STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef:
BoemBoem schreef:
STimVV schreef:En over het feit dat er minder dan een jaar geleden voor 6 miljoen euro aan uitgaande transfers gedaan werden... die inkomsten werden niet geherinvesteerd in de uitbouw van de ploeg. Dus ofwel lagen de schulden nog een pak hoger dan die 8,5 miljoen. Ofwel zijn die miljoenen "verdwenen".
En nu komt er iemand met het feit dat je in een nieuw stadion speelt en zonder RD nooit nog bestaan had :roll: ...

Eeeeeeeelke keer opnieuw :D
@ StimVV. Correct. Wees maar zeker dat de schulden hoger zouden geweest zijn. (Herinner je Bart Lammens en in mindere mate Benoit Morenne.) Dat dat geld zou verdwenen zijn is echt onmogelijk. België is wel geen bananenrepubliek. En Boemboem is duidelijk geen fluit waard als voorspeller van wat hier gaat geschreven worden.
1 post van u verder en mijn voorspellingen zijn reeds uitgekomen!

Stadion en licenties :lol: ..

Zo ne goeie hebben wij nog nie gehad !! :Roland: :Roland:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door pat@ »

Positivo schreef:
Mijnheer Iniesta, u bent toch niet pessimistisch van nature ? U kunt naar de club op 2 manieren kijken ... De zaken die gerealiseerd zijn en die niet. Probeer het eerste eens. En er blijft inderdaad nog véél te doen !
Ik ben misschien Iniesta niet maar;

-Eerste zaak die gerealiseerd is, een club kopen met een schuld van 800 000 euro en ze 10 jaar later terug verkopen met een schuld van 8 000 000 euro. in die tussentijd van de twee transacties wat vastgoed neerpompen voor eigen gewin waarvan het gene op de voetbal gericht is ook nog moet opbrengen voor het eigen zakje.

-2de zaak die gerealiseerd is, nog meer degradaties dan het statistisch ooit geweest is.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

Na een paar dagen afwezigheid was het interessant om de posts hier even door te nemen.

Mijn persoonlijke mening over dit alles is dat de "virtuele" kapitaalsverhoging (omzetten van schuld van STVV NV aan DMM in kapitaal) plaatsvond om (één of meerdere van) de volgende redenen:

1) om wat aan populariteit te winnen en een wenselijke, simpele boekhoudkundige beslissing goed te verkopen; de gemiddelde voetbalkrant-, voetbalbelgië...-journalist ziet toch het verschil niet tussen een "echte" inbreng van vers kapitaal en dit verschuiven van een bedrag op de balans;

2) om het bedrijf STVV NV wat aantrekkelijker te maken met het oog op een toekomstige verkoop aan derden, investeringen door derden (die dan medeëigenaars zouden worden) of het bekomen van bankleningen.

3) om eventuele verantwoordelijkheden voor de zaakvoerder te vermijden o.v. een negatief eigen vermogen; Bij aanzienlijke verliezen die het maatschappelijk kapitaal aantasten, voorziet het Wetboek van Vennootschappen procedures en sancties naar verhouding van het gedeelte van het kapitaal dat verloren is gegaan. Het Wetboek van Vennootschappen voorziet o.a. in de “alarmbelprocedure”. Voor een naamloze vennootschap als STVV NV betreft het artikels 633 en 634. De artikelen stellen dat de vennootschap moet worden ontbonden tenzij het bestuur passende maatregelen neemt in ten hoogste twee maanden nadat het verlies is vastgesteld of krachtens wettelijke of statutaire bepalingen had moeten worden vastgesteld. Wat is momenteel het kapitaal van STVV NV trouwens ? (ten tijde van Lammens was dat 4 miljoen EURO, maar ik veronderstel dat dat sindsdien verhoogd is...)

4) Waarom niet de volledige schuld aan DMM omzetten in kapitaal? Omdat je dan als er iets of wat winst wordt gemaakt, daar onmiddelijk belastingen op mag betalen.

Conclusie: Op de echte financiële injectie blijft het (momenteel nog) wachten. DMM zal wel moeilijker geld uit STVV kunnen halen, want de omstandigheden voor een terugbetaling van een schuld zijn eenvoudiger dan die voor een kapitaalsvermindering, winstuitkeringen... Dit getuigt dus toch van een zeker engagement van hun kant. Laten we hopen voor STVV dat ze liever vroeger dan later ook met een echte kapitaalinbreng over de boeg komen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

tesneusdoek schreef:
Conclusie: Op de echte financiële injectie blijft het (momenteel nog) wachten.
Bij de uitleg van Meekers omtrent deze boekhoudkundige ingreep, ik dacht in HBVL, stelde hij duidelijk dat deze kapitaalsverhoging los stond van eventuele transfers en dat de investeringen in spelers geval per geval zullen bekeken worden. Ik denk dus niet dat je moet verwachten dat DMM morgen plots 10 miljoen op de rekening stort 'om spelers te kopen'.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Effen in de marge van deze boeiende, doch bij momenten ietwat bitsige discussie: uitpakken met uw LED-verlichting bij voetbalsupporters moet zowat het equivalent zijn van indruk proberen maken op uw vrouw/vriendin door een lamp te vervangen. :D

ik wil maar zeggen: het heeft een heel groot "so what?" gevoel, los van of Genk daar nu jaloers op is of niet.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Jan Bulder schreef:
tesneusdoek schreef:
Conclusie: Op de echte financiële injectie blijft het (momenteel nog) wachten.
Bij de uitleg van Meekers omtrent deze boekhoudkundige ingreep, ik dacht in HBVL, stelde hij duidelijk dat deze kapitaalsverhoging los stond van eventuele transfers en dat de investeringen in spelers geval per geval zullen bekeken worden. Ik denk dus niet dat je moet verwachten dat DMM morgen plots 10 miljoen op de rekening stort 'om spelers te kopen'.
Zoals hier al herhaaldelijk geschreven werd is de kapitaalverhoging een boekhoudkundige ingreep. Het stelt weinig voor.
Er verandert niets aan de financiele situatie van STVV. Als de Japanners volgende week zo maar 10 miljoen naar STVV storten, stijgt de schuld van STVV met 10 miljoen ! Stvv kan alleen maar zelf vermogend worden als de inkomsten groter worden dan de kosten. En dan hopen dat die winsten niet afgeroomd worden door de eigenaars.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

@ pat@


Interessant, Mijnheer pat@. Zéér interessant. Wij samen moeten de krachten bundelen en een pertinente vraag uit het verleden beantwoorden . ik verklaar me dadelijk nader, maar eerst iets anders.

Ik heb zo een vermoeden dat ook u, het forum geen verklaring gaat kunnen geven over de schuld van stvv (het was 8,5 miljoen) en over het feit dat de Japanners dat met een pennentrek tot 0 (ze hebben voor 3,5 miljoen gekozen, om voor de hand liggende redenen) hadden kunnen herleiden. Terwijl RD voor ditzelfde neergesabeld wordt ! En terwijl u toch bezig bent, ons vertellen wie volgens u de schuldeisers van stvv zijn .... (Dat zijn die mensen, die op die 8.5 miljoen zitten te wachten) .

Waar het mij om gaat is die 800,000 euro schulden die stvv had toen RD overnam. Vanwaar hebt u deze info ? Klopt het als ik zeg dat dat zo een 11 jaar geleden geweest moet zijn ? Vooral merkwaardig omdat stvv toen een vzw was en er geen cijfers gepubliceerd werden. Toch wel een merkwaardig klein bedrag., voor verschillende redenen. En dat licht ik dadelijk even verder toe.

Misschien is er hier toen in het forum over geschreven ?

Ik herhaal ik heb uw kennis nodig om te vervolledigen, want mijn herinneringen over die zaak zijn niet meer volledig. We gaan even terug in de tijd. Het was in de tijd van de bouw van tribune OOST. Herinnert u zich nog dat het toenmalig bestuur ? Een 7 à 8 tal personen (alle respect voor, maar vooral kleinhandelaars in de zin van bakkers, lingerie en schoenwinkels, enkele bouwmateriaalhandelaars, een transportfirma en een burgemeester) Mensen met een groot hart (en portefeuille) voor Stvv, maar om ook voor de hand liggende redenen toch erg financieel beperkt.

Het is voor die mensen mis gegaan bij de bouw van die tribune Oost. En er zijn toen wat foutjes gemaakt. Er was bvb geen geld om de tribune te betalen. (klein detail) De banken bedankten ook voor de eer. U herinnert zich ongetwijfeld de aannemer mijnheer Pat@, de groep GL. Ken u ook hun zaakvoerder ? Ghislain Lenaers, de man is ook consul van Moldavie , maar dat even terzijde. Een gehaaid zakenman.

Heeft die even gelachen met het toenmalig STVV bestuur. Uitgeperst als een citroen, werden ze. Wist u dat deze tribune oa alleen gebouwd werd als de aannemer eigenaar bleef van de onderliggende winkels ?….Geld dat door de neus van stvv geboord werd. En u gaat me nu bewijzen dat er maar een schuld van 800,000 euro was toen RD overnam!?

Ik heb nog 10 vragen voor u, maar wil u niet ineens teveel belasten. Een nog, u lijkt me een onbaatzuchtig persoon, Mijnheer Pat@; U neemt het RD bvb kwalijk dat hij huur vraagt voor wat van hem is. U zelf laat ongetwijfeld mensen gratis in immo wonen die van u is ? Respect !

Zou het kunnen dat u ons terloops gaat vertellen dat de Japanners klunzen zijn? Wie koopt er nu een bedrijf met een schuld van 8.5 miljoen en wie weet hoeveel hij (Rd) daar (stvv) nog voor gekregen heeft!...(ik schat minstens het bedrag van de schuld ! ... Plus het kapitaal natuurlijk)

Ik kijk met ongeduld uit naar uw post en ook naar de jaarrekening van 30 juni 2018. Er gaat nog wat gelachen worden.

Allen naar staayen !!!
Vooruit stvv, wat een beweging ... Wat een leeeeven. !!!
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

Is dat hier bijna gedaan over die discussies van financiële balansen aub, wat maakt het allemaal uit, jeeeeezus...
Als puntje bij paaltje komt zullen we wel zien hoe groot de financiële slagkracht van de Jappen zijn en hoe betrouwbaar hun intenties bij de overname van STVV waren. They have control ! Wij kunnen alleen hopen dat het de goede richting uitgaat en dat we nooit in de positie van bvb Lierke plezierke komen, hoewel veel fun is daar niet meer te rapen nadat de Egyptische oppergod van destijds de lichten van zijn pyramides heeft gedoofd ...ik hoop dat het hier nooit zo ver komt ;
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Louis XIV schreef:Is dat hier bijna gedaan over die discussies van financiële balansen aub, wat maakt het allemaal uit, jeeeeezus...
Als puntje bij paaltje komt zullen we wel zien hoe groot de financiële slagkracht van de Jappen zijn en hoe betrouwbaar hun intenties bij de overname van STVV waren. They have control ! Wij kunnen alleen hopen dat het de goede richting uitgaat en dat we nooit in de positie van bvb Lierke plezierke komen, hoewel veel fun is daar niet meer te rapen nadat de Egyptische oppergod van destijds de lichten van zijn pyramides heeft gedoofd ...ik hoop dat het hier nooit zo ver komt ;
Hmmmm.... het is hier de rubriek : Beleid & visie
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Wat voor 99,9% van het volk telt, is wat er op het veld staat
En natuurlijk de goals en het geleverde spel
Speel eens een halve competitie tussen de 4 eersten en maak eens wat goals
Natuurlijk heimwee naar de tijd van Desire, Marcos en Danny
Onmogelijk voor sommigen?
Ok, maar alleen zo gaat ge uw tribunes vol krijgen
Niet omdat er ene zegt, en nu naar Stayen voor godbetert Wilrijk
Ik heb wel bewondering voor wie elke week wil en kan gaan kijken
Vroeger deed ik dat ook, maar nu niet meer
Maar wie weet...
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

enrique schreef:Wat voor 99,9% van het volk telt, is wat er op het veld staat
En natuurlijk de goals en het geleverde spel
Speel eens een halve competitie tussen de 4 eersten en maak eens wat goals
Natuurlijk heimwee naar de tijd van Desire, Marcos en Danny
Onmogelijk voor sommigen?
Ok, maar alleen zo gaat ge uw tribunes vol krijgen
Niet omdat er ene zegt, en nu naar Stayen voor godbetert Wilrijk
Ik heb wel bewondering voor wie elke week wil en kan gaan kijken
Vroeger deed ik dat ook, maar nu niet meer
Maar wie weet...
Mijnheer Enrique, dat heeft helaas niet gewerkt. In de helft van deze competitie (na 15 speeldagen ) stonden we precies zoals u zegt op de 4e plaats (een mens vergeet nu eenmaal snel ) en hebt u één extra toeschouwer gezien ?

http://voetbalflitsen.be/nieuws/ypvbgx/ ... speeldagen

Maar dat was in de tijd dat RD nog voorzitter was .... En dat precies was de reden waarom de toeschouwers toen wegbleven.

Nu hij weg is komen ze ook niet terug..... En nu is volgens u de reden, dat het maar Beerschot wilrijk is ....

We zijn samen benieuwd wat de volgende reden gaat zijn .....

Op naar Stayen .... Vooruit STVV !!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

Spelers hebben niet meer veel zin in de laatste wedstrijden. Ze zijn meer bezig met wie de nieuwe trainer wordt en welke spelers er mogen blijven, dan met een thuismatch tegen Beerschot Wilrijk.

De Norre zei nog te hopen om voor het einde van de competitie duidelijkheid te hebben over wie de nieuwe trainer wordt. Jacky Mathijssen zei ook nog op TVL dat er niet wordt geluisterd naar wat andere mensen vinden. Op die manier gaan de Japanners ook niet direct supporters terug naar het stadion kunnen krijgen.

Vraag is of de rust snel gaat terugkeren bij STVV.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Positivo schreef:Maar dat was in de tijd dat RD nog voorzitter was .... En dat precies was de reden waarom de toeschouwers toen wegbleven.

Nu hij weg is komen ze ook niet terug..... En nu is volgens u de reden, dat het maar Beerschot wilrijk is ....

We zijn samen benieuwd wat de volgende reden gaat zijn .....

Op naar Stayen .... Vooruit STVV !!
Definieer "ze".
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Positivo schreef:
enrique schreef:Wat voor 99,9% van het volk telt, is wat er op het veld staat
En natuurlijk de goals en het geleverde spel
Speel eens een halve competitie tussen de 4 eersten en maak eens wat goals
Natuurlijk heimwee naar de tijd van Desire, Marcos en Danny
Onmogelijk voor sommigen?
Ok, maar alleen zo gaat ge uw tribunes vol krijgen
Niet omdat er ene zegt, en nu naar Stayen voor godbetert Wilrijk
Ik heb wel bewondering voor wie elke week wil en kan gaan kijken
Vroeger deed ik dat ook, maar nu niet meer
Maar wie weet...
Mijnheer Enrique, dat heeft helaas niet gewerkt. In de helft van deze competitie (na 15 speeldagen ) stonden we precies zoals u zegt op de 4e plaats (een mens vergeet nu eenmaal snel ) en hebt u één extra toeschouwer gezien ?

http://voetbalflitsen.be/nieuws/ypvbgx/ ... speeldagen

Maar dat was in de tijd dat RD nog voorzitter was .... En dat precies was de reden waarom de toeschouwers toen wegbleven.

Nu hij weg is komen ze ook niet terug..... En nu is volgens u de reden, dat het maar Beerschot wilrijk is ....

We zijn samen benieuwd wat de volgende reden gaat zijn .....

Op naar Stayen .... Vooruit STVV !!
Mijnheer Positivo, of moet ik voorzitter zeggen, er stond namelijk nog iets bij geschreven
Goals en kwaliteit
Sorry, in niks te vergelijken met hoger geciteerde namen
Dank u voor uw begrip
Ah neen, je begrijpt het niet
Ik ga verder geen moeite doen
Dag mijnheer
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

@ Enrique.

Kunt u geloven, Mijnheer Enrique, dat ik begripvol ben ? Zéér begripvol.
Volg mij even om me te controleren .
Wat wilt u ?
U wilt topvoetbal ....
U wilt een plaats in de eerste 4...
En u wilt goals... Veel goals....
U vergeet iets ! U wilt OOK spektakel.

U bent géén supporter Mijnheer Enrique. U bent een successuporter.

In Engeland zingen 40.000 supporters die zich zo mogen noemen
you'll never walk alone.... niet als ze winnen, maar als ze verliezen, tot degradatie toe.
Voor die mensen is het woord supporters gemaakt.

@ Dreke
Ze : supporters, toeschouwers.
Ik beantwoord graag vragen die men me stelt. Maar de vragen die ik gesteld heb.... Wanneer gaat daar eens een zinnig antwoord op komen ?

Stvv forever !
Plaats reactie