STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
enrique

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Ik hoop dat op 31 augustus om 23:59 mijn vragen NIET gaan zijn
Is het dit waarvoor je Japanse investeerders nodig hebt
Dit kan niet met mensen uit de streek of iets verder?
Is het erg gesteld met het Belgische voetbal of niet?
Want
We mogen toch geen grote investeringen verwachten
We moeten het doen zoals RD deed, soms dan
Een paar spelers voor weinig kopen en veel verkopen
De rest in de vuilbak
Dat kunnen alleen buitenlanders, geen Belgische kandidaten meer
Ik vraag mij ook af hoeveel die Japanners betaald hebben voor NV STVV
Voor zover je je hier nog vragen mag stellen
Positivo

Bericht door Positivo »

Maar Brusselmans toch.
Over RD kunt ge echt niet zwijgen ... ken je het spreekwoord : waar het hart van vol is, loopt de mond van over....?
Zeg, Sla je de bal (weer) niet mis ? Er is niemand, maar dan ook echt niemand overgebleven uit de tijd RD en nu ga jij hier beweren dat de Japanners een tijd het systeem RD aangehouden hebben, zucht. Zijn die niet bekwaam om ineens hun eigen koers te varen ?

Allez, vertel ons eens op welk vlak ?Hoelang ?
Moeten we ons niet ernstig zorgen over je beginnen te maken, mijn beste Brusselmans, je schiet alleen nog wakker als je op RD kunt kappen. Zeg à propos, jij grote rd kenner. Ik heb me altijd afgevraagd wat rd ooit gezegd heeft (in interview, krant, dagblad... tv) wat hij nadien NIET is nagekomen.

Genegen. Positivo.
STVV-fan
Supporter van: STVV

Bericht door STVV-fan »

De nieuwe kledingfabrikant (en ook meteen weer een nieuwe "sponsor")
Voor de mensen die er meer van kennen

http://financials.morningstar.com/balan ... ture=en-US
Mikman

Bericht door Mikman »

Het stond een aantal maanden geleden al in de krant dat ( de verdeler van ) Umbro Japan de kledingsponsor zou worden.
Jan Bulder

Bericht door Jan Bulder »

Mikman schreef:Het stond een aantal maanden geleden al in de krant dat ( de verdeler van ) Umbro Japan de kledingsponsor zou worden.
Naar wat ik opgevangen heb blijft Olympic dit seizoen wel kledingsponsor van de jeugd.

Zal een toegeving zijn aan RD (zit ook mee in het bedrijf Olympic) die Olympic vorig seizoen mondeling een periode van 2 jaar beloofde.
Brusselmans

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef: Zeg à propos, jij grote rd kenner. Ik heb me altijd afgevraagd wat rd ooit gezegd heeft (in interview, krant, dagblad... tv) wat hij nadien NIET is nagekomen.

Genegen. Positivo.
Zo ongeveer alles !
Het laatste wat mijn beperkt verstand zich kan herinneren is iets over PO1, en iets van Gerkens dat geen enkel probleem zou zijn ...
Jacques

Bericht door Jacques »

Positivo schreef: Ik heb me altijd afgevraagd wat rd ooit gezegd heeft (in interview, krant, dagblad... tv) wat hij nadien NIET is nagekomen.
:grappig:
Overdrijven is een kunst
tesneusdoek

Bericht door tesneusdoek »

Een artikel uit de Japanse pers over de intenties van DMM met STVV...

http://www.mainichi.jp/articles/2018062 ... 50/000000c

Via de Google translater geeft dit het volgende (de vertaling naar het Engels is min of meer te begrijpen en levert toch enkele interessante details op over waar die mensen naartoe willen...):

In November 2017, we announced that the DMM Group, which deals with content distribution services, acquired the STVV management rights of the Football / Belgian first division league.

The Belgian League has recently been active in numerous Japanese players such as Nagasaki Kawashima (currently belonging to the female of the French league) and Yuya Kubo (Gent), and attracting attention in Japan as well. A major Japanese company has decided to participate in such a league and called a big topic, mainly in the football world.

Why did DMM undertake a wide variety of contents and began managing overseas football clubs? In Europe, what kind of change will you bring to a small club in the Belgian league that can be said to be developing?

Representative director of DMM, and Mr. Yusuke Muranaka who is the chairman of STVV, tells the truth.

I want to bring a good part of Japan to Belgium

"The idea of ​​having a soccer team overseas" is the opportunity for the project to have a proposal. Specifically, there was a story from Belgian, Portuguese and Austrian leagues. These leagues have no foreign nationality, and there is a common merit of bringing athletes from various countries including Japanese athletes. From there, a concrete team name was actually raised, and eventually three teams were selected as candidates, and it was decided to be STVV.

As far as the economic situation of the team is concerned, none of the clubs listed as candidates was good. Besides, when you go through the candidate teams one by one, you have to look at all the financial situation and it will be a tremendous task. So, after reviewing the business situation and selling conditions, I narrowed it to a team that is expected to monetize.

Nonetheless, the only thing I know about the Belgian league is (*) Yuya Kubo who has players. However, Mr. Duchatelet, the club's owner, can communicate in English and Mr. Duchatelet is the former owner of Standard Liege, but Yuji Ono (now Sagan Tosu) and Kawashima Nagaya (currently · female) who belonged to him I was very praised. There seems to be an image that the Japanese work seriously, and seriousness corresponds to us.

※ Yuya Kubo · · · Transferred from Kyoto Sanga F.C. to Belgium · Young Boys in 2013. In 2017 he moved to Ghent for the maximum amount of club history, and now he is active as a team's ace striker.

Actually, I had a story about the management of the J League team quite a while ago in Japan, but I did not go there specifically. Although we got the story of the sponsor, we are an IT company absolutely placing emphasis on the result and there were parts that it was hard to measure how much return is.

Because this time is management talk, it was easy to find out where we aimed at themselves. The goal is to go to the stage above the Belgian League, playoff 1, there are the European League and the Champions League. I myself liked soccer, so I felt that it was very attractive that players from various countries got hired and young talent nested and played an active part.

"Refund money" will be returned when winning young athletes !?

Recently, young players often leave Belgium to major European leagues, but in this league there is a system that refunds will be refunded to the club (*) regardless of nationality, if you win a player under 25 years old . That is why, as a club, I think that we are focusing on actively acquiring young athletes, growing them and sending them to the next stage.

※ In the Belgian League, income tax will be returned to the club at the maximum of 80% if the personnel expenses of players under 25 years old exceeds a certain number.

In January I won the Tomiyasu Kiyohi player who belonged to Apispa Fukuoka, but as in the case of Dutch Nakayasu who is active in the Netherlands, Japan is also expected to have a younger generation to go abroad more and more think.

It is only within imagination what the team of J League is doing, but STVV is a club in a small city in Belgium, management is somewhat in the red. Although I saw how many matches were played at the site, there were some unavoidable parts because the number of staff members was small, but there was an impression that I could not do it anywhere. I felt strongly that Japan is made up of the efforts of club members.

Although the J League got excited with Dawn at the beginning of the opening and then gradually became less popular, considering that it managed to recover somehow and the audience increased, there was a lot of people's efforts and enthusiasm I feel made. The good part of Japan must also be brought to Belgium and we feel that we only have to grow because we are in a situation where there is still much to be done.

There is a big difference between the top six teams and the bottom 10 teams

The challenge now is to make everyone of the club a "real pro". For example, if it is a one-year contract, players and directors will have a sense of "being tomorrow, I might be cut". However, since the coach of the former regime was not accompanied by the former coach, there were parts where the consciousness of the part was scarce, and there was also a part which was slightly different as if it is driven as a professional in the real sense if it is driven. The challenge is to make all the staff a real professional, including those aspects.

※ On May 23, 2018, the new coach of the 2018 - 2019 season and coach appointment was announced.

Basically, the members are basically the same as the system before the acquisition, adding a Belgian sports director or putting CEO Takashi Takashi (former FC Tokyo GM) in the business side. Mr. Tateishi got acquainted with his acquaintance, but he does not feel like a former football player in a good sense. I was surprised to see the soccer team from a very business point of view. Back then I had never met people from the football community so I overturned the image I was holding.

Members who are engaged in club management in Japan have people who have soccer experience in Argentina, internship experience in Albirex Niigata Singapore, and people who are interested in football. We are promoting sponsor sales etc. in Japan.

Japan's operational quality in Belgium

As DMM is an IT company, we are also advancing the IT related strategy of the stadium. The circumstances of the stadium in Belgium has not been grasped yet, but in terms of security, Japan is clearly in place. When I went to Bruges, despite not having received the tickets yet, due to the lack of security, I also had the experience of putting in the stadium when I noticed it.

Although the STVV stadium is relatively new, I'd like to digitize the sale of tickets and foods in the future and I think that we will gradually increase content that can only be seen on the stadium's Wi-Fi.

※ Automatic relegation 16th in the regular season

The current goal is to enter playoff 1 in the shortest, and I would like to enter it within three years at the latest. However, within 3 years, on the field, "I think that it is good to put it in the third year" is considered, so it is reported as the shortest (laugh). Since Anderlecht to which Ryota Morioka belongs is a powerful one, 10,000 audience enters if you play, and it is advantageous to have playoff 1 in various ways as well.

In the future, I would like to take plenty of measures to make the entire city excited. I would like to involve the whole of the city, such as sticking out an eye-catching poster in the city and creating an atmosphere that makes it all together. Also, I hope to show my determination to change "around" by presenting a strong slogan of message nature.

Learning from the J-League and European CL, making goals for watching the stadium

I go to see Kawasaki Frontale 's game well, but honestly, children are not watching the game so far. Even so, I have a store nearby and I am enjoying it. I think that feeling is so important that I think that the purpose of going is to extend the play. STVV is not a club where many children come to see, but Belgian likes to drink alcohol anyway, so I wish I could have a drink at the stadium.

I still drink at the stadium until around 1 o'clock in the stadium and continue to drink beer until the last guest comes home. I think that it may be good for drinking and coming to a fuss.

Because Japanese people can give detailed attention, I think that they have the best operation quality in the world. However, in the case of Japan In many cases the municipality manages the stadium, so there are parts that the club can not manage and operate freely in terms of eating and drinking and selling goods. In our case, if you want to change something you can change yourself, you can all make yourself profitable. That is why there is a responsibility that we have to do. Although there are such differences, I think that the J League whose purpose to go to the stadium is made from various angles is purely amazing.

Of course, I also learn from other European countries. When I went to see the Champions League in Allianz Arena in Germany the other day, I thought that it made sense. Basically, eating and drinking in the stadium must be in line. There was a booth selling beer using staircase dead space if I thought that I do not like to line up, although my soccer game had only two hours including half time. There is an older brother who is pouring beer for a long time, if you settle it easily with a card, you can buy it in a flash. If it is Japanese, it will not be drunk so it does not matter, but people in Belgium and Germany drink as much as twice as many as Japanese, so that efficiency is good.

You can put it in the stadium almost in line with that audience mobilization number, go smoothly even seats, and you can buy foods and drinks at once. I was able to return home smoothly on the way home, and there was not any stress. In Japan, I caught up in the crowd when I went to see the club World Cup, but there are many paths to Allianz Arena before going to the stadium, people are scattered. It is made with firm thought around that.

"Base" in the factor of success of Paris and Monaco

In the future, I would like to give Japanese people the opportunity to go abroad. Of course, I want to give opportunities to players in various countries, not limited to Japanese people, and I would like to make a base for better clubs, including the number of visitors. As fans are looking for something like that to us, we have to go on steadily.

Even if you are brought a director who is said to be a generals, I think that there is another step necessary for success. We are not at that stage yet, and we have to gradually improve the club. I did not become strong because I spent money because Paris · Saint-Germain and Monaco also succeeded because there was a base accepted even if money came in, even if I do it without base, think.

However, the director is important. The club can not go on in a good condition all the year and it is the boss that brings all members together in the same direction with each player having different ideas. Whether there is a sense of boss in the director is very important, and if it is not a person who can be held solidly, the player will get lost. Many young players, too, the team will change drastically by the director.

I am looking for a manager on the business side now, and the number of affiliated clubs and sponsors should also increase in the future. As the importance of people increases every time, because we are doing with a small number of people, we need to raise individual quality and make it possible to respond to anything.

It is like DMM, but I think that it is good to have a situation that seems to be "I'm also a football club, but I do other things too". Since scheduled harmony is boring, I want to gradually give out colors without being caught by common sense.
STVV-fan
Supporter van: STVV

Bericht door STVV-fan »

Ik zie niet echt ongelooflijk veel wat men niet al gezegd heeft.

Wel zie ik dat we in de balans lagen met nog 2 andere clubs en dat wij er uit gekomen zijn, waarschijnlijk omdat we met Kawashima, Kubo en Morioka al Japanse spelers hebben die hier in België gespeeld hebben.

Voor de rest is er niet echt veel dat anders is. Wel vind ik tof waar hij spreekt over die posters in de stad op te hangen en te proberen om de ganse stad te mobiliseren.

Het deel waar ik niet zo goed aan uit kan is het deel waar Muranaka de vergelijking maakt tussen een match in Japan in die zoals in België, waarbij hij ergens over eten en drinken begint. Ze willen daar ook iets mee doen, maar de Google translate van dat Japans is op dat punt toch barslecht hoor.
tesneusdoek

Bericht door tesneusdoek »

STVV-fan schreef:Ik zie niet echt ongelooflijk veel wat men niet al gezegd heeft.

Wel zie ik dat we in de balans lagen met nog 2 andere clubs en dat wij er uit gekomen zijn, waarschijnlijk omdat we met Kawashima, Kubo en Morioka al Japanse spelers hebben die hier in België gespeeld hebben.

Voor de rest is er niet echt veel dat anders is. Wel vind ik tof waar hij spreekt over die posters in de stad op te hangen en te proberen om de ganse stad te mobiliseren.

Het deel waar ik niet zo goed aan uit kan is het deel waar Muranaka de vergelijking maakt tussen een match in Japan in die zoals in België, waarbij hij ergens over eten en drinken begint. Ze willen daar ook iets mee doen, maar de Google translate van dat Japans is op dat punt toch barslecht hoor.
Ik leid uit die (inderdaad barslechte) vertaling af dat hij dat allemaal wil stroomlijnen, door betalingen sneller en vlotter te laten verlopen, zodat het bier rijkelijk (en snel) kan vloeien en dat je in een mum van tijd met een hamburger en pint terug op uwe stoel zit...

Voor de rest vond ik inderdaad dat deel over de grote poster en slogan om de hele stad warm te krijgen interessant en meen ik ook verstaan te hebben dat onze competitie interessant was o.v. de mogelijkheid om een "refund" te krijgen voor spelers (ongeacht hun nationaliteit) tot 24 jaar die aangetrokken worden. Kan iemand dit in zijn juiste context plaatsen? Dit strookt wel met het niet werken met huurspelers en het aantrekken van spelers die tot 24 jaar oud zijn...

STVV was dan weer interessant omdat ze hier de kans zagen om op redelijke termijn ook nog een centje aan dit avontuur te verdienen (to monetize). Waarschijnlijk heeft het nieuwe stadion en het feit dat er geen grote vastgoedinvestering vereist was om "voetbalmanager" te spelen, de balans naar STVV doen doorslaan.

Verder is er een passage die ook mijn aandacht trok, namelijk, wanneer hij het heeft over het professionalizeren van de club, door 1-jarige contracten aan te bieden aan de staf, zodat iedereen weet dat hij constant moet presteren...en dat de vorige coach blijkbaar om die reden moest gaan... Weet iemand daar iets meer over? Is deze interpretatie correct en hebben we een technische staf die maar voor 1 jaar onder contract ligt?

Uiteindelijk, meen ik ook uit de vertaling te kunnen afleiden dat onze Japanse vriend graag een goei pint drinkt, dus op dat vlak zit hij in Sint-Truiden wel goed... :D :D :D
BoemBoem

Bericht door BoemBoem »

tesneusdoek schreef:
STVV-fan schreef:Ik zie niet echt ongelooflijk veel wat men niet al gezegd heeft.

Ik leid uit die (inderdaad barslechte) vertaling af dat hij dat allemaal wil stroomlijnen, door betalingen sneller en vlotter te laten verlopen, zodat het bier rijkelijk (en snel) kan vloeien en dat je in een mum van tijd met een hamburger en pint terug op uwe stoel zit...

Voor de rest vond ik inderdaad dat deel over de grote poster en slogan om de hele stad warm te krijgen interessant en meen ik ook verstaan te hebben dat onze competitie interessant was o.v. de mogelijkheid om een "refund" te krijgen voor spelers (ongeacht hun nationaliteit) tot 24 jaar die aangetrokken worden. Kan iemand dit in zijn juiste context plaatsen? Dit strookt wel met het niet werken met huurspelers en het aantrekken van spelers die tot 24 jaar oud zijn...

STVV was dan weer interessant omdat ze hier de kans zagen om op redelijke termijn ook nog een centje aan dit avontuur te verdienen (to monetize). Waarschijnlijk heeft het nieuwe stadion en het feit dat er geen grote vastgoedinvestering vereist was om "voetbalmanager" te spelen, de balans naar STVV doen doorslaan.

Verder is er een passage die ook mijn aandacht trok, namelijk, wanneer hij het heeft over het professionalizeren van de club, door 1-jarige contracten aan te bieden aan de staf, zodat iedereen weet dat hij constant moet presteren...en dat de vorige coach blijkbaar om die reden moest gaan... Weet iemand daar iets meer over? Is deze interpretatie correct en hebben we een technische staf die maar voor 1 jaar onder contract ligt?

Uiteindelijk, meen ik ook uit de vertaling te kunnen afleiden dat onze Japanse vriend graag een goei pint drinkt, dus op dat vlak zit hij in Sint-Truiden wel goed... :D :D :D
Die 1 jarige contracten kunnen evengoed tegen hun werken..

Stel,
Ge hebt een goeie kracht die bij pakweg Beveren of Antwerpen evenveel als hier kan verdienen, maar een contract van 3 jaar of onbepaalde duur krijgt..
Die mens zal ook wel een huis af te betalen hebben en de keuze is snel gemaakt..

Ivm de snelle pint en hamburger,
Als er 2000 man op de tribunes zit zal je idd sneller je pint en hamburger hebben :lol:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
voetballiefhebber

Bericht door voetballiefhebber »

Alles valt of staat met de resultaten. Komen die er, dan waait er op Stayen een nieuwe frisse wind en kan dat voor een nieuw elan zorgen in de stad. Dan is men extra trots op supporter van STVV te zijn.
Zijn de resultaten slecht, dan spreekt men over een voortzetting of achteruitgang van de voorbije jaren en dreigt het dramatisch af te lopen voor de club.

Daarom zeg ik dat de Japanners het momenteel niet bijster goed doen om zieltjes te winnen. We zullen zien hoe het loopt, maar net als een aantal mensen ben ik momenteel erg sceptisch. Laat ons hopen dat dit gevoel verandert en dat men niet de beste spelers vervangt door mannen die alleen maar op een laag niveau speelden.
Halenaar

Bericht door Halenaar »

De Jappen zijn wel heel goed bezig met hun social media, met bijvoorbeeld de aankondigingsfilmpjes van nieuwe transfers e.d.. Misschien moeten ze ook eens de sociale media van onze spelers controleren, want wat daar allemaal gepost word....

Neem nu Debruyn zijn Instagram bijvoorbeeld. Zit daar te filmen in zijn auto terwijl hij 160km/u rijd, uiteraard op het middensteam rijvak, om de irritatie nog wat compleet te maken :mrgreen:

Maar drie zware verkeersovertredingen vastgelegd op nog geen 10 seconden, daar mag de club ook toch eens maatregelen rond nemen vind ik.
Positivo

Bericht door Positivo »

Het beleid.

De tijd Rd is voorbij.
Voor sommigen onder ons heeft hij niets gepresteerd voor anderen heeft hij de club gered, met het stadion een basis gelegd EN een nieuwe eigenaar gevonden die de club naar een hoger niveau kan tillen.

Dat de Japanners mislukken, klopt niet.
Ze hebben al een basis gelegd voor doorstroming van de jeugd. Ook een solide basis voor de toekomst. Als er tijdens het komende seizoen 1 of 2 spelers in aanmerking komen voor de eerste ploeg, scoren ze op dat vlak méér dan behoorlijk. Ten tweede hebben ze de huurspelers zo goed als afgebouwd.

Als we gespaard blijven van langdurige blessures komt het goed.
Mét veel en langdurige blessures kunnen er problemen komen. (Dat geldt voor 11 van de 16 Jupiler ploegen)

Rome is niet op één dag gebouwd.
Supporters die een abo kopen EN achter de ploeg gaan staan zou echt helpen.
xtimx

Bericht door xtimx »

Heel juist verwoord, Positivo. Ik durf zelfs straffere taal te opperen. Als het Japans project faalt, zal dat grotendeels het gevolg zijn van de alomheersende apathie, de berusting en het gebrek aan steun van de supporters... Wat niet wegneemt dat die fan veel te slikken heeft gekregen de voorbije 15 jaar.

Maar ga achter deze ploeg staan, winnen of verliezen, want anders riskeer je op een dag dat jouw ploeg is opgedoekt en je niemand meer hebt om voor te supporteren....
Plaats reactie