Positivo schreef:Moesten er beleidsmensen van stvv hier komen lezen ?
Het zullen zeker de Japanners niet zijn, maar misschien zijn er die dit werk tot bij hen krijgen.
Tenminste de moeite van het lezen waard.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/netje ... 2119042263
interessante leesvoer, thx!
Deze passage:
Dit is iets wat de Japanners hopelijk snappen. De grootste prioriteit is de mensen terug in het stadion krijgen.De prijs van de tickets verlagen is een moeilijke zakelijke beslissing die alleen kan passen in een langetermijnstrategie. Mijn hypothese is: het voordeel op lange termijn van het stadion te vullen met fans die een positieve sfeer doen ontstaan, zal de vermindering van inkomsten op korte termijn meer dan compenseren. Een zinderend stadion verbetert bovendien de kijkervaring op televisie. Clubs die zich richten op sfeer versterken niet alleen hun thuisvoordeel, maar verhogen ook de waarde van de Premier League in zijn geheel. We moeten supporters niet langer louter als consumenten bekijken, maar hen erkennen als een actieve toegevoegde waarde van het voetbalproduct. Zeker Premier League-clubs hoeven niemand uit hun stadions te prijzen. De financiële dominantie tegenover de andere voetbalcompetities is groot en zal naar verwachting nog verder stijgen. Volgens onderzoek van (financiëledienstverlener) Deloitte bedragen de opbrengsten van Premier League-clubs tijdens wedstrijddagen amper 18 procent van hun totale omzet. Stijgende uitzendrechten, sponsoring en andere commerciële deals zullen dat cijfer nog doen zakken.