STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:Tsja joeng, als ge ne puinhoop overneemt, weet ge da zoiets veel geld kost.

Maar geen probleem toch ... Ze gaan een filiaal worden van een mega-club.

:onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire:

Brusselmans er is geen puinhoop. Alleen in uw verbeelding. En Laat ons hopen dat de Japanners het beter doen dan RD (op alle vlak). Vorige jaren werden er wel spelers gehaald die IN de ploeg stonden…. Gerkens, Stef Peeters, Djené, Teixeira, Legear, Charisis, Kitsiou, Steppe .... (Dat is zo goed als een hele ploeg !)

Ik waag mij aan een voorspelling.
Als Endo zondag speelt, haalt Brijs Depetter naar achter en zit Tomiyasu op de bank.

Over Sankhon hoorde ik opnieuw niet de meest opbeurende geruchten vanuit de bestuurskamer. De tendens was : Er zal wat geluk moeten bij zijn …. Het interview van vandaag in HBVL (vooral tussen de lijnen) is ook veelzeggend. Over Endo daarentegen waren de kritieken wél erg positief.… die zou het verschil moeten kunnen maken. Nu nog een spits …. die naam waardig.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Geestig eigenlijk, gezien de kritiek van Wijnants over het transferbeleid.

Sankhon is juist gehaald door Brys :D
Endo is een zuiver Japanse transfer denk ik dan :D
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef:
Over Sankhon hoorde ik opnieuw niet de meest opbeurende geruchten vanuit de bestuurskamer. De tendens was : Er zal wat geluk moeten bij zijn …. Het interview van vandaag in HBVL (vooral tussen de lijnen) is ook veelzeggend. Over Endo daarentegen waren de kritieken wél erg positief.… die zou het verschil moeten kunnen maken. Nu nog een spits …. die naam waardig.
Endo kan best een goede transfer blijken, maar ik zou heel graag spelers zien op het middenveld en in de aanval die daar het verschil maken. Dat hebben we op dit moment amper en als daarin niet geïnvesteerd wordt, zal het een heel lang en moeilijk seizoen worden.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Jan Bulder schreef:
Positivo schreef:
Over Sankhon hoorde ik opnieuw niet de meest opbeurende geruchten vanuit de bestuurskamer. De tendens was : Er zal wat geluk moeten bij zijn …. Het interview van vandaag in HBVL (vooral tussen de lijnen) is ook veelzeggend. Over Endo daarentegen waren de kritieken wél erg positief.… die zou het verschil moeten kunnen maken. Nu nog een spits …. die naam waardig.
Endo kan best een goede transfer blijken, maar ik zou heel graag spelers zien op het middenveld en in de aanval die daar het verschil maken. Dat hebben we op dit moment amper en als daarin niet geïnvesteerd wordt, zal het een heel lang en moeilijk seizoen worden.
In iedere linie 1 speler, dan doen we een stap vooruit.
Endo, Bezus, en spits....
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Ik kijk af en toe maar eens op de Japanse versie van onze site: http://www.stvv.jp

Ik dacht even dat we opnieuw een Japanner hadden aangetrokken, maar de twee artikeltjes van vandaag gaan over een actie waarbij supporters kans maken op een shirt van één van onze Japanners naar aanleiding van de Limburgse derby. Het ander artikeltje is nog een voorstelling van Endo, die aangeeft de club dankbaar te zijn voor deze kans in Europa.

Ook opvallend: op de Japanse site is de kalender van STVV wél aangevuld, de NL versie is meer een archief want daar stopt de kalender bij de laatst gespeelde wedstrijd. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Tompie schreef: Ook opvallend: op de Japanse site is de kalender van STVV wél aangevuld, de NL versie is meer een archief want daar stopt de kalender bij de laatst gespeelde wedstrijd. ;)
Ze hebben nochtans 2 fulltime Nederlandstalige communicatiemedewerkers in dienst. Geen idee waar die dan een hele dag mee bezig zijn. Voor de Japanse communicatie is er 1 fulltime medewerker.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Het is gewoon amateuristisch en ergerlijk dat de site zo slecht onderhouden wordt. Bekijk die "kalender" eens. Laatste match tegen Moeskroen...een kalender voor de competitie ontbreekt gewoon! :oops:

https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/kal ... -2018-2019
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:Het is gewoon amateuristisch en ergerlijk dat de site zo slecht onderhouden wordt. Bekijk die "kalender" eens. Laatste match tegen Moeskroen...een kalender voor de competitie ontbreekt gewoon! :oops:

https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/kal ... -2018-2019
Misschien kunnen ze gewoon een Nederlandse vertaling maken van de Jappensite.

Onze gewone site is al jaar en dag een schande.
Eerlijk? Ik kijk al lang nemeer op onze gewone site en schuim de Jappensite en Jappentwitter af en gebruik gewoon google translate :? ...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

STVV-fan schreef:
Jacques schreef:Het is gewoon amateuristisch en ergerlijk dat de site zo slecht onderhouden wordt. Bekijk die "kalender" eens. Laatste match tegen Moeskroen...een kalender voor de competitie ontbreekt gewoon! :oops:

https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/kal ... -2018-2019
Misschien kunnen ze gewoon een Nederlandse vertaling maken van de Jappensite.

Onze gewone site is al jaar en dag een schande.
Eerlijk? Ik kijk al lang nemeer op onze gewone site en schuim de Jappensite en Jappentwitter af en gebruik gewoon google translate :? ...
Ik heb het hen gemeld van de kalender. "Ze zijn op de hoogte en werken aan een oplossing maar het is technisch ingewikkelder dan gedacht/verwacht".
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Nou, ik ben geen IT'er maar als je tot en met Moeskroen kan toevoegen, zou ik denken dat je dat ook met speeldag 1 tot 30 moet kunnen. Maar kom, we zullen ze nog even respijt geven. Hopelijk komt het snel in orde.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef:Nou, ik ben geen IT'er maar als je tot en met Moeskroen kan toevoegen, zou ik denken dat je dat ook met speeldag 1 tot 30 moet kunnen. Maar kom, we zullen ze nog even respijt geven. Hopelijk komt het snel in orde.
Toch met een website van 20.000 euro.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jones »

Ik denk dat Tomiyashu goed op weg is om een modelprof te worden. Was deze namiddag op zichzelf aan het trainen op de oefenvelden met bal en niet in STVV-outfit. Dat zie ik altijd graag, spelers die nablijven en nog beter willen worden.
Blackbird
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 jun 2011, 17:10
Locatie: Boekhout

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Blackbird »

Ze zijn uiteindelijke allemaal hetzelfde jongens. Roland of Marc. Geld. Meer is er niet.

De afkeer groeit: KV Oostende ziet hoe Coucke hen niet sterker, maar zwakker maakt

Waar Marc Coucke Oostende liet dromen tijdens zijn exuberante doortocht, wordt de afkeer tegenover de man die hen naar Europa bracht steeds groter. Niet alleen door zijn 'wegkaappolitiek', ook door de erfenis die hij er nalaat. Een reconstructie aan de vooravond van Anderlecht-KVO.

Couckes keuze voor Anderlecht in december 2017 is een schok, maar wordt in alle geledingen binnen KVO aanvankelijk begripvol onthaald. Al snel wordt duidelijk dat hij zich, net als in Oostende, in het Astridpark door zijn naasten zal laten omringen en dus rijzen er vragen.

Sportief manager Luc Devroe is de eerste die zijn spoor volgt. Nog voor het overnamedossier is afgerond, weet Devroe al waar zijn toekomst ligt. Hij is in december de enige die samen met algemeen directeur Patrick Orlans weet heeft van de plannen van Coucke. Wanneer Devroe tijdens de winterstage in Spanje openlijk solliciteert naar een baan bij de topclub, is zijn overstap achter de schermen eigenlijk al beklonken.

Rond die tijd begint ook Herman Van Holsbeek nattigheid te voelen. De officiële aanstelling volgt begin april, zijn overgang luidt een sneeuwbaleffect in.

KVO als springplank
Wanneer KV Oostende in januari Aristote Nkaka voor 300.000 euro overneemt van Moeskroen wordt meteen mondeling afgesproken dat hij zes maanden later naar Anderlecht mag verhuizen. Geen wonder dat de belofte-international KVO boven AA Gent kiest. Dit nog voor Coucke officieel eigenaar is van paars-wit en Devroe nog sportief directeur is in Oostende.

Het gerucht wordt aanvankelijk ontkend en uiteindelijk wordt de deal deze zomer ook licht aangepast. Nkaka blijft nog een extra jaar bij KVO en trekt pas volgend seizoen, met enige vertraging maar zoals het hem beloofd werd, naar Anderlecht.


In de voorbereiding is coach Gert Verheyen niet tevreden over Nkaka, die in de eerste match al zijn basisplaats verliest aan de sterk debuterende Jordi Vanlerberghe. Het is niet verwonderlijk dat Nkaka, die zijn toptransfer al op zak heeft, geen hypergemotiveerde indruk laat.

Nog beklonken in januari: de overgang van Antonio Milic en Knowledge Musona, sterkhouders bij Oostende. De deal tussen Anderlecht en KVO - of tussen Coucke en Coucke, zeg maar - wordt nog voor het overnamedossier is goedgekeurd bezegeld. Maar om problemen met de licentiecommissie uit de weg te gaan, laten Coucke (en Devroe) het plan nog even varen.

In de zomer worden beide transfers zoals verwacht afgerond, maar niet onder de meest koosjere omstandigheden. Coucke komt zijn afspraken immers niet na: Anderlecht betaalt veel minder voor Milic en Musona dan afgesproken, een doorn in het oog van het machteloze KVO. De frustraties nemen toe, binnenskamers is Oostende de gewezen geldschieter steeds minder genegen.

Intussen wordt de ene na de andere pion van De Schorre naar Neerpede overgeheveld. Financieel directeur Anja Imschoot treedt dan wel niet in dienst van Anderlecht maar bij het bedrijf van Coucke, toch wordt KVO opnieuw door de ex-voorzitter verzwakt.

Rond clubdokter Chris Goossens was er bij KVO intern flink wat heisa, maar ook hij stapt over naar Anderlecht. Rudy Fort, ten slotte, sinds de intrede van Coucke en diens vriend Devroe de vaste en heel waardevolle hoofdscout van Oostende, volgt ook. Weliswaar geen sleutelfiguren, maar toch belangrijke pionnen verhuizen met de regelmaat van de klok naar Anderlecht. En dat voedt de frustraties en afkeer tegenover Coucke meer en meer.

Voor KVO is de maat echt vol wanneer kersvers teammanager Johan Plancke op zijn beurt naar Anderlecht trekt. De ex-CEO van KSV Roeselare meent dat Devroe aan zijn mouw trok, Devroe meent dat Plancke vanaf dag één naar Anderlecht lonkte. Bij KVO vermoedt men zelfs dat deze overgang nog voor zijn eerste werkdag in Oostende al beklonken was.

Het gevolg is in ieder geval dat technisch directeur Hugo Broos op zoek moet naar een nieuwe rechterhand en dat Rik Coucke, de vorige teammanager en manusje-van-alles die voor Planckes komst opleidingsdirecteur was geworden, diens nalatenschap op zijn bord krijgt. Voorzitter Peter Callant is woedend bij het vertrek van Plancke.


Niet alleen plukken Anderlecht en Coucke KV Oostende systematisch leeg, ook zadelen ze de kustploeg op met een zware erfenis. Denk maar aan de loonlasten. Het geld van floptransfer Gano (naar Genk) werd dan wel gerecupereerd, grote contracten als die van verdediger Lombaerts en de in de B-kern vertoevende Bossaerts en Conte wegen zwaar op de geslonken begroting van het nieuwe KVO.

Daarnaast is de commerciële inbreng van Couckes talrijke bedrijven in Oostende plots veel geringer, al is dit op zich niet onlogisch.

We willen van Coucke geen boeman maken, alleen aantonen hoe hij zijn weireldploegsje voor voldongen feiten plaatst, wat tot een steeds grotere afkeer leidt bij de kustploeg en haar gevolg. De vraag is bovendien in hoeverre Coucke na de weinig transparante verkoop aan Callant - en het feit dat hij nog steeds eigenaar is van het stadion - nog een stok achter de deur heeft in de Versluys Arena. Dit alles wakkert de revanchegevoelens aan zee steeds meer aan.

Het hoeft dan ook niet gezegd dat de fans, het personeel en zelfs een deel van de spelers zondag meer dan ooit hopen op een stunt in het Astridpark.

Anderlecht - KV Oostende
Zondag om 14.30 uur


Brond: demorgen 3/8
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

De afkeer is terecht, het déjà-vu gevoel gigantisch. Ongetwijfeld zijn er aan de kust ook nog een paar brave zielen die een standbeeld willen oprichten voor de man die hen van de ene dag op de andere liet zitten en nog een paar keer kwam/komt kaalplukken.
Overdrijven is een kunst
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tweety »

Jacques schreef:De afkeer is terecht, het déjà-vu gevoel gigantisch. Ongetwijfeld zijn er aan de kust ook nog een paar brave zielen die een standbeeld willen oprichten voor de man die hen van de ene dag op de andere liet zitten en nog een paar keer kwam/komt kaalplukken.
zonder hem speelden ze wel in 1B of lager, hè ! :mrgreen:
Toen hij overgenomen heeft stonden ze op degraderen..
Plaats reactie