Werkgroep "pain in Rolands ass"

Alles over het beleid van onze club
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Jan Bulder »

Omdat er blijkbaar toch opnieuw wat ondernemingszin begint op te borrelen onder sommige Forumggebruikers, misschien best even de krachten proberen bundelen binnen deze aparte topic. Ik ga geen lange motivatietekst meer neertypen, daarvoor verwijs ik graag naar de brief van Tompie.

Kort samengevat:

Wat ?

Een werkgroep die zich op een gestructureerde manier op langere termijn wil inzetten om het beleid van Roland Duchatelet met onderbouwde kritieken aan te kaarten. Geen onderhandelingsclubje dat na de zoveelste leugenronde zwijgt, maar verbeten doorzetters die overtuigd zijn van hun mening en daar niet vanaf wijken.

Op Stayen laten ze het niet zo uitschijnen, maar wees er maar zeker van dat ze in hun gat gebeten zijn door de lage toeschouwersaantallen en door de vele kritiek die je al maandenlang terugvindt op sociale media. Als er één ding is dat ze op Stayen niet kunnen tegenhouden en waar ze best wel gevoelig voor zijn, dan is het wel de publieke opinie.

RD heeft 12 jaar de tijd gehad om zijn beloftes bij deze club waar te maken, zie opnieuw de brief van Tompie op dit forum. Dit is geen pech meer, dit is een combinatie van onkunde, onwil en zelfbediening. En ook al krijgen we hem hier niet weg, het zou mezelf toch de nodige voldoening geven om de naam en het netwerk van RD in diskrediet te brengen.

Zoals Iniesta in een andere topic aanhaalde, we hebben misschien niet het budget waarover bv de actiegroep CARD beschikt, maar er zijn dankzij onder andere de sociale media nog heel wat mogelijkheden om een boodschap de wijde wereld in te sturen.

Wie ?

Iedereen die op een constructieve manier actief wil meewerken, welkom. Misschien in eerste instantie hier kort even reageren indien je interesse hebt om op langere termijn deel uit te maken van deze werkgroep, daarvoor op regelmatige basis te overleggen en wat arbeid op te nemen.

Indien voldoende reactie kunnen we overgaan naar stap 2, een eerste samenkomst om de grote lijnen van de werkgroep uit te tekenen.

Maak er hier AUB geen ellenlange discussie van, daarvoor zijn er onderwerpen genoeg. Ofwel doe je mee, ofwel niet.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door pat@ »

Ik doe mee
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Dreke »

De afstand is te groot om op regelmatige basis samen te komen. Ik betwijfel ook of mijn inbreng groot zou zijn.

Maar mijn steun heb je wel.

(Misschien wel een betere naam kiezen. :-))
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Halenaar »

In.

Wel dezelfde situatie als Dreke ongeveer. Ik heb het namelijk zeer druk het komende jaar, maar ik zal mijn best doen ;)

Laat maar iets weten qua datum via pm, zo zie ik het zeker niet uit het oog ;)
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Krisaias »

Count me in, maar daar ging je wellicht al van uit ;-)

Allez, als ik niet te amateuristisch ben, zoals de RD clan beweerde na onze supportersenquête :-)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Jan Bulder »

Dreke schreef:De afstand is te groot om op regelmatige basis samen te komen. Ik betwijfel ook of mijn inbreng groot zou zijn.

Maar mijn steun heb je wel.

(Misschien wel een betere naam kiezen. :-))
De naam is het eerste agendapunt. Misschien kunt gij al beginnen met een brainstormsessie vanop afstand ;-)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Jacques »

Omdat mijn groot bakkes en uitvoerige kritiek op het bestuur mij enigszins moreel verplicht maakt. :twisted: :mrgreen:
En omdat ge het zo lief vraagt. :hug:
Overdrijven is een kunst
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door tweety »

Ik wil hier zeker mijn steentje aan bijdragen. Maar net als Dreke ben ik wat gehinderd door de afstand (nog wat verder :) ).
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Jan Bulder »

tweety schreef:Ik wil hier zeker mijn steentje aan bijdragen. Maar net als Dreke ben ik wat gehinderd door de afstand (nog wat verder :) ).
Het lijkt alleszins van de grond te geraken voor een eerste opstartmeeting. Als er dan nog een verder vervolg komt kunnen we bv zorgen voor een platform waar mensen op voorhand agendapunten en ideeën kunnen aanbrengen en achteraf een verslag kunnen terugvinden.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Franske »

Niks voor mij. Ik stoor me mateloos aan oppositie voeren & beschik niet over genoeg facts uit de bestuurskamer om een constructieve mening te kunnen vormen. Het doel op zich is fantastisch, nl ons STVV meehelpen klaarstomen voor de toekomst. Dus begrijp me niet verkeerd: daar sta ik helemaal achter!

Veel succes! Jullie grote uitdaging zal erin bestaan niet in populisme te vervallen en het bij feiten te houden. Als ik zie wat hier soms neergepend wordt zonder echt feiten te hebben...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door miel »

Jacques schreef:Omdat mijn groot bakkes en uitvoerige kritiek op het bestuur mij enigszins moreel verplicht maakt. :twisted: :mrgreen:
En omdat ge het zo lief vraagt. :hug:
Zelf kennis is de bron van alle wijsheid :lol:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door miel »

Franske schreef:Niks voor mij. Ik stoor me mateloos aan oppositie voeren & beschik niet over genoeg facts uit de bestuurskamer om een constructieve mening te kunnen vormen. Het doel op zich is fantastisch, nl ons STVV meehelpen klaarstomen voor de toekomst. Dus begrijp me niet verkeerd: daar sta ik helemaal achter!

Veel succes! Jullie grote uitdaging zal erin bestaan niet in populisme te vervallen en het bij feiten te houden. Als ik zie wat hier soms neergepend wordt zonder echt feiten te hebben...
Ondanks het mij totaal niet stoort om mateloos oppositie te voeren
Kan ik mij voor de volle 100% bij deze post aansluiten .
Holle slogans op basis van vermoedens of rancune zijn in deze uit den boze .
Alleen een grondige dossier kennis kan hier zaligmakend zijn .
Wanneer men zo een werkgroep wil opstarten en op een constructieve manier wil werken
zal men volgens mij toch met het bestuur aan tafel moeten gaan zitten om afspraken te maken over de nodige transparantie .
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door enrique »

Mis ik iets?
Ik denk toch niet dat het de bedoeling is om 12 keer met RD aan tafel te gaan zitten om proberen te weten te komen hoe hij zijn transfers doet?
Die mannen van Charlton willen hem weg
Dat is het doel van hun acties
Btw, feiten. In 2017 mogelijk 3e degradatie in 9 jaar
Dat zijn feiten genoeg
Als ge zo werkt in zijn bedrijf, ligt ge buiten, zeker weten.
Hier doet iedereen rustig verder.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door Mikman »

Franske schreef:Niks voor mij. Ik stoor me mateloos aan oppositie voeren & beschik niet over genoeg facts uit de bestuurskamer om een constructieve mening te kunnen vormen. Het doel op zich is fantastisch, nl ons STVV meehelpen klaarstomen voor de toekomst. Dus begrijp me niet verkeerd: daar sta ik helemaal achter!

Veel succes! Jullie grote uitdaging zal erin bestaan niet in populisme te vervallen en het bij feiten te houden. Als ik zie wat hier soms neergepend wordt zonder echt feiten te hebben...
Sluit me helemaal aan bij deze post. Ik ben voor ieder initiatief dat de club en de supporters ten goede komt en heb respect voor mensen die daar vrijwillig hun tijd willen insteken, maar als de werkgroep serieus wil genomen worden, moet je ook écht uitgaan van de feiten. Anders zet hij het meteen weg als een initiatief van een geïsoleerde groep gefrustreerde pubers. Het gebrek aan financiële kennis op dit forum is bijvoorbeeld een enorm groot pijnpunt en ik vrees dat dat bij de werkgroep niet anders zal zijn ( bv het feit dat Roland geld uit de club haalt terwijl dat zomaar niet kan, tenzij aan een heel deel voorwaarden zijn voldaan ). Je moet minstens een boekhouder en een bedrijfsrevisor onder de leden hebben om enigszins serieus over te kunnen komen. En je moet je als werkgroep ook duidelijk kunnen en willen distantiëren van geweld of populistische onwaarheden, want anders zal de steun snel verdwijnen.

Overigens zei RD enkele weken geleden dat hij zijn voetbalclubs wil verkopen ( interview in Humo ) dus moet je ook duidelijk formuleren wat het einddoel van de acties is.
Zou de werkgroep bijvoorbeeld ingaan op een uitnodiging voor een gesprek met Roland?
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Werkgroep "pain in Rolands ass"

Bericht door miel »

enrique schreef:Mis ik iets?
Ik denk toch niet dat het de bedoeling is om 12 keer met RD aan tafel te gaan zitten om proberen te weten te komen hoe hij zijn transfers doet?
Die mannen van Charlton willen hem weg
Dat is het doel van hun acties
Btw, feiten. In 2017 mogelijk 3e degradatie in 9 jaar
Dat zijn feiten genoeg
Als ge zo werkt in zijn bedrijf, ligt ge buiten, zeker weten.
Hier doet iedereen rustig verder.
1) Iemand weg willen is al zeker niet constructief
2) Alles is van hem de infrastructuur en de club , die beslissing ligt alleen bij hem of hij de club verkoopt of niet
Wanneer hij de club wil verkopen , dan is er nog de vraag waar gaan we spelen en wie gaat of wil er investeren in een ander stadion ? zoniet zal de club steeds afhankelijk blijven .
Voetbal kan men niet runnen als een bedrijf , tenzij dat de boeken moeten kloppen met een budget in evenwicht .
Maar het sportieve geeft nooit garanties
1 voorbeeldje , ik denk te mogen stellen dat we allemaal tevreden waren met de transfer van Bezus
En ik neem aan dat er voor deze speler wel een financiele inspanning is gedaan
Tot nog toe brengt hij niet wat werd verwacht .
RD heeft wel veel geld , maar het is ook gene zot hé
Als het goed gaat spelen wij voor gemiddeld 10 à 12 duizend toeschouwers dat is te weinig om de budgetten drastisch te verhogen
Tenzij hij jaarlijks ettelijke miljoenen bij past .
Plaats reactie