van de volgende reguliere competitie is intussen niet meer realistisch. "Oorspronkelijk was dat de bedoeling, maar het Ruimtelijk Uitvoeringsplan zit nu bij de Stad Sint-Truiden, na eerdere goedkeuring van de provincie", aldus Marieke Höfte.
"We hopen in Sint-Truiden goedkeuring te verkrijgen rond april, mei, dan moet het dossier opnieuw naar hogere overheden. Ten vroegste augustus kunnen we verder met de bouwvergunning. Tribune Zuid kan inderdaad klaar zijn voor de reguliere competitie, maar dan wel pas die van het seizoen 2020-2021."

"Intussen bekijkt men ook of men het huidige kunstgras kan vervanger door een hybride mat. Het probleem blijft wel hetzelfde: hoe meer natuurlijk gras, hoe groter de balast en het risico dat de ondergrondse parking moet opgegeven worden. Om commerciële redenen zal RD dat waarschijnlijk nooit doen."
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Halenaar »

Het viel bij AA Gent toch weer hard op hoe slecht ze hebben nagedacht over de Noord tribune, als er wat volk in de tribune zit.

Een klein kwartier aanschuiven om naar de wc te gaan, de togen die bijzonder slecht geplaatst zijn, ...

Daar is toch echt slecht werk geleverd. Wie verzint het om zo'n kleine ingang te maken voor het sanitair, er kwam zelfs een steward aan te pas zondag om alles te regelen...

En het zou toch veel beter zijn moesten ze de togen aan de andere kant installeren? Zondag moest je trekken en duwen om u een weg naar binnen te wanen...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Hetzelfde voor Oost hoor, daar is het ook duwen en trekken als het wat voller zit zoals zondag.

Noord is ook nooit gebouwd met de bedoeling er een sfeertribune van te maken.

Al bij al is de renovatie grotendeels mislukt. Je ziet te veel beton en er is te weinig sfeer. De tribunes zijn niet complementair met elkaar en enkel op West kan je ( waarschijnlijk, want ik heb er nog geen topmatch bijgewoond ) binnen een behoorlijk tijdsbestek een drankje nuttigen en een sanitaire stop maken.


Een paar weken geleden kwam ik bij het zappen uit op een match van Frosinone ( toevallig ook de ex-club van Vloet ). Ik kijk zelden of nooit buitenlands voetbal en al zeker geen Italiaans, maar omdat er net gescoord werd bleef ik even hangen en de gezelligheid van het stadion viel me meteen op, vooral omdat zij ook in geel en blauw spelen. Zoiets zou ideaal zijn voor STVV: supporters kort op het veld en capaciteit van 16.000 toeschouwers. Alleen de integratie van de hoofdtribune in de rest kon wat beter.
Misschien wat bizar om er over te spreken op een moment dat de nieuwe tribune wordt aangekondigd maar uitgerekend vandaag raakte ook bekend dat het festivalterrein in Brustem waarschijnlijk niet doorgaat. Al is dat vooral omdat de omwonenden hun rust willen, dus daar een voetbalstadion plannen ( wat sowieso al minstens 10 jaar kost ) zou ook niet meteen ideaal zijn.

Maar Frosinone dus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: Misschien wat bizar om er over te spreken op een moment dat de nieuwe tribune wordt aangekondigd maar uitgerekend vandaag raakte ook bekend dat het festivalterrein in Brustem waarschijnlijk niet doorgaat. Al is dat vooral omdat de omwonenden hun rust willen, dus daar een voetbalstadion plannen ( wat sowieso al minstens 10 jaar kost ) zou ook niet meteen ideaal zijn.
Dat is toch gewoon de running joke van de lokale politiek telkens er verkiezingen zitten aan te komen? De spreekwoordelijk opvolger van de evergreen "de ontsluiting naar de E40 toe" die er nu al minstens 30 jaar zit aan te komen. Een maand voor de verkiezingen duikt dat ineens weer op uit het niets, moet Schueremans nog eens met zijne kop in de gazet komen en zes maand later wordt het geruisloos afgevoerd. Onmogelijk om zo'n verhaal nog serieus te nemen.

Wat Frosinone betreft: mooi stadion, maar waar ging je al die kantoren en callcenters zetten? ;) Opvallend is dat het grotendeels om prefab en (tijdelijke) stalen constructies gaat. Dat verklaart ook het gebrek aan integratie van de hoofdtribune, die wel al definitief is aangepakt. Die zitten wel een eind van het veld. Meer info: http://stadiumdb.com/stadiums/ita/stadio_benito_stirpe
Wat Stayen betreft: de kritiek is niet nieuw, maar vroeger mocht dat niet hardop gezegd worden. Wat er op de mat gebeurde, is altijd van secundair belang geweest en dat zie je ook in het stadion: prima winkels, niet zo prima tribunes.
Overdrijven is een kunst
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door moanverke »

Iemand een idee hoe de nieuwe Zuid eruit zal zien?
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door zipke373 »

moanverke schreef:Iemand een idee hoe de nieuwe Zuid eruit zal zien?
Als ze het beetje uniform willen houden met noord eerst 4 meter betonnen muur zeker... :mrgreen:
wva
Berichten: 323
Lid geworden op: 13 okt 2014, 08:16

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door wva »

Die zou in totaal 2000 plaatsen tellen, waarvan 1900 staanplaatsen en 100 zitplaatsen,
maar plannen heb ik nog niet gezien.
Het zou gebouwd worden in harmonie met de rest....en we hebben nu al één van de
mooiste stadions van België.....dixit Höfte.....
Multifunctioneel dat wel, maar mooi ?
Mij kan het niet bekoren en ik zal niet de enige zijn....
Betonnen muren zijn dan wel handig als reklameachtergrond, maar sfeervol is het allesbehalve...
En laat dat nu het grootste minpunt zijn tegenover het vroegere Stayen.
Plaats reactie