STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Als zowaar Bulder EN Brusselmans nu even positief zijn, dan scheelt er iets... :D

Nee nee, alle gekheid op een stokje.
Bormans weg, 2 dagen later staat hier iemand anders waarbij je niet het gevoel hebt dat het "de goedkoopste" oplossing is, iemand die al effectief iets bewezen heeft voor de job waarvoor hij wordt aangenomen en 3 dagen later een conferentie over het verdere verloop van het organigram.

ERGO, binnen 5 dagen een (waardige?) vervanger voor de vertrokken persoon EN een persconferentie om de verdere organisatie uit de doeken te doen.

Onder Roland zou dat zijn: Persoon buiten, minstens 1 week hoor je niets. In het week-end hoor je wat namen vallen en midden in week 2 halen ze iemand uit de koopjesbak van 1 of andere louche zaak en mag je, als je geluk hebt, een zeer korte mededeling op de site verwachten.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef: Onder Roland zou dat zijn: Persoon buiten, minstens 1 week hoor je niets. In het week-end hoor je wat namen vallen en midden in week 2 halen ze iemand uit de koopjesbak van 1 of andere louche zaak en mag je, als je geluk hebt, een zeer korte mededeling op de site verwachten.
Gebakke locht dus !
Echt content da dei popo's weg zijn!!!
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Kevin Vermeulen is niet de vervanger van Bormans. STVV gaat zijn werking uitbreiden en Vermeulen zou er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook wel gekomen zijn indien Bormans was gebleven. Vroeger nam Bormans alles op zich, nu zal Vermeulen het sportieve ( mee ) vorm geven, terwijl er voor Bormans waarschijnlijk een meer coördinerende rol was weggelegd. Bormans zei gisteren tijdens het interview dat hij tijdens de rust gaf dat hij hoopt dat sommige mensen die nu binnen de club actief zijn kunnen opschuiven in de werking, en noemde daarbij specifiek de naam van Delorge.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Brusselmans schreef:
STVV-fan schreef: Onder Roland zou dat zijn: Persoon buiten, minstens 1 week hoor je niets. In het week-end hoor je wat namen vallen en midden in week 2 halen ze iemand uit de koopjesbak van 1 of andere louche zaak en mag je, als je geluk hebt, een zeer korte mededeling op de site verwachten.
Gebakke locht dus !
Echt content da dei popo's weg zijn!!!
Nu dus terug een ticketje kopen en terug naar de match komen zien, net als die andere duizenden. Anders had Roland ook gewoon kunnen blijven.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Vouch schreef:
Brusselmans schreef:
STVV-fan schreef: Onder Roland zou dat zijn: Persoon buiten, minstens 1 week hoor je niets. In het week-end hoor je wat namen vallen en midden in week 2 halen ze iemand uit de koopjesbak van 1 of andere louche zaak en mag je, als je geluk hebt, een zeer korte mededeling op de site verwachten.
Gebakke locht dus !
Echt content da dei popo's weg zijn!!!
Nu dus terug een ticketje kopen en terug naar de match komen zien, net als die andere duizenden. Anders had Roland ook gewoon kunnen blijven.
Ik had geïnformeerd voor een half jaar abonnement, maar als ze niet eens iets willen uitwerken...tja...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Hallo-Tokyo »

Jammer voor je maar dat gaat je toch niet tegenhouden neem ik aan.
Anderzijds doe je wat je wil. Het is normaal dat die er nu nog zijn graag meer volk hebben naast hun vandaar de warme oproep.
Laten we Anderlecht en Club Brugge voor de PO1 al op hun bos geven. Liefst met onze twaalfde man die zonder sjotten ook scoren kan...

https://m.youtube.com/watch?v=8xv_aYaNSdc
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

enrique schreef:
Positivo schreef:Deze man heeft zich, sinds hij hier op dit (anti) forum is, altijd positief uitgelaten over het beleid en zich scherp gekant tegen het negativisme dat hier woekerde.

Ik moet jullie ontgoochelen. ik heb niets tegen de nieuwe eigenaars. Integendeel. Mensen die miljoenen in de club steken en bovendien goede bedoelingen hebben, daar heb ik waardering voor. Doe geen moeite mijn woorden anders uit te leggen.

Mijn post ?
Niks meer en minder dan aantonen dat er voldoende elementen aanwezig zijn, zodat dit anti-forum zich ook tegen de Japanners kan en zal keren. Gewoon een kwestie van tijd.

En straks gaan we voor de overwinning in Genk ! Vooruit STVV !


Positivo.
Wa ne zever zeg
Waar haalt ge het allemaal...
Het forum zal zich tegen de Japanners keren... man
Ik weet niet hoe oud da ge zijt, of ge diploma's hebt, kortom of ge normaal kunt nadenken
Een bestuur of een persoon die een voetbalclub in handen heeft, moet na een periode nu eenmaal verantwoording afleggen aan zijn supporters
Dat is nu eenmaal zo
RD zijn verhaal is hier al meermaals uitgebreid beschreven
Hier niet alleen, ook bij andere clubs
Als de Japanners binnen 3 jaar in tweede klasse staan, mogen ze voor mijn part opkrassen
Dan hebben ze gefaald en moeten ze hun conclusies maar trekken
Als wij 3 jaar niks presteren op het werk, liggen we ook buiten
En dat zal hier ook de teneur zijn
Ik vind dit normaal
STVV is geen clubke waar ge naartoe gaat omdat ge niks anders te doen hebt
Of als zondagnamiddag bezigheid
Als ge daar niet tegen kunt, pech...
We hebben nu een goed voorbeeld, KV Mechelen
Wat moet daar eigenlijk gebeuren?
3 trainers en nu halen ze godbetert Van Wijk nog bij
Armoe troef
Vogel voor de kat
Wie moet opstappen?... niet de supporters, niet de trainers, wel het voltallige bestuur
Of tenminste de verantwoordelijken van de transfers + de voorzitter als eindverantwoordelijke
Als dat hier gebeurt, juist hetzelfde
Dat mag uw anti-forum eisen
Ge zult het moeten aanvaarden
Maar eerlijk gezegd, zover zie ik het niet komen
Nochtans werd het transferbeleid van KV Mechelen door menig STVV supporter voor het seizoen bejubeld
Heb jij dan zoveel diploma's of kan jij dan wel normaal nadenken ?
Inderdaad als wij 3 jaar niks presteren op het werk zullen we buiten liggen , maar de baas zal altijd blijven zolang er geen faillissement of een overname is .
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

miel schreef:
enrique schreef:
Positivo schreef:Deze man heeft zich, sinds hij hier op dit (anti) forum is, altijd positief uitgelaten over het beleid en zich scherp gekant tegen het negativisme dat hier woekerde.

Ik moet jullie ontgoochelen. ik heb niets tegen de nieuwe eigenaars. Integendeel. Mensen die miljoenen in de club steken en bovendien goede bedoelingen hebben, daar heb ik waardering voor. Doe geen moeite mijn woorden anders uit te leggen.

Mijn post ?
Niks meer en minder dan aantonen dat er voldoende elementen aanwezig zijn, zodat dit anti-forum zich ook tegen de Japanners kan en zal keren. Gewoon een kwestie van tijd.

En straks gaan we voor de overwinning in Genk ! Vooruit STVV !


Positivo.
Wa ne zever zeg
Waar haalt ge het allemaal...
Het forum zal zich tegen de Japanners keren... man
Ik weet niet hoe oud da ge zijt, of ge diploma's hebt, kortom of ge normaal kunt nadenken
Een bestuur of een persoon die een voetbalclub in handen heeft, moet na een periode nu eenmaal verantwoording afleggen aan zijn supporters
Dat is nu eenmaal zo
RD zijn verhaal is hier al meermaals uitgebreid beschreven
Hier niet alleen, ook bij andere clubs
Als de Japanners binnen 3 jaar in tweede klasse staan, mogen ze voor mijn part opkrassen
Dan hebben ze gefaald en moeten ze hun conclusies maar trekken
Als wij 3 jaar niks presteren op het werk, liggen we ook buiten
En dat zal hier ook de teneur zijn
Ik vind dit normaal
STVV is geen clubke waar ge naartoe gaat omdat ge niks anders te doen hebt
Of als zondagnamiddag bezigheid
Als ge daar niet tegen kunt, pech...
We hebben nu een goed voorbeeld, KV Mechelen
Wat moet daar eigenlijk gebeuren?
3 trainers en nu halen ze godbetert Van Wijk nog bij
Armoe troef
Vogel voor de kat
Wie moet opstappen?... niet de supporters, niet de trainers, wel het voltallige bestuur
Of tenminste de verantwoordelijken van de transfers + de voorzitter als eindverantwoordelijke
Als dat hier gebeurt, juist hetzelfde
Dat mag uw anti-forum eisen
Ge zult het moeten aanvaarden
Maar eerlijk gezegd, zover zie ik het niet komen
Nochtans werd het transferbeleid van KV Mechelen door menig STVV supporter voor het seizoen bejubeld
Heb jij dan zoveel diploma's of kan jij dan wel normaal nadenken ?
Inderdaad als wij 3 jaar niks presteren op het werk zullen we buiten liggen , maar de baas zal altijd blijven zolang er geen faillissement of een overname is .
Nicklas Pedersen (Oostende) - Andy Kawaya (Anderlecht) - Hassane Bande (Burkina Faso) - Rob Schoofs (AA Gent 0.8 M€) - Silvère Ganvoula (Anderlecht)  waren idd transfers waar sommige (waaronder ik) jaloers op was voor het seizoen.
Met reden denk ik voor het seizoen.

Gelukkig voor ons en spijtig voor hen is het anders uitgedraaid ..
Geen enkele moeite om zoiets toe te geven hoor..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Wat ik eigenlijk wil aanhalen , is dat geen enkele transfer of naam een zekerheid biedt
Een speler is maar zo goed als zijn laatste match
Een evenwichtig team of collectief is belangrijker dan het individu
Ook wij hebben ons vergist , want velen van ons waaronder ik zelf dachten dat we met onze spitsen rozen gingen zitten en zij ontgoochelen wat mij betreft toch het meest .
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

miel schreef:
enrique schreef:
Positivo schreef:Deze man heeft zich, sinds hij hier op dit (anti) forum is, altijd positief uitgelaten over het beleid en zich scherp gekant tegen het negativisme dat hier woekerde.

Ik moet jullie ontgoochelen. ik heb niets tegen de nieuwe eigenaars. Integendeel. Mensen die miljoenen in de club steken en bovendien goede bedoelingen hebben, daar heb ik waardering voor. Doe geen moeite mijn woorden anders uit te leggen.

Mijn post ?
Niks meer en minder dan aantonen dat er voldoende elementen aanwezig zijn, zodat dit anti-forum zich ook tegen de Japanners kan en zal keren. Gewoon een kwestie van tijd.

En straks gaan we voor de overwinning in Genk ! Vooruit STVV !


Positivo.
Wa ne zever zeg
Waar haalt ge het allemaal...
Het forum zal zich tegen de Japanners keren... man
Ik weet niet hoe oud da ge zijt, of ge diploma's hebt, kortom of ge normaal kunt nadenken
Een bestuur of een persoon die een voetbalclub in handen heeft, moet na een periode nu eenmaal verantwoording afleggen aan zijn supporters
Dat is nu eenmaal zo
RD zijn verhaal is hier al meermaals uitgebreid beschreven
Hier niet alleen, ook bij andere clubs
Als de Japanners binnen 3 jaar in tweede klasse staan, mogen ze voor mijn part opkrassen
Dan hebben ze gefaald en moeten ze hun conclusies maar trekken
Als wij 3 jaar niks presteren op het werk, liggen we ook buiten
En dat zal hier ook de teneur zijn
Ik vind dit normaal
STVV is geen clubke waar ge naartoe gaat omdat ge niks anders te doen hebt
Of als zondagnamiddag bezigheid
Als ge daar niet tegen kunt, pech...
We hebben nu een goed voorbeeld, KV Mechelen
Wat moet daar eigenlijk gebeuren?
3 trainers en nu halen ze godbetert Van Wijk nog bij
Armoe troef
Vogel voor de kat
Wie moet opstappen?... niet de supporters, niet de trainers, wel het voltallige bestuur
Of tenminste de verantwoordelijken van de transfers + de voorzitter als eindverantwoordelijke
Als dat hier gebeurt, juist hetzelfde
Dat mag uw anti-forum eisen
Ge zult het moeten aanvaarden
Maar eerlijk gezegd, zover zie ik het niet komen
Nochtans werd het transferbeleid van KV Mechelen door menig STVV supporter voor het seizoen bejubeld
Heb jij dan zoveel diploma's of kan jij dan wel normaal nadenken ?
Inderdaad als wij 3 jaar niks presteren op het werk zullen we buiten liggen , maar de baas zal altijd blijven zolang er geen faillissement of een overname is .
En dat is onjuist en onrechtvaardig
En op zo'n forum komen ze dan in opstand
Dat is toch begrijpelijk zeker...?
Iedereen is verantwoordelijk voor het werk dat hij doet
Ook de baas van een voetbalclub
KVM is dus het bewijs dat er nog andere zaken meespelen dan individuele voetbalkunde
En daar hebben wij geen zicht op
Louis (Van Gaal) zei ooit, een transfer moet mee goed gekeurd worden door een psycholoog
Wij lachen altijd met RD
Maar het verhaal doet de ronde dat hier ooit ne Kroaat van Standard bij hem aan tafel zat
Ben zijn naam kwijt
RD vroeg, waarom wil je bij stvv voetballen
Voor het geld... hij mocht gaan...
De mentaliteit is nog belangrijker dan het voetbal zelf
Want dat kunnen ze allemaal
En daar zal bij KVM wsl het probleem zitten
Kan bijna niet anders
Btw, ik heb 1 diploma. Zoals de meesten. Ik heb nergens gezegd dat ik de slimste ben. Integendeel...
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door StellaWADASWAD »

David Meekers wordt de nieuwe voorzitter van STVV. Takayuki Tateishi wordt CEO en volgt zo Philippe Bormans op.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Voorzitter: David Meekers
CEO: Tateishi (ex voetbalprof en coach)
Technische directeur: zoektocht is bezig en zou een belg worden. (Kevin vermeulen?)
Financieel directeur: "David" Yajima
Commercieel directeur: Stan Niessen (nu volledig in dienst van STVV)

Ik denk dat dit een goede situatie is. Het was belangrijk dat er een nederlandstalig uithangbord zou komen. Belangrijk voor de communicatie en verankering. Feit dat Meekers al heel z'n leven supporter is en een echte STVV-man is past perfect in dat plaatje. Hij spreekt de taal van het volk en dat was cruciaal. Goed ingeschat van de jappanners. Natuurlijk zal hij minder te zeggen hebben dan een "normale" voorzitter. Maar dat lijkt me normaal in de abnormale situatie waarin we zitten. De échte baas zal Tateishi zijn, waarvan ik toch hoop dat hij in de toekomst ook wat Engels zal leren. Hij spreekt italiaans en portugees. Ook belangrijk dat we een CEO hebben die toch wat verstand heeft van voetbal. (itt Marieke en Roland)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Het is een mooi verhaal, meer investeren in het sportieve, samen met meer sportieve knowhow binnen de club. Dat is wat velen onder ons al jaren vragen. We zullen zien of ze het kunnen waarmaken. Ze lijken het ook op een gezonde manier te willen doen. Ik ga er vanuit dat als je een club overneemt en je business model is vooral gebaseerd op inkomsten uit de Aziatische markt, dat je dat ook allemaal hebt afgetoetst aan de realiteit vooraleer je eraan begint. Anders zijn ze onbekwaam, en dat lijkt DMM op het eerste zicht niet te zijn. Ze krijgen van mij alleszins de tijd om iets neer te zetten.

Eén uitspraak van de Japanners de voorbije dagen stemde me nog het meest hoopvol. "Clubbestuurders en spelers zijn passanten, maar de supporters blijven." Als ze dat ook echt meenden, hebben ze in hun kleine teen meer voetbalgevoel dan onze vorige eigenaar in zijn hele lijf en dat van zijn 'levensgezel'.

Als we jaar na jaar kunnen groeien, ben ik een tevreden supporter. Ik hoop ook op vollere tribunes en wat mij betreft is dat ook terug +1.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Wat mij betreft : dit was een prima voorbereide persconferentie.

Er is duidelijk gecommuniceerd.
Beslissing om David Meekers naar voren te schuiven ipv Yusuke Muranaka en ter compensatie van het vertrek van P. Bormans is in orde. Ook het terughalen van Niessen is een verstandige stap. Neem daar nog de zoektocht naar een TD bij .....

Er is een evenwicht tussen Japanners en lokale mensen (al is het maar op papier) .

Wat betreft hun 5 puntenplan. Niks dan lof (voor het plan)
Wat het geld betreft. Dat heb ik reeds eerder aangehaald. Het is duidelijk dat het geld gezocht wordt in (het rijke) Japan. Sponsors, partners en uitzendrechten (Dat laatste is nieuw voor mij - met een Japanse delegatie spelers, kan ik me daar wel iets bij voorstellen) Dat ze nog niets hebben vrees ik wel. Toch is hier niks mis mee. Ze zullen weten waaraan ze beginnen.

Dat men qua budget bij de top 5 wilt horen, vind ik erg ambitieus. Maar hebben jullie er al eens bij stilgestaan dat alleen de top 5 in principe geen degradatiezorgen kan hebben en ALLE andere ploegen wel ! (Cfr. Kv Mechelen)

Nu nog realiseren hé.....
Ik kan mij geen reden bedenken om niet meer terug naar Stayen te komen. De Japanners verdienen tenminste het voordeel van de twijfel.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Door dit laatste zinnetje in het artikel van Voetbalbelgië denk ik dat er toch nog iets gaat gebeuren qua transfers:

Bij STVV is het rustig in de wintermercato, maar bij DMM zien ze Play-off 1 best zitten. "Na de overname hebben we de financiële situatie grondig doorgenomen met de nieuwe eigenaar", stelt David Meekers, die drie boekhoudkantoren heeft in Zuid-Limburg. "Er lagen twee simulaties op tafel: Play-off 1 en 2. Het verschil op sportief en financieel vlak was duidelijk."
Plaats reactie