STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Voor de liefhebbers: nieuwe truitjes gelanceerd met -opvallend- daarop ook de Japanse sponsors SBI Insurance en Inazuma Eleven (maar eigenlijk Level-5, game-ontwikkelaars).
https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/r ... -2018-2019

Inazuma Eleven is -zeer toepasselijk- een Japanse RPG-voetbalgame waar ondertussen ook een manga/anime versie van bestaat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Inazuma_Eleven
https://en.wikipedia.org/wiki/Level-5_(company)

Er zijn recentelijk trouwens nog wat Japanse partners bijgekomen: Novel Approach (mobiele games), Nexus (online advertenties), Candee (online video, talent management, maar sinds kort ook bezig met sports livestreaming*). Duidelijk dat men wat de Japanse partners betreft sterk focust op digitaal/online, kadert waarschijnlijk ook in hun Connected Stadium plannen.

* http://thebridge.jp/en/2017/12/candee-f ... and-sports
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Mooie truitjes wel. Kunnen we de laatste jaren niet van klagen :)
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door KNRI »

ze zouden gratis eentje aan abonneehouders moeten geven...
Was op OHL vorig seizoen een mooie actie voor de supporters.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

KNRI schreef:ze zouden gratis eentje aan abonneehouders moeten geven...
Was op OHL vorig seizoen een mooie actie voor de supporters.
Volledig akkoord. Maar dat was vorig jaar bij STVV ook het geval, dacht ik.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Geven ze bij Anderlecht, Club, Standard, Gent en dergelijke gratis truitje bij een abo? Vorig jaar was eenmalig en gewoon een reclamestunt van Olympic om het merk terug sterker in de markt te zetten.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 17 jul 2018, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door KNRI »

Bij OHL was het een "welkomscadeautje" van de nieuwe Thaïse eigenaar.

Dit soort acties kan toch helpen om de aboverkoop een duwtje te geven zou je denken...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik vind niet dat men er een jaarlijkse gewoonte van moet maken. Het mag altijd, maar het moet niet. Het is ook "gevaarlijk". Doe het 1 keer en het is leuk, doe het 2 keer en mensen vinden het normaal. Doe het dan een keertje niet en ze beginnen al snel te klagen als verwende kindjes.
Ik vind wel dat voetbalshirts over het algemeen buitensporig geprijsd zijn, dus als ik mag kiezen en je wil vooral veel kleur in je stadion krijgen, zou ik zeggen dat ze die beter gewoon aan een correcte prijs zouden verkopen en niet aan €75-85 (4x de prijs van hetzelfde shirt in de catalogus maar zonder opdruk en waarschijnlijk 200x ofzo de werkelijke productiekost). Maar soit, dat is een andere discussie.
Vorig jaar gaf men ook een shirt aan mensen die hun abo verlengden. Het kan een leuke extra zijn voor de trouwe supporter, maar ook niet meer dan dat. Niemand koopt een abo o.w.v. een truitje denk ik. Ik denk zelfs dat het bij velen niet uit de kast geraakt is. We zouden de proef op de som kunnen nemen: zijn er hier mensen die vorig seizoen hun abo verlengden en een truitje kregen? Hoe vaak hebben jullie het truitje aangedaan in de voorbije 12 maanden?

Het zou wel deel kunnen uitmaken van een breder zgn. loyalty & rewards programma rond supporterswerking en -engagement, waarbij je werkt met beloningen bv. een abonnement is X waard, extra tickets kopen (dus mensen meebrengen) via jouw kaart is Y waard, 5 keer mee op verplaatsing is Z waard, maar ook bv. vrijwilligers die helpen met stoeltjes kuisen of een andere activiteit, je binkenkaart voor zoveel euro opladen etc. Je kan werken met fysieke beloningen, maar misschien nog beter/makkelijker met een tegoed dat op de binkenkaart gestort wordt. Hoe groter jouw engagement voor de club, hoe groter de return die je krijgt
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Jacques schreef: Ik vind wel dat voetbalshirts over het algemeen buitensporig geprijsd zijn, dus als ik mag kiezen en je wil vooral veel kleur in je stadion krijgen, zou ik zeggen dat ze die beter gewoon aan een correcte prijs zouden verkopen en niet aan €75-85 (4x de prijs van hetzelfde shirt in de catalogus maar zonder opdruk en waarschijnlijk 200x ofzo de werkelijke productiekost). Maar soit, dat is een andere discussie.
Hier geef ik u volledig gelijk in. Die prijzen zijn van de pot gerukt. Niet alleen bij STVV, maar overal.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Inderdaad, voor de prijzen baseerde ik me op andere ploegen: € 85 is voor het nieuwe shirt van Brugge en Anderlecht, € 75 is voor het nieuwe van KV (in 1B dus) en voor het nieuwe shirt van Cristiano Ronaldo bij Juve betaal je (minstens) 105 euro. Je hebt gelukkig ook nog een soort premium versie aan € 137,5 voor de arme sukkelaars onder ons... :o :gek:
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Voor dwergen als ons is dat geen optie, maar men moet dan niet verwonderd zijn als de mensen hun toevlucht nemen tot AliExpress en co.
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:Ik vind niet dat men er een jaarlijkse gewoonte van moet maken. Het mag altijd, maar het moet niet. Het is ook "gevaarlijk". Doe het 1 keer en het is leuk, doe het 2 keer en mensen vinden het normaal. Doe het dan een keertje niet en ze beginnen al snel te klagen als verwende kindjes.
Ik vind wel dat voetbalshirts over het algemeen buitensporig geprijsd zijn, dus als ik mag kiezen en je wil vooral veel kleur in je stadion krijgen, zou ik zeggen dat ze die beter gewoon aan een correcte prijs zouden verkopen en niet aan €75-85 (4x de prijs van hetzelfde shirt in de catalogus maar zonder opdruk en waarschijnlijk 200x ofzo de werkelijke productiekost). Maar soit, dat is een andere discussie.
Vorig jaar gaf men ook een shirt aan mensen die hun abo verlengden. Het kan een leuke extra zijn voor de trouwe supporter, maar ook niet meer dan dat. Niemand koopt een abo o.w.v. een truitje denk ik. Ik denk zelfs dat het bij velen niet uit de kast geraakt is. We zouden de proef op de som kunnen nemen: zijn er hier mensen die vorig seizoen hun abo verlengden en een truitje kregen? Hoe vaak hebben jullie het truitje aangedaan in de voorbije 12 maanden?

Het zou wel deel kunnen uitmaken van een breder zgn. loyalty & rewards programma rond supporterswerking en -engagement, waarbij je werkt met beloningen bv. een abonnement is X waard, extra tickets kopen (dus mensen meebrengen) via jouw kaart is Y waard, 5 keer mee op verplaatsing is Z waard, maar ook bv. vrijwilligers die helpen met stoeltjes kuisen of een andere activiteit, je binkenkaart voor zoveel euro opladen etc. Je kan werken met fysieke beloningen, maar misschien nog beter/makkelijker met een tegoed dat op de binkenkaart gestort wordt. Hoe groter jouw engagement voor de club, hoe groter de return die je krijgt
Bwa de actie van vorig jaar was waarschijnlijk een mooie actie om het pas overgenomen bedrijf een boost te geven door direct een mooi order "binnen te halen". Zo niet vraag ik me af waarom het de afgelopen 15 jaar nooit kon en nu ineens wel. Pas op, wel een mooi initiatief naar de supporters toe hoor!

Wat de prijzen van de truitjes betreft heb je 100 % gelijk, vandaar dat ik het een goed idee om A-kwaliteit aan 90 euro aan te bieden en en B-kwaliteit aan 50 euro? (Waren dat de prijzen? Ik weet ze niet juist meer, ik weet wel nog dat er een verschil was.) In ieder geval, op die manier heb je toch nog de keuze voor een goedkoper alternatief.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Oscar »

Jullie spreken hier van een truitje of vroegere bonnen voor winkels in Sint-Truiden.
Ik heb nog gene merci gekregen toen ik mijn nieuw abbonement ging kopen, dat na 27 jaar KLANT te zijn dat deed
wel een beetje pijn.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

https://stvv.jp/news/20180719_1

Alzo begint het, de eerste Japanse primeur!!! :stvv: :geelblauw: :geelblauw: :geelblauw: :geelblauw:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

STVV-fan schreef:https://stvv.jp/news/20180719_1

Alzo begint het, de eerste Japanse primeur!!! :stvv: :geelblauw: :geelblauw: :geelblauw: :geelblauw:
In de openingswedstrijd met Circle Brugge op 28 juli (Japanse tijd 29 juli, AM 3 uur) zullen we een "HADO" -belevenisevenement organiseren in samenwerking met meleap Co., Ltd.



HADO (Hado) is een nieuwe sensatiesport met AR (augmented reality) die een draagbaar apparaat draagt ​​en een energiebal schiet met zijn eigen hand.

De introductie van 's werelds eerste voetbalstadion wordt gerealiseerd in het thuisstadion · Stoyen. We ondersteunen de vooruitgang van de nieuwste technologie uit Japan in het buitenland.



HADO-logo

【HADO (Hado)】

Sport die de nieuwste AR-technologie gebruikt waar nu over wordt gesproken, met een op het hoofd gemonteerd display op het hoofd en een armsensor op de arm om de techniek vrij te maken.

Drie-tot-drie teams maken gebruik van technieken zoals energieballen en schilden en spelen tegen elkaar met 80 seconden speeltijd.

Momenteel hebben we 26 winkels in 16 landen over de hele wereld.

Meer dan 800.000 mensen hebben meegemaakt, in Europa is het het tweede land na Spanje en het zal de eerste zijn in België.


Ik zie ook dat de wedstrijd om 3u 's nachts Japanse tijd wordt gespeeld. Zou het iemand verbazen moesten er op termijn wedstrijden van STVV naar de (na)middag worden verplaatst zodat ze in Japan op een beter uur kunnen worden uitgezonden?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Mikman, het uitzenden van de matchen van STVV wordt beslist door degene die de televisierechten heeft. De (Belgische) tv beslist alles.

STVV zal nooit wedstrijden vroeger spelen zonder dat de Belgische tv daar iets mee wint.

Misschien dat de Jappen ons matchen uitgesteld gaan uitzenden in Japan

Een klein voorbeeld van wat dit is: https://m.youtube.com/watch?v=vw4tTF5u0l4

Is zeer hot in Japan tegenwoordig
Plaats reactie