Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Alles over het beleid van onze club
GrAS
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2017, 14:54

Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door GrAS »

UITNODIGING
Om onze boodschap aan Duchâtelet te ondersteunen zullen we zaterdag 4 maart 2017 samenkomen op de Grote Markt van Sint-Truiden om 17u45. Daar zullen we protesteren tegen de huidige constructie NV STVV – NV Stayen en oproepen om van sportief succes opnieuw een prioriteit te maken, om daarna in een mars naar Staaien te trekken waar we de protesten zullen verder zetten voor aanvang van de wedstrijd tegen Eupen.

We kunnen hierbij ook bevestigen dat een grote groep Charlton Athletic supporters uit Londen zullen afreizen om mee te protesteren. Zoals jullie wellicht weten, protesteren zij al meer dan een jaar tegen Duchâtelet in een poging om hem te overtuigen om de club te verkopen.

Herinnert u zich hoe trots we waren om voor de Kanaries te supporteren? Herinnert u zich “De Hel van Staaien”? Laat ons het bekende vuur en geestdrift van STVV terug aanwakkeren en van STVV opnieuw een echte club maken.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Dreke »

Ik vermoed dat het Supportersverbond KSTVV hier meeleest? Graag hun reactie hierop. Toch niet onbelangrijk of zij deze boodschap mee onderschrijven of niet.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Jan Bulder »

Eindelijk nog eens een STVV-gerelateerd event waar ik aan kan deelnemen :mrgreen:

Vanuit Charlton spreekt men over minstens 200 fans die de oversteek naar Sint-Truiden maken :toppie:
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door pat@ »

Aan de Tiense zijn ze precies al deftig ah zweten voor de komst van enkele ontevreden ex-werknemers van Charlton. Tel daar nog eens een heel deel ontevreden ex werknemers van STVV bij. Dat zou betekenen dat :Roland: dan toch niet de leider is die hij wenst te zijn, met zoveel tegenstanders. :mrgreen:
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door stvv'er »

Mooie initiatief wederom, zeker en vast. Maar wat ik me afvraag: wie zijn de drijvende krachten hierachter, achter "GrAS"?
Doen de supportersclubs hieraan mee?

Nu begrijp ik ook de plotse (en dwaze) combiregeling (en gesloten loketten) voor STVV-Eupen: vrezen ze ontevreden supporters uit Engeland? :?
Laatst gewijzigd door stvv'er op 22 feb 2017, 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door STimVV »

Is het toeval dat er een combi-regeling is voor STVV-Eupen op 4 maart ... ? (Dus geen tickets te koop op de dag vd match)
2percent
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2016, 13:46
Supporter van: Charlton

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door 2percent »

Charlton fans look forward to joining with fans of STVV on 4th March, to show Duchatelet that we reject his continued exploitation of our football clubs.

Let's make this protest so big and loud so that Duchatelet can no longer ignore us.

Together our voices are louder.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Krisaias »

Hopelijk dringt de boodschap door dat we een voetbalclub zijn en geen dansgelegenheid ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Brusselmans »

Krisaias schreef:Hopelijk dringt de boodschap door dat we een voetbalclub zijn en geen dansgelegenheid ...
Ik vrees dat dit te hoog gegrepen is !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Jacques »

stvv'er schreef:Mooie initiatief wederom, zeker en vast. Maar wat ik me afvraag: wie zijn de drijvende krachten hierachter, achter "GrAS"?
Doen de supportersclubs hieraan mee?

Nu begrijp ik ook de plotse (en dwaze) combiregeling (en gesloten loketten) voor STVV-Eupen: vrezen ze ontevreden supporters uit Engeland? :?
Roland zijn gezever over gefrustreerde ex-werknemers indachtig is't misschien wel Peter Onkelinx. :grappig:
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door voetballiefhebber »

Hij trekt zich er toch niets van aan van deze protesten. Enkel zoals die van Standard deden joeg hem schrik aan.
Bij STVV is er één probleem en dat is dat je nu geen alternatieven hebt. In het begin kon je die misschien nog wel hebben, maar nu ...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door tesneusdoek »

voetballiefhebber schreef:Hij trekt zich er toch niets van aan van deze protesten. Enkel zoals die van Standard deden joeg hem schrik aan.
Bij STVV is er één probleem en dat is dat je nu geen alternatieven hebt. In het begin kon je die misschien nog wel hebben, maar nu ...
Intimideren en schrik aanjagen met "fysiek" geweld is "not done" (tenminste niet voor mij). Ik ben ne vriendelijke mens :hug: en ieder ander persoon moet met respect behandeld worden. Bovendien is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ik denk dus eerder aan andere manieren om de situatie te begrijpen en de mans ware intenties proberen te doorgronden. Ik maakte me de volgende bedenkingen die waarschijnlijk anderen ook al gemaakt hebben. Ik zou het interessant vinden, indien er iemand met echte gegevens afkwam en op die bedenkingen en vragen antwoordde. Idealiter zou de club zelf, in een poging tot volledige transparentie, op deze vragen antwoorden, om een einde te maken aan al de speculaties en twijfels omtrent de (goede) bedoelingen en zodat iedereen weet waar ze naar toe willen en waar ze (dit is STVV NV) naar toe kunnen, samen met STAYEN NV.

Weet er iemand onder welke voorwaarden STVV de eerste keer "gered" werd door :Roland: ?

Wat was de prijs die :Roland: (of STAYEN NV) betaalde voor het terrein en de bestaande infrastructuur tijdens deze eerste reddingsoperatie? Ik meen dat de terreinen en het stadion aan de stad toebehoorden, dus die informatie moet toch ergens beschikbaar zijn...en de beslissing moet toch op de gemeenteraad gedebatteerd en goedgekeurd zijn. Hoeveel geld kreeg de stad daarvoor? Werd dat bedrag geïnvesteerd in sportieve infrastructuren?

Welke investeringen deed STAYEN NV vervolgens in het stadion?

Welke leningen werden er afgesloten om het stadion te (ver-)bouwen en wat werd er als borg gebruikt (de grond waarop het stadion staat en de bestaande infrastructuren...enige bijkomende persoonlijke of andere waarborgen)?

Wat zijn de jaarlijkse inkomsten van STAYEN NV uit de uitbating van het stadion? Hoeveel daarvan komt van het huurcontract met STVV NV?

Ik denk dat die gegevens toelaten om in te schatten wat de intenties van :Roland: en company waren om de club indertijd te redden en hoeveel daarvan gewoon een ordinaire immobiliëntransactie was, zonder enig risico, bijvoorbeeld, omdat de terreinen en bestaande infrastructuren voor een appel en een ei verkregen werden en toestonden om bankfinanciering vast te krijgen met terugbetaling op een termijn van x jaren door middel van de inkomsten uit de uitbating van het vernieuwde stadion met bijkomende commerciële infrastructuur en hotel. Indien de grond en het oude stadion inderdaad voor een appel en een ei verkocht werden, werden er toen geen bijkomend voorwaarden vastgelegd om het goede reilen en zeilen van de voetbalclub te garanderen of was :Roland: iedereen te slim af, bijvoorbeeld door het oprichten van zijn twee NV's? Was de situatie echt zo slecht dat er geen betere voorwaarden konden onderhandeld worden, was men te dom of kortzichtig of...? :twisted: Vul zelf maar aan...

Pas op, het is ieder zijn goed recht om goed zaakje te doen, maar als die voorwaarden onevenwichtig zijn en als de club (d.w.z. STVV NV) achteraf aan een kunstmatig infuus gelegd wordt (door de oprichting van 2 NV's, waardoor het sportieve gescheiden is van de infrastructuur, kan de voetbalclub enkel inkomsten halen uit transfers, merchandising en TV-gelden, terwijl er een huur wordt betaald aan de NV die alle andere inkomsten verkrijgt), zodat ze net overleeft, maar zonder ooit genoeg te krijgen om terug op krachten te komen en op eigen benen verder te kunnen, dan mag er toch eens gekeken worden naar de voorwaarden van de eerste "reddingsoperatie en naar wie daar allemaal baat bij had.

Als men het heeft over een eventuele overname, heeft men het dan over beide NV's?

Zegt :Roland: nog altijd dat hij bij een goed overnamebod alles verkoopt? Wat bedoelt hij met alles? STVV NV?
Naargelang van de bovengenoemde omstandigheden (inkomsten uit infrastructuur) zou STVV NV wel eens heel goedkoop kunnen zijn, terwijl STAYEN NV het zijne zal moeten kosten...of gewoonweg niet te koop wordt aangeboden, tenzij tegen een torenhoge prijs die elke investeerder wegjaagt.
2percent
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2016, 13:46
Supporter van: Charlton

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door 2percent »

Roland Duchâtelet likes to make money, - that’s what he does.

According to Paul Doyle writing in the Guardian (14.2.2014), Duchâtelet believes there is money to be had as an owner of a football club. Ignoring the accepted protocol that money generated by football is usually re-invested into the club in one way or another, Duchâtelet believes he can be smarter than the others by dismissing the established administrative structures of the clubs he owns, diminishing the importance of competitive football, lowering the expectations of fans, whilst walking away with pockets full of cash.

At Standard Liege he did this by removing staff (these became disgruntled ex-employees), selling the club’s top player, degrading the playing resource before unloading the club at a profit, yet retaining sell-on rights to the likes of Batshuayi.

Just a few years after acquiring STVV Duchâtelet bought the stadium and adjacent land from the town council, and there has been much speculation that his political allies in the council helped him secure the property at a very favorable price. He then invested a reported 35m Euros, constructed several apartment blocks, two new stands incorporating various commercial spaces, and a hotel.

In the period leading up to the purchase, Duchâtelet announced he was buying the stadium for Sint-Truiden football club, (source: Gazet Van Antwerpen 23.9.2008). However, this is not how things panned out, and he soon formed his property company - NV Stayen, to develop, manage and profit from the facilities offered by the new stadium development, - with all income from apartments sold, commercial space leased etc. flowing to NV Stayen.

So where has this left STVV? Well, over and above their basic lease terms, they now pay a percentage of ticket sales, player transfers and TV rights to Duchâtelet’s property company (source: Voetbal Belgie 4.2.2012), for the privilege of playing at Staaien.

With these established revenues and an assumed capital growth of the investment, this is how Duchâtelet makes money from STVV.

Charlton of course presents a different proposition in terms of turning a profit.

Paul Doyle’s Guardian article tells us that it was the established productivity of the Charlton's academy that Duchâtelet found particularly attractive when buying CAFC and Katrien Meire’s televised Dublin comments confirm the ambition is simply to become a player farm. However, with the millions already wasted on a ridiculous transfer policy, player contract pay-offs, the fan protests and the relegation that was brought about by Meire's amateur administration, can he ever expect to make money at Charlton?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door STVV-fan »

tesneusdoek schreef:
voetballiefhebber schreef:Hij trekt zich er toch niets van aan van deze protesten. Enkel zoals die van Standard deden joeg hem schrik aan.
Bij STVV is er één probleem en dat is dat je nu geen alternatieven hebt. In het begin kon je die misschien nog wel hebben, maar nu ...
Intimideren en schrik aanjagen met "fysiek" geweld is "not done" (tenminste niet voor mij). Ik ben ne vriendelijke mens :hug: en ieder ander persoon moet met respect behandeld worden. Bovendien is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ik denk dus eerder aan andere manieren om de situatie te begrijpen en de mans ware intenties proberen te doorgronden. Ik maakte me de volgende bedenkingen die waarschijnlijk anderen ook al gemaakt hebben. Ik zou het interessant vinden, indien er iemand met echte gegevens afkwam en op die bedenkingen en vragen antwoordde. Idealiter zou de club zelf, in een poging tot volledige transparentie, op deze vragen antwoorden, om een einde te maken aan al de speculaties en twijfels omtrent de (goede) bedoelingen en zodat iedereen weet waar ze naar toe willen en waar ze (dit is STVV NV) naar toe kunnen, samen met STAYEN NV.

Weet er iemand onder welke voorwaarden STVV de eerste keer "gered" werd door :Roland: ?

Wat was de prijs die :Roland: (of STAYEN NV) betaalde voor het terrein en de bestaande infrastructuur tijdens deze eerste reddingsoperatie? Ik meen dat de terreinen en het stadion aan de stad toebehoorden, dus die informatie moet toch ergens beschikbaar zijn...en de beslissing moet toch op de gemeenteraad gedebatteerd en goedgekeurd zijn. Hoeveel geld kreeg de stad daarvoor? Werd dat bedrag geïnvesteerd in sportieve infrastructuren?

Welke investeringen deed STAYEN NV vervolgens in het stadion?

Welke leningen werden er afgesloten om het stadion te (ver-)bouwen en wat werd er als borg gebruikt (de grond waarop het stadion staat en de bestaande infrastructuren...enige bijkomende persoonlijke of andere waarborgen)?

Wat zijn de jaarlijkse inkomsten van STAYEN NV uit de uitbating van het stadion? Hoeveel daarvan komt van het huurcontract met STVV NV?

Ik denk dat die gegevens toelaten om in te schatten wat de intenties van :Roland: en company waren om de club indertijd te redden en hoeveel daarvan gewoon een ordinaire immobiliëntransactie was, zonder enig risico, bijvoorbeeld, omdat de terreinen en bestaande infrastructuren voor een appel en een ei verkregen werden en toestonden om bankfinanciering vast te krijgen met terugbetaling op een termijn van x jaren door middel van de inkomsten uit de uitbating van het vernieuwde stadion met bijkomende commerciële infrastructuur en hotel. Indien de grond en het oude stadion inderdaad voor een appel en een ei verkocht werden, werden er toen geen bijkomend voorwaarden vastgelegd om het goede reilen en zeilen van de voetbalclub te garanderen of was :Roland: iedereen te slim af, bijvoorbeeld door het oprichten van zijn twee NV's? Was de situatie echt zo slecht dat er geen betere voorwaarden konden onderhandeld worden, was men te dom of kortzichtig of...? :twisted: Vul zelf maar aan...

Pas op, het is ieder zijn goed recht om goed zaakje te doen, maar als die voorwaarden onevenwichtig zijn en als de club (d.w.z. STVV NV) achteraf aan een kunstmatig infuus gelegd wordt (door de oprichting van 2 NV's, waardoor het sportieve gescheiden is van de infrastructuur, kan de voetbalclub enkel inkomsten halen uit transfers, merchandising en TV-gelden, terwijl er een huur wordt betaald aan de NV die alle andere inkomsten verkrijgt), zodat ze net overleeft, maar zonder ooit genoeg te krijgen om terug op krachten te komen en op eigen benen verder te kunnen, dan mag er toch eens gekeken worden naar de voorwaarden van de eerste "reddingsoperatie en naar wie daar allemaal baat bij had.

Als men het heeft over een eventuele overname, heeft men het dan over beide NV's?

Zegt :Roland: nog altijd dat hij bij een goed overnamebod alles verkoopt? Wat bedoelt hij met alles? STVV NV?
Naargelang van de bovengenoemde omstandigheden (inkomsten uit infrastructuur) zou STVV NV wel eens heel goedkoop kunnen zijn, terwijl STAYEN NV het zijne zal moeten kosten...of gewoonweg niet te koop wordt aangeboden, tenzij tegen een torenhoge prijs die elke investeerder wegjaagt.
Hier neemt zelfs STVV-fan zijn pet voor af, chapeau! :heil:
(toch tenminste 1 iemand die eens deftig de problemen uiteenzet, in plaats van dat populistisch gezeik wat je hier soms leest)

Om u te antwoorden op dat laatste: 9/10 keren zal enkel de ploeg verkocht worden en zal de infrastructuur van Roland blijven.
Je zal dus aan Roland blijven vastzitten, tot als een Emir beslist om zijn opbrengst van 1 olieveld in STVV te pompen.
Of Marieke/Roderick zouden goedkoop moeten verkopen, mocht Roland zijne laatste adem uitblazen, anders... .

Over de inkomsten voor Stayen zelf: Roland is een zakenman, dus ik ben eerder geneigd om te zeggen dat hij er toch geld uithaalt, want anders wordt hij toch helemaal :yes:.
nedr@
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 okt 2010, 13:12

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door nedr@ »

Dreke schreef:Ik vermoed dat het Supportersverbond KSTVV hier meeleest? Graag hun reactie hierop. Toch niet onbelangrijk of zij deze boodschap mee onderschrijven of niet.
De boodschap wordt inderdaad mee onderschreven door het verbond. Ik denk niet dat iemand er iets op tegen kan hebben dat men vecht (figuurlijk) voor een STVV met meer sportieve ambitie.
Plaats reactie