Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef:
Dan moeten sommigen ook niet boekhoudkundige onwaarheden blijven verkondigen, hoewel Mikman en recentelijk ook neusdoek hun op de feiten gewezen hebben....
De feiten die ik genoteerd en onthouden heb, zijn rode cijfers.
Dat heeft zelfs de eminence van dit forum in zijn uitvoerig betoog uitgeklaard.

Maar loop maar fijntjes mee in de carnavalstoet van GRAS.
Laat u maar goed uitfluiten en reageer er vooral op, dat laat uw punt eens te meer overkomen bij de verzamelde pers.
Dat dan de politie oftewel op jullie veegt met de matrak, of een deftig aantal processen-verbaal opstelt, waarna je kan gaan wenen bij de gazetten van: "Kijk wat boze nonkel Roland ons hier heeft aangedaan, weeral."
Maak je maar geen zorgen.
Geen van dit alles is nog aan Brusselmans besteed.
Fluit jij straks maar lekker ...
Ik hoop echt voor jou dat er rond kwart voor 10 iets in de aard van 0 - 3 of 0 - 4 staat te flikkeren in een hoek ...
En ga daarna het behoud maar vieren met een danske ...
:roll:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door STVV-fan »

Dreke schreef:
STVV-fan schreef:Maar loop maar fijntjes mee in de carnavalstoet van GRAS.
Laat u maar goed uitfluiten en reageer er vooral op, dat laat uw punt eens te meer overkomen bij de verzamelde pers.
Dat dan de politie oftewel op jullie veegt met de matrak, of een deftig aantal processen-verbaal opstelt, waarna je kan gaan wenen bij de gazetten van: "Kijk wat boze nonkel Roland ons hier heeft aangedaan, weeral."

Have fun :hug:
Gadver, man. Gij maakt het mensen verdomd moeilijk om beleefd te blijven.
Maak u maar geen zorgen broeder Dré, diezelfde stelling geldt ook omgekeerd :hug:
patattenboer
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2010, 12:54

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door patattenboer »

STVV-fan schreef:
Brusselmans schreef:
STVV-fan schreef:
Dat is dan hetzelfde niveau als sommigen hun boekhoudkundige kennis?.....
Vind ik persoonlijk maar een zwak antwoord. Mikman, ondanks eerdere (mislukte pogingen), probeert nog altijd wat boekhoudkundige expertise aan het forumcollectief toe te voegen.
Wist niet dat dit hier een boekhouders-forum is ...
:roll:
Dan moeten sommigen ook niet boekhoudkundige onwaarheden blijven verkondigen, hoewel Mikman en recentelijk ook neusdoek hun op de feiten gewezen hebben....

Om te reageren op uw post in het topic: STVV-Eupen:
Tja, jullie argumentatie komt ook niet verder dan een lamentabel: "jullie weten niet wat er gebeurd zou zijn als Roland er niet was".

Dat is evenzeer een lege doos als het andere..

Maar loop maar fijntjes mee in de carnavalstoet van GRAS.
Laat u maar goed uitfluiten en reageer er vooral op, dat laat uw punt eens te meer overkomen bij de verzamelde pers.
Dat dan de politie oftewel op jullie veegt met de matrak, of een deftig aantal processen-verbaal opstelt, waarna je kan gaan wenen bij de gazetten van: "Kijk wat boze nonkel Roland ons hier heeft aangedaan, weeral."

Have fun :hug:

Reageer normaal nooit,

Man wa zet dji toch eun erm tie :bweik:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door tesneusdoek »

Eerst en vooral: Laten we het vriendelijk en beleefd houden!
Ten tweede: Ik vermoedde dat Stayen NV veel meer bevoordeeld werd dan hetgeen volgens Mikmans uiteenzetting het geval is. Dit blijkt niet zo te zijn en op basis van wat Mikman analyseerde is de structuur objectief gezien niet nadelig voor STVV NV (het sportieve luik). Dat toegeven,veronderstelt geen enkel probleem voor mij.
Ten derde: Ik ben ook niet zo naïef om te geloven dat er geen andere misbruiken mogelijk zijn (te hoge lonen, commissies, allerhande onkostenvergoedingen) ook al is de opgezette structuur transparent en op papier niet nadelig voor STVV NV. Daar kan ik me echter niet over uitspreken zonder bjikomende informatie,alhoewel een auditeur wel eventuele misbruiken zou rapporteren.
Ten vierde: Als zakelijk,juridisch en financiëel alles goed geregeld is, dan is uw werk niet gedaan maar dan heb je enkel de basis gelegd om eindelijk te beginnen met waar het in dit spelletje om draait en waarop een voorzitter meestal afgerekend wordt,nl.:het sportieve succes. Op dat vlak moeten we verbeteren en mogen we ( :Roland: inbegrepen) niet tevreden zijn met het schamelijke spektakel van de laatste jaren.
Ten vijfde:Als de wil,kennis en ambitie ontbreken om ook op sportief vlak te verbeteren, trek dan mensen aan met de sportieve ervaring en nodige gedrevenheid en laat die hun ding doen. Zoniet,overweeg dan serieus om de hele handel (alle NV's) te verkopen aan iemand die er zijn schouders wil onderzetten.
Dat is mijn mening (voordat ik hier in één of ander hokje geplaatst wordt) :drunk: :stvv:
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Iniesta »

Wij kennen niet genoeg cijfers om definitief te besluiten of RD al dan niet de constructie gebruikt om zichzelf te verrijken. De uitleg van Mikman kan wijzen op enkele voordelen maar tevens is het ook tegelijk geen bewijs dat er alsnog geen benadeling mogelijk is. Kortom er zijn teveel onduidelijkheden en zaken waar wij gewoon niet het fijne van weten. Naast de cijfers zijn er trouwens ook vragen te stellen bij de wenselijkheid van bepaalde constructies en "samenwerking".

Als we het dat houden bij de zuivere feiten denk ik niet dat het overdreven is te stellen dat de club sinds RD geen al te best parcours vaart, zowel sportief als financieel. Herhaaldelijk waren er problemen met de licentie en de sportieve problemen waren op een uitzondering na zowat constante kost. Wie kan uit deze feiten gedurende deze lange periode besluiten dat de club goed geleid wordt?

Vroeger waren het amateurs en was het sportief ook niet altijd wat het moest zijn maar de uitschieters waren talrijker (zie grafiek) en de financiële problemen maar een fractie van onze huidige toestand. Was ons budget en onze sportieve resultaten even hard gegroeid als onze schulden dan stonden we er beter voor, helaas.

Heel wat mensen blijven weg van Staaien en dat is misschien nog de beste graadmeter. Ondanks het amateurisme dat hier jarenlang het beleid moest voorstellen bleven de mensen toch komen. De uitschieters waren net voldoende om niet af te haken en het geloof dat het ooit goed zou komen bleef leven. Nu is het triest om vast te stellen dat met het voetbal ook het volk en het vuur gedoofd is. Mensen willen gerust degradatievoetbal verdragen maar wel als de bedoeling is beter te doen. Hier lijkt degradatievoetbal de ambitie te zijn geworden. Een sprankel hoop wordt half seizoen al verkocht.

Als er door zo'n hondstrouw publiek toch actie wordt ondernomen, lijkt het me verstandiger om eens in eigen boezem te kijken. Het zijn niet deze mensen die het al die jaren hebben laten afweten. Ze komen op omdat ze gewoon hartzeer hebben van wat er met deze club gebeurd is. Een regelrechte schande.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door de Jos »

Precies wel veel volk dat een signaal heeft gegeven tijdens de protestmars. Zoveel hondstrouwe fans die het beleid beu zijn.
Nee dus.

Ah... maar wacht eens even: de toeschouwersaantallen liggen ook een pak lager dan een paar jaar geleden: het moet dus wel uitsluitend aan het beleid liggen... Ook hier: nee dus.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door miel »

Iniesta schreef:Wij kennen niet genoeg cijfers om definitief te besluiten of RD al dan niet de constructie gebruikt om zichzelf te verrijken. De uitleg van Mikman kan wijzen op enkele voordelen maar tevens is het ook tegelijk geen bewijs dat er alsnog geen benadeling mogelijk is. Kortom er zijn teveel onduidelijkheden en zaken waar wij gewoon niet het fijne van weten. Naast de cijfers zijn er trouwens ook vragen te stellen bij de wenselijkheid van bepaalde constructies en "samenwerking".

Als we het dat houden bij de zuivere feiten denk ik niet dat het overdreven is te stellen dat de club sinds RD geen al te best parcours vaart, zowel sportief als financieel. Herhaaldelijk waren er problemen met de licentie en de sportieve problemen waren op een uitzondering na zowat constante kost. Wie kan uit deze feiten gedurende deze lange periode besluiten dat de club goed geleid wordt?

Vroeger waren het amateurs en was het sportief ook niet altijd wat het moest zijn maar de uitschieters waren talrijker (zie grafiek) en de financiële problemen maar een fractie van onze huidige toestand. Was ons budget en onze sportieve resultaten even hard gegroeid als onze schulden dan stonden we er beter voor, helaas.

Heel wat mensen blijven weg van Staaien en dat is misschien nog de beste graadmeter. Ondanks het amateurisme dat hier jarenlang het beleid moest voorstellen bleven de mensen toch komen. De uitschieters waren net voldoende om niet af te haken en het geloof dat het ooit goed zou komen bleef leven. Nu is het triest om vast te stellen dat met het voetbal ook het volk en het vuur gedoofd is. Mensen willen gerust degradatievoetbal verdragen maar wel als de bedoeling is beter te doen. Hier lijkt degradatievoetbal de ambitie te zijn geworden. Een sprankel hoop wordt half seizoen al verkocht.

Als er door zo'n hondstrouw publiek toch actie wordt ondernomen, lijkt het me verstandiger om eens in eigen boezem te kijken. Het zijn niet deze mensen die het al die jaren hebben laten afweten. Ze komen op omdat ze gewoon hartzeer hebben van wat er met deze club gebeurd is. Een regelrechte schande.
Mijne lieve man
Gij kent geen enkel cijfer , ik heb u reeds meerdere keren naar cijfers gevraagd om uw stellingen te staven over uw wurg contracten ENZ ENZ ., laat het uit aub , nooit geen enkel cijfer gekregen , alleen plat opportunisme .
Mikman doet de moeite om hier het één en het ander uit te klaren , maar er zijn er toch een aantal die zich in allerlei bochten wringen om dat te kunnen weerleggen Ik vraag mij af op welke basis ???????????? Graag hoor ik het , maar dan niet op veronderstellingen , maar met naakte cijfers .
Zoals u zelf schrijft ER ZIJN TE VEEL ONDUIDELIJKHEDEN EN ZAKEN WAAR WIJ GEWOON HET FIJNE NIET VAN WETEN
Maar toch hebt u een uitgesproken mening dat is pas schande
Welk hondstrouw publiek onderneemt actie ??????? Waarschijnlijk diegenen met een vooringenomenheid , en met de gedachten en veronderstellingen die berusten op waan ideeën
Dat het sportieve beleid tot nog toe geen succes is daar moet je mij niet van overtuigen , Maar kan je bewijzen dat het zonder Duchatelet beter was geweest ??
Misschien wel , maar misschien was het nog veel erger en speelden we inderdaad tegen Herk
er zijn veel meer mensen die dat beseffen dan dat ge denkt
Meer mensen blijven weg , dat is een argument dat ik niet kan ontkennen
Dat is altijd zo geweest wanneer de resultaten tegen vallen , ook de prijs van een ticket mag in deze tijden niet onderschat worden , en natuurlijk de TV , je ziet dat fenomeen ook bij verschillende andere clubs die niet naar behoren presteren , maar zij die uit overtuiging wegblijven daar zal de club niet aan ten ondergaan .
Dit seizoen hadden wij meer dan een behoorlijke kern , daar blijf ik bij
Die zever van u en van uw gelijkgestemde , dat Roland zich wil verrijken op kap van de club , raakt stilaan afgezaagd .
Geef bewijzen of concrete cijfers wat dat betreft of stop met die onzin .
Die man is 70 jaar , en zo rijk als het water diep is , die heeft echt andere mogelijkheden om zich te verrijken , dan voor pispaal te dienen bij een provinciaal voetbalclubje
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Brusselmans »

De Islam is ook een zot geloof, en toch is er geen enkele baard of keukenvod die ook maar 1 milliseconde eraan denkt om eens even de oogschellen open te trekken ...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans schreef:De Islam is ook een zot geloof, en toch is er geen enkele baard of keukenvod die ook maar 1 milliseconde eraan denkt om eens even de oogschellen open te trekken ...
Das grappig want het zijn ook direct die haatbaarden die geloven dat ze vechten voor een hele achterban die de ogen nog niet heeft geopend voor "het ware geloof"...
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door the fan »

De stvv-supporter is geen mens die gaat betogen, of gaat meelopen in een optocht...
Die blijft gewoon thuis en is gelaten...
Ik ga al meer dan 30 jaar kijken en het is enorm als je eens na gaat wie allemaal heeft afgehaakt.
Volledige groepen heb ik zien slinken en verdwijnen.
Dat is het stil protest voor de huidige (laatste 10 jaar) gang van zaken.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:
Brusselmans schreef:De Islam is ook een zot geloof, en toch is er geen enkele baard of keukenvod die ook maar 1 milliseconde eraan denkt om eens even de oogschellen open te trekken ...
Das grappig want het zijn ook direct die haatbaarden die geloven dat ze vechten voor een hele achterban die de ogen nog niet heeft geopend voor "het ware geloof"...
Spreek niet over dingen waar ge niks van afweet..
Tis al erg genoeg dat we uw voetbalmening moeten lezen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
CharltonFan
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mar 2016, 09:40
Supporter van: Charlton

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door CharltonFan »

Just want to say thank you to STVV fans who took part in the March yesterday, and also to all folk of Sint Truiden who have made us most welcome.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Tompie »

Ik heb gisteren meegedaan aan de protestmars. Een grote opkomst langs Charltonzijde, langs STVV-zijde was de opkomst beperkt.
Vriendelijke mensen overigens, die Charlton supporters.

Waarom ik heb meegedaan aan de protestmars?

1) sinds de komst van Duchatelet is ons sportief beleid een zootje. Ieder jaar opnieuw is het een komen en gaan van spelers, van enige stabiliteit is er geen sprake. Nochtans is die stabiliteit een belangrijke voorwaarde om stappen voorwaarts te kunnen zetten.

2) Roland Duchatelet stelt letterlijk: STVV is geen ambitieclub, maar een gezelligheidsclub. Ik wil als supporter duidelijk maken dat de essentie van een voetbalclub nog altijd het streven naar sportieve successen is. Ik verwacht geen Champions League op Stayen, maar de eerste andere voorzitter die gewoon grif toegeeft dat resultaten van ondergeschikt belang zijn (zolang het behoud maar verzekerd wordt), moet ik nog ontmoeten.

Waren de voorbije seizoenen beter geweest met een andere voorzitter? Speelde STVV ondertussen anders al tegen Herk FC? Dat is mogelijk, maar evenzeer hadden we een andere eigenaar en deden we wél mee voor PO1. Wat in Zulte-Waregem en Oostende mogelijk is, is hier qua potentieel eveneens mogelijk. De essentie van het probleem is: de ONWIL van Duchatelet om ook in het sportieve te investeren en beter WILLEN doen. Ik speel liever tegen Herk FC in een lagere reeks in de wetenschap dat de club wel opnieuw stappen voorwaarts wil zetten, dan ieder seizoen in eerste te mikken op positie 15.

3)In het volledige Duchatelet tijdperk kon STVV twee x een stap vooruit zetten: onder Guido Brepoels na het PO1-seizoen, en vorig seizoen onder Ferrera met Schoofs, Junior, Dompé en co. Twee x gebeurde hetzelfde scenario: een leegloop. Bij Guido Brepoels gebeurde dat pas na dat fantastisch seizoen, vorig seizoen zowaar al na enkele speeldagen. Het bevestigt punt 1 en punt 2: Duchatelet WIL sportief niet vooruit met STVV.

4) Het stadion is voor mij een los verhaal. Ik vind weliswaar dat de constructie van het stadion voldoende zegt over de visie van Duchatelet: business first, voetbal is bijzaak (grote tribunes met veel winkelruimtes maar weinig zitjes). Maar als STVV voordelig in dat stadion kan voetballen, dan is dat prima voor mij. Ik heb ook geen problemen met de randactiviteiten rond een voetbalwedstrijd, dat hoort er allemaal bij tegenwoordig. Maar het zou makkelijker zijn me daar bij te amuseren moest het sportieve primeren.

5) Uit respect voor de Charlton supporters, die de trip naar België maakten.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Since '54 »

'De protestmars telde 25 man van STVV-kant maar de dooddoener was het slechte weer' schrijft Truineerke.

Samen met 10.000 anderen hebben wij ooit 3 uur lang gietende regen in 1ste klasse op Stayen getrotseerd voor de match STVV-FC Luik. Dat waren andere tijden dan nu dacht ik. Hieruit blijkt dat dit forum bestaat uit een man of 7 die graag mekaars epistels lezen. Zij kunnen er zo nog een 18 mee-motiveren waarbij men aan 25 komt.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Mars tegen het beleid, zaterdag 4 maart!

Bericht door Brusselmans »

Since '54 schreef:'De protestmars telde 25 man van STVV-kant maar de dooddoener was het slechte weer' schrijft Truineerke.

Samen met 10.000 anderen hebben wij ooit 3 uur lang gietende regen in 1ste klasse op Stayen getrotseerd voor de match STVV-FC Luik. Dat waren andere tijden dan nu dacht ik. Hieruit blijkt dat dit forum bestaat uit een man of 7 die graag mekaars epistels lezen. Zij kunnen er zo nog een 18 mee-motiveren waarbij men aan 25 komt.
Zou kunnen ...
Maar hoe leg je me dan de zo goed als lege tribunes uit ?
Hoeveel volk was er, betalend ?
3000 ?
Plaats reactie