STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Hallo-Tokyo »

:Roland: bedankt
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Since '54 schreef:Roland Duchâtelet lijkt enigszins op Napoleon Bonaparte. 200 jaar na zijn dood zal nog over hem worden geschreven althans op dit forum :)

Ik stel hier toch zo vaak een soort van verdoken jaloersheid vast. Waarom? Omdat de man veel geld heeft? Welnu, daarvoor alleen zou ik niet eens willen ruilen met hem. Vele anderen wel. Erg toch ...
Echt nie hoor, echt nie !!!!
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mobius »

Morioka voor de neus van Brugge en Anderlecht wegkapen zou al een mooi signaal zijn van onze nieuwe eigenaar. Niet? :grappig:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Since '54 schreef:Roland Duchâtelet lijkt enigszins op Napoleon Bonaparte. 200 jaar na zijn dood zal nog over hem worden geschreven althans op dit forum :)

Ik stel hier toch zo vaak een soort van verdoken jaloersheid vast. Waarom? Omdat de man veel geld heeft? Welnu, daarvoor alleen zou ik niet eens willen ruilen met hem. Vele anderen wel. Erg toch ...
Dat haal je niet voor het eerst aan als argument. Daar heeft het niets mee te maken. Ik zou niet met hem willen ruilen. Echt niet.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Het is nochtans niet erg moeilijk om te concluderen dat Duchatelet gefaald heeft bij STVV. Toen hij destijds de grote baas werd van onze kanaries, ging hij van STVV minstens een stabiele eersteklasser maken. Wel, dat zijn we in zijn tijdperk nooit geworden. Degradaties en promoties, dat wel. Maar bij de paar hoogtepunten werd de hoop op meer steeds de kop ingedrukt door een totale uitverkoop. Tot zover het sportieve.

Daarnaast heeft hij een stadion neergepoot met veel winkels en ook enkele tribunes. Een stadion dat we nu gewoon van hem blijven huren (weliswaar voordelig), want het blijft zijn eigendom.

In totaliteit oogt zijn rapport dan toch vrij negatief. Het is ook niet dat hij afgerekend werd op door ons opgelegde ambities. Integendeel, HIJ ging van STVV een stabiele eersteklasser maken, net zoals ook niemand behalve hijzelf bij de start van dit seizoen de term "PO1" in de mond nam (wat overigens nog steeds perfect mogelijk is).

Of het daarom met de Japanners beter zal zijn, dat valt af te wachten. Maar wat altijd leek te ontbreken bij Duchatelet, was om de "next step" te zetten op sportief vlak. Om eens geen uitverkoop te houden en mee te doen tot aan het gaatje. Uit noodzaak? Misschien. Maar laat ons hopen dat met de budgetkrachtige Japanners daar dan eindelijk verandering in komt.

Voorlopig kunnen we daar geen zinnig woord over zeggen. Die voorgekauwde praat bij zo'n persconferentie zegt helemaal niets. Duchatelet heeft heel wat jaren gekregen maar nooit zijn diploma gehaald, benieuwd of de Japanners daar wel in lukken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
FrancisB
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2011, 14:56

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door FrancisB »

Kansen geven aan jongeren ??? Welke jongeren? Zowel ALLE jeugd ploegen van STVV & Jong STVV bengelen vandaag helemaal onderaan! van een aardverschuiving gesproken. Kerkhof achtergelaten en gecasht.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door the fan »

Je kan onderaan bengelen bij de TOP 12 van België of bovenaan bij de Elite B.
Persoonlijk denk ik dat we de 9-10 beste jeugdwerking van België hebben, dat is toch ook niet slecht...
Trouwens het verschil met daar boven zijn de middelen om de betere spelers te houden.
Je kan je niet inbeelden wat geld er al omgaat bij de jeugd...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Het is nochtans niet zo moeilijk om te concluderen dat RD geslaagd is bij STVV
Hij heeft er wel voor gezorgd dat wij anno 2017-2018 nog steeds een eerste klasser zijn , hij heeft STVV financieel nooit in de steek gelaten .
Hij laat STVV nu over aan een toch wel kapitaal krachtige groep , wat zij er zullen van maken zal de toekomst uitwijzen maar de middelen zijn er .
Een meer dan deftige kern , hij laat sportief zeker geen puinhoop achter .
STVV kan beschikken over één van de modernste stadions in het land , wat toch uniek is voor een boerengat
In totaliteit oogt zijn rapport vrij positief
Ik ben akkoord dat hij niet met grote onderscheiding is geslaagd , daarvoor was het sportief niet goed genoeg
Maar zijn diploma heeft hij wel met glans gehaald.
Iedereen met wat gezond boeren verstand beseft , dat het aartsmoeilijk zou geweest zijn om zonder RD nog een eerste klasser te zijn , en dan wil ik het niet eens hebben over de accommodatie .
Bedankt daarvoor :Roland:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Als je de posts van Tompie en miel vergelijkt, is behoorlijk duidelijk dat we er nooit gaan uit geraken. Zouden we dan weer aan zo'n discussie beginnen?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Dreke schreef:Als je de posts van Tompie en miel vergelijkt, is behoorlijk duidelijk dat we er nooit gaan uit geraken. Zouden we dan weer aan zo'n discussie beginnen?
Ik denk dat het vooral interessant is dat in de toekomst het onderscheid tussen het sportieve en het stadiongebeuren duidelijk van elkaar is afgescheiden.

In de discussies over Duchatelet komt toch vaak terug dat iedereen het wel eens is dat het sportief beter kon (in welke mate laten we dan maar in het midden), maar dat we toch in een mooi stadion spelen en dat we zonder hem misschien (want dat weten we eigenlijk helemaal niet) wel niet meer bestonden.

Nu is het duidelijk: de Japanners zijn hier voor het sportieve luik en daar zullen ze op afgerekend worden. Het stadion is het Duchateletverhaal.
Wat mij betreft zal het hier in de toekomst dan vooral over die Japanners gaan, want het sportieve zou toch moeten primeren.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Dreke schreef:Als je de posts van Tompie en miel vergelijkt, is behoorlijk duidelijk dat we er nooit gaan uit geraken. Zouden we dan weer aan zo'n discussie beginnen?
Dat is het verhaal van de fles die half vol of half leeg is hé Dreke .
Het ligt ergens in het midden , maar iedereen heeft een ander interpretatie ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Een jeugdbeleid afrekenen op basis van het klassement houdt geen steek. De klassering geeft wel een indicatie van de beschikbare kwaliteit, maar finaal staat alles in functie van het eerste elftal. Ik vind het dan ook belangrijker dat er jaarlijks of om de 2-3 jaar een "jeugdspeler" doorbreekt in het eerste elftal dan dat de U8 tot U16 in hun reeks aan de leiding staan.
Ik zet jeugdspeler bewust tussen aanhalingstekens, omdat velen niet aan 1 club toegewezen kunnen worden. Van de jeugdspelers in de huidige A kern zat De Norre tot 2015 nog bij Standard en Bourard ging van STVV via Visé naar A'lecht om uiteindelijk terug hier te belanden. Schoofs en Mignolet (op 1 jaar Sporting Aalst na) die hun volledige opleiding bij STVV kregen zijn tegenwoordig meer uitzondering dan regel.

De erfenis van Roland is net als in elke goede familie ook weer aanleiding tot discussie. :mrgreen: Wie dacht dat met zijn nakende vertrek meteen alle discussies van de baan zouden zijn, zal nog even geduld moeten oefenen. :) Uiteindelijk zal het waarschijnlijk wel evolueren naar een situatie zoals Tompie ze schetste: 90% discussies over het sportieve en de Japanners, 10% over het stadion en nevenactiviteiten.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Tompie schreef:
Dreke schreef:Als je de posts van Tompie en miel vergelijkt, is behoorlijk duidelijk dat we er nooit gaan uit geraken. Zouden we dan weer aan zo'n discussie beginnen?
Ik denk dat het vooral interessant is dat in de toekomst het onderscheid tussen het sportieve en het stadiongebeuren duidelijk van elkaar is afgescheiden.

In de discussies over Duchatelet komt toch vaak terug dat iedereen het wel eens is dat het sportief beter kon (in welke mate laten we dan maar in het midden), maar dat we toch in een mooi stadion spelen en dat we zonder hem misschien (want dat weten we eigenlijk helemaal niet) wel niet meer bestonden.

Nu is het duidelijk: de Japanners zijn hier voor het sportieve luik en daar zullen ze op afgerekend worden. Het stadion is het Duchateletverhaal.
Wat mij betreft zal het hier in de toekomst dan vooral over die Japanners gaan, want het sportieve zou toch moeten primeren.
Dat is het hem juist , het één kon niet zonder het ander in het RD tijdperk
Ik beoordeel dan ook RD op het totaal pakket , of we zonder RD nog bestonden , weten we inderdaad niet ,
Maar in de hoedanigheid van voor RD , met een bakker , een bouwfirma en enkele plaatselijke geldschieters
zou dat aarts moeilijk zijn geweest , zelfs onbestaand .
Hij laat nu een goede basis achter , en DMM kan zich alleen op het sportieve concentreren als dat hun bedoeling is .
Voor de rest is alles aanwezig , een goede kern , en een up to date accommodatie , en daar heeft RD voor gezorgd
FrancisB
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2011, 14:56

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door FrancisB »

Het jeugd beleid en geloofwaardigheid is volledig gecrashed, zie huidige tabellen jeugd STVV en jong STVV: wederom een zoveelste constructie van de familie??? ( sushibar & hotel boekingen).
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Since '54 »

'STVV gaat over in Japanse handen'. Deze topic is eerder 'STVV gaat over in handen van Roland Duchâtelet'.
Al ben ik nooit een echte RD-voorzitter-fan geweest maar sinds 1954 een STVV-fan. Maar ook een Paul Massa-fan, een Frans Smeets-fan en een Guy Lambeets-fan, allen Truienaars die van jongs af aan de club in hun hart hebben gedragen. Toch heb ik Roland Duchâtelet gerespecteerd voor het feit dat hij STVV van 3de klasse heeft gered, een pracht van een stadion heeft neergezet en de financiële zaken steeds in de hand heeft gehouden.
Hij en zijn vrouw zijn nu weg uit STVV dus laat de mensen eindelijk eens met rust op dit forum.
Plaats reactie