De grote beleidstopic

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

Iniesta schreef:Ik heb u ook al veel vragen gesteld maar om één of andere reden zie ik weinig antwoorden.
Individuele vragen beantwoord ik graag ....
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Iniesta »

Mijn toon kan nogal spottend zijn maar mijn argumenten zijn altijd ernstig. Ik wil gerust de andere kant zien/horen.

Venanzi had het geld niet om Standard te kopen, dat heb ik ook al meermaals gezegd. RD heeft hem dus een deal voorgesteld waarbij hij een deel uit de kas haalde en anderzijds een paar andere bepalingen waar niemand het fijne van weet, net zoals ons kanscontract.

Dat iemand die geen geld genoeg heeft en opnieuw moet beginnen na een uitverkoop tijd nodig heeft is logisch. HOEVEEL tijd dat is de vraag. Ik denk niet dat de supporters bij Standard aan Venanzi het zelfde geduld gaan opbrengen zoals wij met RD moeten opbrengen. Toeval is een onderdeel van voetbal, dat accepteer ik. Dat wij op al die jaren amper iets hebben kunnen presteren is GEEN toeval, dat is onkunde. Iemand die geregeld iets lukt is er blijkbaar goed in want met louter geluk gaat het niet blijven lukken, wie steevast mislukt is gewoon verkeerd bezig want ook toeval helpt in dat geval niet meer.

Die tribunes zijn van hem en heeft hij zelf beslist om te bouwen. Die winkels, het hotel en parking zijn ook zijn idee, daar moet hij niet over zagen. Hij zag er een kans in en nu moet hij ze ook maar benutten. Niet vergeten dat de gronden voor hem ook gunstig in handen zijn gekomen. De man is heus geen sinterklaas maar voor sommigen eerder een zwarte piet :)

Wat ik bedoel met dat wij hem betalen is oa het kanscontract. Bij zijn vertrek naar Standard stond hij hier te huilen als een kind over hoe erg hij het vond om ons te dumpen voor een ander. STVV was schuldenvrij enz. De werkelijkheid was dat hij een contract had afgesloten waarbij STVV hem gewoon moest uitbetalen over een bepaalde periode. Geld moest komen van tv-inkomsten en verkoop van spelers. Noch de termijn, noch de totaalsom of de lijst van spelers werd daarbij bekendgemaakt. Daarnaast moet er ook betaald worden voor het gebruik van zijn plastic mat en aanbouw wat logisch is. Ook een deel van andere inkomsten ging naar de NV. Al deze zaken leggen een druk op de club die niet naar het sportieve kunnen gaan en ons dus tegenhouden in onze evolutie. Hij maakt wel schulden maar is niet beroerd om de club deze schulden te laten terugbetalen door de club.

Welke investeringen niet gedaan zijn? Een uitbouw van een stabiele club, ook op sportief gebied. Door steevast uitverkoop te houden waarbij men niet te moeilijk doet over de verkoopprijs kunnen we steeds opnieuw beginnen vanaf nul. Ik zie liever dat hij een basis bij elkaar houdt en enkel de grootste talenten verkoopt als de tijd rijp is ipv na een half seizoen. Ik geloof ook dat dat financieel meer opbrengt EN sportief meer resultaten oplevert. Uiteindelijk komen de supporters om iets te zien en verbinden ze zich veel makkelijker met succes dan met constant geflater.

Mensen moeten geloven dat het beter kan worden en dat gaat niet als je zelf niet beter wil worden. De uitverkoop half seizoen met zelfs de trainer erbij heeft veel mensen hun ogen geopend. DAT is de moment waarop velen gezegd hebben, voor ons hoeft dit niet meer. Wie gelooft die mens(en) nog is zijn probleem. ipv visionair is het gewoon iemand die stijf vasthoudt aan ideeën die al -tig keer gefaald hebben. Als ik iemand moest opnoemen die niet uit zijn fouten leert dan is het wel RD. Hij heeft er inderdaad al veelgeld in gestoken maar zijn rendement is bijzonder laag, zeker sportief. Als ik hem was dan zou ik eerst mezelf in twijfel trekken na zoveel tijd ipv blijven steken in excuses en anderen verwijten. Alé, da's mijn gedacht maar als onwetende en slechte supporter na meer dan 30 jaar.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: De grote beleidstopic

Bericht door omeloe »

Ferrera kon naar Standard en Leko naar Brugge , met een dikke ketting kan je ze dan niet tegenhouden . Junior , Dompé , Schoofs , Gerkens en Peeters moesten niet meer "verpatst" worden , je kon ze met geen stokken meer houden . En Junior is terug bezig in Luik , hij wil absoluut een transfer . Wanneer je zo'n transfer tegenhoudt , heb je er meestal toch niets meer aan . Als bvb een Alexis De Sart zo blijft spelen dan kan je hem bij de winterstop misschien al uitwuiven ! Dit is het lot van vele clubs .
Ik heb hier nog een interessante mening gevonden over Standard .
" Witsel, Defour, Mangala en Carcela waren echt niet meer te houden. Er waren al afspraken VOOR Duchâtelet daar was en de spelers in kwestie wilden ook zelf weg. Ze konden nu eenmaal een veelvoud meer gaan verdienen op een ander en hadden lang genoeg gestreden voor Standard. Hoe zou je dan zelf zijn ? "
Welke club kan een speler houden die weg wil , zelfs Barcelona niet ?! Bij STVV wordt dit dan verpatsen ...
De verkochte spelers moeten wel fatsoenlijk vervangen worden , niet zoals 2 seizoenen geleden . Die tweede seizoenshelft was verschrikkelijk slecht , ik ging apatisch naar die wedstrijden . Daarom heb ik verleden seizoen zoals vele anderen ook afgehaakt .
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enrique »

Het enige wat ik vraag is dat als ze een goed seizoen draaien, dat het grootste gedeelte van de ploeg bijeen blijft voor ten minste 2 seizoenen
Als ze nu in de zomer, laat staan in de winter, weer uitverkoop houden, tja ...
Dan zal de leegloop van de tribunes zich verder zetten
Spelers die het goed gedaan hebben, willen transfers
Normaal
Mazr niet na 3 maanden goed spelen
Ze moeten eerst iets teruggeven
Mazr als je op voorhand zegt, een paar matchen goed spelen, dan mag je weg...
Ja, dan...
Uw beste spelers 2 seizoenen houden op het hoogste niveau is de voorwaarde
Te nemen of te laten
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De grote beleidstopic

Bericht door STimVV »

enrique schreef:Het enige wat ik vraag is dat als ze een goed seizoen draaien, dat het grootste gedeelte van de ploeg bijeen blijft voor ten minste 2 seizoenen..
We weten nu al dat dit hoogstwaarschijnlijk niet het geval zal zijn, gezien het feit dat er heel wat huurspelers bij zitten met al dan niet (te?) hoge afkoopsommen:
Kitsiou, gehuurd met optie van 1,2 miljoen.
Charissis, gehuurd met optie 1,5 miljoen.
Vetokele, gehuurd en straks einde contract.
Geuye, gehuurd met of zonder optie tot aankoop?
Boli, zal sowieso willen vertrekken tijdens of na eindelijk een goed seizoen zonder blessures. (Hopelijk)
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Iniesta »

omeloe schreef:Ferrera kon naar Standard en Leko naar Brugge , met een dikke ketting kan je ze dan niet tegenhouden . Junior , Dompé , Schoofs , Gerkens en Peeters moesten niet meer "verpatst" worden , je kon ze met geen stokken meer houden . En Junior is terug bezig in Luik , hij wil absoluut een transfer . Wanneer je zo'n transfer tegenhoudt , heb je er meestal toch niets meer aan . Als bvb een Alexis De Sart zo blijft spelen dan kan je hem bij de winterstop misschien al uitwuiven ! Dit is het lot van vele clubs .
Ik heb hier nog een interessante mening gevonden over Standard .
" Witsel, Defour, Mangala en Carcela waren echt niet meer te houden. Er waren al afspraken VOOR Duchâtelet daar was en de spelers in kwestie wilden ook zelf weg. Ze konden nu eenmaal een veelvoud meer gaan verdienen op een ander en hadden lang genoeg gestreden voor Standard. Hoe zou je dan zelf zijn ? "
Welke club kan een speler houden die weg wil , zelfs Barcelona niet ?! Bij STVV wordt dit dan verpatsen ...
De verkochte spelers moeten wel fatsoenlijk vervangen worden , niet zoals 2 seizoenen geleden . Die tweede seizoenshelft was verschrikkelijk slecht , ik ging apatisch naar die wedstrijden . Daarom heb ik verleden seizoen zoals vele anderen ook afgehaakt .
Daar ga ik niet mee akkoord. Die houding is veel te gemakkelijk en de spelers/trainers weten ook snel dat je zo toegeeflijk bent. Er kunnen gerust afspraken op voorhand gemaakt worden wanneer iemand weg kan en bij welk bod, dan is dat nadien duidelijk. Je geeft zelf in je post aan dat deze spelers van Standard lang genoeg gestreden hadden, dat kan je niet van een Dompé zeggen.

Als spelers zomaar willen opstappen dan moeten we het hele transfergebeuren maar annuleren inclusief de tekengelden.

Bovendien kan je niet ineens zoveel kernspelers verpatsen zonder dat dat zware gevolgen heeft. Zeker als je dan nog eens nalaat voldoende alternatieven te voorzien. Dat heeft inderdaad velen doen afhaken.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enerkey »

Positivo schreef:
enerkey schreef:Ja verbazend toch die zijne goedheid RD. Heeft gewoon gratis een voetbalploeg weg gegeven aan Venanzi. Een cadeautje van 30 miljoen. De arme drommel had immers geen geld.
Enerkey, ja dit is wel geen antwoord hé.
Waar schrijf ik zoiets ?
Dat is hetzelfde als op de vraag : Welke kleur heeft het gras, het antwoord geven : De zon schijnt. :grappig:
k heb hier één vraag omtrent.
Hij is weg in Standard. Blij dat ze daar zijn ....
En nu ? Mijnheer Venanzi.. een standard supporter in hart en ziel, ongetwijfel een voetbalkenner.
Zie jij die machtswisseling daar goed komen ?
Is het daar dan nu de grote vrede ?
Standard zal daar dan binnenkort (het mag toch zeker geen jaren meer duren) terug voor de titel gaan, bevrijd van RD ?
Kijk. Waarom reageer ik zo. Waarop jij dan zegt:
Dat is hetzelfde als op de vraag : Welke kleur heeft het gras, het antwoord geven : De zon schijnt. :grappig
Jouw vraag vergelijk ik zo: In Syrië is Al Nuri-moskee in Mosul is opgeblazen door IS. IS is daar weg nu. Zie jij die machtswisseling daar goed komen ?
Is het daar dan nu de grote vrede ? Zal men daar dan binnenkort (het mag toch zeker geen jaren meer duren) terug een nieuwe Moskee bouwen, bevrijd van IS?

Nu dit bovenstaande is enkel bedoelt om een punt duidelijk te maken. Een heel hard overstatement met gebrek aan andere inspiratie. Ga er dan ook niet op in.

Mijn vraag aan jou is. Wat is RD daar in Luik gaan doen? Feiten: hij verkoopt de spelersgroep. Koopt naar Standard normen wat goedkope spelers in de plaats. Daarna gaat hij weg. Hij laat de ploeg over aan iemand die eigenlijk geen geld heeft om de ploeg over te nemen.

Was dit alles in het belang van Standard? Zoja, hoe dan?
Of was dit gewoon uit puur egocentrisch eigenbelang?
Laatst gewijzigd door enerkey op 24 aug 2017, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

Dat wij geen stabiele club zijn , en dat het beleid niet altijd tot de verbeelding spreekt wil ik graag toegeven .
Ook de sportieve prestaties en het palmares hebben een onvoldoende .
Maar zij die stellen dat het moeilijk slechter kan moeten toch eens heel goed nadenken .
Zoals ik al eerder heb gesteld , dat wij in Sint-Truiden nog een eerste klaser hebben die als traditie club in een up to date stadion speelt , is al een huzarenstuk op zich , Wat dat betreft zijn wij NR1 in Limburg .
Akkoord R Genk heeft ons al lang voorbij gestoken , maar het is en blijft een fusie club die van overheidswege toch wel de nodige steun hebben gekregen .
Winterslag , Waterschei , Beringen , Patro Eisden , Lommel SK , Tongeren , Hasselt
Allemaal clubs die ooit in eerste hebben gespeeld .
Clubs al dan niet gefusioneerd die een groter palmares hadden als het onze , waar zijn ze gebleven
RWDM , Club Luik , Seraing , Beerschot , en vele anderen .
Waregen , Beveren en Moeskroen spelen ook in eerste , maar het zijn ook fusie ploegen die niet meer met hun stamnummer spelen
In 1B zitten nog enkele traditie clubs zoals Union , Lierse en Cercle
Dus de stelling dat het moeilijk slechter kan klopt niet , dat het beter kan en moet daar kunnen we het over eens zijn .
Maar men moet ook beseffen dat het allemaal niet zo evident is , met de huidige budgetten
Achteraf spreken , en aan de kade staan te roepen , er is niets zo gemakkelijk dan dat , onder het motto wie vrij is van zonde werpe de eerste steen :lol:
Ik draag het embleem nog altijd met evenveel fierheid ondanks ...........
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

enerkey schreef:
Positivo schreef:
enerkey schreef:Ja verbazend toch die zijne goedheid RD. Heeft gewoon gratis een voetbalploeg weg gegeven aan Venanzi. Een cadeautje van 30 miljoen. De arme drommel had immers geen geld.
Enerkey, ja dit is wel geen antwoord hé.
Waar schrijf ik zoiets ?
Dat is hetzelfde als op de vraag : Welke kleur heeft het gras, het antwoord geven : De zon schijnt. :grappig:
k heb hier één vraag omtrent.
Hij is weg in Standard. Blij dat ze daar zijn ....
En nu ? Mijnheer Venanzi.. een standard supporter in hart en ziel, ongetwijfel een voetbalkenner.
Zie jij die machtswisseling daar goed komen ?
Is het daar dan nu de grote vrede ?
Standard zal daar dan binnenkort (het mag toch zeker geen jaren meer duren) terug voor de titel gaan, bevrijd van RD ?
Kijk. Waarom reageer ik zo. Waarop jij dan zegt:
Dat is hetzelfde als op de vraag : Welke kleur heeft het gras, het antwoord geven : De zon schijnt. :grappig
Jouw vraag vergelijk ik zo: In Syrië is Al Nuri-moskee in Mosul is opgeblazen door IS. IS is daar weg nu. Zie jij die machtswisseling daar goed komen ?
Is het daar dan nu de grote vrede ? Zal men daar dan binnenkort (het mag toch zeker geen jaren meer duren) terug een nieuwe Moskee bouwen, bevrijd van IS?

Nu dit bovenstaande is enkel bedoelt om een punt duidelijk te maken. Een heel hard overstatement met gebrek aan andere inspiratie. Ga er dan ook niet op in.

Mijn vraag aan jou is. Wat is RD daar in Luik gaan doen? Feiten: hij verkoopt de spelersgroep. Koopt naar Standard normen wat goedkope spelers in de plaats. Daarna gaat hij weg. Hij laat de ploeg over aan iemand die eigenlijk geen geld heeft om de ploeg over te nemen.

Was dit alles in het belang van Standard? Zoja, hoe dan?
Of was dit gewoon uit puur egocentrisch eigenbelang?
Het eerste jaar onder RD met Luzon als trainer hebben ze Standard de titel op een schandalige wijze ontnomen .
Zowel in eigen matchen als op de andere velden in de PO1 die beelden staan nog in mijn ogen gegrift .
Dat was niet meer normaal .
CL gemist op die manier , en een pak minder inkomsten .
Uiteindelijk heeft hij het voor bekeken gehouden na fysiek bedreigt te zijn geweest .
Dat gespuis dacht ook dat het veel beter ging worden , de tijd zal het uitwijzen , maar tot nog toe ziet het er zo niet naar uit .
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Hallo-Tokyo »

Sinds RD hier rondloopt hebben we nauwelijks in tweede klasse gespeeld. Altijd in eerste. En de jaren in tweede was eindronde of kampioen.
We spelen ons 42 ste seizoen in eerste klasse
Alleen Charleroi, KV Mechelen, AA Gent , Anderlecht, Club Brugge, Antwerp en Standard doen beter van de huidige eersteklassers.
Niet slecht.
We speelden 29 seizoenen in tweede klasse. Slechts 4 met RD. En 2 van de 4 speelden we kampioen en dat was heel plezant.
De periode van voor RD was niks nul nada beter dan nu.
RD is gemiddeld de succesvolste voorzitter die STVV ooit had. Want de Goethals periode hebben we ook lang in tweede klasse gespeeld.
1974-1987.
Dus historisch gezien gaan we RD onthouden van de fantastische infrastructuur en stabiele eerste klasser.
Als jullie denken dat vroeger alles beter was of jullie denken op een ander alles beter dan zijn jullie helaas fout.
Ik wil graag discussiëren over 101 punten die beter kunnen maar zeggen dat het nu de hel is en elders de hemel is gewoon fout.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Hallo-Tokyo »

Aantal seizoenen eerste klasse van de buren en vergelijkbare steden en dorpen.

STVV 42
KV Kortrijk 31
Genk 27
Beringen FC 25
Westerlo 18
Eendracht Aalst 16
Waterschei 15
Lommel SK 10
Diest 9
Winterslag 9
KV Oostende 9
Harelbeke 6
Roeselare 5
OH Leuven 4
Moeskroen 4
Turnhout 3
Tongeren 2
Heusden Zolder 1
Sporting Hasselt 1
Tienen 1
Patro Eisden 1

Wie doet dus beter ?
De G5
Antwerp heeft potentie. KVM en Zulte goed bezig.
Met Lier wil ik niet wisselen.
Charleroi wordt gerund door de maffia.
En al de rest staat achter ons.
Begin eens fier de worden op STVV. Zou beter zijn. RD is een voorzitter en passant maar hij doet het buitengewoon goed vergeleken met zijn voorgangers.

Forever 373
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

Hallo-Tokyo schreef: RD is gemiddeld de succesvolste voorzitter die STVV ooit had.
:grappig: :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:

Zo succesvol dat de toeschouwersaantallen nooit lager waren !

Ik begin medelijden te krijgen met u !!!
:gek:
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De grote beleidstopicn

Bericht door Hallo-Tokyo »

Brusselmans schreef:
Hallo-Tokyo schreef: RD is gemiddeld de succesvolste voorzitter die STVV ooit had.
:grappig: :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:

Zo succesvol dat de toeschouwersaantallen nooit lager waren !

Ik begin medelijden te krijgen met u !!!
:gek:
15 jaar geleden was er geen negatieve social media.
Nu wordt alles uit vergroot.
Er was geen live voetbal op TV. Iets wat jij nu leuker vindt.
Zie vorige post.
En natuurlijk heeft hij fouten gemaakt. Dat kost ook fans.
Maar niet meer dan zijn voorgangers.
In Genk zat 14000 man
Anderlecht 18000 man.
Het voetbal op TV kost fans inclusief Brusselmans.

Als je alle verhalen van voor RD moest weten en je zou die hier posten. Je zou anders kijken naar die periode.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Franz »

De doelstelling van RD: zijn portefeuille
De doelstelling van de sportclub STVV: sportief succes

Wat komt overeen:
in het opzet om in eerste te spelen (beste vitrine voor RD, hoogste niveau competitie voor de club) en
in het moderne stadion (bron van inkomsten voor RD, comfortabel voor de supporter).
Over het feit dat we in eerste spelen in een modern stadion, daar is iedereen content over en kunnen we het over eens zijn, en hierover hoeven hier dus geen kilo's digitaal papier meer verspild te worden.
Dus: dat heeft Roland prima gedaan (hij deed het voor zijn eigen portefeuille...).

Wat komt niet overeen:
in het opzet om ook in eerste de hoogst haalbare top te bereiken (voor de vitrine van Roland niet van belang, voor de club en de supporter de essentie).
Dus: daar hecht Roland geen belang aan.
Zijn doelstellingen zijn spelers te verkopen met winst (de vitrine met die ergerlijke voortdurende 'va et vient') en het stadion laten 'draaien' (de Rvue boogie woogie).
Ik geloof ook dat hij het af en toe tof vindt om zo een G5-vijand klop te geven zoals op Anderlecht (de giant killer), maar zijn portefeuille gaat voor: liever veel winst op verkoop dan veel tegenstanders klop geven.

In de loop van de jaren met de groter wordende put werd Roland ook 'incontournable' (TINA), tot frustratie van bijv Bart Lammens.
Als de Jappen Staaien binnenvallen mogen we ervan uit gaan dat dat op Roland zijn voorwaarden zal gebeuren.
De vitrine-aanpak zal dan wel (gewoon) verder draaien.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Hallo-Tokyo »

Elk succesvol bedrijf probeert winst te maken.
Elk investeerder wil een return.
Maar RD heeft meer geld verloren met STVV dan jullie denken maar ik hoef jullie niet te overtuigen en respecteer jullie mening.

Ik wil dat jullie maar 1 ding onthouden. Er zijn meer ploegen in eerste klasse waar het slechter gaat met STVV dan beter.

:stvv:
Plaats reactie