STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

RD hebben ze nooit zo belachelijk gemaakt. Ok zijn quotes stonden er. Maar dat had hij effectief ook gezegd. Er is nooit iets gezegd geweest over zijn klederdracht of dat hij een bvb een steak fretter is.

Leg deze titel eens naast de uitspraken op twitter en facebook over de nieuwe Miss Belgie, waar zoveel om te doen is. Wel dit is van exact hetzelfde niveau. Alleen staat dit gewoon doodleuk in de gazet en gaat dit gewoon aan iedereen voorbij, behalve aan ons dan...
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mobius »

enerkey schreef: Leg deze titel eens naast de uitspraken op twitter en facebook over de nieuwe Miss Belgie, waar zoveel om te doen is. Wel dit is van exact hetzelfde niveau. Alleen staat dit gewoon doodleuk in de gazet en gaat dit gewoon aan iedereen voorbij, behalve aan ons dan...
Melden bij Unia :-).
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Toen ik klein was keken mensen op naar journalisten... en dikwijls terecht. Nu zou ik mij schamen als ik mezelf journalist zou moeten noemen zelfs als ik recht in mijn schoenen zou staan... :roll:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

In de krant stond, voor zover ze juist is, dat er 3 personen zouden bijkomen in de "constructie" van DMM.
- 1 persoon binnen DMM die zich enkel op het voetbal concentreert ( Yu Ogata denk ik)
- 1 persoon die DMM in Sint-Truiden laat en langs Bormans zet. Het is een ex-Japanse speler die bij FC Tokyo zat als general manager
- 1 persoon, die geloof ik ook in Sint-Truiden blijft, een financieel expert van DMM.

Dit gaat inderdaad gewoon zuiver over het tegen STVV, waarom weet niemand, maar ze doen het toch.
Ik hoop ook dat de zware budgetverhoging van de Jappen er komt.
Ik hoop dat ze nog een aantal goede Jappies naar hier halen zodat we, ik zeg zomaar iets, een Jappies night organiseren, een vol stadion tegen bijvoorbeeld Genk thuis hebben waar de sfeer ervan af druipt.
Dat de Jappen iets neerzetten in Sint-Truiden.

De kans is klein, daar hopen die journalisten ook op, want anders staan ze daar schoon met hun uitspraken.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Positivo schreef:Ik heb even zitten twijfelen waar de post te plaatsen. Hier dan maar.

Gisteren werd de jaarrekening van STVV gepubliceerd.
Zonder met al te veel cijfers te willen goochelen kan samengevat worden dat de situatie vergeleken met het jaar voorheen nagenoeg onveranderd is. Er zijn wat verschuivingen en enkele vaststellingen:

Het overgedragen verlies is op 7.000 euro na hetzelfde wat betekent : -6.036.000 Euro.
Negatief eigen vermogen van - 2.536.000 (virtueel dik failliet)
De omzet is gedaald met ongeveer 900.000 Euro (Dat zal niet beter worden, tenzij de supporters terugkomen…. een hogere rangschikking helpt OOK.)
De loonkost is quasi onveranderd op 6.736.000 (Dat is ongeveer de loonkost van Simon Mignolet en Naingolan samen). Let op in die loonkost zitten de lonen van de technische staf … de administratie …)
Vorig jaar bedroeg de te bestemmen winst nog 500.000 (Let op : van het boekjaar !) - Nu 7.000

Ik vond ook de naam terug waaronder de Japanners participeren in STVV : Spacenine Co. Ltd. - Dus NIET DMM.

Yusuke Muranaka (uitsluitend Japans sprekende STVV voorzitter) gaat ons volgende dinsdag het een en ander vertellen. Ik voorspel NIKS vertellen. Ik hoop natuurlijk hiermee ongelijk te hebben.
Zonet eens door de jaarrekening gelopen.

Ik vind de cijfers wel meevallen. Uiteindelijk ging alles wel min of meer de goede richting uit. Dat wordt ook aangegeven in het verslag van de Algemene Vergadering:
De raad van bestuur is van oordeel dat ondanks het overgedragen verlies van de vennootschap, het opstellen van de jaarrekening met toepassing
van de waarderingsregels in de veronderstelling van continuïteit geoorloofd is, daar de volgende maatregelen worden genomen teneinde de
continuïteit te vrijwaren:
- STVV NV sluit boekjaar 2016-2017 af met een winst van 7.305,19 EUR. De voetbalclub tracht dit positieve resultaat als volgt verder te
verbeteren:
o Door de invoering van een nieuw hedendaags digitaal platform wordt een korte financiële opvolging mogelijk gemaakt vanuit alle
geledingen binnen de club. Hierdoor zal er een grotere controle zijn op de uitgaven en kan er sneller worden ingegrepen om bepaalde niet
noodzakelijke kosten te mijden;
o Tijdens het seizoen 2016-2017 werd er een saneringsronde ingevoerd die al tot eerste resultaten geleid heeft. Zo zijn de diensten
en diverse goederen reeds met ruim 480.000 EUR of ruim 9 % afgenomen. We verwachten dat de dalende tendens in deze uitgaven zich ook in
boekjaar 2017-2018 zal verder zetten;
o Er werden in boekjaar 2016-2017 voor 903.624,64 EUR afschrijvingen geboekt. Op basis van de huidige situatie zullen de
afschrijvingen met 600.000,00 EUR afnemen. Dit zal een erg positieve invloed hebben op het resultaat van boekjaar 2017-2018;
o Vervolgens werden er eenmalige boekhoudkundige uitzuiveringen doorgevoerd van circa 175.000,00 EUR.
- Door de overname van de meerderheid van de aandelen in de Vennootschap door Spacenine Co. Ltd., valt het te verwachten dat er op marketing en
sportief niveau wijzigingen zullen worden doorgevoerd die het de club mogelijk moeten maken haar rentabiliteit te verhogen. Spacenine Co. Ltd
wordt gecontroleerd door dezelfde aandeelhouder als DMM.com en is deel van de DMM groep van vennootschappen.
- De schulden van de Vennootschap aan Stayen NV werden overgenomen door Spacenine Co.Ltd. per 30 november 2017 en bedragen meer dan 75% van de
totale schuldenlast per 30 juni 2017. Spacenine Co.Ltd. heeft zich ertoe verbonden om de openstaande schuld die zij heeft overgenomen, niet op
te vragen vóór 1 juli 2018 teneinde in regel te zijn met de voorwaarde om een licentie voor de deelname aan de eerste klasse van het
Belgische voetbal te verkrijgen.
- DMM.com heeft een comfort letter afgegeven ten aanzien van de Vennootschap waarbij zij zich ertoe verbindt om een gepaste financiële
ondersteuning te bieden aan de Vennootschap gedurende een periode van minstens 12 maanden teneinde de continuïteit van haar activiteiten te
garanderen.
- De cashflow wordt verder gevrijwaard door een strikt investerings- en transferbeleid
De globale waarde van de spelerskern is met 16% toegenomen, terwijl er toch spelers ten gelde werden gemaakt ( Peeters, Gerkens ) en de loonlast intussen niet toenam. Djené werd intussen ook verkocht.
STVV heeft ook nog voor ruim 5 miljoen openstaande vorderingen tegoed ( doorverkoopwaarden op Djené en Junior?) terwijl ze maar 1,6 miljoen handelsschulden hebben.
De netto-boekwaarde is dus ook groter geworden.

Maar goed, nu de Japanners aan boord zijn krijg je een ander verhaal natuurlijk. Zij hebben, zoals in het verslag staat, de schulden die de club aan de NV Stayen had ook overgenomen.
Thomas
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 nov 2010, 19:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Thomas »

Vermoed dat het dan om deze persoon gaat die naar bormans komt te staan :
https://www.japantimes.co.jp/sports/201 ... l4bQqinFPY
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Lees ik dat nu goed en neemt Spacenine (DMM) de schulden van de NV STVV (Roland/Marieke) aan de NV Stayen (Roland/Marieke) over?
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Thomas schreef:Vermoed dat het dan om deze persoon gaat die naar bormans komt te staan :
https://www.japantimes.co.jp/sports/201 ... l4bQqinFPY
Neen, het gaat over deze persoon:

https://twitter.com/foetball247/status/ ... 6658770945
Thomas
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 nov 2010, 19:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Thomas »

STVV-fan schreef:
Thomas schreef:Vermoed dat het dan om deze persoon gaat die naar bormans komt te staan :
https://www.japantimes.co.jp/sports/201 ... l4bQqinFPY
Neen, het gaat over deze persoon:

https://twitter.com/foetball247/status/ ... 6658770945
Bedankt voor de correctie.
Hoop dat er vandaag eindelijk wat concreet nieuws te rapen valt
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:Lees ik dat nu goed en neemt Spacenine (DMM) de schulden van de NV STVV (Roland/Marieke) aan de NV Stayen (Roland/Marieke) over?
Inderdaad.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Iemand aanwezig op de nieuwjaarsreceptie?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Halenaar schreef:Iemand aanwezig op de nieuwjaarsreceptie?
Wijlen Johan Cruyff, zei ooit :
“Als ik thuiskom van een televisie-analyse, vraagt mijn vrouw: Wat heb je gezegd? Dan zeg ik: Al sla je me dood.”

Wel ik ben thuisgekomen na een avond stvv en als je me de vraag stelt: “wat heeft Yusuke Muranaka afgelopen avond gezegd.” .... Moet ik hetzelfde antwoord geven : al sla je me dood.

Vooreerst sprak de man uitsluitend Japans. Er was géén tolk… Cynthia Reekmans had een blaadje papier en las dat af . Dat moest de vertaling voorstellen van wat Muranaka zei. Volgens Cynthia Reekmans had de man het over … zo verder gaan … eventueel beter … bevestigen. Overtuigend klonk dat niet voor de toehoorders…. niet dat, dat erg was … want er luisterde toch nauwelijks iemand. In een met geroezemoes overladen Revue bleek het gespreksonderwerp met de buren interessanter dan wat de sprekers op het podium te zeggen hadden (ongemanierd tot en met maar naar aloude stvv traditie)

Ik bespaar jullie de rest.
Een optreden van balgoochelaars
Japanse (aangekondigde) sushi

Misschien nog interessant. Marieke Höfte wist te vertellen dat de laatste hindernis voor het bouwen van de zuid-tribune in april van dit jaar zou genomen worden. De laatste goedkeuring om met de uitwerking te starten.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef:
Halenaar schreef:Iemand aanwezig op de nieuwjaarsreceptie?
Wijlen Johan Cruyff, zei ooit :
“Als ik thuiskom van een televisie-analyse, vraagt mijn vrouw: Wat heb je gezegd? Dan zeg ik: Al sla je me dood.”

Wel ik ben thuisgekomen na een avond stvv en als je me de vraag stelt: “wat heeft Yusuke Muranaka afgelopen avond gezegd.” .... Moet ik hetzelfde antwoord geven : al sla je me dood.

Vooreerst sprak de man uitsluitend Japans. Er was géén tolk… Cynthia Reekmans had een blaadje papier en las dat af . Dat moest de vertaling voorstellen van wat Muranaka zei. Volgens Cynthia Reekmans had de man het over … zo verder gaan … eventueel beter … bevestigen. Overtuigend klonk dat niet voor de toehoorders…. niet dat, dat erg was … want er luisterde toch nauwelijks iemand. In een met geroezemoes overladen Revue bleek het gespreksonderwerp met de buren interessanter dan wat de sprekers op het podium te zeggen hadden (ongemanierd tot en met maar naar aloude stvv traditie)

Ik bespaar jullie de rest.
Een optreden van balgoochelaars
Japanse (aangekondigde) sushi

Misschien nog interessant. Marieke Höfte wist te vertellen dat de laatste hindernis voor het bouwen van de zuid-tribune in april van dit jaar zou genomen worden. De laatste goedkeuring om met de uitwerking te starten.
Verdrievoudigen !! 15 miljoen euro volgend jaar !!
Morioka als surprise act/transfer !!!

:roll: :lol: :D :lol:

Tis maar wat je wil verstaan natuurlijk..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef:And so it begins

https://twitter.com/STVV_JP
Knappe ploegfoto.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie