STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Jack schreef:Inderdaad wat Jacques zegt!!

Wat me wel een beetje verontrust is dat Meekers aangeeft dat de communicatie met de enkel Japans sprekende voorzitter wel zal los lopen via de moderne tools. Ik hoop dat hij niet Google Translate bedoelt, want dan gaan we nog rare dingen meemaken. :mrgreen:
We hebben nog maar net afscheid genomen van een voorzitter die naar verluidt ooit een transfer afblies omdat de speler hem niet in de ogen keek aan de onderhandelingstafel (Hairemans) en in de kleedkamer ging demonstreren hoe de spelers moesten inwerpen. Wat rare dingen betreft zijn we wel al één en ander gewoon. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
Jack schreef:Inderdaad wat Jacques zegt!!

Wat me wel een beetje verontrust is dat Meekers aangeeft dat de communicatie met de enkel Japans sprekende voorzitter wel zal los lopen via de moderne tools. Ik hoop dat hij niet Google Translate bedoelt, want dan gaan we nog rare dingen meemaken. :mrgreen:
We hebben nog maar net afscheid genomen van een voorzitter die naar verluidt ooit een transfer afblies omdat de speler hem niet in de ogen keek aan de onderhandelingstafel (Hairemans) en in de kleedkamer ging demonstreren hoe de spelers moesten inwerpen. Wat rare dingen betreft zijn we wel al één en ander gewoon. :mrgreen:
Vergeet Dequevy niet, die geen vierkantswortel kon trekken! :lol: :yes:
Gebruikersavatar
Ben de beer
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:15
Supporter van: Stvv
Locatie: Sint Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Ben de beer »

Nog eens terug na vele jaren afwezigheid ; 1 vraagje ( en dan kruip ik terug in mijn winterslaap :D ) : door de volledige overname van STVV door de rijst- en sushi vreters ,heeft dit forum , dat werd opgericht door de anti RD fans ( zeg maar RD haters ) ,nog reden tot bestaan ?
Graag jullie overlijdensbericht en aankondiging door DMM.com'van de geboorte van een nieuw officieel forum ... :stvv: :geelblauw:
SenTruin: a (g)ras apoat!
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

Kijk de post hierboven iedereen. De man die tegen vrije meningsuiting is, heeft een mening. :toppie:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Ben de beer schreef:Nog eens terug na vele jaren afwezigheid ; 1 vraagje ( en dan kruip ik terug in mijn winterslaap :D ) : door de volledige overname van STVV door de rijst- en sushi vreters ,heeft dit forum , dat werd opgericht door de anti RD fans ( zeg maar RD haters ) ,nog reden tot bestaan ?
Graag jullie overlijdensbericht en aankondiging door DMM.com'van de geboorte van een nieuw officieel forum ... :stvv: :geelblauw:
Dit forum is door mij opgericht omdat er censuur was op het officiële forum terwijl we de laatste keer dat ik checkte toch niet in Chinese handen waren.
Iets later vond RD een officieel forum zelfs niet meer nodig, dus mij lijkt de bestaansreden nog wel relevant.
Nu terug onder je steen graag zeikbeer!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ben de beer schreef:Nog eens terug na vele jaren afwezigheid ; 1 vraagje ( en dan kruip ik terug in mijn winterslaap :D ) : door de volledige overname van STVV door de rijst- en sushi vreters ,heeft dit forum , dat werd opgericht door de anti RD fans ( zeg maar RD haters ) ,nog reden tot bestaan ?
Graag jullie overlijdensbericht en aankondiging door DMM.com'van de geboorte van een nieuw officieel forum ... :stvv: :geelblauw:
Jacques schreef: In de marge: het forum was er voor Roland, tijdens Roland en -kijk- ook na Roland. Zoveelste illustratie dat het voor het gros van de mensen niet louter om de persoon Roland draaide. Weer een illusie armer voor sommigen. :mrgreen:
Wie het schoentje past, trekke het aan. :lol:
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Ben de beer schreef:Nog eens terug na vele jaren afwezigheid ; 1 vraagje ( en dan kruip ik terug in mijn winterslaap :D ) : door de volledige overname van STVV door de rijst- en sushi vreters ,heeft dit forum , dat werd opgericht door de anti RD fans ( zeg maar RD haters ) ,nog reden tot bestaan ?
Graag jullie overlijdensbericht en aankondiging door DMM.com'van de geboorte van een nieuw officieel forum ... :stvv: :geelblauw:
Weg geloofwaardigheid van de rest van uw post. Als daar al iets in zat...
A loyal football fan only supports the shirt...
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvv'er »

Ben de beer schreef:Nog eens terug na vele jaren afwezigheid ; 1 vraagje ( en dan kruip ik terug in mijn winterslaap :D ) : door de volledige overname van STVV door de rijst- en sushi vreters ,heeft dit forum , dat werd opgericht door de anti RD fans ( zeg maar RD haters ) ,nog reden tot bestaan ?
Graag jullie overlijdensbericht en aankondiging door DMM.com'van de geboorte van een nieuw officieel forum ... :stvv: :geelblauw:
Ge zijt nog vergeten te melden dat we waarschijnlijk allemaal anti-STVV zijn !
FrancisB
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2011, 14:56

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door FrancisB »

stvv'er schreef:
Ben de beer schreef:Nog eens terug na vele jaren afwezigheid ; 1 vraagje ( en dan kruip ik terug in mijn winterslaap :D ) : door de volledige overname van STVV door de rijst- en sushi vreters ,heeft dit forum , dat werd opgericht door de anti RD fans ( zeg maar RD haters ) ,nog reden tot bestaan ?
Graag jullie overlijdensbericht en aankondiging door DMM.com'van de geboorte van een nieuw officieel forum ... :stvv: :geelblauw:
Ge zijt nog vergeten te melden dat we waarschijnlijk allemaal anti-STVV zijn !
Neen, :Roland: en zijn acolieten gaan door met JSTVV, later de rest voor een prikje terug opkopen :grappig:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

New look STVV: Japanners beslissen, Belgen voeren uit
http://sportmagazine.knack.be/sport/voe ... 35265.html

Iemand die aan dit artikel kan?
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

New look STVV: Japanners beslissen, Belgen voeren uit

Alain Eliasy Journalist bij Sport/Voetbalmagazine
05/12/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 07/12/17 om 11:48
Uit Sport/Voetbalmagazine van 06/12/17


De nieuwe voorzitter van STVV liet tussen de lijnen verstaan dat hij in het najaar van 2019 Europees wil spelen.

De Japanse overname van STVV is sinds vorige vrijdag een feit. DMM.com heeft 99,99 procent van de aandelen in handen en installeerde met Naokmazu Tsuruta en Hiroki Yamamoto twee bijkomende Japanners in de raad van bestuur. Samen met de nieuwe voorzitter Yusuke Muranaka staat de teller dus op drie Japanners.

David Meekers, gepromoveerd tot gedelegeerd bestuurder, en Robrecht Asnong zijn de overgebleven Belgen na het ontslag van Marieke Höfte en Benoît Robert.

Met het vertrek van Robert komt er meteen een einde aan het plan om Sint-Truiden ook een Franstalige inslag te geven. Vermoed wordt dat de Japanners komaf willen maken met de clan Duchâtelet. Philippe Bormans blijft gewoon CEO.

Op papier heeft DMM.com dus de macht, in de praktijk zal Muranaka de doelstellingen vastleggen en mogen Bormans en aanverwanten alles uitvoeren. Omdat de Japanners nog niet helemaal vertrouwd zijn met het Europese voetbal willen ze het sportieve departement nog niet in handen nemen.

Tussen de lijnen liet Muranaka wel verstaan dat hij in het najaar van 2019 Europees wil spelen. Meekers wacht de moeilijke taak om zijn rechtstreekse baas te overtuigen dat een Europees ticket niet op bestelling komt.

Om zijn ambities kracht bij te zetten, zou DMM.com een transferbudget van vier tot vijf miljoen euro willen deblokkeren, te besteden tijdens de winter- en zomermercato van 2018.
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Vijftien profclubs ontvangen Pro League+ label

Vijftien profclubs hebben donderdag het Pro League+ label voor 2017 in ontvangst mogen nemen, zo maakte de Pro League vrijdag bekend.

Het Pro League+ label wordt toegekend aan Pro League-clubs die het voorbije jaar een kwaliteitsvolle communitywerking opzetten op basis van een beleidsplan met aandacht voor de lokale context, duurzame partnerschappen en waardevolle activiteiten. AA Gent, Club Brugge, Waasland-Beveren, OHL, KV Mechelen, Racing Genk, KV Kortrijk, Westerlo, Lokeren, KV Oostende, Lierse, Standard, Charleroi, Roeselare en Antwerp kregen het label.

De labels zijn de opvolgers van de Pro League+ Awards, die de voorbije drie seizoenen werden uitgereikt. “Omdat intussen het aantal clubs met een sterke communitywerking is gegroeid, werd besloten het concept van de Awards aan te passen om zo elke club met een sterke of groeiende communitywerking te kunnen belonen”, aldus Stijn Van Bever, CSR-manager van de Pro League.

standaard.be
Ik heb helemaal geen kennis van het dossier. Maar niet in dit lijstje staan, is niet ok. Aan DMM om hier iets aan te doen. Al zeker omdat ze zelf aangeven de band met de gemeenschap te bewaken...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Dreke schreef:
New look STVV: Japanners beslissen, Belgen voeren uit

Alain Eliasy Journalist bij Sport/Voetbalmagazine
05/12/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 07/12/17 om 11:48
Uit Sport/Voetbalmagazine van 06/12/17


De nieuwe voorzitter van STVV liet tussen de lijnen verstaan dat hij in het najaar van 2019 Europees wil spelen.

De Japanse overname van STVV is sinds vorige vrijdag een feit. DMM.com heeft 99,99 procent van de aandelen in handen en installeerde met Naokmazu Tsuruta en Hiroki Yamamoto twee bijkomende Japanners in de raad van bestuur. Samen met de nieuwe voorzitter Yusuke Muranaka staat de teller dus op drie Japanners.

David Meekers, gepromoveerd tot gedelegeerd bestuurder, en Robrecht Asnong zijn de overgebleven Belgen na het ontslag van Marieke Höfte en Benoît Robert.

Met het vertrek van Robert komt er meteen een einde aan het plan om Sint-Truiden ook een Franstalige inslag te geven. Vermoed wordt dat de Japanners komaf willen maken met de clan Duchâtelet. Philippe Bormans blijft gewoon CEO.

Op papier heeft DMM.com dus de macht, in de praktijk zal Muranaka de doelstellingen vastleggen en mogen Bormans en aanverwanten alles uitvoeren. Omdat de Japanners nog niet helemaal vertrouwd zijn met het Europese voetbal willen ze het sportieve departement nog niet in handen nemen.

Tussen de lijnen liet Muranaka wel verstaan dat hij in het najaar van 2019 Europees wil spelen. Meekers wacht de moeilijke taak om zijn rechtstreekse baas te overtuigen dat een Europees ticket niet op bestelling komt.

Om zijn ambities kracht bij te zetten, zou DMM.com een transferbudget van vier tot vijf miljoen euro willen deblokkeren, te besteden tijdens de winter- en zomermercato van 2018.
Merci! Het "vertrek" van Benoit Robert is wel niet helemaal correct verwoord, vind ik. Hij is geen bestuurder meer, maar blijft wel nog adviseur (zie: https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/b ... d-bij-stvv). Ik denk dat het plan om in Namen een poot uit te bouwen ook nog steeds bestaat (enfin, toch op papier). Als je geografisch je hinterland wil vergroten, is dat in ieder geval de meest voor de hand liggende windrichting (of toch die met de minste concurrentie).
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Dreke schreef: Vermoed wordt dat de Japanners komaf willen maken met de clan Duchâtelet.
:onfire: :onfire: :onfire:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Ben ik de enige die een transferbudget van 4-5 miljoen niet echt DE vetpot vind om in 2019 Europees te spelen?

Is wel haast ons VOLLEDIG budget van een paar jaren....

Dan wil ik wel eens zien welk kaliber spelers ze willen aantrekken, zeker omdat er in het artikel blijkbaar staat dat ze zich nog niet echt op het sportieve zullen gooien omdat ze nog te weinig kennis hebben van het Europees voetbal en dat ze zich van Roland en consoorten weg willen houden, dan zal er toch een scout of dergelijke aangesteld moeten worden die WEL die kennis heeft.

Ik geloof niet dat de huismakelaars echt spelers in de portefeuille hebben zitten die EN kwalitatief zijn (waar de Jappen wel naartoe willen) en dan nog een binnen het budget van 5 miljoen passen....
Plaats reactie