Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:Heb ik u schaakmat gezet ?
Wist niet dat je daarvan ging spartelen en wartaal verkopen, en alles door mekaar gooien !
Allez, even was er hoop.
Maar ge vervalt weer in het grote nikszeggende niks.
Voor een partijtje schaak gaat ge ook tekort schieten tegen me, vrees ik.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Geel-Blauw »

Het is vrij simpel:
VOOR :Roland: had je uw eigen stadion en NA :Roland: niet meer.
Hij heeft er een mooier, moderner stadion van gemaakt kan je dan zeggen. Maar een stadion met kunstgras dat totaal niet bij het DNA van de club past, waarmee men meer een show in wilt geven dan een voetbalwedstrijd in te spelen. Waarmee :Roland: zich elk jaar rijker telt met inkomsten door verhuur, hotel, parking, winkelpanden etc... die perfect zouden helpen voor STVV wat meer inkomsten te geven. Maar nee DANKU :Roland: , voor ons te redden van het faillissement en ons achter te laten met een schuld van 8 miljoen zonder stadion. :yes:
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Since '54 »

De eeuwige topic ... om u kapot mee te lachen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door STVV-fan »

Geel-Blauw schreef:Het is vrij simpel:
VOOR :Roland: had je uw eigen stadion en NA :Roland: niet meer.
Hij heeft er een mooier, moderner stadion van gemaakt kan je dan zeggen. Maar een stadion met kunstgras dat totaal niet bij het DNA van de club past, waarmee men meer een show in wilt geven dan een voetbalwedstrijd in te spelen. Waarmee :Roland: zich elk jaar rijker telt met inkomsten door verhuur, hotel, parking, winkelpanden etc... die perfect zouden helpen voor STVV wat meer inkomsten te geven. Maar nee DANKU :Roland: , voor ons te redden van het faillissement en ons achter te laten met een schuld van 8 miljoen zonder stadion. :yes:
Wat ik in deze post vooral merk is veel emotie en geschreeuw, weinig inhoud.

Mikman heeft meerdere malen aangegeven dat een stadion in eigen beheer de club handenvol geld kost. Ik geloof, al laat mijn geheugen mij hier in de steek, dat hij zelfs de balans en jaarrekening van de NV Stayen (het stadion) heeft bekeken om tot de conclusie te komen dat je er niet die bakken geld uithaalt die jij denkt er te kunnen uithalen.

RD heeft ons wel degelijk gered van het failissement. Jullie willen graag geloven ( en dat is jullie goed recht, jullie blijven je ook verstoppen achter de onzekerheid van watver zou gebeurd zijn om proberen je gelijk te halen).
Mikman heeft, in zijn memorabele posts tegen Iniesta, al meermaals aangegeven waarom een "ONGEDEKTE" schuld (niemand staat er borg voor), VEEL slechter is (ook al is die schuld cijfermatig zoveel keren kleiner) dan een "GEDEKTE" schuld van 8 miljoen.

Positivo heeft aangetoond dat die schuld van 8 miljoen in een kwinkopslag weggetoverd kan worden, zodat die NOOIT meer terugkomt (het is een schuld aan de eigenaar en NIET aan derden), waardoor we IN DE PRAKTIJK, in principe geen schulden hebben. Hij heeft ook aangetoond waarom er, resultaatsgewijs, schuld "moet" blijven bestaan.

Het enige waar je gelijk in hebt is over het stadion en de plastiek. Waar je dan weer volledig de emotionele toer opgaat is "Het DNA van STVV". Dat DNA dat er voor zorgt dat er geen voetbal, maar een modderpoelgevecht wordt gespeeld op Staaien? Dat supporters dicht tegen de kant met hun voeten in de modder stampten en met modderige handen op platen klopten? Die sfeer? Dat mensen die sponsoring moesten binnenbrengen in tenjes werden verwelkomt waarbde ratten over de vloer liepen? Dat ze op een tribune moesten zitten met gammele houten bankjes? Dat lijkt mij meer het DNA van een provinciaal ploegske dat het te hoog in de bol heeft gekregen....

Probeer niet zo emotioneel te reageren en probeer te minste te lezen wat mensen met meer kennis van bedrijfskunde, die een balans deftiger kunnen lezen, u proberen duidelijk te maken, in pkaats van selectief met een aantal cijfers zitten te gooien zonder te weten wat ze willen zeggen
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

STVV-fan schreef:
Geel-Blauw schreef:Het is vrij simpel:
VOOR :Roland: had je uw eigen stadion en NA :Roland: niet meer.
Hij heeft er een mooier, moderner stadion van gemaakt kan je dan zeggen. Maar een stadion met kunstgras dat totaal niet bij het DNA van de club past, waarmee men meer een show in wilt geven dan een voetbalwedstrijd in te spelen. Waarmee :Roland: zich elk jaar rijker telt met inkomsten door verhuur, hotel, parking, winkelpanden etc... die perfect zouden helpen voor STVV wat meer inkomsten te geven. Maar nee DANKU :Roland: , voor ons te redden van het faillissement en ons achter te laten met een schuld van 8 miljoen zonder stadion. :yes:
Wat ik in deze post vooral merk is veel emotie en geschreeuw, weinig inhoud.

Mikman heeft meerdere malen aangegeven dat een stadion in eigen beheer de club handenvol geld kost. Ik geloof, al laat mijn geheugen mij hier in de steek, dat hij zelfs de balans en jaarrekening van de NV Stayen (het stadion) heeft bekeken om tot de conclusie te komen dat je er niet die bakken geld uithaalt die jij denkt er te kunnen uithalen.

RD heeft ons wel degelijk gered van het failissement. Jullie willen graag geloven ( en dat is jullie goed recht, jullie blijven je ook verstoppen achter de onzekerheid van watver zou gebeurd zijn om proberen je gelijk te halen).
Mikman heeft, in zijn memorabele posts tegen Iniesta, al meermaals aangegeven waarom een "ONGEDEKTE" schuld (niemand staat er borg voor), VEEL slechter is (ook al is die schuld cijfermatig zoveel keren kleiner) dan een "GEDEKTE" schuld van 8 miljoen.

Positivo heeft aangetoond dat die schuld van 8 miljoen in een kwinkopslag weggetoverd kan worden, zodat die NOOIT meer terugkomt (het is een schuld aan de eigenaar en NIET aan derden), waardoor we IN DE PRAKTIJK, in principe geen schulden hebben. Hij heeft ook aangetoond waarom er, resultaatsgewijs, schuld "moet" blijven bestaan.

Het enige waar je gelijk in hebt is over het stadion en de plastiek. Waar je dan weer volledig de emotionele toer opgaat is "Het DNA van STVV". Dat DNA dat er voor zorgt dat er geen voetbal, maar een modderpoelgevecht wordt gespeeld op Staaien? Dat supporters dicht tegen de kant met hun voeten in de modder stampten en met modderige handen op platen klopten? Die sfeer? Dat mensen die sponsoring moesten binnenbrengen in tenjes werden verwelkomt waarbde ratten over de vloer liepen? Dat ze op een tribune moesten zitten met gammele houten bankjes? Dat lijkt mij meer het DNA van een provinciaal ploegske dat het te hoog in de bol heeft gekregen....

Probeer niet zo emotioneel te reageren en probeer te minste te lezen wat mensen met meer kennis van bedrijfskunde, die een balans deftiger kunnen lezen, u proberen duidelijk te maken, in pkaats van selectief met een aantal cijfers zitten te gooien zonder te weten wat ze willen zeggen
Dat kan ik niet BETER verwoorden, integendeel !
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Helaas is mijn stijl minder diplomatisch.
Antwoord aan Geel Blauw

Geel-Blauw, fijn dat ook u zich wil outen ...Welkom, voeg je bij de hoop anderen. U vertelt zelfs wat zaken die we hier al een tijdje niet meer gehoord hebben. Verfrissend.

Ook voor u heb ik wat gemakkelijke vraagjes. (waaronder 2 nieuwe - altijd interessant)

-WIE zijn de schuldeisers van stvv ? (Van die schuld van 8.5 miljoen ) - 3 is voldoende.

-En ook, HOE kunnen de Japanners die schuld terugbrengen tot 3.5 zonder een eurocent in te brengen? (Ze hadden - als ze dat wilden - ze helemaal kunnen laten verdwijnen ook zonder een eurocent in te brengen) - een 5 tal lijntjes volstaat.

-Sinds WANNEER is de club (vóór de periode RD) opnieuw eigenaar van het stadion geworden ? (Ik meen me namelijk te herinneren dat RD, dit van de stad gekocht had). Een datum volstaat, en de bron

-Kunt U ons misschien tegelijkertijd ook zeggen HOEVEEL RD zich jaarlijks verrijkt met de site Stayen ? (In de jaarrekeningen vind ik namelijk dat de man er tot 2 miljoen jaarlijks tekort schiet - Hier op het forum, trouwens nog verschillende keren aangetoond) - Bedrag en een betrouwbare bron is voldoende.

Maar zonder twijfel zult OOK U aanschuiven in de langer wordende rij voor het bureau met het opschrift. STVV - FORUMINITIS.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Aan de muur van het bureau leest u de tekst :

WELKOM.
STVV-FORUMINITIS-REGLEMENT

We VERFOEIEN alles wat RD gelinkt is, eventueel verloochenen we alles én iedereen
Wat we zeggen moeten (kunnen) wijzelf NOOIT BEWIJZEN.
Wat er door anderen bewezen wordt .... we kunnen en WILLEN HET NIET BEGRIJPEN
Wat er door anderen bewezen wordt .... RD IS SLECHT EN BLIJFT SLECHT
Wat er door anderen bewezen wordt .... WE GEVEN NOOIT TOE.
Wat er door anderen bewezen wordt .... WE ONTKENNEN STAALHARD
We LULLEN lustig met de hoop mee.
We hebben vooral GEEN EIGEN MENNG. De mening van het forum is altijd juist.
We hebben klokken horen luiden. Maar weten bijlange niet waar DE KLEPELS EN DE KLOKKEN zijn ??
We hebben van het woord CONSENSUS NOG NOOIT GEHOORD.
We vallen vooral EINDELOOS IN HERHALING
We noemen ons supporters, maar zijn die NAAM NIET WAARD.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Iniesta »

Beste Positivo,

Niemand heeft hier interesse in boekhouding noch in wie eventueel schuldeiser is, wel of de club financieel vooruit gaat of niet. Toen RD hier arriveerde was er een klein probleem (700.000 EUR), hoeveel is dat probleem nu, lager of hoger? Zijn zijn eigen doelstellingen (break even en onafhankelijkheid) behaald of niet?

Je noemt de Japanners eigenlijk leugenaars want als er geen schuld is da hoeven ze ook geen berichten te lanceren dat ze de schuld terugbrachten tot 3.5 miljoen. Zijn het leugenaars of kennen ze te weinig van boekhouding? Geen mens hier kan het één bal schelen, zelfs Lance Armstrong niet.

Op de kern van de zaak, die mensen hier WEL interesseert reageer je niet door af te wijken naar vragen waar niemand een antwoord op wil weten. Waarom hebben wij, ondanks de vele verdiensten van RD, amper enig succes geboekt in zijn periode? Waarom is onze financiële situatie niet verbeterd? En tot slot, de klapper, waarom is een groot deel van het publiek gedegouteerd afgehaakt van deze weldoener zonder enig spoor van zijn weldaden? Mij vragen hebben geen diploma boekhouding noch enige kennis van interne dossiers nodig, de antwoorden zijn duidelijk genoeg, toch.

Korte samenvatting:
- KSTVV: FAIL
- Standard: FAIL
- Charlton: FAIL
Boekhoudkundig zal hij hier en daar vast enkele punten gescoord hebben of eerder "owngoals" maar in praktijk is hij gewoon overal moeten gaan lopen. In de zakenwereld heet men dat het eigen risico beperken maar in de sportwereld is dat... compleet gefaald.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door BoemBoem »

Iniesta schreef:Beste Positivo,

Niemand heeft hier interesse in boekhouding noch in wie eventueel schuldeiser is, wel of de club financieel vooruit gaat of niet. Toen RD hier arriveerde was er een klein probleem (700.000 EUR), hoeveel is dat probleem nu, lager of hoger? Zijn zijn eigen doelstellingen (break even en onafhankelijkheid) behaald of niet?

Je noemt de Japanners eigenlijk leugenaars want als er geen schuld is da hoeven ze ook geen berichten te lanceren dat ze de schuld terugbrachten tot 3.5 miljoen. Zijn het leugenaars of kennen ze te weinig van boekhouding? Geen mens hier kan het één bal schelen, zelfs Lance Armstrong niet.

Op de kern van de zaak, die mensen hier WEL interesseert reageer je niet door af te wijken naar vragen waar niemand een antwoord op wil weten. Waarom hebben wij, ondanks de vele verdiensten van RD, amper enig succes geboekt in zijn periode? Waarom is onze financiële situatie niet verbeterd? En tot slot, de klapper, waarom is een groot deel van het publiek gedegouteerd afgehaakt van deze weldoener zonder enig spoor van zijn weldaden? Mij vragen hebben geen diploma boekhouding noch enige kennis van interne dossiers nodig, de antwoorden zijn duidelijk genoeg, toch.

Korte samenvatting:
- KSTVV: FAIL
- Standard: FAIL
- Charlton: FAIL
Boekhoudkundig zal hij hier en daar vast enkele punten gescoord hebben of eerder "owngoals" maar in praktijk is hij gewoon overal moeten gaan lopen. In de zakenwereld heet men dat het eigen risico beperken maar in de sportwereld is dat... compleet gefaald.
Ja maar we hebben wel een mooi stadion :zot:

:lol: :lol: :lol:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door STVV-fan »

Iniesta. Je hebt geen diploma boekhouding nodig als mensen als Positivo en Mikman en in mindere mate tesneusdoek u alles uitleggen. De mensen staan zelfs open om uw vragen te beantwoorden.

Het is dan ook werkelijk schrijnend dat je je hier simpel vanaf wil helpen, door te stellen dat je geen diploma boekhouding hebt. DAT men beste Iniesta, is een open deur intrappen.
Nee, je voelt aan je water dat je die discussie verliest, dus je probeert eronderuit te muizen. "de schuld is vermeerderd, de schuld is vermeerderd", dat is het enige wat je kan zeggen.
Wat je echter niet WIL horen is het verschil tussen een ONGEDEKTE schuld (schuld zonder borg) zoals die vroeger bestond en een GEDEKTE schuld (schuld MET borg) zoals die nu bestaat

"Jama, jama, die schuld is wel vertigvoudigd he!!!!". Ja, Iniesta, de schuld nu is een veelvoud van de schuld van vroeger. MAAR (en dit WIL je blijkbaar ook niet begrijpen) dit is een schuld aan de EIGENAARS van de club. THEORETISCH gezien is dit dus wel een schuld. IN DE PRAKTIJK zien we dat de EIGENAARS met een boekhoudkundige ingreep 5 miljoen IN ROOK DOEN OPGAAN (deze schuld bestaat niet meer).

Positivo stelt dat, IN DE PRAKTIJK, er geen schuld is omdat de Japanners van vandaag op morgen de resterende 3 miljoen kunnen "wegtoveren". Positivo liegt dus niet, de Japanners liegen dus niet, niemand liegt, maar je moet WILLEN begrijpen waarover er gepraat wordt, dat is niet zo moeilijk zonder een boekhoudkundig diploma.
Dat er nog 3 miljoen schulden blijven staan is gewoon resultaatsgebonden (overdracht van verlies, drukking van resultaat door verlies af te trekken en zo belastingheffing te vermijden,...)

Het enige waar je iets of wat gelijk in hebt is het voetbalgedeelte. De resultaten zijn inderdaad uitgebleven, ook al moet je toegeven dat we de laatste jaren wel degelijk presteren gezien het verleden. De prestaties nu zijn echter niet zoveel slechter dan die van de periodes waar je nog al eens aan wilt refereren, dat is ook een feit. Dus wat is het dan? Het stadion? De plastiek, de sfeer die weg is?
De sfeer wordt gemaakt door de supporters zelf. Zonder supporters is een stadion een leeg omhulsel. Supporters zijn die mensen die in elk stadion sfeer kunnen maken. De kritiek dat het stadion "sfeerloos" is, is nogal goedkoop omdat het de supporters zijn die sfeer maken, niet het stadion.

Aan wat ligt het dan? De modernisering van het stadion? Vond je het echt zo fijn elke week te ploeteren in de modder? Is dat hetgeen wat je echt elke week naar de voetbal kreeg? Weet je wie dat niet zo fijn vinden? De sponsors en dat is precies wat ze kregen in het oude stadion.
Vele malen is ook aangegeven waarom een stadion in eigen beheer, BAKKEN meer geld kost dan het gunstige huurcontract (ook al -uitvoerig- besproken door Mikman dacht ik).

Het plastieken veld? Allright, die krijg je. Kunstgras, love it or hate it. Die krijg je nog.

Waar verstopt men zich voor de rest achter? De sfeer? Het DNA van STVV? Daar verstop je je achter omdat je weet dat niemand daar een weerwoord op heeft. HET dna van STVV, DE sfeer van STVV zijn holle, veelomvattende begrippen waar niemand echt iets van kan maken en dus niemand u echt op kan tegenspreken. Maar het feit dat daar geen deftig weerwoord op KAN komen (nooit), wilt niet zeggen dat je je daar achter mag/kan verstoppen.

De volgende uitvluchten zijn al gevonden: De nieuwe eigenaars zijn Japanners; jama, de vorige seizoenen werd "iedereen" verkocht in de winter (ook al was dat onder een andere eigenaar....); de nieuwe trainer is ne Antwerpenaar; mijn ballen jeuken....

Geef dan toch eerlijk toe mannen dat je geen zin meer hebt om te komen, dat is niets om je voor te schamen ook al ben je al 40+ jaren supporter.
Ik zou daar veel minder problemen mee hebben als je er eerlijk voor uitkomt, dan je achter al die drogredenen te verschuilen
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Ernstige vorm van foruminitis Iniesta,

Vooreerst 0 op 20.
Je hebt geen enkele vraag beantwoord.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. jij bent hier de kampioen van rond de pot te draaien.

Jij hebt een bedrijf langs de binnenkant gezien ? Langs welke kant Iniesta ? Toch niet langs de kant van een directie, dat bewijs je met je stelling dat RD zijn belofte niet is nagekomen mbt break-even draaien. Iedere directie weet dat men naar doelstellingen toewerkt. Dat zijn geen garanties. We zullen zien hé Iniesta of de Japanners hun doelstellingen gaan realiseren. Ga je ze dan ook voor rotte vis uitschelden, als ze er niet in slagen ? ik alvast niet. Omdat jij niet het flauwste idee hebt hoe die zaken werken. Ik wel ! Je wil je gelijk halen over iets, waarvan je te weinig weet.

Nog maar eens dat kanscontract Iniesta. Word je dat niet moe man ? RD vroeg gewoon zijn geld terug als er winsten waren. Anderen zijn minder gemakkelijk.

Ik de Japanners voor leugenaar uitschelden ? Hoe durf je dat schrijven. Ik vraag jou hoe ze dat gedaan hebben (ik weet het) en dan schrijf je zoiets ! Antwoordt ! Wat je niet kunt ! Jij leest hier niks Iniesta … toch in ieder geval niks wat zou kunnen bewijzen dat je ongelijk hebt met je stelling omtrent RD.

Het publiek (versie 33) is weggebleven na de desastreuze transfers door Bart Lammens (die niet meer wist van welk hout pijlen maken) . Als dat niet waar is, toon me dat dan maar aan de hand van toeschouwersaantallen …. Niet de degradaties, maar daar en nergens anders heeft men bijna onherstelbare schade toegebracht en op het hart van alle stvv-supporters getrapt, OOK op dat van mij (maar daarom blijf ik nog niet weg). Dat is mijn theorie die kan gestaafd worden met de toeschouwersaantallen.
Hoeveel waren het het eerste jaar nà de 2e recente promotie ? 9000 ?

Toen RD hier arriveerde was er een liquiditeitsprobleem van 700,000 (+ de rest). Nu is er geen liquiditeitsprobleem meer.

Ik vragen ontwijken … Welke ?
Dat RD niet geslaagd is om zijn clubs winstgevend en succesvol te maken ? Natuurlijk ben ik het daar mee eens. Hoeveel keren heb ik dat al geschreven ? En wat doet dàt af aan wat hij wél gerealiseerd heeft ?

En wat ga je nu antwoorden… NOG eens hetzelfde ? Maar nada bewijzen ? Erg hé man. Stop om je op te winden over zaken die je niet volledig verstaat en mannen zoals Brusselmans en aanhang hier te geloven. Dat zijn geen supporters ….Die mannen zullen altijd een reden hebben om niet naar STVV te gaan, zelfs als ze Champions League spelen. Maar hier de zaak wel opnaaien en de echte supporters meesleuren in hun onwetendheid. Dat heeft er me toe aangezet hier te gaan schrijven. En geloof me Iniesta,die mogen me hier pipo, onnozelaar ... en nog fraaie zaken verwijten, wat denk je ? Just, echt wel een paar maatjes te klein voor deze man.

Natuurlijk besef ik dat je supportert voor je ganse leven.
Zo zit ik ook in elkaar. Maar wordt eens realistisch mens.
We blijven stvv …. eens in de 50, 60, 70 jaar kunnen we meedoen voor de top in Belgie, als je je daarmee niet kunt verzoenen is er geen alternatief dan een andere ploeg. En misschien , héél misschien brengen de Japanners daar verandering in …. en wie heeft daar dan de basis voor gelegd ?


Positivo
Vooruit STVV !

PS .Een vraag die ik ontweken heb, Iniesta?
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Dreke »

Positivo schreef:Toen RD hier arriveerde was er een liquiditeitsprobleem van 700,000 (+ de rest). Nu is er geen liquiditeitsprobleem meer.
Is dat de verdienste van RD of van de nieuwe eigenaars?

(Zonder suggestieve ondertoon. Gewoon hoe het er staat.)
A loyal football fan only supports the shirt...
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Dreke schreef:
Positivo schreef:Toen RD hier arriveerde was er een liquiditeitsprobleem van 700,000 (+ de rest). Nu is er geen liquiditeitsprobleem meer.
Is dat de verdienste van RD of van de nieuwe eigenaars?

(Zonder suggestieve ondertoon. Gewoon hoe het er staat.)
Het wegwerken van de liquiditeitsproblemen ten tijde van de overname door RD zijn de verdienste van RD.
De verliezen die stvv maakte tijdens zijn bewind, heeft hij altijd uit eigen zak bijgepast.
Dat kun je lezen in de jaarrekeningen.

De verliezen die stvv maakte tijdens Bart Lammens, werden waarschijnlijk slechts gedeeltelijk bijgepast of gecompenseerd. Daardoor ontstonden er licentieproblemen.

Tijdens het bewind RD zijn er nooit licentieproblemen geweest. Hij nam zijn verantwoordelijkheid door geld bij te passen.

Onlangs liet onze voorzitter David Meekers in de pers doorschemeren dat ook de Japanners daarin hun verantwoordelijkheid nemen. Als Stvv geld te kort komt, wordt dat prompt en zonder verwijl vanuit Japan gecompenseerd.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Iniesta »

Ik heb een vreemde manier van eronder door te muizen, ik ben er nog altijd :)

NIEMAND interesseert zich in de boekhoudkundige hocus pocus waar sommigen zich achter willen verschuilen. :fuck:

Ze spreken zichzelf ook continu tegen. Voor de ene is het “gedekte schuld” voor de ander is de schuld “opgelost” of “in rook opgegaan” of “weggetoverd” en voor enkele Japanners is de niet bestaande schuld gereduceerd tot 3,5 miljoen EUR. Wat is het nu heren?

Als STVV miljoenen schuld in rook kan doen opgaan zijn andere clubs enorme sukkelaars of zijn wij de enige club met financiële problemen. Laat die schulden toch gewoon in rook opgaan, het is zo simpel voor mensen met boekhoudkundig inzicht. Jullie kunnen ongetwijfeld jullie tijd beter spenderen door wereldwijd te gaan uitleggen hoe je schulden kan oplossen of in rook laten opgaan dan hier uw tijd verdoen.

Het is ook vreemd waarom RD en het bestuur altijd zo zuinig was bij de aankopen en sprak over bezuinigen terwijl alles wat nodig was, was een beetje schuld wegtoveren. STVV is eigenlijk rijk want schulden tovert ons verdienstelijk bestuur gewoon weg.

Alé, ik ben al content dat men over het sportieve falen al minder onzin vertelt. Het is zeer mager als resultaat en zoals STVV-fan eerlijk toegeeft “niet zoveel slechter” dan ervoor! Dat waren dan de “grote amateurs” uit het verleden maar de man met “grote verdiensten” deed het “niet zoveel slechter”. Enorm streng jongens :lol:

Dan opnieuw wat verwijten richting het publiek, het enige dat bij STVV wel ooit op niveau was voor een langere periode. Dat de sfeer afgebroken werd door de band met supps steevast af te bouwen en hen uiteindelijk weg te jagen door nooit gezien bedrog, ziet men door de vingers.

Met het stadion heb ik minder problemen. Ik weer niet waarom men daarop blijft terugkomen maar ik was er van in het begin niet tegen ook al kon de vormgeving hier en daar beter en is de bouwprijs redelijk hoog vergeleken met het eindresultaat. Maar soit, daar maak ik dus geen breekpunt van.

Het kunstgras past bij de kunstmatige ambities maar is minder mijn ding. Je hebt er minder modder op maar er circuleren filmpjes waaruit het slipgevaar nog reëel blijkt. Het valt me ook op dat dit -out of the box- idee weinig gekopieerd wordt.

De sponsors zullen de nieuwe infrastructuur van RD inderdaad beter kunnen smaken maar helaas zien we dat niet voldoende in bijkomende middelen voor de club. De voordelen van dat nieuwe stadion lijken wel in rook op te gaan of weggetoverd te worden.

De sfeer van STVV wordt een hol begrip genoemd. Dit hol begrip was anders een vaak weerkerend fenomeen in de sportpers enige tijd geleden. Het stond zelfs boven Staaien te pronken en menig tegenstander heeft ervaren dat het toch zo hol niet was. Misschien dat door de vele lege plaatsen het nu wat holler klinkt maar dat kan het geheugen van de ervaringsdeskundigen niet… wegtoveren.

Ik heb nog altijd meer dan zin om te komen, ook naar STVV trouwens en ik hoop dat de Japanners een eerlijke kans krijgen en verzilveren. Als men de “prestatie” van de laatste jaren al verdienstelijk noemt, maken ze een goede kans en mogen ze ook op voldoende tijd rekenen om hun ding te doen.

@positivo: bedrijfsdoelstellingen zijn inderdaad geen garanties maar als je ze te vaak niet haalt zal je er op afgerekend worden. Dat zal ook snel gaan en geen jaren duren, zeker als de doelen nooit gehaald werden over een langere periode. Ik heb niet de pretentie te beweren dat ik alles weet maar dit lijkt me een zakelijke logica die ik weinigen zie wegtoveren.

Eugh… we kwamen nooit aan break even maar RD vroeg geld terug bij “winsten”? Je spreekt dus over een voorwaarde die er niet was en dan nog in meervoud.

En wie heeft Bart Lammen hier aangebracht? We spreken over een man met wie RD nauwe banden en geschiedenis mee had, geen wildvreemde indringer. Hij werd geregeld met RD gezien maar dan had hij waarschijnlijk net even geen tijd om over die slechte beslissingen van Lammens te praten. Misschien had Lammens zijn kritiek wel weggetoverd?

Wat heeft RD hier dan bewezen? Je spreekt daar veel over maar waar heb je het over? Financieel zijn we dus niet verbeterd, sportief gaf STVV-fan al toe dat het niet beter was dan de amateurs van ervoor en nu kom ook jij af met de bekentenis dat zijn clubs niet winstgevend of succesvol waren. Hij en zijn tijdelijke vazallen hebben bovendien het publiek verjaagd. Welke verdienste???

Ik zal niet stoppen met de dingen te benoemen die jullie zelf wel moeten toegeven omdat ontkennen niet meer mogelijk is: Geen sportieve noch financiële resultaten en geen volk meer!

Iedereen, inclusief Brusselmans, beslist voor zichzelf of men al dan niet naar het voetbal gaat. Ik heb daar trouwens met dezelfde Brusselmans vaak hevige discussies over gehad. Uiteindelijk leek ook voor mij thuisblijven het enige dat te verzoenen bleef met zelfrespect. Jij mag van mij zoveel gaan als je wil.

Ik kan me best verzoenen met het lot van een kleinere club en het geduld op goeie seizoenen maar niet oneindig. Er moet hoop bestaan dat die goeie seizoenen en vooruitgang er nog kunnen komen. Het is het verdwijnen van die hoop dat de mensen weg houdt. Laat die hoop herleven en de tribunes zullen zich weer vullen. Stop dus met loze praatjes over verdiensten die er niet zijn en basissen die gelegd zouden worden door zelfverklaarde Tina’s. De Japanners zullen puin kunnen ruimen en erfden de shit van jaren wanbeleid.

Vooruit STVV !
A loyal football fan only supports the shirt... anderen lullen over weggetoverde verdiensten
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door STVV-fan »

Iniesta schreef:NIEMAND interesseert zich in de boekhoudkundige hocus pocus waar sommigen zich achter willen verschuilen. :fuck:
Das zeker Iniesta. Die feiten kan je immers niet weerleggen :grappig: :grappig: :grappig:, die discussie win je immers nooit.... .
Zelfs niet door u achter een hol begrip te verschuilen.
Een hol begrip wil zeggen: Niemand weet wat het exact inhoudt, iedereen geeft er maar een uitleg aan navenant het in hun betoog moet passen.

Ik geloof ook, mijn beste Iniesta, dat je donders goed weet (zowel ik als Positivo hebben het u proberen uit te leggen) wat we met die begrippen bedoelen, maar dat je je gewoon van de domme houdt.

Maar nogmaals beste man, als je niet meer wilt komen denk ik dat ik, noch iemand anders daar een probleem mee heeft als je dat gewoon toegeeft, zonder u te verschuilen achter halfslachtige, slecht of nauwelijks deftig, objectief omschreven begrippen of boekhoudkundige en/of bedrijfskundige waarheden als "hocus pocus" af te doen.... :toppie:
Plaats reactie