STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

Wat mezelf betreft ben ik erg blij dat het RD tijdperk eindelijk volledig voorbij is. Ik heb enkele seizoenen terug gezworen nooit nog een abonnement te nemen zolang het sportieve in zijn handen is. Ik had toen in mijn stoutste dromen niet kunnen hopen dat het zo snel ging gaan. Ik kan EINDELIJK terug een abonnement nemen en ga dat ook doen. Ik kan eindelijk terug de club van mijn hart live gaan aanmoedigen.

Wat de japanners betreft, dat is inderdaad afwachten. Nu kunnen we alleen gissen en dat doe ik ook graag :mrgreen: Aangezien het een kapitaalkrachtige organisatie is, is de kans reëel dat ons budget drastisch de hoogte in zal gaan. Ik denk niet dat iemand hier een bezwaar tegen kan hebben. De kritiek dat we op Europees niveau niks zouden kunnen betekenen omdat we maar een lokale club zijn met een kleine hinterland is dikke zever. AS Monaco heeft een gemiddelde van 10.000 toeschouwers en minder en heeft al heel wat betekend op het Europees voetbaltoneel. Als het die japanners te doen is om naambekendheid dan mag je er gegarandeerd zeker van zijn dat ze zichtbaar willen zijn in de Europese competitie. Voor hen maakt het niks uit of dat met een ploeg is die in een stadion speelt met 10.000 toeschouwers of 100.000 toeschouwers. De visibiliteit op televisie blijft dezelfde. Meer nog, moest je met een onbekende club als STVV ineens op Europees niveau verschijnen krijg je eens zoveel belangstelling. Waar je ook zeker kan van zijn is dat met een drastische budgetverhoging de kans veel groter is dat je constant in die top 6 gaat meedraaien en ieder seizoen PO1 zult spelen omdat je spelers van een heel ander kaliber gaat kunnen aantrekken. Geld bepaald nog altijd succes in het voetbal. En wees nu eerlijk, we weten allemaal dat als STVV 2 seizoenen na mekaar PO1 speelt je het 3e seizoen bijna iedere match voor een vol huis speelt.

Enfin, we zullen zien wat het wordt. Ik ben in ieder geval optimistisch en blij dat onze eigenaar zonder sportieve ambities eindelijk zijn schup afgekuist heeft.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Bel gerust eens voor een half-jaar abonnement.
Misschien dat ze dan alsnog in gang schieten op de Tiense.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door scoormachine »

FrancisB schreef:Het jeugd beleid en geloofwaardigheid is volledig gecrashed, zie huidige tabellen jeugd STVV en jong STVV: wederom een zoveelste constructie van de familie??? ( sushibar & hotel boekingen).
Wat wil je hier mee duidelijk maken ?
Omdat je onderaan staat in het klassement trekt het jeugdbeleid op niets ?
Dus al die ploegen in de regio en op stvv die zorgen voor de opleiding van spelertjes en hen laten genieten van hun hobby.....maar elke week moeten opboksen tegen betere ploegen.....en daardoor onderaan in het klassement staan....das de schuld van beleid !!!!!!!
Rare redenering.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Since '54 »

Dreke schreef:Als je de posts van Tompie en miel vergelijkt, is behoorlijk duidelijk dat we er nooit gaan uit geraken. Zouden we dan weer aan zo'n discussie beginnen?
Jazeker! Na Mangelschots en Duchâtelet moét er toch een nieuw slachtoffer gevonden worden. Ik denk dat sommigen de messen al aan 't slijpen zijn. Bormans' leeftijd speelt vooralsnog in zijn voordeel. Hij is nog wat té jong en van dezelfde generatie als de professionele messenslijpers van dit forum ;)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

lindoke schreef:
Enfin, we zullen zien wat het wordt. Ik ben in ieder geval optimistisch en blij dat onze eigenaar zonder sportieve ambities eindelijk zijn schup afgekuist heeft.

:geelblauw:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Since '54 schreef:
Dreke schreef:Als je de posts van Tompie en miel vergelijkt, is behoorlijk duidelijk dat we er nooit gaan uit geraken. Zouden we dan weer aan zo'n discussie beginnen?
Jazeker! Na Mangelschots en Duchâtelet moét er toch een nieuw slachtoffer gevonden worden. Ik denk dat sommigen de messen al aan 't slijpen zijn. Bormans' leeftijd speelt vooralsnog in zijn voordeel. Hij is nog wat té jong en van dezelfde generatie als de professionele messenslijpers van dit forum ;)
Je hebt volledig gelijk, Bormans krijgt ook amper kritiek op dit forum...

:roll: :roll: :roll:
nedr@
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 okt 2010, 13:12

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door nedr@ »

Voor de liefhebbers, het artikel van vandaag in HBVL.
Ik vroeg me gisteren al af, of er nu eindelijk iemand van de vorige eigenaars/aandeelhouders zijn mond zou durven open doen.
De poppetjes gaan blijkbaar snel aan het dansen. Wie de waarheid spreekt? Geen idee, ze zal wel ergens in het midden liggen. Zuiver op de graat zal nooit iemand zijn. Maar ik ben toch meer geneigd om B. Lammens zijn verhaal te geloven dan dat van RD.
En nu weet ik ook ineens van waar die uitzonderlijke kosten van 500.000 euro van kwamen in de jaarrekening.
Wel grappig dat RD zegt dat hij STVV zo schuldenvrij gemaakt heeft als mogelijk toen hij naar Standard vertrokken is.
Hij heeft juist niks kwijt gescholden, hij heeft de schulden indertijd niet opeisbaar gemaakt, maar wel laten staan en via constructies en percentages op transfersommen en tv-gelden laten afbetalen... (met mijn eigen ogen gezien in het overname contract...)
Artikel 1.jpg
Artikel 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Schitterend, we zijn 1 dag verder en het is al moddergooien.

En Since...wat zit jij je hier zo aan te stellen man?
Kritiek op RD afdoen als per se een zondebok zoeken of zelfs jaloezie. Waarom wel jaloers zijn op iemand die zijn volledig imperium zelf opgebouwd heeft? Hij wordt er hier al jaren enkel en alleen doorgehaald puur op basis van zijn sportieve verwezenlijkingen voor STVV. Voor al de rest is er zelfs vaak genoeg door quasi iedereen respect geuit.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Hallo-Tokyo »

Kan iemand mij vertellen of Lammens nu de handpop was/is van RD of niet ?
Je leest hier zoveel.
Of is alles de schuld van :mangel: ?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Hallo-Tokyo schreef:Kan iemand mij vertellen of Lammens nu de handpop was/is van RD of niet ?
Je leest hier zoveel.
Of is alles de schuld van :mangel: ?
"Roland Dûchatelet heeft Bart Lammens destijds naar STVV gehaald omwille van zijn uitstekende capaciteiten als crisismanager en CEO, met als duidelijke opdracht om STVV financieel opnieuw gezond te maken."

Een verkoper die nog een duidelijke opdracht meegeeft aan de koper. Je zou denken dat je als koper doet wat je wil en zeker geen opdrachten meer aanneemt van de verkoper, toch?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Het artikel bevestigt bij monde van de advocate van Lammens nogmaals wat al tot in den treure herhaald is nl. dat Lammens destijds door Roland gehaald is. Toch opmerkelijk voor iemand die al 6 maanden eerder de boel verkocht had aan Benoit Morenne, die op zijn beurt enkele maanden later in een coup aan de kant geschoven werd voor tussenpaus Donvil in afwachting van Lammens. Dat Roland en Lammens daarna geregeld samen over de cijfers en het beleid gingen (bevestigd door medewerkers) ondersteunt de handpop-hypothese. Of je het ook zo wil benoemen of niet, moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken, maar Roland was achter de schermen wel degelijk de sterke man die zijn zegen moest geven bij grote beslissingen. Voor de goede verstaander staat het er haast letterlijk: "op het ogenblik dat de heer Lammens evenwel zijn inspanningen te gelde wilde maken, heeft de heer Duchatelet hier moedwillig een stokje voor gestoken...". Nota bene, op dat moment heeft Roland officieel al 5 jaar niks meer te maken met STVV. Faut le faire, ergens 5 jaar "weg" zijn en toch nog de eigenaar serieuze stokken in de wielen kunnen steken...
Dat de scheiding/terugkoop niet in de beste omstandigheden gebeurd is, is zowat een publiek geheim. Niet alleen zat Lammens bij de persconferentie zomer 2016 daar met een lip tot in de ondergrondse parking, bovendien viel in de wandelgangen al snel te horen dat beide heren in proces lagen, wat bij deze dus formeel bevestigd is. Eén van de twistpunten zou o.a. gaan om wie de transferrechten op Boli heeft en dat zou meteen ook de (hoofd)reden zijn waarom de club afgelopen winter een bod van -naar eigen zeggen- 3 miljoen weigerde, om 6 maanden later wel 2 sterkhouders voor nog niet de helft van dat bedrag van de hand te doen. En kijk, nu komt er geld binnen van de Japanners en ineens gaat het deksel van het potje. De geur van vers geld doet soms vieze dingen met een mens.

Je leest inderdaad heel wat. Een zin als "het is dan ook duidelijk dat de heer Duchatelet nu,....voor een gigantisch bedrag, de vruchten plukt van enerzijds de inspanningen van cliënt en anderzijds de onrechtmatige handelingen die hij stelde opzichtens cliënt" interpreteer ik als "Bart Lammens wil ook een deel van de koek", maar dat zal misschien gewoon aan mijn slecht karakter liggen. :) Ik stel vast dat beide heren, die effectief ooit een sterke zakenrelatie hadden, even venijnig of zelfs venijniger met elkaar omgaan dan sommige messenslijpers hier. Waar je hier af en toe met twee voeten vooruit getackeld wordt, steken ze je in bestuurskamers liever een mes of 2-3 in de rug. Ieder zijn methodes en ieder zijn goesting, maar wie denkt dat het aan de Tiense koorknaapjes zijn die het alleen maar voor de schoon ogen van de tribunes doen, vangt ze.

Enfin, een beetje Dallas aan de Tiense. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Jacques op 17 nov 2017, 11:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

Ben ik nu de enige suggeleir hier op het forum die de bijlage van het bericht van nedr@ niet kan/mag lezen?
Er staat 'Je hebt geen permissie om deze bijlage te lezen'
Hoe lost ge dat op?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

Franz schreef:Ben ik nu de enige suggeleir hier op het forum die de bijlage van het bericht van nedr@ niet kan/mag lezen?
Er staat 'Je hebt geen permissie om deze bijlage te lezen'
Hoe lost ge dat op?
Bij deze werkt het nu wel... Bedankt!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

Interessant artikel!
Een zaak is overduidelijk: Roland denkt altijd - altijd - eerst aan zijn eigen belang en zijn eigen portefeuille.
Na gisteren zit hij via het stadion en waarschijnlijk via een aantal spelerscontracten (Boli? See you in court Bart!) nog altijd binnen bij STVV, vergis je niet.
Hij heeft een mooie infrastructuur opgebouwd op grondgebied Staaien dankzij STVV - voor zichzelf en in tweede instantie voor STVV.
Op de momenten dat hij het belang van de club heeft gediend (bijv na de degradatie) was dat toch vooral om zijn eigen financiële belangen in stadion & spelers te ondersteunen. Op de momenten dat hij STVV kon gebruiken heeft hij dat vlot gedaan (overname gronden, verkoop spelers op de slechtst denkbare momenten).
Vandaag heeft hij de club niet meer nodig (zolang ze blijven huren natuurlijk, en zolang zijn belangen met zijn spelers veiliggesteld zijn): het stadion en de rest staat er.
Een mooi parcours voor de business man (uit de weg Bart!), maar van de voorzitter van je club verwacht je toch vooral aandacht voor het sportieve.
Hopelijk nemen de Japanners (die van de ...-business) zijn streken niet over...
Verder kunnen we ook al beginnen uitkijken naar de eerste clash tussen Roland en DMM...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door omeloe »

nedr@ schreef: Maar ik ben toch meer geneigd om B. Lammens zijn verhaal te geloven dan dat van RD.
Bart Lammens heeft al heel veel gelogen , hij is veel geniepiger dan Duchatelet . Roland Duchatelet is meer een eigenwijze , opportunistische zakenman .
Plaats reactie