Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Kan ik een percentje krijgen van de winst op de auteursrechten ??
:heil:
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door KNRI »

mooie tekst!!

WIJ zijn Staaien !!
WIJ zijn STVV !!

:stvv:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Franske »

Lang geleden dat ik nog eens op het forum geweest was, maar nu aangetrokken door de je post die op fb gedeeld werd door Krisaias, Tweety. Echt knap geschreven, Tompie! Ik denk dat je verwoordt wat het merendeel vd supporters denkt. Klassepost dus!

Maar of het wat uithaalt is iets anders. Ik denk dat Jacques gelijk heeft: sportief succes is niet zijn hoofddoel. Het vastgoed en de invloed daarentegen... Vandaar dat ik dat witte huisje aan de Tiense mss zelfs het mooiste van de hele site vind: betere symboliek van een opgestoken middenvinger kan je bijna nergens vinden.

Maar intss zitten we er wel mee en is de put allicht zo groot dat we er allicht ook nooit meer vanaf geraken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4152
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door lindoke »

Geweldige post Tompie! Chapeau vriend!

Wat is volgens mij de oplossing? Enkele sterke en doorgedreven schouders die zich onder een nieuw project willen zetten zijnde een gloednieuwe voetbalclub. Van 0 beginnen. Nieuwe locatie met nieuwe bestuursmensen en een nieuwe ploeg met een nieuwe naam en stamnummer. Sparta Sint-Truiden om maar een voorbeeld te geven.

Ik weet zeker dat ik deze ploeg met nieuwe moed en met hart en ziel zal aanvuren. Eindelijk zou ik me terug "ene echten truineer" kunnen voelen!!! Ik en - en daar ben ik heel zeker van - vele anderen!!!

Ik hoop dat ik dat nog eens ooit mag meemaken!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:
Begin het gewoon te delen via fb, twitter, tag de profielen/accounts van club, voorzitter, ceo, persverantwoordelijke, kranten, individuele journalisten en iemand zal het wel oppikken.
Effe getoetst ...
Blijkt niet evident te zijn, de angst voor een "tijdelijke ban op locatie en recepties" zit er goed in, en dat is blijkbaar de stap
te ver voor publicatie ...
Het draagvlak is niet groot genoeg ...
Dreke
Berichten: 3646
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Dreke »

Franske schreef:Vandaar dat ik dat witte huisje aan de Tiense mss zelfs het mooiste van de hele site vind: betere symboliek van een opgestoken middenvinger kan je bijna nergens vinden.
Kent er iemand het verhaal rond dat huisje? Want het staat daar inderdaad glorierijk te wezen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3064
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Tompie »

Bedankt voor de vele positieve reacties! Ik denk dat ik de grootste gemene deler heb proberen te beschrijven van hoe veel supporters deze hele saga ervaren. Dat is natuurlijk voor iedereen iets persoonlijk, iedereen legt nog wat andere nuances.

De tekst kan zeker nog sterker gemaakt worden met meer cijfermateriaal, met bijvoorbeeld financiële gegevens (schulden bij overname Duchâtelet versus lagere schulden). Maar dat ligt mij minder, ik denk dat sommige forumleden daar meer expertise in hebben. Daarnaast heb ik ook een groot aantal ergernissen niet in mijn tekst opgenomen, omdat die de tekst anders te lang zouden maken en elk op zich slechts 'prullen' zijn (slechte organisatie Geel-STVV, mislukte kampioenenviering ...). Minder relevant in het totaalplaatje.

Of ik verwacht dat de tekst wat zal veranderen? Neen, wellicht niet. Ik ben niet de eerste die die zaken vertelt, integendeel, ze staan hier al maanden en jaren beschreven op het forum. Ik heb er enkel een aantal gebundeld.

Maar als we zwijgen, zal er al helemaal niets veranderen. We kunnen hen minstens onze mening duidelijk maken.

Over het sportieve aspect: Roland en co kunnen ons een simpele oplossing aanbieden in eerste instantie. Geef ons een duidelijk antwoord op volgende vraag: welke positie wil STVV minstens nog behalen dit seizoen, volgend seizoen en het seizoen daarna? Dit seizoen zal dat wellicht het behoud zijn, maar volgend jaar kan dat bijvoorbeeld een 12de plaats zijn en het seizoen daarop een 10de plaats. Ik heb hen daar nog nooit een concrete doelstelling op horen of zien plakken. Nochtans lijkt me dat toch een voorwaarde om sportief gestaag te groeien. Duidelijke doelstellingen en daar naartoe werken, bijsturend wanneer nodig. En er zal heus niemand over struikelen als je eens 12de eindigde waar je mikte op de 10de plaats. Want het seizoen daarna eindig je misschien wel 8ste. Maar iets zegt me dat we zo'n doelstelling niet snel zullen horen...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Jacques »

Brusselmans schreef:
Jacques schreef:
Begin het gewoon te delen via fb, twitter, tag de profielen/accounts van club, voorzitter, ceo, persverantwoordelijke, kranten, individuele journalisten en iemand zal het wel oppikken.
Effe getoetst ...
Blijkt niet evident te zijn, de angst voor een "tijdelijke ban op locatie en recepties" zit er goed in, en dat is blijkbaar de stap
te ver voor publicatie ...
Het draagvlak is niet groot genoeg ...
Dan begin je gewoon te spammen en hun profielen te kapen via tags? Journalisten zullen initieel altijd meegaan met de (op het 1ste zicht) grootste of sterkste partij. Geen journalist die voor de fun zijn nek zal uitsteken tegen zijn aandeelhouders en hoofdredacteur in.
Het mooie van deze tijden is echter dat je het journalistiek doorgeefluik ook kan passeren of omkeren. Op het 1ste zicht misschien een rare vergelijking, maar denk je dat IS ooit via een krantenredactie gerekruteerd heeft? Het draagvlak is er wel degelijk, alleen niet zichtbaar aan de oppervlakte.

Maar 't is wishfull thinking, want met 1 brief, hoe goed die ook mag zijn, ga je geen draagvlak (zichtbaar) maken, nog minder een verandering teweeg brengen. Dat vereist een gecoördineerde, volgehouden inspanning en laat dat nu net het allerlaatste zijn dat de STVV-supporters en hun verenigingen in zich hebben.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: Dan begin je gewoon te spammen en hun profielen te kapen via tags?
Ik heet toch niet Clinton !!!
Zie me eerder als een Trumpke : onbegrepen, vechtend tegen leugens en het etablishment, maar op het einde zal men zeggen, met lange tanden weliswaar : "Ah ja !"
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Jan Bulder »

Tompie schreef: Over het sportieve aspect: Roland en co kunnen ons een simpele oplossing aanbieden in eerste instantie. Geef ons een duidelijk antwoord op volgende vraag: welke positie wil STVV minstens nog behalen dit seizoen, volgend seizoen en het seizoen daarna? Dit seizoen zal dat wellicht het behoud zijn, maar volgend jaar kan dat bijvoorbeeld een 12de plaats zijn en het seizoen daarop een 10de plaats. Ik heb hen daar nog nooit een concrete doelstelling op horen of zien plakken. Nochtans lijkt me dat toch een voorwaarde om sportief gestaag te groeien. Duidelijke doelstellingen en daar naartoe werken, bijsturend wanneer nodig. En er zal heus niemand over struikelen als je eens 12de eindigde waar je mikte op de 10de plaats. Want het seizoen daarna eindig je misschien wel 8ste. Maar iets zegt me dat we zo'n doelstelling niet snel zullen horen...
RD heeft voor het seizoen wel aangehaald dat hij graag naar een sportieve rangschikking wil streven die in de lijn ligt van het aantal toeschouwers. Dan zit je dus rond plaats 8.

Alleen zijn die uitspraken over wat je wil bereiken op sportief vlak niets waard als je daar geen financieel draagvlak tegenover zet. En laat nu net dat hetgeen zijn wat deze man al sinds zijn komst nalaat. De vraag moet dus zijn: op welke manier kunnen wij op korte en lange termijn ons sportieve budget aanzienlijk verhogen, zodat we effectief sportief kunnen wedijveren voor plaats 8 in de sportieve rangschikking. Heel wat clubs konden dat budget al aanzienlijk verhogen door het vernieuwen van hun stadion. Dat van ons is en wordt al jaren vernieuwd, en we spelen nog altijd met hetzelfde sportieve budget als 10 jaar geleden. Dan moet je concluderen dat er geen extra inkomsten uit het stadion geïnvesteerd worden in het sportieve, daar waar dat bij andere clubs wel gebeurt. Het is ook duidelijk dat wordt nagelaten om een deel van de miljoenen uit inkomende transfers (Mignolet, Odoi, Schoofs, Dompé, Junior) opnieuw te investeren in het sportieve, daar waar dat bij andere clubs wel gebeurt.

De conclusie is dus wat hier al jaren wordt verteld, en wat ook in de post van Tompie valt te lezen. Het sportieve is voor RD van geen belang. Voor Stayen en de marktwaarde van de spelers is het enkel mooi meegenomen dat we op het hoogste niveau spelen. En dat moet dan sportief op de meest economische (lees goedkoopste) manier gerund worden, met als doel enkel en alleen het behoud.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Jack »

Jan Bulder schreef:
Tompie schreef: Over het sportieve aspect: Roland en co kunnen ons een simpele oplossing aanbieden in eerste instantie. Geef ons een duidelijk antwoord op volgende vraag: welke positie wil STVV minstens nog behalen dit seizoen, volgend seizoen en het seizoen daarna? Dit seizoen zal dat wellicht het behoud zijn, maar volgend jaar kan dat bijvoorbeeld een 12de plaats zijn en het seizoen daarop een 10de plaats. Ik heb hen daar nog nooit een concrete doelstelling op horen of zien plakken. Nochtans lijkt me dat toch een voorwaarde om sportief gestaag te groeien. Duidelijke doelstellingen en daar naartoe werken, bijsturend wanneer nodig. En er zal heus niemand over struikelen als je eens 12de eindigde waar je mikte op de 10de plaats. Want het seizoen daarna eindig je misschien wel 8ste. Maar iets zegt me dat we zo'n doelstelling niet snel zullen horen...
RD heeft voor het seizoen wel aangehaald dat hij graag naar een sportieve rangschikking wil streven die in de lijn ligt van het aantal toeschouwers. Dan zit je dus rond plaats 8.

Alleen zijn die uitspraken over wat je wil bereiken op sportief vlak niets waard als je daar geen financieel draagvlak tegenover zet. En laat nu net dat hetgeen zijn wat deze man al sinds zijn komst nalaat. De vraag moet dus zijn: op welke manier kunnen wij op korte en lange termijn ons sportieve budget aanzienlijk verhogen, zodat we effectief sportief kunnen wedijveren voor plaats 8 in de sportieve rangschikking. Heel wat clubs konden dat budget al aanzienlijk verhogen door het vernieuwen van hun stadion. Dat van ons is en wordt al jaren vernieuwd, en we spelen nog altijd met hetzelfde sportieve budget als 10 jaar geleden. Dan moet je concluderen dat er geen extra inkomsten uit het stadion geïnvesteerd worden in het sportieve, daar waar dat bij andere clubs wel gebeurt. Het is ook duidelijk dat wordt nagelaten om een deel van de miljoenen uit inkomende transfers (Mignolet, Odoi, Schoofs, Dompé, Junior) opnieuw te investeren in het sportieve, daar waar dat bij andere clubs wel gebeurt.

De conclusie is dus wat hier al jaren wordt verteld, en wat ook in de post van Tompie valt te lezen. Het sportieve is voor RD van geen belang. Voor Stayen en de marktwaarde van de spelers is het enkel mooi meegenomen dat we op het hoogste niveau spelen. En dat moet dan sportief op de meest economische (lees goedkoopste) manier gerund worden, met als doel enkel en alleen het behoud.
100% correct!
Een stadion als hefboom...wel in Gent, Zulte, Oostende. Niet hier.
Hij mag van mij verdienen aan zijn vastgoed, maar de voetbalclub, en dat was het van oorsprong toch voornamelijk, zou ook mee mogen delen in die vreugde lijkt me, als...als je er interesse in had.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Caravaggio »

ik "was" gestopt met posten, maar hier wil ik even op reageren:
proficiat Tompie, knappe tekst! amai

Ondertussen heb ik een abo op de basket ipv STVV daar gaat het ook niet zo goed, maar ze hebben pech met blessures en komen terug, believe me
Voor zij die zich op vrydag avond vervelen, zak eens af naar de Alverberg..
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
patattenboer
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2010, 12:54

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door patattenboer »

Weet je wie ik al van zaterdag mis?
STVV-FAN :grappig:
STVV-fan
Berichten: 6014
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door STVV-fan »

patattenboer schreef:Weet je wie ik al van zaterdag mis?
STVV-FAN :grappig:
Bij deze, sta ik ter uwer dienst.

Ik applaudisseer hiervoor en neem hier mijn spreekwoordelijke hoed voor af, Tompie! :toppie: :heil:

PS: Ook al eens gehoord bij Sport Voetbalmagazine?
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door voetballiefhebber »

Inderdaad, bewonderenswaardig!

Maar, het gaat niets opleveren helaas. De man heeft een groot IQ, maar geen laag EQ, maar helemaal geen EQ. (EQ= Emotioneel Quotient). En dat laatste zegt hij eigenlijk zelf, vorige week meen ik in Humo.

En trouwens, hij is nergens meer de baas zou hij zeggen. Zijn vriendin is Voorzitter hé :roll:
Plaats reactie