Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Iets voor de commeriele cel !!!
Waarom eens niet iemand van Melexis contacteren :lol: met een mooi sponsorvoosrtel ?
Ons aanbod :
- privé-parking
- hoogwaardige diners en dranken in exclusieve sky-boxen voor de zakenrelaties en topaandeelhouders
- een uniek top-Europees decor voorzien van de nodige wereldprimeurs
- alle multimedia ter beschikking
- familiale sfeer
- dansen op aangepaste muziek
- overnachting in luxueus hotel
- ontbijten in stijl

Desnoods moet top-zakenman RD zelf maar gaan onderhandelen met iemand van Melexis !!!
:?
2percent
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2016, 13:46
Supporter van: Charlton

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door 2percent »

All the time Duchatelet is making money from NV Stayen, the football club is of no real interest to him.

Each year he gives a few crumbs to the coach, but never enough for him to build a squad of players capable of being competitive in the Belgian League.

If you feel unhappy about the way Duchatelet manages STVV, come and join Charlton fans in the Unity Protest 1800hrs on 4th March starting at Grote Markt.

Herinnert u zich hoe trots we waren om voor de Kanaries te supporteren? Herinnert u zich “De Hel van Staaien”? Laat ons het bekende vuur en geestdrift van STVV terug aanwakkeren en van STVV opnieuw een echte club maken.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Blijkbaar was de Tiense niet winstgevend genoeg, en mocht PO opstappen :D
Effe iets anders dan "toe aan een nieuwe uitdaging" :cool:
Nog enkele jaren, en we hebben een Cicindria 2 ...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans schreef:
Iets voor de commeriele cel !!!
Waarom eens niet iemand van Melexis contacteren :lol: met een mooi sponsorvoosrtel ?
Ons aanbod :
- privé-parking
- hoogwaardige diners en dranken in exclusieve sky-boxen voor de zakenrelaties en topaandeelhouders
- een uniek top-Europees decor voorzien van de nodige wereldprimeurs
- alle multimedia ter beschikking
- familiale sfeer
- dansen op aangepaste muziek
- overnachting in luxueus hotel
- ontbijten in stijl

Desnoods moet top-zakenman RD zelf maar gaan onderhandelen met iemand van Melexis !!!
:?
Misschien kan er dan ook ineens uitgelegd worden dat de meeste, professionele en semi-professionele ploegen ter wereld werken met een sportieve directie die afhangt van interne of externe scouts en beslissingen neemt in functie van het beschikbare budget. Meestal (ondanks enkele positieve of negatieve uitzonderingen) komt de ranking op het einde van het seizoen grotendeels overheen met de middelen die voorhanden waren (ofschoon het niet uit te sluiten is dat er zo slecht gewerkt wordt dat heel uw budget opgesoupeerd is aan spelers die niet voldoen of niet in uw ploeg passen; bijv. Standard...of dat uw ploeg niet sterk genoeg gewapend was om op alle fronten mee te strijden: AA GENT...).

Misschien ter info nog even herinneren wat de budgetten voor het seizoen waren (http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=110747)... Interessant om daar de rangschikking tegenover te leggen. De mond dan vol hebben over PO1 ambities :Roland: , terwijl je met moeite genoeg investeert om niet te zakken, is uw supporters voor onnozelaars nemen... Money walks and bullshit talks. PO 1 ambities wil zeggen uw sportief budget minstens verdubbelen en uw geld goed spenderen in functie van wat uw trainer nodig acht en uw scoutingapparaat voorstelt... Niet moeilijk te begrijpen voor iemand die zijn sporen verdiend heeft in de zakenwereld, veronderstel ik...
1 RSC Anderlecht: 40 miljoen euro
2 Club Brugge: 38 miljoen euro
3 AA Gent: 30 miljoen euro
4 Standard: 29 miljoen euro
5 KRC Genk: 25 miljoen euro
6 KV Oostende: 15 miljoen euro
7 Zulte Waregem: 13 miljoen euro
8 KV Kortrijk: 12 miljoen euro
9 KV Mechelen: 9,5 miljoen euro
10 Sporting Charleroi: 9,5 miljoen euro
11 Sporting Lokeren: 9,5 miljoen euro
12 AS Eupen: 9 miljoen euro
13 Waasland-Beveren: 8,5 miljoen euro
14 STVV: 7,5 miljoen euro
15 Excel Moeskroen: 6 miljoen euro
16 KVC Westerlo: 5,5 miljoen euro
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Jacques »

http://sporza.be/permalink/1.2931342
Een interessante voorbeschouwing bij PO1 van en over de club waar ze zich aan de Tiense zo graag aan spiegelen: Zulte-Waregem. Vooral volgende passages vond ik treffend, als je het vergelijkt met ons:


Dury: "Onze rol is blijven kietelen aan de voeten van de G5"

Francky Dury geeft toe dat Zulte Waregem profiteerde van de Europese belasting van de anderen. Volgend jaar is dat echter ook het geval voor Zulte Waregem. "En ik ben daar nu al mee bezig. We hebben daarover al een meeting gehad. We moeten versterken. We willen onze verantwoordelijkheid in Europa nemen. Je kunt niet het Europese ticket willen afdwingen en daar dan niks mee doen. Ik wil de Belgische coëfficiënt behouden. Ik wil die uitstraling tonen in de zes Europese duels en ondertussen mee zijn in de linkerkolom in de slipstream van de PO I-ploegen."

"Ik heb ook gezegd dat het niet meer mag zijn van "We kunnen niet". Ik denk dat we mee moeten, al moeten we weliswaar onze plaats kennen. Ik vind dat we onze rol moeten blijven spelen. En dat is, om het met de woorden van Marc Coucke te zeggen, kietelen aan de voeten van de G5. De aanpak en het budget van Oostende en Zulte Waregem is verschillend. Is de prestatie van Zulte Waregem dan straffer? "Ik vergelijk niet. Ik heb het wel voor Coucke op een bepaald vlak: hij zet goeie mensen - Devroe, Vanderhaeghe - op de juiste plaats."

"Wij kunnen echter geen spelers binnenhalen van 500.000, 600.000, 700.000 of 800.000 euro. Maar we moeten misschien ook eens gaan zeggen dat we dat willen doen. Dan zit je in een ander verhaal..."

...

Dury: "Ik vind dat we moeten accelereren, de directie beseft dat ook"

Dury maakte in de media al duidelijk dat Zulte Waregem op een kruispunt staat: ofwel blijven doordoen zoals nu, ofwel doorgaan en klimmen. "Ik vind dat we moeten kiezen voor dat laatste. Als je een stadion hebt van 14.000 mensen moet je zorgen voor competitiviteit op het terrein. Mensen komen voor suspense en plezier. Mensen associëren zich met winnen en succes. Wij moeten daarvoor zorgen. Ik vind dat we nu stappen moeten zetten. We zijn vijf van de acht keer bij Play-off I geweest. Dat is evenveel als Genk en Standard. Dan moet je nadenken en zeggen dat je die status wil behouden. Dat zal inspanningen vergen van iedereen. Maar vraagt succes geen inspanning? Ik denk dat zelfs de directie er zich van bewust is dat we een stukje moeten accelereren. Als sportief manager met een langdurig contract bij Zulte Waregem is het mijn plicht om dat te zeggen. Zolang ik hier ambitie voel, zul je mij hier altijd gelukkig zien. Elke coach die het behoorlijk doet, krijgt aanbiedingen, maar die zijn vandaag helemaal niet aan de orde."
[/quote]
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door tesneusdoek »

Als het goed is, mag het ook gezegd worden: De licentiecommissie van de KBVB kent zowel KRC Genk als STVV een Europese licentie als een licentie profvoetbal toe voor het seizoen 2017-2018.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170406_0282 ... tiedossier

Dat is tenminste in orde. Ik krijg de indruk dat er beetje bij beetje orde op zaken gesteld wordt (wat natuurlijk een positieve evolutie is) om geen extrasportieve zorgen te hebben. Nu dus wachten (hopen?) op de volgende stap: op sportief vlak wat meer ambitie, kennis en ervaring binnen de clubdirectie... :drunk: :clap: :geelblauw:
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Louis XIV »

http://m.voetbalnieuws.be/news/244786/D ... l_bij_STVV
'T zal moeten anders geen volk volgend seizoen...geloof er weinig van...geen woorden maar daden
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Louis XIV schreef:http://m.voetbalnieuws.be/news/244786/D ... l_bij_STVV
'T zal moeten anders geen volk volgend seizoen...geloof er weinig van...geen woorden maar daden
Er moeten binnenkort abo's verkocht worden !!!
We gaan nog veel fantaziekes te horen krijgen !!!
:kots:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Jacques »

Praatjes vullen geen gaatjes (op de tribune). Eerst zien en dan geloven.
Vergeet niet: hij dacht ook dat deze ploeg PO1 kon halen...
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door miel »

Jacques schreef:Praatjes vullen geen gaatjes (op de tribune). Eerst zien en dan geloven.
Vergeet niet: hij dacht ook dat deze ploeg PO1 kon halen...
Dat deze ploeg PO1 kon halen was onmogelijk , spelers als Koubemba , Bamba , enz waren geen meerwaarde
De Pros werd slechter en slechter , en ook Bezus heeft in competitie matig gepresteerd
De verdedigende blunders , dotten van kansen missen en ook regelmatig de beslissingen van de scheids hebben er toe bij gedragen
dat we uiteindelijk 12é zijn geeindigd .
Al bij al hebben we ons vrij gemakkelijk kunnen redden .
Maar wat wel een feit is , deze ploeg is toch sterker dan velen hier hebben laten uitschijnen .
RD behaalt zeker geen maximum wat de ploeg betreft , maar gebuisd is hij even min .
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Dreke »

Van een demagogische dooddoener gesproken...

Nee, nee. Eerst daden, dan woorden.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Since '54 »

Dreke's geliefkoosde topic met zijn geliefde uitdrukking: 'dooddoener' :roll:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Dreke »

Since '54 schreef:Dreke's geliefkoosde topic met zijn geliefde uitdrukking: 'dooddoener' :roll:
Eerder een referentie naar de topictitel. Heb ik ongelijk?
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Vouch »

miel schreef:
Jacques schreef:Praatjes vullen geen gaatjes (op de tribune). Eerst zien en dan geloven.
Vergeet niet: hij dacht ook dat deze ploeg PO1 kon halen...
Dat deze ploeg PO1 kon halen was onmogelijk , spelers als Koubemba , Bamba , enz waren geen meerwaarde
De Pros werd slechter en slechter , en ook Bezus heeft in competitie matig gepresteerd
De verdedigende blunders , dotten van kansen missen en ook regelmatig de beslissingen van de scheids hebben er toe bij gedragen
dat we uiteindelijk 12é zijn geeindigd .
Al bij al hebben we ons vrij gemakkelijk kunnen redden .
Maar wat wel een feit is , deze ploeg is toch sterker dan velen hier hebben laten uitschijnen .
RD behaalt zeker geen maximum wat de ploeg betreft , maar gebuisd is hij even min .
Graag wat meer uitleg, als je overtuigd bent dat de ploeg PO I kan halen en je speelt een heel seizoen tegen de degradatie en eindigt 12e, ben je dan niet gebuisd?

Mijn stelling voor het seizoen was, is deze ploeg zoveel slechter dan de ploeg die KVO had in het eerste seizoen van Coucke? Wij werden 12e met 30 punten en KVO toen 9e met 34 punten. Cijfermatig ben ik niet zwaar gebuisd, 4 puntjes minder dan Coucke met zijn geld gerol, maar in het gevoel ben ik serieus gebuisd. KVO verbaasde toen iedereen, met winst in PO II, terwijl wij (spijtig genoeg) bevestigden wat velen verwachtten....
Plaats reactie