STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Let op, ik begrijp de situatie.
Er is niets continuïteit overgebleven… Oud bestuur, RD, Morenne, Bart Lammens, opnieuw RD en nu de Japanners…en dat allemaal op zoiets van een tiental jaren.

En onlangs de geruchten dat de Japanners het budget gevoelig zouden opkrikken - ik zeg wel geruchten - want ik heb hen dat nooit horen verklaren in een of ander interview. ….Dat gaat er ook geen goed aan doen. (sommigen dachten dat ze al direct voor de titel zouden gaan )

Dat RD verklaarde dat DMM het beste was voor de toekomst van STVV begrijp ik. Dit is een groep met structuur, die financiële slagkracht heeft en kan bijsteken als het moet (zoals RD deed). Iets wat Morenne en Lammens niet konden bieden. Bij hen dook het spook van niet halen van de licentie constant op. Maar het is nu duidelijk… Ook de Japanners zijn Sinterklaas niet.

Ik vrees het ergste voor de abonnementen.
ik denk niet dat de Japanners gaan afhaken voor de eerste de beste tegenslag. Maar om STVV er terug boven op te krijgen zijn er 3 zaken nodig: TIJD en GELUK(Weinig gekwetsten, Jeugd die doorbreekt, eigen spelers die doorbreken, goede resultaten….) en GELD (Japanse sponsorcontracten, lokale sponsors, toeschouwers, transfers ….)

David Meekers is een verstandige voorzitter. De best mogelijke keuze die de Japanners konden maken. Hij zal ongetwijfeld voor de nodige inzichten zorgen.

Waarom kunnen de supporters het risico niet nemen en vol voor de ploeg kiezen ? Dit is toch een nieuwe start. Vrees voor het niet behalen van een licentie moet er al niet zijn … Met Brijs wordt er keihard gewerkt (daar staat die voor bekend) ….toch ook een trainer met een visie….Als Bezus nog een aangepast contract krijgt, zit er een seizoen als vorig jaar in … misschien minder, maar misschien ook meer.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Positivo schreef: Waarom kunnen de supporters het risico niet nemen en vol voor de ploeg kiezen ? Dit is toch een nieuwe start. Vrees voor het niet behalen van een licentie moet er al niet zijn … Met Brijs wordt er keihard gewerkt (daar staat die voor bekend) ….toch ook een trainer met een visie….Als Bezus nog een aangepast contract krijgt, zit er een seizoen als vorig jaar in … misschien minder, maar misschien ook meer.
Omdat ze dat niet willen en je kan ze moeilijk verplichten. Er zullen er ongetwijfeld zijn die honderdenéén andere redenen aanhalen, maar finaal komt het toch meestal daar op neer. Waarom ze niet willen, moet je aan hen vragen, maar ik betwijfel of je een duidelijk antwoord gaat krijgen. Supporteren is een raar beestje en Truienaars zijn niet zelden moeilijke/koppige mensen. De vraag wat er nodig is om ze terug te krijgen, is al vaker gesteld en niemand heeft tot nu toe een pasklaar antwoord gevonden. Zelfs al win je de strijd in de hoofden met goed beleid, dan moet je ook nog altijd de harten veroveren. We mogen niet vergeten dat voetbal veel meer emotie dan ratio is.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Al zo vaak gezegd: Japanners hadden van terugwinnen supporters absolute prioriteit moeten maken. Hebben ze nagelaten.

Ik geloof ook niet in het jeugdproject en in de niet-hurenvisie omdat je veel te veel kostbare middelen weggooit die je elders meer nodig hebt (Zulte-Waregem heeft het intussen ook begrepen) maar dat is een persoonlijke mening.


De enige valabele reden waarop ik ooit terug een abo zou nemen zou zijn omdat er een gebrek aan plaatsen zou zijn maar dat is voorlopig allerminst aan de orde.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Mikman schreef:Al zo vaak gezegd: Japanners hadden van terugwinnen supporters absolute prioriteit moeten maken. Hebben ze nagelaten.
...
Inderdaad. Ik zie geen enkel feit dat er op wijst dat ze inzien dat dit inderdaad cruciaal is. Ze deden nog niets dat zou kunnen wijzen op het feit dat ze daar effectief mee bezig zijn en daarvan de noodzaak inzien. Akkoord, het is een moeilijke oefening. Maar het laatste anderhalf seizoen heeft bewezen dat enkel wat goede sportieve resultaten hiervoor niet voldoende zullen zijn. Als ze enkel daarop rekenen zal er niks veranderen.
Ik hou m'n hart vast om binnen 18(!) dagen de lege tribunes op Stayen te zien, tijdens de 1e competiematch.
Ik vrees dat er weer een diepterecord zal gebroken worden. En dat doet elke stvv-sympathisant pijn. Maar de eigenaars zijn er precies niet hard mee bezig. Of dat gevoel geven ze toch aan de buitenwereld...
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Ik liep gisteren langs het traningsveld aan de kliniek.
De spelers stonden te ver verwijderd om iemand te herkennen. Kotysch, herkende ik wel, die liep wat rondjes .

Van supporters was er niets te bespeuren. Niet één man. Vroeger vond je rond deze tijd meer toeschouwers tijdens een training dan dat er nu abonnementen verkocht worden - zeker als bekend was dat er nieuwe spelers op komst waren.

Het supporterslegioen bereikt dus een dieptepunt. Volgens Jacques willen ze niet. De man kan gelijk hebben. Ze willen gewoon niet meer. De liefde is op. Dat is in de geschiedenis van Stvv nog gebeurd. Volgens Mikman hadden de Japanners een prioriteit moeten maken van het terugwinnen van supporters. Akkoord, maar hoe doe je dat op 1,2,3 ? Ik las een interview van Yusuke Muranaka, waarin hij daaromtrent zijn mening gaf. Het was een Japans interview en een Google vertaling. Volgens hem was ineens er veel geld tegen aan gooien niet de oplossing! Er moet van onderaan terug gebouwd worden. Er moet terug sympathie voor stvv komen. Ik kan hem daarin volgen. Ik vrees dan ook dat de Japanners maar één manier hebben om van sympathisanten (die zijn er nog genoeg) terug supporters te maken en dat is ......RESULTATEN en tonen dat ze VERTROUWEN waard zijn.... (De betere spelers houden, hoort daar absoluut bij) (De jeugdwerking is ECHT wel ok, maar niet concreet en direct genoeg voor de gemiddelde supporter .. euh sympathisant. )

Zelf heb ik vertrouwen in hun keuzes … de voorzitter, VAB, de aanpak van Marc Brijs. Ik ben ook benieuwd hoe spelers als Boli & Botaka onder hem gaan spelen. Brijs gaat ongetwijfeld veel dwingender zijn dan JDR. Volgens mij de reden van zijn keuze door de Japanners. Als het zo eenvoudig was zaten overal alle tribunes vol....

Vooruit Stvv .
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:
Mikman schreef:Al zo vaak gezegd: Japanners hadden van terugwinnen supporters absolute prioriteit moeten maken. Hebben ze nagelaten.
...
Inderdaad. Ik zie geen enkel feit dat er op wijst dat ze inzien dat dit inderdaad cruciaal is. Ze deden nog niets dat zou kunnen wijzen op het feit dat ze daar effectief mee bezig zijn en daarvan de noodzaak inzien. Akkoord, het is een moeilijke oefening. Maar het laatste anderhalf seizoen heeft bewezen dat enkel wat goede sportieve resultaten hiervoor niet voldoende zullen zijn. Als ze enkel daarop rekenen zal er niks veranderen.
Ik hou m'n hart vast om binnen 18(!) dagen de lege tribunes op Stayen te zien, tijdens de 1e competiematch.
Ik vrees dat er weer een diepterecord zal gebroken worden. En dat doet elke stvv-sympathisant pijn. Maar de eigenaars zijn er precies niet hard mee bezig. Of dat gevoel geven ze toch aan de buitenwereld...
Tim, wat Jaqcues hierover vertelt hierboven en wat je hier leest.... Zou je dan niet eerst zorgen dat de resultaten van je ploeg goed zijn en dan pas zien naar uw supporters?

Want eerlijk, als zelfs de supporters die o zo moeilijk naar het stadion te krijgen zijn, al zelf niet rechtlijnig kunnen zeggen wat nodig is om ze naar het stadion te krijgen, dan zouden de Jappen al hun moeite moeten steken daarin, terwijl resultaten op dit moment het allerbelangrijkste zijn.

Dan zou ik mijn moeite daar niet aan verspillen hoor en eerder inzetten op het binnenhalen van nieuwe supporters (door resultaten te halen), dan het terugwinnen van oude supporters (die zelf niet weten, of willen zeggen -zodat ze ongebreideld gefundeerde kritiek kunnen leveren- hoe men ze terug naar het stadion kan krijgen).

Iedereen is vrij om daar het zijne over te denken, maar moet op zijn minst toch toegeven dat zij die thuisblijven, die hard-die's, altijd de vraag ontwijken wat hen nu precies terug naar het stadion brengen, zodat iemand dat aan Mekers kan communiceren en dat aan de Jappen kan doorgeven, zonder dat zij veel moeite moeten steken om het te weten te komen, omdat die middelen en die tijd VEEL beter gespendeerd kan worden aan andere dingen dan mensen die u toch niet of niet deftig kunnen antwoorden en van het minste dat er gebeurt, toch weer vertrokken zijn
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

STVV-fan, akkoord hoor met wat je zegt.
Natuurlijk is een goede ploeg samenstellen en resultaten halen de prioriteit. Maar het één kan ook samenvallen met het andere he.
Dat sluit niet uit dat ze ook niet wat extra acties mogen uitvinden en signalen mogen geven dat ze rekenen op ons. Maak de mensen terug wat warm op 1 of andere manier. (liefst meerdere) Laat zien dat er een nieuwe wind waait. Dat er een nieuwe start is genomen.
En of het nu afhakers zijn, of nieuwe supporters waarop ze zich moeten richten maakt niet uit. Ik vind gewoon dat ze iets harder hun best mogen doen om überhaupt IETS te doen op dat vlak. Schakel wat mensen in die hier populair zijn, geef ze desnoods een functie in de club.
Nu heb ik, en blijkbaar heel wat anderen ook, het gevoel dat ze er niet hard van wakker liggen en het maar allemaal op hun beloop laten. Het resultaat zal zichtbaar zijn tegen Cercle Brugge. Gaan we aan de 3.500 komen? Ik vrees van niet...
Jij vind toch ook dat ze daar wat meer aandacht aan moeten schenken? Niet?
En nee, dat mag niet ten koste gaan van het samenstellen van de ploeg. Maar dat staat daar toch volledig los van?
Ik heb zelf geen tijd om na te denken en te brainstormen over de manier waarop. Maar betaal me er voor, geef me 2 weken, en ik zal wel een hoop voorstellen hebben schat ik. Doe tijdens de week na de competitiestart bijvoorbeeld aan actie? 2 abo's kopen = een 3e aan halve prijs, of zelfs gratis. Er zijn manieren genoeg dat ze kunnen laten zien dat ze er mee bezig zijn. En ja, op alles dat ze doen zal er commentaar zijn. En niks is een garantie. Maar niks ondernemen is nog erger.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik wil met "ze willen niet" vooral zeggen dat er zaken zijn die hen ervan weerhouden om op dit moment de stap terug naar Stayen te zetten. Als het alleen resultaat was, zaten ze vorig jaar in september al opnieuw op Stayen. Als het alleen de figuur RD was, zou onze abo- en ticketverkoop opnieuw als vanouds moeten lopen. De (psychologische) drempel waar ze over moeten, de weerstand die ze hebben, is dus meer dan dat.
Voor sommigen zal de liefde op zijn, voor anderen zal het hart misschien nog altijd te zeer gebroken zijn? Vergelijk het met een koppel dat uit elkaar gaat. Dat wil niet altijd zeggen dat beide partners geen liefde meer hebben, soms zijn er gewoon (teveel) dingen gebeurd en zo diepe wonden geslaan, die maken dat samenleven gewoon niet meer lukt. ik vrees dat dit ook voor een deel van de afhakers geldt. Het lijkt mij een illusie dat we iedere afhaker nog ooit gaan kunnen terugwinnen.
Gelukkig zullen de wonden niet bij iedereen zo diep zijn en is er een deel dat we wel kunnen terugwinnen. Er komen ook altijd maar mensen bij en die moeten we voor ons zien te winnen. Dat we (nog) niet concreet weten hoe we dat moeten doen, moet ons er niet van weerhouden om het te proberen. Als we gaan wachten tot iemand een pasklaar antwoord biedt dat we van vandaag op morgen kunnen uitvoeren, gaan we nog lang kunnen wachten... Als dat pasklare antwoord bestond, had iemand het al wel geopperd of had een gladde businessjongen er al lang een lucratief zaakje van gemaakt.
Dus zit er niets anders op dan te proberen, nog eens proberen, blijven proberen en als het nog niet lukt, opnieuw proberen. Dat kan je met transfers en aanstellingen, maar ook resultaten, ook jeugdwerking, ook aanwezigheid in het straatbeeld, ook .... Het moet -volgens mijn bescheiden mening- een totaalpakket zijn. Sommige dingen gaan marcheren, anderen niet, so be it. Wat werkt, doen we nog meer en wat niet werkt, vervangen we door wat anders. Een ondankbaar, soms zelfs onzichtbaar werk, waarbij je de mensen niet te snel mag afrekenen op concrete resultaten, want die ga je pas op lange termijn zien. Daar hang je dan liefst van al ook nog een uithangbord aan. Een "smoel" waar mensen zich mee kunnen identificeren. Meekers lijkt me een verstandig en aimabel man, maar niet de volksmenner die de harten van de mensen sneller doet slaan. Dat geldt evenzeer voor VDAB. Ik mis een type Guido Brepoels die dat wel kon. Misschien is het aan Peter Delorge om die taak van uithangbord naar zich toe te trekken, als hij dat wil. Het is -op dit moment- één van de weinigen binnen de club die ik daar potentieel toe in staat zie.
Alles bij elkaar ga je een klimaat moeten creëren waarbij mensen, oud en nieuw, zich (opnieuw) met de club willen identificeren. Eerst voor de tv, dan in de straat en finaal hopelijk ook opnieuw in het stadion. Het doel is belangrijk genoeg, onze achterban is belangrijk genoeg, want zonder zijn we een club van dertien in een dozijn. In die zin blijf ik net als Mikman en STimVV wat op mijn honger zitten. Het lijkt alsof men de ernst van de situatie nog altijd niet goed beseft en niet snel geneigd lijkt om veel te proberen. Op dit moment gaat er in ieder geval te weinig drive van de club uit om mensen te begeesteren.

Geld mag geen bezwaar zijn. Het geld dat je moet steken in "supporterswerking" (laat het ons voor de eenvoud zo maar noemen) is nog niet voldoende om de commissie van de makelaar bij één deftige transfer te betalen. Daar mogen we ons niet achter verschuilen.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Positivo schreef:Volgens Mikman hadden de Japanners een prioriteit moeten maken van het terugwinnen van supporters. Akkoord, maar hoe doe je dat op 1,2,3 ?

Door een zeer agressieve prijzenpolitiek te voeren, daar zijn de mensen extreem gevoelig aan. Als je dat dan KOPPELT (!) aan een geloofwaardig sportief beleid, dan kan je zieltjes terugwinnen.
De absolute prioriteit moet gewoon zijn om mensen terug in het stadion te krijgen, tegen ( bijna letterlijk ) elke prijs. Pas dan kan je hun terug langer aan je binden.

Wat je nu investeert in supporters, dat verdien je later dubbel en dik terug, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Mikman schreef:
Positivo schreef:Volgens Mikman hadden de Japanners een prioriteit moeten maken van het terugwinnen van supporters. Akkoord, maar hoe doe je dat op 1,2,3 ?

Door een zeer agressieve prijzenpolitiek te voeren, daar zijn de mensen extreem gevoelig aan. Als je dat dan KOPPELT (!) aan een geloofwaardig sportief beleid, dan kan je zieltjes terugwinnen.
De absolute prioriteit moet gewoon zijn om mensen terug in het stadion te krijgen, tegen ( bijna letterlijk ) elke prijs. Pas dan kan je hun terug langer aan je binden.

Wat je nu investeert in supporters, dat verdien je later dubbel en dik terug, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks.
Dus met hetzelfde beleid en hetzelfde voetbal koop je wel een abo als dit de helft goedkoper is? Sorry, maar blijf dan maar thuis. Dan zit ik er wel samen met die andere 2.000, we zullen ons wel amuseren. We zien u wel bij de topmatchen.

Vlamingen zijn de grootste zeikstralen die er rondlopen op deze wereldbol. Elkaar verdringen en honderden euro's betalen om op Anfield eens "You'll neer walk alone" te gaan lallen, waarom? Liverpool presteert ookal jaren onder zijn status, "ja, maar het is toch ohzo machtig dat ze daar achter hun club blijven staan, meneer, ook al gaat het slecht." Ah ja... :roll:

Club Luik, RWDM, Union, hey prachtige clubs he, zoveel mensen die ondanks 30 jaar échte miserie blijven gaan! Sjiek sjiek sjiek! Maar dat wanbeleid op Stayen, daar gaan we niet meer naar zien ze!

Krellekespis kreeg ich doa van.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Vouch schreef:
Mikman schreef:
Positivo schreef:Volgens Mikman hadden de Japanners een prioriteit moeten maken van het terugwinnen van supporters. Akkoord, maar hoe doe je dat op 1,2,3 ?

Door een zeer agressieve prijzenpolitiek te voeren, daar zijn de mensen extreem gevoelig aan. Als je dat dan KOPPELT (!) aan een geloofwaardig sportief beleid, dan kan je zieltjes terugwinnen.
De absolute prioriteit moet gewoon zijn om mensen terug in het stadion te krijgen, tegen ( bijna letterlijk ) elke prijs. Pas dan kan je hun terug langer aan je binden.

Wat je nu investeert in supporters, dat verdien je later dubbel en dik terug, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks.
Dus met hetzelfde beleid en hetzelfde voetbal koop je wel een abo als dit de helft goedkoper is? Sorry, maar blijf dan maar thuis. Dan zit ik er wel samen met die andere 2.000, we zullen ons wel amuseren. We zien u wel bij de topmatchen.

Vlamingen zijn de grootste zeikstralen die er rondlopen op deze wereldbol. Elkaar verdringen en honderden euro's betalen om op Anfield eens "You'll neer walk alone" te gaan lallen, waarom? Liverpool presteert ookal jaren onder zijn status, "ja, maar het is toch ohzo machtig dat ze daar achter hun club blijven staan, meneer, ook al gaat het slecht." Ah ja... :roll:

Club Luik, RWDM, Union, hey prachtige clubs he, zoveel mensen die ondanks 30 jaar échte miserie blijven gaan! Sjiek sjiek sjiek! Maar dat wanbeleid op Stayen, daar gaan we niet meer naar zien ze!

Krellekespis kreeg ich doa van.
:heil: :heil: :heil: :heil:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Vouch schreef:
Mikman schreef:
Positivo schreef:Volgens Mikman hadden de Japanners een prioriteit moeten maken van het terugwinnen van supporters. Akkoord, maar hoe doe je dat op 1,2,3 ?

Door een zeer agressieve prijzenpolitiek te voeren, daar zijn de mensen extreem gevoelig aan. Als je dat dan KOPPELT (!) aan een geloofwaardig sportief beleid, dan kan je zieltjes terugwinnen.
De absolute prioriteit moet gewoon zijn om mensen terug in het stadion te krijgen, tegen ( bijna letterlijk ) elke prijs. Pas dan kan je hun terug langer aan je binden.

Wat je nu investeert in supporters, dat verdien je later dubbel en dik terug, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks.
Dus met hetzelfde beleid en hetzelfde voetbal koop je wel een abo als dit de helft goedkoper is? Sorry, maar blijf dan maar thuis. Dan zit ik er wel samen met die andere 2.000, we zullen ons wel amuseren. We zien u wel bij de topmatchen.

Vlamingen zijn de grootste zeikstralen die er rondlopen op deze wereldbol. Elkaar verdringen en honderden euro's betalen om op Anfield eens "You'll neer walk alone" te gaan lallen, waarom? Liverpool presteert ookal jaren onder zijn status, "ja, maar het is toch ohzo machtig dat ze daar achter hun club blijven staan, meneer, ook al gaat het slecht." Ah ja... :roll:

Club Luik, RWDM, Union, hey prachtige clubs he, zoveel mensen die ondanks 30 jaar échte miserie blijven gaan! Sjiek sjiek sjiek! Maar dat wanbeleid op Stayen, daar gaan we niet meer naar zien ze!

Krellekespis kreeg ich doa van.

Je hebt er helemaal niks van begrepen, vrees ik.

Het gaat niét over het financiële, wel over de inspanning die je als club levert, de moeite die je doet, dát is cruciaal.



Dat afhaken is géén georkestreerde actie he, geen geplande staking. Gewoon allemaal individuen die het één voor één voor bekeken hielden. Waardoor het stadion leger wordt, minder sfeervol, en en nog meer mensen afhaken. Of niet meer de behoefte voelen om een abo te nemen, want er is toch plaats genoeg.
De supportersclubs hebben hier nooit veel macht gehad over hun leden. Bij een protestactie konden ze nauwelijks mensen mobiliseren. Dat was goed voor de club, die zo'n actie meteen kon weglachen. Maar toen ze na zoveel jaar toch afgehaakt zijn, is het ook wel veel moeilijker om die supporters terug aan te spreken. Dat is de keerzijde van de medaille, nu keert die situatie zich plots tegen de club ook al heeft het huidige beleid niks met vorige mislukkingen te maken. Maar er is ook te weinig moeite gedaan om de breuk met het verleden uit te diepen.

Hoe haal je die afgehaakte mensen allemaal terug in het stadion? Geef mij eens een betere manier om de afgehaakte supporters in het stadion te krijgen? Doe eens een concreet voorstel. Feit is: mensen zijn heel gevoelig aan het financiële, je moet ze het gevoel geven dat ze een zaakje kunnen doen, ook al worden ze in werkelijkheid achteraf toch driedubbel terug genaaid.

Met die 2000 zal je snel tussen RWDM en Union spelen ja, heel romantisch ongetwijfeld, maar dat is nu net niét mijn ambitie. Ik heb al langer en veelvuldig gezegd dat ik mij veel meer zorgen maak over de afgehaakte supporters dan over het sportieve beleid, en dat is helaas uitgekomen. Dat er mensen verbaasd zijn dat de supporters niet terug komen, dat het niet zomaar vanzelf zal gaan, dat verbaast mií dan weer.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Het nieuwe bestuur heeft tijd nodig maar die tijd is er jammer genoeg niet op supportersvlak. De resultaten waren er inderdaad vorig seizoen, maar de tribunes raakten niet bepaald vol...

Het sleutelwoord is voor mij geloofwaardigheid. De Japanners moeten geloofwaardigheid creëren. In die optiek is het jammer dat Vdab stelde dat de kern rond moest zijn tegen de start van de voorbereiding en dat dan grandioos mislukt. Niet onlogisch, overigens. Maar dan creëer je meteen het gevoel dat "het nog steeds dezelfde amateurs zijn op Stayen".

Ik ben altijd blijven komen omdat ik mijn passie niet laat afhangen van een beleid of bestuur. Maar ik begrijp de mensen die zijn afgehaakt wel.

De Japanners zouden bijvoorbeeld een abonnementenformule in het leven kunnen roepen waarbij je (al dan niet voordelig) een abonnement neemt voor verschillende seizoenen en zij daar een doelstelling tegenover zetten. Ze spreken zelf over PO1 in enkele jaren: lukt dit niet, krijg je een deel terugbetaald via een tegoed op je binkenkaart.

Enfin, je kan zo nog wel wat zaken bedenken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Volgens mij is het helaas een economische realiteit.
Een kwestie van enerzijds de vraag en anderzijds het aanbod.

Laat ons het aanbod eens bekijken.
De ploeg. De resultaten. De club.

Als het aanbod minder van kwaliteit is... of als de klant (supporter) dat zo ervaart, daalt de vraag ... of koop je alleen bij korting. (zoals je hier leest)
Ik vrees dat er in Barcelona een wachtlijst is voor een abo ... en denk je dat men daar het over de prijs heeft ?

Wat doen ?
De kwaliteit van het aanbod verbeteren
-Resultaten
-Spektakel
-Goede spelers houden
-Lokale jeugd inpassen
-Continuïteit in het bestuur.
-Meerdere jaren bevestigen...

Er is géén toverformule .
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Iniesta »

Niets economische realiteit, de economische realiteit dat wij niet het aanbod van Barcelona hebben was er al sinds ons ontstaan.

De supporters hadden vroeger geen problemen met het gebrek aan resultaten of de club op zich en bleven jarenlang trouw, ook in lagere regionen.

Het verschil is dat een pak het beu zijn om bedrogen te worden en dat er geen geloofwaardigheid meer is. Dat herstellen is veel lastiger en het oude recept van veel beloven en weinig leveren werkt duidelijk niet meer. De Japanners staan dus voor een zware opdracht. Hun probleem is niet door hen veroorzaakt maar ze moeten het wel aanpakken. De verklaring over de kern en de invulling ervan is echter een slecht begin. Het bevestigt net het wantrouwen van de afgehaakte mensen. Zoals sommigen hier opperen kan een belofte gekoppeld aan een verbintenis een signaal zijn dat er wel degelijk iets verandert is. Op langere termijn moet men ambitie tonen en deze koppelen aan resultaten, of de Japanners zoveel geld/geduld hebben?
Plaats reactie