Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef:
tesneusdoek schreef:
voetballiefhebber schreef:Hij trekt zich er toch niets van aan van deze protesten. Enkel zoals die van Standard deden joeg hem schrik aan.
Bij STVV is er één probleem en dat is dat je nu geen alternatieven hebt. In het begin kon je die misschien nog wel hebben, maar nu ...
Intimideren en schrik aanjagen met "fysiek" geweld is "not done" (tenminste niet voor mij). Ik ben ne vriendelijke mens :hug: en ieder ander persoon moet met respect behandeld worden. Bovendien is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ik denk dus eerder aan andere manieren om de situatie te begrijpen en de mans ware intenties proberen te doorgronden. Ik maakte me de volgende bedenkingen die waarschijnlijk anderen ook al gemaakt hebben. Ik zou het interessant vinden, indien er iemand met echte gegevens afkwam en op die bedenkingen en vragen antwoordde. Idealiter zou de club zelf, in een poging tot volledige transparentie, op deze vragen antwoorden, om een einde te maken aan al de speculaties en twijfels omtrent de (goede) bedoelingen en zodat iedereen weet waar ze naar toe willen en waar ze (dit is STVV NV) naar toe kunnen, samen met STAYEN NV.

Weet er iemand onder welke voorwaarden STVV de eerste keer "gered" werd door :Roland: ?

Wat was de prijs die :Roland: (of STAYEN NV) betaalde voor het terrein en de bestaande infrastructuur tijdens deze eerste reddingsoperatie? Ik meen dat de terreinen en het stadion aan de stad toebehoorden, dus die informatie moet toch ergens beschikbaar zijn...en de beslissing moet toch op de gemeenteraad gedebatteerd en goedgekeurd zijn. Hoeveel geld kreeg de stad daarvoor? Werd dat bedrag geïnvesteerd in sportieve infrastructuren?

Welke investeringen deed STAYEN NV vervolgens in het stadion?

Welke leningen werden er afgesloten om het stadion te (ver-)bouwen en wat werd er als borg gebruikt (de grond waarop het stadion staat en de bestaande infrastructuren...enige bijkomende persoonlijke of andere waarborgen)?

Wat zijn de jaarlijkse inkomsten van STAYEN NV uit de uitbating van het stadion? Hoeveel daarvan komt van het huurcontract met STVV NV?

Ik denk dat die gegevens toelaten om in te schatten wat de intenties van :Roland: en company waren om de club indertijd te redden en hoeveel daarvan gewoon een ordinaire immobiliëntransactie was, zonder enig risico, bijvoorbeeld, omdat de terreinen en bestaande infrastructuren voor een appel en een ei verkregen werden en toestonden om bankfinanciering vast te krijgen met terugbetaling op een termijn van x jaren door middel van de inkomsten uit de uitbating van het vernieuwde stadion met bijkomende commerciële infrastructuur en hotel. Indien de grond en het oude stadion inderdaad voor een appel en een ei verkocht werden, werden er toen geen bijkomend voorwaarden vastgelegd om het goede reilen en zeilen van de voetbalclub te garanderen of was :Roland: iedereen te slim af, bijvoorbeeld door het oprichten van zijn twee NV's? Was de situatie echt zo slecht dat er geen betere voorwaarden konden onderhandeld worden, was men te dom of kortzichtig of...? :twisted: Vul zelf maar aan...

Pas op, het is ieder zijn goed recht om goed zaakje te doen, maar als die voorwaarden onevenwichtig zijn en als de club (d.w.z. STVV NV) achteraf aan een kunstmatig infuus gelegd wordt (door de oprichting van 2 NV's, waardoor het sportieve gescheiden is van de infrastructuur, kan de voetbalclub enkel inkomsten halen uit transfers, merchandising en TV-gelden, terwijl er een huur wordt betaald aan de NV die alle andere inkomsten verkrijgt), zodat ze net overleeft, maar zonder ooit genoeg te krijgen om terug op krachten te komen en op eigen benen verder te kunnen, dan mag er toch eens gekeken worden naar de voorwaarden van de eerste "reddingsoperatie en naar wie daar allemaal baat bij had.

Als men het heeft over een eventuele overname, heeft men het dan over beide NV's?

Zegt :Roland: nog altijd dat hij bij een goed overnamebod alles verkoopt? Wat bedoelt hij met alles? STVV NV?
Naargelang van de bovengenoemde omstandigheden (inkomsten uit infrastructuur) zou STVV NV wel eens heel goedkoop kunnen zijn, terwijl STAYEN NV het zijne zal moeten kosten...of gewoonweg niet te koop wordt aangeboden, tenzij tegen een torenhoge prijs die elke investeerder wegjaagt.
Hier neemt zelfs STVV-fan zijn pet voor af, chapeau! :heil:
(toch tenminste 1 iemand die eens deftig de problemen uiteenzet, in plaats van dat populistisch gezeik wat je hier soms leest)

Om u te antwoorden op dat laatste: 9/10 keren zal enkel de ploeg verkocht worden en zal de infrastructuur van Roland blijven.
Je zal dus aan Roland blijven vastzitten, tot als een Emir beslist om zijn opbrengst van 1 olieveld in STVV te pompen.

Of Marieke/Roderick zouden goedkoop moeten verkopen, mocht Roland zijne laatste adem uitblazen, anders... .

Over de inkomsten voor Stayen zelf: Roland is een zakenman, dus ik ben eerder geneigd om te zeggen dat hij er toch geld uithaalt, want anders wordt hij toch helemaal :yes:.
:heil:
Bedankt om ons zo snel een duidelijk antwoord te geven op een meer complexe uiteenzetting.
Hier neemt Brusselmans zelfs zijn pet voor af !!!
:gek:
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Smurf »

Voor alle duidelijkheid: ik ben absoluut geen fan van Roland. Vroeger was er meer sfeer op STVV. Voetbal komt niet op de eerste plaats. Het sportieve doel lijkt zich op dit moment telkens weer te beperken tot het behalen van een veilige plaats met zo min mogelijk financiële inspanning. Roland gebruikt zijn connecties om rond het stadion een soort van RoLAND op te bouwen.
Ik ga er volledig mee akkoord dat hij alleen uit is op geldgewin. het is een zakenman die voetbal gebruikt.

Maar...

De realiteit in het huidige Belgische voetbal is helaas dat bijna elke club (op enkele uitzonderingen na) afhankelijk is van één bepalende figuur. In ons geval Roland. Lokeren staat of valt met Lambrechts. Oostende heeft Coucke...
Dit is en blijft een gevaarlijke situatie, want als die persoon weg valt ligt alles plat.
Lokeren loopt de komende jaren volgens mij een enorm risico. Oostende zal nog wel een tijdje safe zitten. Ik heb de indruk dat wij op dat vlak iets stabieler zijn. Roland probeert er zo weinig mogelijk in te steken, dus we zullen de komende jaren niet mee doen voor de prijzen (zoals Oostende). Maar ik denk ook niet dat wij ineens in een enorme put gaan belanden. Al zijn er natuurlijk velen (en ik snap ze wel) die vinden dat we al in een enorme put zitten.
Ik blijf er bij dat we realistisch moeten zijn. Een stabiele eersteklasser worden, moet onze ambitie zijn. In alle eerlijkheid, meer zit er niet in. Als je dan om de 5 jaar eens een uitschieter hebt, zal het al veel zijn. Clubs als Anderlecht, Club Brugge, Genk, Gent en Standard kunnen we gewoon niet aan tippen. Een stad als Charleroi zou ook altijd een club moeten hebben van het niveau dat ze nu hebben. Maar hoe lang is het geleden dat Charleroi degradeerde? En de jaren voordien was het daar ook vaak huilen met de pet op. Hier wordt vaak verwezen naar Mechelen of Waregem, maar ook bij die clubs ging het in een recent verleden heel wat minder goed. Beide clubs zitten in een periode van hoogconjunctuur. De vraag is of dit blijft duren. Oostende is als een komeet omhoog geschoten, maar dat is kunstmatig. Daar hebben we dus al een ploeg of 8. Hoger kan je op dit moment echt niet mikken. Lokeren, Beveren, Westerlo, Eupen (ook een louche constructie), meer blijft er niet over.
Niemand moet akkoord gaan met mijn visie en ik respecteer de andere meningen op dit forum, maar wat is het alternatief? Verhalen zoals Moeskroen en Lierse? Het grote Antwerp? Kortrijk met zijn bijgelovige ladyboy?
Als Roland er mee stopt, wie neemt het dan over. De jaren dat hij er niet was, waren ook niet zo geweldig hoor. En ja, toen Boffin hier speelde of Wilmots of Polleunis...
Maar ook met Mignolet, Cantaluppi en Sidibe hebben we een leuke (korte) periode gehad. Dus ook hier gaat het net zoals bij de andere eersteklassers in grote golfbewegingen.
Enkel de grootste culbs staan hier boven. Maar voor een ploeg als Club Brugge is het veel erger om 10 jaar zonder titel te zitten, dan voor STVV om 10 jaar play-off 2 te spelen.
Uiteraard wil ik een bekerfinale en een seizoen in playoff 1 en twee spitsen die 20 potten maken, maar de realiteit is anders... En dat ligt volgens mij niet alleen aan Roland. Als we dit weekend gered zijn, is dat 2 speeldagen vroeger dan vorig seizoen. Als we volgend seizoen op 4 speeldagen van het einde gered zijn, zal ik tevreden zijn. Als we twee jaar daarna op 8 speeldagen van het seizoen gered zijn, zal je dicht bij playoff 1 zitten. Als we volgend seizoen zakken, zal ik niet tevreden zijn. Is dat een gebrek aan ambitie? Misschien, maar elk jaar een klein stapje zetten, is wat mij betreft een heel gezonde ambitie. Of dit werkelijk gaat gebeuren, blijft de vraag?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Jack »

Toch eens 1 iemand zegt iets...Is al 1000x getypt geweest door verschillende mensen, daarom dat die onderhand de moeite niet meer doen. De situatie is gekend.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Jacques »

Bij KVM is het vooral de stabiliteit van het beleid gedurende een decennium dat zich nu eindelijk lijkt te vertalen in een PO1 plaats.
Zulte Waregem is ook vooral het resultaat van stabiliteit in het beleid. Ga er gerust hun laatste decennium op na, met hun bekerfinales, PO1 titels, Europese kwalificaties en titel van vice kampioen. Dat is geen geluk, wel stabiliteit vermengd met ambitie.
KV Mechelen en SV Waregem hebben inderdaad ook hun slechte periodes gehad. Periodes die hun beiden finaal zelfs de kop gekost hebben. Is het toevallig dat die voor een groot stuk samenvallen met geknoei in de bestuurskamer?

Ik zou ook graag eens een periode van hoogconjunctuur kennen. Smurf spreekt van een leuke periode met Sidibe, Mignolet en Cantaluppi. Leuke periode inderdaad...van welgeteld 1 seizoen. Die titel in 2de was leuk, maar niet uitzonderlijk. Objectief bekeken was het weinig meer dan het opnieuw opeisen van onze plek, net als onder Ferrera trouwens. De grote golfbeweging waarvan sprake zie ik dus niet. Ik zie in 12 jaar Roland 1 lange rechte weg van sportief falen, de enige sportieve uitschieters zijn onder Brepoels (1 seizoen) en Ferrera (nog geen half seizoen). In 12 jaar Roland zijn we, op dat ene seizoen met Guido na, nooit hoger geraakt dan plaats 12. We groeien ook niet, want we halen even weinig punten als vorig seizoen, mogelijk zelfs nog minder. Als we ons daarmee 2 speeldagen eerder redden, is dat omdat de rest het minder goed gedaan heeft dan vorig seizoen, niet omdat wij het beter zouden gedaan hebben.
Voordien was het niet (veel) beter, dat klopt, hoewel er onder Leo Schepers wel een ligabeker gewonnen en bekerfinale verloren werd. Daar was het grootste probleem een gebrek aan middelen. Men wou wel, maar kon niet. Veel meer dan het niveau van Beveren of Lokeren zat er toen effectief niet in. Roland kan wel, maar wil niet. Dat is een wezenlijk verschil.

Het is trouwens de club zelf die om de zoveel tijd zegt dat ze zich spiegelt aan Zulte Waregem, vooral als er abo's en dergelijke aan de man gebracht moeten worden. Dan moet je niet verbaasd zijn, als mensen je daar ook op gaan afrekenen. Daarom is de oproep van GrAS ook niks teveel gevraagd. Men vraagt in se niet meer dan doen wat er beloofd is.

@tesneusdoek: niet alle cijfers waar je achter vraagt zijn gekend, een aantal echter wel. Deze hebben in het verleden in andere topics al gestaan. Ik zal dit weekend eens zien of ik ze nog ergens terugvind.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Dreke »

nedr@ schreef:
Dreke schreef:Ik vermoed dat het Supportersverbond KSTVV hier meeleest? Graag hun reactie hierop. Toch niet onbelangrijk of zij deze boodschap mee onderschrijven of niet.
De boodschap wordt inderdaad mee onderschreven door het verbond. Ik denk niet dat iemand er iets op tegen kan hebben dat men vecht (figuurlijk) voor een STVV met meer sportieve ambitie.
Ik heb mij niet goed uitgedrukt. Neemt het verbond deel aan de mars en/of roept ze de supporters op om hetzelfde te doen?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef:Bij KVM is het vooral de stabiliteit van het beleid gedurende een decennium dat zich nu eindelijk lijkt te vertalen in een PO1 plaats.
Zulte Waregem is ook vooral het resultaat van stabiliteit in het beleid. Ga er gerust hun laatste decennium op na, met hun bekerfinales, PO1 titels, Europese kwalificaties en titel van vice kampioen. Dat is geen geluk, wel stabiliteit vermengd met ambitie.
KV Mechelen en SV Waregem hebben inderdaad ook hun slechte periodes gehad. Periodes die hun beiden finaal zelfs de kop gekost hebben. Is het toevallig dat die voor een groot stuk samenvallen met geknoei in de bestuurskamer?

Ik zou ook graag eens een periode van hoogconjunctuur kennen. Smurf spreekt van een leuke periode met Sidibe, Mignolet en Cantaluppi. Leuke periode inderdaad...van welgeteld 1 seizoen. Die titel in 2de was leuk, maar niet uitzonderlijk. Objectief bekeken was het weinig meer dan het opnieuw opeisen van onze plek, net als onder Ferrera trouwens. De grote golfbeweging waarvan sprake zie ik dus niet. Ik zie in 12 jaar Roland 1 lange rechte weg van sportief falen, de enige sportieve uitschieters zijn onder Brepoels (1 seizoen) en Ferrera (nog geen half seizoen). In 12 jaar Roland zijn we, op dat ene seizoen met Guido na, nooit hoger geraakt dan plaats 12. We groeien ook niet, want we halen even weinig punten als vorig seizoen, mogelijk zelfs nog minder. Als we ons daarmee 2 speeldagen eerder redden, is dat omdat de rest het minder goed gedaan heeft dan vorig seizoen, niet omdat wij het beter zouden gedaan hebben.
Voordien was het niet (veel) beter, dat klopt, hoewel er onder Leo Schepers wel een ligabeker gewonnen en bekerfinale verloren werd. Daar was het grootste probleem een gebrek aan middelen. Men wou wel, maar kon niet. Veel meer dan het niveau van Beveren of Lokeren zat er toen effectief niet in. Roland kan wel, maar wil niet. Dat is een wezenlijk verschil.

Het is trouwens de club zelf die om de zoveel tijd zegt dat ze zich spiegelt aan Zulte Waregem, vooral als er abo's en dergelijke aan de man gebracht moeten worden. Dan moet je niet verbaasd zijn, als mensen je daar ook op gaan afrekenen. Daarom is de oproep van GrAS ook niks teveel gevraagd. Men vraagt in se niet meer dan doen wat er beloofd is.

@tesneusdoek: niet alle cijfers waar je achter vraagt zijn gekend, een aantal echter wel. Deze hebben in het verleden in andere topics al gestaan. Ik zal dit weekend eens zien of ik ze nog ergens terugvind.
Alvast bedankt en ik ben me erwel degelijk van bewust dat ik met mijn commentaar waarschijnlijk een open deur intrap en gewoon opnieuw het ongenoegen van vele andere forumleden over de sportieve gang van zaken en de zakelijke, structurele redenen daarvoor, begin te ventileren. Ik vind het echter nodig om deze vragen en bedenkingen nooit te vergeten, want al de rest van de eisen is niet relevant, zolang de structurele problemen niet aangepakt worden. STVV NV is een soort lijfeigene geworden van STAYEN NV en moet hopen op de goedwil van STAYEN NV om vooruit te raken.
Onder die omstandigheden wil niemand investeren in STVV NV, want je hangt volledig af van STAYEN NV en daar dicteert een zekere :Roland: de wetten. STVV NV mag dus wat spelen met het zakgeld dat STAYEN NV toelaat en zolang voor :Roland: het zakelijke primeert op het sportieve, zal elke mogelijke winst van STVV NV systematisch afgekalfd worden en naar STAYEN NV gaan, in functie van de fiscale gevolgen in beide NV's en van het bedrag dat :Roland: uit zijn Truiens voetbalavontuur wil halen.

Nogmaals, dat is de man zijn goed recht...maar afkomen met zever als: "Ik redde de club enkel omdat ze me nauw aan het hart ligt" ("en nauw bij de linkerborstzak met portefeuille erin als je publike grond en infrastructuren verkrijgt aan een soldenprijs en daar achteraf ook nog mee bankfinanciering krijgt en inkomsten op lange termijn uit de commerciële uitbating), "Als er een overnamebod komt voor de club (lees STVV NV) verkoop ik" (hoe gaat er ooit een bod komen voor STVV NV, als STAYEN NV niet inbegrepen is???) en "We hebben PO 1-ambities" (terwijl STVV NV verplicht wordt om met één van de laagste budgetten te werken)... dat kan er bij mij niet in. Dat is "zever in pakskes" en de mensen voorliegen.

Wees eerlijk en kom ervoor uit wat uw ambities of intenties met de club zijn. Als je de eerstvolgende 5 jaar alle investeringen (bouw, aankoop) eruit wil halen en ondertussen net genoeg wil overlaten voor STVV NV om in 1ste te blijven, zeg dat dan en draai niet rond de pot! Ik herhaal, dat is uw goed recht, als koper en eigenaar. Als je slimmer was of er op de één of andere manier in slaagde om de toenmalige, politieke verantwoordelijken te overtuigen om u de grond en het bestaande stadion te verkopen voor een appel en een ei, zonder dat er daar voorwaarden aan vasthingen die het succes en voortbestaan van het sportieve verzekerden,dan is de fout en de verantwoordelijkheid van die politieke verantwoordelijken groter dan die van de geslepen zakenman die een goed zaakje kan doen.

Als uw ambities echt zijn om hogerop te raken en te groeien met STVV, laat dat dan zien met feiten en niet met woorden. Een goede pas zou zijn om een vast percentage van de recette van uw thuismatchen te aanvaarden als huurprijs voor het stadion. Als er maar 3.000 man komen, dan krijgt STAYEN NV dus een percent (bijv. 10%) van de ticketverkoop. Het is dus in ieders voordeel dat de club het goed doet, want 10% op de ticketverkoop aan 10.000 supporters brengt serieus wat meer geld op. Zo garandeer je tenminste dat iedereen dezelfde belangen heeft en dat iedereen staat of valt met het sportieve succes van de club. Er zijn vast nog wel een paar manieren te bedenken om de winst van STAYEN NV aan de (sportieve) winst van STVV NV te binden en dat zou pas een teken van goede wil zijn..en zou geloofwaardiger zijn dan te zeveren over ambities en luchtkastelen te bouwen... :toppie: :clap:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door miel »

In het hedendaagse voetbal is het allemaal niet zo simpel , om een stabiel beleid te voeren .
En al zeker niet voor de kleinere clubs .
1 Wanneer een speler 2 goede matchen speelt droomt hij er al over om weg te gaan ,
Ik ga maar één voorbeeldje geven van de afgelopen jaren , Reza , dat was een goede spits , moest hij niet
bij zijn kopke gespeeld hebben waren we dat jaar nooit gedegradeerd .
Junior , Schoofs , Dompé amper enkele matchen in eerste gespeeld en weg , sommigen vinden voor een appel en een ei , maar ik persoonlijk vind het toch enorm veel geld voor spelers die amper komen piepen , hoe getalenteerd ze ook mogen zijn .
2 De competitie zelf heeft geen stabiliteit , met allerhande hervormingen etc
Eerst de hervorming naar 16 clubs met play offs , met als enig doel de vetpotten onder steeds dezelfde clubs te verdelen .
Nu is het voor deze heren dat ze te veel wedstrijden moeten spelen , en er hangt alweer een hervorming in de lucht , sommigen spreken van 12 ploegen in eerste , dan zijn de plaatsjes wel heel dun en wordt het nog moeilijker voor de kleinere clubs .
Volgens mijn bescheiden mening , is er maar één oplossing om het voor de meeste clubs leefbaar te houden , en dat is een competitie met 20 ploegen , met op het einde de terechte Kampioen en waarvan er 4 degraderen , en een tweede klasse met 16 ploegen met 4 stijgers
Dit omwille van , indien men geinvesteerd heeft in eerste of 2de klasse en het gaat mis en je moet de contracten naleven , heb je toch veel kans dat het seizoen erna terug promoveert en niet volledig in een financieel bloedbad terecht komt
3 Als ge er dan nog bij neemt dat de topclubs , al dan niet bewust bevoordeeld worden door de scheids , dan weet je het wel hoe moeilijk het is om aan de vetpot te geraken.
Graag nog even dit , :Roland: heeft inderdaad nog niet veel op zijn palmares wat het sportieve betreft bij zijn clubs , maar toch wil ik jullie er even attent op maken , dat in zijn eerste jaar in Luik , voor mij Standard de enige echte kampioen was , maar toen is hij genekt door duistere machten , ik heb toen alle matchen van de play offs gezien en de dwalingen die toen gebeurt zijn tarten alle verbeelding .
Dat er mensen zijn die tegen het sportieve willen betogen , kan ik best begrijpen , ik sta daar ook achter als het op een deftige manier gebeurd
Al zou ik er nog meer achter staan en zelf mee betogen , wanneer er een grote betoging kwam tegen de praktijken van de pro lique , en de zogenaamde G5 ploegen
Het is mede dank zij de kleinere clubs dat zij Europa in kunnen , en nog meer geld verdienen zonder dat ze de kleinere clubs op nationaal niveau moeten melken .
Kan iemand mij een zinnige uitleg geven waarom clubs 3 stemmen hebben , anderen 2 en nog anderen 1
Als ge er dan nog bij neemt dat er een aantal zich nog prostitueren , dan zijn het maar een aantal clubs die beslissen
Ge moet al goed zot zijn om persoonlijke fortuinen in deze maffia te steken , ik neem het :Roland: dan ook niet kwalijk dat hij dat niet wil doen .
CharltonWAR
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2017, 18:35
Supporter van: Charlton

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door CharltonWAR »

Hello Kanaries! (Google vertaling hieronder)
WAR (Women Against the Regime = Vrouwen Tegen het Regime) will be part of the Charlton Unity Protest March in Sint-Truiden on Saturday 4 March, starting at 18:00.

According to your local newspaper, HBVL, "De bijeenkomst is op de Veemarkt. Van daar gaat het naar het station en van het station naar de brug aan de Tiensesteenweg / Fabriekstraat. Ze hebben geen toestemming voor het stadion aan te tonen," aldus burgemeester Heeren.

We will confirm route and timings nearer the time of the protest.

We are angry about the damage Duchâtelet and his regime are doing to our club, Charlton Athletic.
We know you have suffered similar problems at STVV.
Please give us a wave and a cheer when you see us with our WAR banner. We want our Charlton back!

We welcome female Kanaries to join the WAR group on the march, if you feel unhappy with the way Duchâtelet runs STVV.
Help us to show Roland that protesters are not male misogynists, and women are not mere after-match dance partners – we are passionate football fans! We all want Roland out!


Google vertaling: Hello Kanaries!
WAR (Women Against the Regime = Vrouwen Tegen het Regime) zullen deel uitmaken van de Charlton Unity Protest Mars in Sint-Truiden op zaterdag 4 maart, vanaf 18.00 uur.

Volgens de plaatselijke krant, HBVL, "De bijeenkomst is op de Veemarkt. Van daar gaat het naar het station en van het station naar de brug aan de Tiensesteenweg / Fabriekstraat. Ze hebben geen toestemming voor het stadion aan te tonen," aldus burgemeester Heeren.
We zullen route en timings te bevestigen dichter bij de tijd van het protest.

We zijn boos over de schade Duchâtelet en zijn regime doen om onze club, Charlton Athletic.
We weten dat u hebben soortgelijke problemen bij STVV leed.
Geef ons een golf en een gejuich wanneer u ons zien met onze WAR banner. We willen dat onze Charlton terug!

Wij zijn blij met vrouwelijke Kanaries naar de WAR groep aan te sluiten op de mars, als je niet tevreden met de manier waarop Duchâtelet loopt STVV voelen. Help ons om te laten zien Roland dat demonstranten niet mannelijk vrouwenhaters en vrouwen zijn niet louter na-wedstrijd danspartners - we zijn gepassioneerde voetbalfans! We willen allemaal Roland out!
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door pat@ »

Waarom ga ik meedoen aan de mars bij de mensen van Charlton en GrAS?

Voor het tijdperk RD:

-Slecht voetbal
-Slechte grasmat (typisch STVV)
-Een goede ploeg op het veld met het (weinige) budget dat voorhanden was, ondanks weinig kwaliteit toch veel overgave en inzet zodat het een competitieve ploeg was.
-Een bouwvallig maar zeer sfeervol stadion waar iedere Truienaar zich kon mee vereenzelvigen.
-Meestal spelers uit de regio, buitenlanders waren een absolute meerwaarde.
-Relatief goedkope prijzen omdat het wekelijks goed vol zat.

Het tijdperk RD:

-Slecht voetbal
-Geen grasmat meer
-Geen goede ploeg ondanks het mogelijk grote budget, iets meer kwaliteit maar weinig overgave en inzet waardoor er dus nooit een competitieve ploeg op de kunstgrasmat staat.
-Een modern evenementencomplex dat weinig met voetbal te maken heeft met de zitjes zeer ver van het veld. (Praktisch) Geen enkele Truienaar die zich hier in kan vinden.
-Meestal spelers uit vreemde oorden, goedkope buitenlanders zijn schering en inslag. Spelers met echte meerwaarde zijn na een (half) jaar weg.
-Duurdere prijzen, aangezien er minder volk komt opdagen. Om het stadion een volle aanblik te geven worden er vele gratis kaarten uitgedeeld waarvan het merendeel niet eens komt opdagen.

Eén vd laatste strohalmen die we kunnen grijpen om de ziel van onze club terug te winnen. Nu gaan we stilletjes dood zonder ziel, terwijl we 10 jaar geleden hadden kunnen sterven met ziel.

Hopelijk ga ik meestappen in een grote menigte.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door miel »

pat@ schreef:Waarom ga ik meedoen aan de mars bij de mensen van Charlton en GrAS?

Voor het tijdperk RD:

-Slecht voetbal
-Slechte grasmat (typisch STVV)
-Een goede ploeg op het veld met het (weinige) budget dat voorhanden was, ondanks weinig kwaliteit toch veel overgave en inzet zodat het een competitieve ploeg was.
-Een bouwvallig maar zeer sfeervol stadion waar iedere Truienaar zich kon mee vereenzelvigen.
-Meestal spelers uit de regio, buitenlanders waren een absolute meerwaarde.
-Relatief goedkope prijzen omdat het wekelijks goed vol zat.

Het tijdperk RD:

-Slecht voetbal
-Geen grasmat meer
-Geen goede ploeg ondanks het mogelijk grote budget, iets meer kwaliteit maar weinig overgave en inzet waardoor er dus nooit een competitieve ploeg op de kunstgrasmat staat.
-Een modern evenementencomplex dat weinig met voetbal te maken heeft met de zitjes zeer ver van het veld. (Praktisch) Geen enkele Truienaar die zich hier in kan vinden.
-Meestal spelers uit vreemde oorden, goedkope buitenlanders zijn schering en inslag. Spelers met echte meerwaarde zijn na een (half) jaar weg.
-Duurdere prijzen, aangezien er minder volk komt opdagen. Om het stadion een volle aanblik te geven worden er vele gratis kaarten uitgedeeld waarvan het merendeel niet eens komt opdagen.

Eén vd laatste strohalmen die we kunnen grijpen om de ziel van onze club terug te winnen. Nu gaan we stilletjes dood zonder ziel, terwijl we 10 jaar geleden hadden kunnen sterven met ziel.

Hopelijk ga ik meestappen in een grote menigte.
Ge hebt een punt ,
Maar de voetbal is geevolueerd , om een licentie te krijgen, moeten er aan allerhande voorwaarden worden voldaan .
Nostalgie is één , maar als we in dat tijdperk hadden willen blijven , moeten we geen eerste klasse voetbal niet meer verwachten .
Waar is de tijd , dat men de club verweet dat er met teveel spelers van rond de kerktoren werd gespeeld , nogthans die zelfde supporters die nu commentaar hebben op het te veel aan buitenlanders .
Wat is er mis aan kunstgras ? ieder heeft daar zijn mening over , maar als ik zie hoe sommige velden er weer bij lagen , ja zelfs die van top clubs moest het kunstgras verplicht worden .
Duurdere prijzen , dat is zeker waar , 25 à 40 euro voor een wedstrijd vind ik enorm duur , zeker voor een sport van en voor het volk .
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door miel »

pat@ schreef:Waarom ga ik meedoen aan de mars bij de mensen van Charlton en GrAS?

Voor het tijdperk RD:

-Slecht voetbal
-Slechte grasmat (typisch STVV)
-Een goede ploeg op het veld met het (weinige) budget dat voorhanden was, ondanks weinig kwaliteit toch veel overgave en inzet zodat het een competitieve ploeg was.
-Een bouwvallig maar zeer sfeervol stadion waar iedere Truienaar zich kon mee vereenzelvigen.
-Meestal spelers uit de regio, buitenlanders waren een absolute meerwaarde.
-Relatief goedkope prijzen omdat het wekelijks goed vol zat.

Het tijdperk RD:

-Slecht voetbal
-Geen grasmat meer
-Geen goede ploeg ondanks het mogelijk grote budget, iets meer kwaliteit maar weinig overgave en inzet waardoor er dus nooit een competitieve ploeg op de kunstgrasmat staat.
-Een modern evenementencomplex dat weinig met voetbal te maken heeft met de zitjes zeer ver van het veld. (Praktisch) Geen enkele Truienaar die zich hier in kan vinden.
-Meestal spelers uit vreemde oorden, goedkope buitenlanders zijn schering en inslag. Spelers met echte meerwaarde zijn na een (half) jaar weg.
-Duurdere prijzen, aangezien er minder volk komt opdagen. Om het stadion een volle aanblik te geven worden er vele gratis kaarten uitgedeeld waarvan het merendeel niet eens komt opdagen.

Eén vd laatste strohalmen die we kunnen grijpen om de ziel van onze club terug te winnen. Nu gaan we stilletjes dood zonder ziel, terwijl we 10 jaar geleden hadden kunnen sterven met ziel.

Hopelijk ga ik meestappen in een grote menigte.
Ge hebt een punt ,
Maar het voetbal is geevolueerd , om een licentie te krijgen, moeten er aan allerhande voorwaarden worden voldaan .
De transfer periodes duren bij wijze van spreken langer dan de competitie , de spelers zijn daar meer mee bezig dan met het voetballen .
Dan de spelers zelf , die moesten nog gaan werken en beseften welk een luizenleven een prof had
Nu krijgen ze al contracten wanneer ze nog minderjarig zijn en met een paar uitschieters wanen ze zich al vedet
Nostalgie is één , maar als we in dat tijdperk hadden willen blijven , moeten we geen eerste klasse voetbal niet meer verwachten .
Waar is de tijd , dat men de club verweet dat er met teveel spelers van rond de kerktoren werd gespeeld , nogthans die zelfde supporters hebben nu commentaar op het te veel aan buitenlanders .
Wat is er mis aan kunstgras ? ieder heeft daar zijn mening over , maar als ik zie hoe sommige velden er weer bij lagen , ja zelfs die van top clubs moest het kunstgras verplicht worden , ipv te eisen dar er een dure veldverwarming moet geplaatst worden die niet eens marcheert
Duurdere prijzen , dat is zeker waar , 25 à 40 euro voor een wedstrijd vind ik enorm duur , zeker voor een sport van en voor het volk .Anderzijds verlangen we dat het budget wordt opgetrokken
Met een Abbo vallen de prijzen nogal mee en zijn ze conform de concurentie
Heb je er al eens bij stilgestaan wat er met de club gebeurt zonder :Roland:
Het kan dat het beter zal zijn , maar voor hetzelfde geld kan het nog veel slechter worden .
Geef jij of iemand anders mij eens een alternatief , waarmee we de ziel van de club terug winnen , en dat we op lange termijn middenmoter in eerste klasse zullen zijn met een absolute zekerheid
Ik hoor het graag .
Voor de supporters van Charlton heb ik meer begrip wat dat betreft , wij spelen in eerste klasse in tegenstelling tot hen die hun club alsmaar verder zien afglijden .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Brusselmans »

miel schreef:
Geef jij of iemand anders mij eens een alternatief , waarmee we de ziel van de club terug winnen , en dat we op lange termijn middenmoter in eerste klasse zullen zijn met een absolute zekerheid
Ik hoor het graag .
Een klein beetje inleving en goodwill van RD, een heel klein beetje, ipv de koele ijskast ...
Dan is er geen enkel probleem, geen gezaag en geen gezeur ...
Dat kan toch echt geen onoverkomelijk probleem zijn ...

DE vraag die mij blijft bezighouden : wat bezielt die mens toch op zijn 70ste ?
Het is toch om met uwe kop tegen ne muur op te lopen, zeg nu zelf ...
Hoe kunt ge nu zo bestaan ? Foei foei foei, das er toch echt over als clubeigenaar, komaan zeg !!!
CharltonFan
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mar 2016, 09:40
Supporter van: Charlton

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door CharltonFan »

Interesting comments from you guys. COmments that are echoed on the Charlton forums virtually every day.

Looking forward to meeting up with you guys next Saturday- lets make it a day to remember.

'Up the Kanaries' and 'Come on you Addicks'
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans schreef:
miel schreef:
Geef jij of iemand anders mij eens een alternatief , waarmee we de ziel van de club terug winnen , en dat we op lange termijn middenmoter in eerste klasse zullen zijn met een absolute zekerheid
Ik hoor het graag .
Een klein beetje inleving en goodwill van RD, een heel klein beetje, ipv de koele ijskast ...
Dan is er geen enkel probleem, geen gezaag en geen gezeur ...

Dat kan toch echt geen onoverkomelijk probleem zijn ...

DE vraag die mij blijft bezighouden : wat bezielt die mens toch op zijn 70ste ?
Het is toch om met uwe kop tegen ne muur op te lopen, zeg nu zelf ...
Hoe kunt ge nu zo bestaan ? Foei foei foei, das er toch echt over als clubeigenaar, komaan zeg !!!
Maar wat bedoel je hier nu mee?

Jullie slag verwijt de onze, iets meer gematigde slag dat we RD-lovers zijn enz enzoverder, dat we dooddoeners posten.

Maar evenzeer post jij en anderen met u lege dozen, gelijk bovenstaande.
Het is een ongelooflijke lege doos waar je ALTIJD op kan terugkomen.

Het enige ding wat Roland kan doen en moet doen in jullie ogen is een ploeg samenstellen die matchen wint en meedingt voor POI, koste wat het kost
Dat is de enige logische lijn die ik in jullie redeneren kan terugvinden.
Of misschien nog een scout en TD aanstellen, die jullie na 2 mislukte transfers toch wegzetten als marionetten van RD.

In ieder geval, veel plezier die zaterdag, dit is een ludieke actie waar ik enkel maar achter kan staan.
Ik vind het gewoon jammer dat jullie pantoffelheldjes de mensen van Charlton nodig hebben om effectief zoiets op poten te zetten.
Eigenlijk niet, eigenlijk hangen jullie je kar maar aan de Charlton-trein aan.... nog zieliger dus

Congrats to the Charlton-supps willing to make the journey! :toppie: :clap:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Brusselmans »

volgens mij is het onder uwe schedel een lege doos !
:roll:

en nee, mijn wagonnetje zal nergens aanhangen, maak maar nie ongerust ...
wtf boeit mij een Engelse derdeklasser ?
:fuck:
STVV-fan schreef: Het enige ding wat Roland kan doen en moet doen in jullie ogen is een ploeg samenstellen die matchen wint en meedingt voor POI, koste wat het kost
Wat moet je dan wensen ? Elk jaar 15de worden ofwa ?
Zulte-Waregem is toch hun voorbeeld ???
Trouwens, wie was er van overtuigd dat hij een ploeg had voor PO1 ?
Yeah right ... no, he can't ....
:zot:
Plaats reactie