STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Eerlijk gezegd maak ik me veel meer zorgen over de sterk terug gelopen toeschouwersaantallen dan om het feit of we al dan niet Play-off 1 halen. Hopelijk komen de Japanners met een goed plan om de mensen weer naar Stayen te krijgen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Ik blijf het er moeilijk mee hebben. Vroeger in 2e klasse trokken ze meer dan 10000 man. Meer keuze, TV, ... kan allemaal best zijn... Maar ze hebben begod een nieuw stadion en nog de helft van de toeschouwers. Het zou omgekeerd moeten zijn. Ze hebben een pak volk weg gejaagd. Met hun dikke nekken gedrag van stayen nv, met de fratsen van RD. In die zin en om volledig nieuw en fris te starten, had ik de heer Niesen niet gekozen als commercieel directeur. Maar als hij geld in het laadje brengt, is het goed voor mij. En nie met happy hour, feestjes in de rvue... firma's naar hier halen! Die de 6e ploeg van het land willen steunen ... ;) :)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

enrique schreef:Ik blijf het er moeilijk mee hebben. Vroeger in 2e klasse trokken ze meer dan 10000 man. Meer keuze, TV, ... kan allemaal best zijn... Maar ze hebben begod een nieuw stadion en nog de helft van de toeschouwers. Het zou omgekeerd moeten zijn. Ze hebben een pak volk weg gejaagd. Met hun dikke nekken gedrag van stayen nv, met de fratsen van RD. In die zin en om volledig nieuw en fris te starten, had ik de heer Niesen niet gekozen als commercieel directeur. Maar als hij geld in het laadje brengt, is het goed voor mij. En nie met happy hour, feestjes in de rvue... firma's naar hier halen! Die de 6e ploeg van het land willen steunen ... ;) :)
Niesen was niet de man van de 'Iedereen Buffalo' en kisscam ideeën. Dat was PO. Als die Aziatische markt echt interessant zou gaan blijken te zijn, verwacht ik trouwens dat er een veel groter commercieel team zal ontstaan, waarvan Niesen gewoon de regionale poot voor zijn rekening neemt.

De enige campagne om volk te trekken is een geloofwaardig beleid met een gezonde ambitie, strijd op het veld en op 'tijd en stond' een resultaat.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jones »

Men is nog op zoek naar een linkshalf en een spits vermits Gueyé en Ceballos plots blijkbaar niet meer in actie zullen komen dit seizoen.
De spits zal waarschijnlijk Anpom worden en de linkermiddenvelder wordt nog naar gezocht of is men mee bezig. Ergens vandaag gelezen : ik dacht in HBVL.
Ik begrijp iets niet goed. Eerst heeft Meekers teveel werk en wil/kan hij de sjerp van voorzitter niet opnemen om dan plots dat wel te doen. Je ziet aan de non-verbale communicatie van de man dat dit uit noodzaak is en niet lang zal duren. Ik merk twijfel in zijn houding. Er moest een Belg zijn op die positie en veel keuze blijft er niet over met hetgeen er al was. Jef Cleeren was geen optie :grappig:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:Men is nog op zoek naar een linkshalf en een spits vermits Gueyé en Ceballos plots blijkbaar niet meer in actie zullen komen dit seizoen.
De spits zal waarschijnlijk Anpom worden en de linkermiddenvelder wordt nog naar gezocht of is men mee bezig. Ergens vandaag gelezen : ik dacht in HBVL.
Ik begrijp iets niet goed. Eerst heeft Meekers teveel werk en wil/kan hij de sjerp van voorzitter niet opnemen om dan plots dat wel te doen. Je ziet aan de non-verbale communicatie van de man dat dit uit noodzaak is en niet lang zal duren. Ik merk twijfel in zijn houding. Er moest een Belg zijn op die positie en veel keuze blijft er niet over met hetgeen er al was. Jef Cleeren was geen optie :grappig:
Meekers is evenzeer voorzitter als Koning Flipper effectief koning is. Zuiver pro forma.
Meekers zal niet de beslissingen nemen, dit zullen de Jappen doen.
Dit is echter beter dan een "illustere" Muranaka die meer in Jappenland gaat vertoeven dan in België. Het is beter om Meekers de spreekbuis van de club te laten worden naar de buitenwereld toe.

In ieder geval: men pakt het professioneel aan en het lijkt alsof er niet over 1 nacht ijs is gegaan. Dit stemt voorzichtig hoopvol voor de toekomst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Dat Meekers nu voorzitter wordt, heeft vooral met de interpretatie van het woord 'voozitter' en 'CEO' te maken. In het Belgisch voetbal is de voorzitter het uithangbord van de club, terwijl in Japan de CEO het hoogste is. Toen dat de Japanners duidelijk werd, hebben ze geswitcht. Kijk ook naar KV Kortrijk waar Alijns voorzitter is, en Tan de grote baas. Natuurlijk zal Meekers naar de top in Japan moeten luisteren, maar in de dagelijkse werking zal hij waarschijnlijk wel speelruimte krijgen. Vergelijk het met een winkelmanager in een keten.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door toyotacorolla »

De nabije toekomst zal het uitwijzen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Ik vraag mij af wat sommigen hier willen of heb ik het verkeerd begrepen
Jullie willen een raad van bestuur met allemaal Truienaars die braaf hun zinnetje mogen doen
En de Japanners mogen betalen
En als ze moeten rapporteren aan de baas, zijn het spreekbuizen, poppen, ...
Zo werkt het inderdaad niet
Er is een raad van bestuur, een dagelijks bestuur
Maar de Japanners zijn de baas
In een normaal bedrijf is de raad van bestuur ook niet de eigenaar
Normaal zijn dat goedbetaalde heren om het bedrijf mee te leiden
Melexis is toch een bedrijf opgericht door RD? Die zijn raad van bestuur, zijn dat allemaal eigenaars? Nee.
En ik denk niet dat wat er hier beslist wordt, op sportief vlak, of bestuurlijk vlak, allemaal gaat klakkeloos omgedraaid worden
Trouwens, TD is Japans. Is dat de eigenaar?
Maar het overleg zal moeten gebeuren met hen
Nogal wiedes, niet?
Sorry he
Mikman, als ik het fout zie, verbeter mij dan ;)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Zou er nu terug een nieuw officieel forum komen, nu de vorige democraat verdwenen is ?
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Brusselmans schreef:Zou er nu terug een nieuw officieel forum komen, nu de vorige democraat verdwenen is ?
Ik zou zò graag de berichten van de laatste 3 maand nog eens doorlezen eigenlijk :geel:

:mangel: :mangel: :mangel:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Eerste wapenfeiten van de nieuwe eiegnaars:
- Partnership met Okayama https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... no-okayama
- TV-rechten STVV afzonderlijk verkopen in Azië kan niet meteen, volgens hbvl. JPL uitzendrechten worden in principe samen verkocht door MP & Silvia (= bescherming van de kleinere clubs). Er zal dus eerst een deal (lees: afdokken) moeten komen met MP & Silva om de Aziatische markt te bespelen. Als DMM daar echt brood in ziet, acht ik die kans nog wel reëel. Via hun online platform kan DMM die beelden rechtstreeks aan de man brengen, als het dat wil.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jones »

Jacques schreef:Eerste wapenfeiten van de nieuwe eiegnaars:
- Partnership met Okayama https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... no-okayama
- TV-rechten STVV afzonderlijk verkopen in Azië kan niet meteen, volgens hbvl. JPL uitzendrechten worden in principe samen verkocht door MP & Silvia (= bescherming van de kleinere clubs). Er zal dus eerst een deal (lees: afdokken) moeten komen met MP & Silva om de Aziatische markt te bespelen. Als DMM daar echt brood in ziet, acht ik die kans nog wel reëel. Via hun online platform kan DMM die beelden rechtstreeks aan de man brengen, als het dat wil.
Ik vraag me toch af of het niveau van de Japanse tweede klasse iets voor ons kan betekenen. Nog iets : wie zou in godsnaam in Japan geinteresseerd zijn in matchen van STVV waar soms maar 2 doelkansen per wedstrijd zijn ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik denk dat Okayama vooral dient om voet aan de grond te krijgen in Azië en voeling te krijgen (financieel, commercieel maar ook spelerspotentieel) met die markt. Sportief voordeel gaan we daar niet direct uithalen en zal het aanvankelijk eerder andersom zijn. We krijgen er wel een lokale radar bij die geen andere club in België heeft. Het zal moeten blijken wat er op die radar verschijnt.
Wat de interesse van de Japanners betreft voor onze matchen: ook dat zal moeten blijken. Ik zou nooit thuisblijven voor een match in de J-League, maar Japanners zijn "een raar volkje". Toen ik er een aantal jaar geleden op reis was, drong het tot me door dat hun cultuur en denkwijze fundamenteel verschilt van de onze. Heel fascinerend, maar ook heel moeilijk in te schatten (reden te meer om daar lokaal voet aan de grond te krijgen), dus het zou best kunnen dat er toch een markt voor bestaat. Ik denk dat niemand van ons daar echt een inschatting van kan maken. Daarvoor moet je iemand hebben die dat land, hun cultuur en hun sportbeleving echt kent. Ik vermoed dat DMM de resterende tijd dit seizoen zal gebruiken om de Japanse markt (verder) af te tasten en te kijken wat mogelijk is. Dat kan veel zijn, dat kan ook weinig zijn. Het zou me dan ook niet verbazen, moesten we de komende maanden nog zo'n paar Japans getinte ballonnetjes zien opgaan, als test om te zien wat werkt en wat niet. Time will tell.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

De eventuele interesse van japanners in onze matchen zal dan toch vooral gelinkt zijn aan de eventuele aanwezigheid van een Japanse topspeler.
Wij kijken ook liever naar Napoli dan naar AC Milan omdat Dries Mertens bij Napoli speelt. Liever naar Liverpool dan naar Everton omdat Mignolet daar in de goal staat.
Volgens mij zal dat dus toch snel een prioriteit worden voor de japanners om 1 of meerdere Japanse spelers binnen te halen die de interesse opwekken van hun landgenoten. En die zullen dan toch een meerwaarde moeten zijn om daar voor te zorgen.

Morioka was dus het perfecte profiel, maar die was ondertussen al te goed om nog haalbaar te zijn. Wie is de beste Japanse speler uit de Japanse competitie? Den diene moeten ze dus "gewoon" gaan halen. :D
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:De eventuele interesse van japanners in onze matchen zal dan toch vooral gelinkt zijn aan de eventuele aanwezigheid van een Japanse topspeler.
Wij kijken ook liever naar Napoli dan naar AC Milan omdat Dries Mertens bij Napoli speelt. Liever naar Liverpool dan naar Everton omdat Mignolet daar in de goal staat.
Volgens mij zal dat dus toch snel een prioriteit worden voor de japanners om 1 of meerdere Japanse spelers binnen te halen die de interesse opwekken van hun landgenoten. En die zullen dan toch een meerwaarde moeten zijn om daar voor te zorgen.

Morioka was dus het perfecte profiel, maar die was ondertussen al te goed om nog haalbaar te zijn. Wie is de beste Japanse speler uit de Japanse competitie? Den diene moeten ze dus "gewoon" gaan halen. :D
Op een positie waar we een speler "moeten" hebben? :D

Yu Kobayashi:
https://www.transfermarkt.nl/yu-kobayas ... ler/138260
https://nl.soccerway.com/players/y-kobayashi/116644/
Plaats reactie