STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Prototype vestzak-broekzak operatie. Marieke betaalt aan Roland of was het nu omgekeerd? Of komt het van de gemeenschappelijke rekening? :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... ornokoning
Nu begin ik stillekes aan te begrijpen waarom Legear is terug gehaald...kan zo mee spleen
Ooi ooi , gang bang , ooi, ooi
Dus@n
Berichten: 64
Lid geworden op: 31 okt 2010, 00:12

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dus@n »

Volgens HLN zou STVV morgen de volledige overname door het Japanse DMM.com bekend maken. De krant denkt dat de oefenwedstrijd van de Rode Duivels tegen Japan het uitgelezen moment is om het nieuws bekend te maken, alle Japanse ogen zijn dan op ons land gericht.

Het Laatste Nieuws schrijft maandag dat de Japanners nu op het punt staan om STVV helemaal over te nemen van Roland Duchâtelet (70). Eind vorige week streek een delegatie van het Japanse onlinebedrijf neer in Sint-Truiden met als opzet: de onderhandelingen verder afhandelen.

Digital Media Market deed in juni al zijn intrede op Stayen. Het kocht toen 20 procent van de aandelen van STVV over van Duchâtelet. In augustus lekte vervolgens dat DMM de club graag helemaal zou overnemen. Eind vorige week verwelkomde STVV een delegatie van DMM.

Grote baas Keishi Kameyama stuurde volgens HLN al eerder al een van zijn assistenten, Andrei Pinto, als een soort van verkenner naar Sint-Truiden. De Braziliaanse Japanner kreeg volgens de krant de opdracht om de club helemaal te screenen. Het zou niet uitgesloten zijn dat hij straks een functie krijgt binnen de club.

Een van de redenen voor het afhandelen van de overname zou de oefeninterland van morgenavond tussen België en Japan zijn. De aandacht van de Japanse pers is volgens HLN al op ons land gericht en heel wat lokale media zijn ter plaatse. Daarom zou het een uitgelezen moment zijn om de overname naar buiten te brengen.

Bron: Truineer.be
"We hebben misschien de beker niet gewonnen, maar wel het grootste feest" P. Voets 01/06/03 :headbang:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Zou mooi zijn, maar ik wacht liever de bevestiging af van onze "inside bronnen" hier op het forum.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mobius »

Ben toch curieus wat de Japanners van plan zijn met STVV. Hopelijk is het de bedoeling om via STVV met DMM voet aan de grond te krijgen binnen Europa. In dat geval denk ik niet dat ze het zich kunnen permitteren om zich belachelijk te maken. Als het echte Japanners zijn met Japans eergevoel, dan zie ik het hoopvol in. In het andere geval,.... Zal afwachten worden zeker?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Een persconferentie naar aanleiding van die wedstrijd is logisch. Al zou ik ze dan eerder vandaag dan morgen doen, maar soit. Morgen de overname aankondigen en ze in de winterstop afronden, is een op het eerste zicht logisch scenario. De exacte datum van de overdracht van de macht is eigenlijk bijzaak, meer symboliek dan iets anders. Het is niet alsof er ineens enorme Japanse vlaggen aan de Tiense zullen verschijnen. Dat de overname zal gebeuren is hoe langer, hoe meer onafwendbaar. Het einde van een tijdperk is nabij.
De belangrijkste vraag is wat hun plannen met de club zijn. Voetbal kan niet meer zonder business, maar of het "business first" dan wel "football first" zal zijn, maakt een wezenlijk verschil uit.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door the fan »

Het is voorlopig veelal gissen naar de motieven...
Feit is wel dat er een Japanner al enkele maanden meedraait en dat deze de club (vanaf de jeugd tot eerste ploeg) heeft gescreend.
Dat de volledige overname er komt is zeker, datum nog niet.
Wat wel in de wandelgangen vaak te horen valt is dat de Japanners professionaliteit en centen willen inbrengen.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Hopelijk hebben ze goede sportieve intenties, dan kan ik dit enkel toejuichen!
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

Ze zijn in ieder geval erg grondig tewerk gegaan blijkbaar (typisch Japans natuurlijk).

Ik snap nog altijd niet wat een rijke Japanner/Japans bedrijf (want we gaan in handen komen van DMM en niet de big boss van DMM begrijp ik) in hemelsnaam met STVV wilt doen. Aangezien hij enkel het sportieve luik aankoopt en niet het stadion enzo (logisch, dat wil Roland natuurlijk niet kwijt) vrees ik dat ze hier een bus Japanners gaan neerzetten die zich maar in de kijker moeten spelen voor Europese clubs en zo geld moeten opbrengen. Als dat een paar goede spelers zijn (zoals die International waar sprake van is) dan gaan we daar niet over klagen, maar ik vrees dat dat eerder uitzondering dan regel gaat worden.

Nuja, liever een Japanner dan een willekeurige Egyptenaar of Arabier, het blijft toch een cultuur waar respect belangrijk is en die veel methodischer te werk gaan (of horen te gaan)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door AirMontella »

Alles staat of valt natuurlijk bij motieven. Of die van Duchatelet echt bij het sportieve lagen, daar is al voldoende inkt over gevloeid.

Maar als het voor DMM.com echt de bedoeling is om hun naam in Europa in de markt te zetten, hebben ze er baat bij dat de resultaten van de club waar ze zich aan verbinden goed zijn. Dus als ze het budget dan, bij wijze van spreken, optrekken tot boven 20 miljoen euro met behoud van huidige omkadering... Dan kan het allemaal wel eens meevallen.

Het lijkt me alleszins niet echt te rijmen met de verhalen van Tan bij Kortrijk of de makelaars bij Moeskroen. Daar draait het meer om kopen en verkopen van spelers, ongeacht het resultaat (zolang ze maar niet degraderen). Die richting mogen we niet uitgaan, maar ik heb bij DMM.com eerlijk gezegd niet echt het gevoel dat het hen in eerste instantie om financiële winst op transfers gaat, dat geld hebben ze genoeg.

Maar natuurlijk allemaal eerst afwachten.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Onmogelijk te oordelen. Nu niet en binnen twee maanden ook niet. Time will tell...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Since '54 »

STVV in Japanse handen? Er zijn er hier al op het forum die een pré-orgasme krijgen. Als het maar niet Duchâtelet is. Precies alsof een groep Japanners iets in hun hart dragen wat Stayen en Haspengouw heet, ruikt en proeft. Ik hoop voor STVV en voor die 'kenners' dat de overname een heilzaam iets zal betekenen en dat wij niet binnen een paar jaar met stamnummer 25.978 in 4de provinciale moeten herbeginnen. Er zijn immers voorbeelden in de Belgische voetbalgeschiedenis.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Since '54 schreef:STVV in Japanse handen? Er zijn er hier al op het forum die een pré-orgasme krijgen. Als het maar niet Duchâtelet is. Precies alsof een groep Japanners iets in hun hart dragen wat Stayen en Haspengouw heet, ruikt en proeft. Ik hoop voor STVV en voor die 'kenners' dat de overname een heilzaam iets zal betekenen en dat wij niet binnen een paar jaar met stamnummer 25.978 in 4de provinciale moeten herbeginnen. Er zijn immers voorbeelden in de Belgische voetbalgeschiedenis.
Ik lees alleen maar genuanceerde reacties tot nu toe.
Geen idee waar jij dat orgasme meent waar te nemen.
Het is niet dat RD Haspengouw en STVV in zijn hart draagt, Stayen...dat wel ja.
Dus in dat opzicht zullen we er niet op vooruit gaan noch achteruit gaan.
Afwachten en duimen dat ze goede intenties hebben.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Since '54 schreef:STVV in Japanse handen? Er zijn er hier al op het forum die een pré-orgasme krijgen. Als het maar niet Duchâtelet is. Precies alsof een groep Japanners iets in hun hart dragen wat Stayen en Haspengouw heet, ruikt en proeft. Ik hoop voor STVV en voor die 'kenners' dat de overname een heilzaam iets zal betekenen en dat wij niet binnen een paar jaar met stamnummer 25.978 in 4de provinciale moeten herbeginnen. Er zijn immers voorbeelden in de Belgische voetbalgeschiedenis.
Uw mening verdient respect, Since
Maar voor mij het volgende
Als ze Europees willen spelen met 11 buitenlanders, voor mij niet gelaten
Als ze rond plaats 6 tot 9 draaien met allemaal Belgen, voor mij niet gelaten
Leipzig in Duitsland, veel tegenstanders
Maar als ze tegen Real Madrid CL spelen, gaat wel iedereen zien ...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

enrique schreef: Leipzig in Duitsland, veel tegenstanders
En terecht. Je moet het maar doen. Bayern voorbij steken als meest gehate club van Duitsland...
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie