STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

De Japanse onlinegigant Digital Media Mart (DMM) gaat de Truiense voetbalclub STVV helemaal overnemen van Roland Duchâtelet. Dit hebben verschillende bronnen binnen de club bevestigd. Noch Duchâtelet noch de communicatiecel willen voorlopig iets kwijt over de overname.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170806_0300 ... nse-handen
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Stvv gaat over in japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Sporza, VR 27/05/2016 - 10:38
Roland Duchâtelet is terug van (nooit) weggeweest: hij neemt met zijn familie de touwtjes bij Sint-Truiden weer in handen, de club waarvan hij tot midden 2011 eigenaar was. Zijn partner Marieke Höfte wordt bovendien voorzitter van de club.
STVV

Roland Duchâtelet (69) was tot 2011 eigenaar van Sint-Truiden, maar ruilde de Limburgse club toen voor Standard. STVV kwam in handen van Bart Lammens, maar de invloed van Duchâtelet verdween nooit helemaal.

Het stadion was al van ons en dus is het makkelijk om een entiteit te hebben die het geheel controleert. Het vereenvoudigt de samenwerking.
ROLAND DUCHÂTELET
Lammens had al laten verstaan dat hij uitkeek naar een overnemer en heeft een akkoord bereikt met Duchâtelet. Zijn partner Marieke Höfte wordt voorzitter van de club, een vrouwelijke voorzitter is meteen een primeur voor het Belgische eersteklassevoetbal.

"Het was niet echt mijn intentie om terug te keren naar het Belgische voetbal", legde Duchâtelet op een persconferentie uit. "Maar het stadion was al van ons en dus is het makkelijk om een entiteit te hebben die het geheel controleert. Het vereenvoudigt de samenwerking."

"Dat ik terug ben van nooit weggeweest? Ik ben hier altijd blijven wonen. En als er geen goeie lokale aandeelhouders gevonden worden...", zegt Duchâtelet, die ook banden heeft met het Engelse Charlton Athletic, het Spaanse Alcorcon en het Duitse Carl Zeiss Jena.

Een buitenlandse overnemer was volgens Duchâtelet geen optie. "Met een eigenaar uit bijvoorbeeld Thailand neem je toch een risico, want zij kennen de voetbalcultuur niet. Kijk maar naar Engeland, waar die buitenlandse eigenaars niet allemaal een succes zijn."
Laten we hopen dat we voor eens en voor altijd van deze leugenaar verlost worden.

Voor de rest wordt het wachten op de (sportieve) intenties van de nieuwe (toekomstige) eigenaars. Wat er vandaag over te lezen valt, is ook niet geweldig hoopvol. RD heeft nooit in functie van het sportieve verhaal STVV gedacht. Ik verwacht niet dat hij daar met deze overname wél rekening mee zal houden.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 07 aug 2017, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Stvv gaat over in japanse handen

Bericht door Franz »

stvvilvoorde schreef:De Japanse onlinegigant Digital Media Mart (DMM) gaat de Truiense voetbalclub STVV helemaal overnemen van Roland Duchâtelet. Dit hebben verschillende bronnen binnen de club bevestigd. Noch Duchâtelet noch de communicatiecel willen voorlopig iets kwijt over de overname.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170806_0300 ... nse-handen
Deze overname doet in veel opzichten denken aan de Aspire-aanpak bij KAS Eupen: jonge Japanners klaarstomen voor de OS van 2020 in Tokio (bij de Qatarezen van Eupen is de doelstelling jonge Qatari klaarstomen voor het WK van 2022 in hun land).
Als je Eupen als vergelijking neemt betekent dat dan waarschijnlijk een kern met een tiental jonge Japanners omringd door middelmatige, goedkope Europeanen/Afrikanen. Veel meer dan het behoud is dan niet de doelstelling, doorverkoop via de vitrine blijft interessant. Veel verschil met Roland zie ik niet...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door moanverke »

Een reactie op stvv.com...

Naar aanleiding van de berichtgeving in sommige kranten als zou STVV worden overgenomen door een Japans bedrijf wil de club het volgende mededelen:

Zoals bekend kocht DMM.com een minderheidsaandeel van 20% van de club. Op dit moment werken de Japanners en STVV goed samen. DMM.com wil de club in eerste instantie beter leren kennen. Het is dus voorbarig om al over een overname te spreken. Hoe de samenwerking precies zal evolueren, zal in de nabije toekomst duidelijk worden. De club zal daar ten gepaste tijde over communiceren.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Since '54 »

Wat ons hier te wachten staat is een misschien nog veel minder transparant verhaal dan de STVV-politiek van Roland Duchâtelet. Gaat men ons doen kiezen tussen de pest en de cholera? Welk soort passie zouden Japanners immers hebben voor onze club?

De toekomst zal het ongetwijfeld gaan uitwijzen. In ieder geval hou ik mijn hart vast voor ons aller STVV dat met gedrevenheid en liefde in 1924 werd gesticht.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

moanverke schreef:Een reactie op stvv.com...

Naar aanleiding van de berichtgeving in sommige kranten als zou STVV worden overgenomen door een Japans bedrijf wil de club het volgende mededelen:

Zoals bekend kocht DMM.com een minderheidsaandeel van 20% van de club. Op dit moment werken de Japanners en STVV goed samen. DMM.com wil de club in eerste instantie beter leren kennen. Het is dus voorbarig om al over een overname te spreken. Hoe de samenwerking precies zal evolueren, zal in de nabije toekomst duidelijk worden. De club zal daar ten gepaste tijde over communiceren.
= de prijs nog wat opdrijven ondertussen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

SMisschien heeft dit forum wel de verdienste (?) RD weggepest te hebben. Je weet nooit (Met wat in Standard de liège gebeurde in het achterhoofd. )

Nu RD (zo goed als) weg is, gaat de verkoop van abo ongetwijfeld pieken ( ?) Dat gaat nogal een patat geven. Pak zo een 2000(!) extra abo aan een gemiddelde van 300(!) euro. Das 600.000 euro . Die jappen kunnen al direct gaan shoppen voor Europese toppers.

Ik heb geen flauw idee wie de overnemers zijn en nog minder van hun intenties.
Zo bedenk ik me .....
Dat wordt nu een Japanner ergens in Tokyo die eindbeslissingen gaat nemen ....
Die gaat zeker onbeperkte budgetten voorzien ...
Iets van voetbal kennen ...
Grootse plannen hebben met STVV
Zeker tenminste noties hebben van de Haspengouwse mentaliteit
... Neen meer, die leest iedere morgen dit forum, en volgt advies van mik, Brussel en andere mannen...
De forumleden kunnen op hun beider oren slapen .... slechter dan onder RD kan niet.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

Hoeveel hadden die Japanners eigenlijk betaald voor die 20% Was daar iets over gecommuniceerd?
Helaas is het de dag van vandaag quasi onmogelijk geworden om de club in handen van de supporters te krijgen... Ik zou anders wel graag mijn duit in het zakje dan :geelblauw:
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door den ief »

Positivo schreef:SMisschien heeft dit forum wel de verdienste (?) RD weggepest te hebben. Je weet nooit (Met wat in Standard de liège gebeurde in het achterhoofd. )

Nu RD (zo goed als) weg is, gaat de verkoop van abo ongetwijfeld pieken ( ?) Dat gaat nogal een patat geven. Pak zo een 2000(!) extra abo aan een gemiddelde van 300(!) euro. Das 600.000 euro . Die jappen kunnen al direct gaan shoppen voor Europese toppers.

Ik heb geen flauw idee wie de overnemers zijn en nog minder van hun intenties.
Zo bedenk ik me .....
Dat wordt nu een Japanner ergens in Tokyo die eindbeslissingen gaat nemen ....
Die gaat zeker onbeperkte budgetten voorzien ...
Iets van voetbal kennen ...
Grootse plannen hebben met STVV
Zeker tenminste noties hebben van de Haspengouwse mentaliteit
... Neen meer, die leest iedere morgen dit forum, en volgt advies van mik, Brussel en andere mannen...
De forumleden kunnen op hun beider oren slapen .... slechter dan onder RD kan niet.
Ja hij gaat weg door onze pesterijen. Wanneer zal uwe frank eigenlijk vallen?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

RD wordt in voetbalmiddens al uitgelachen van de eerste dag dat hij erin zit. Ik denk niet dat de man wakker ligt van wat kritiek.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Jack schreef:RD wordt in voetbalmiddens al uitgelachen van de eerste dag dat hij erin zit. Ik denk niet dat de man wakker ligt van wat kritiek.
Daar zou ge u in kunnen vergissen. Dergelijke narcisten dulden geen tegenspraak, en gaan regelrecht in tegen alles en iedereen die niet hun visie volgen. Dat heeft de man de voorbije jaren op elk vlak bewezen.

Wees er maar zeker van dat elke vorm van kritiek, en zeker de "intellectueel sarcastische" vorm, de narcist RD telkens opnieuw raakt.

Ik hoop van ganser harte dat, als het zo ver is, ze een uitwuifmoment voor hem organiseren. Dan koop ik speciaal nog eens een ticketje om hem te komen uitfluiten.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Jan Bulder schreef:
Jack schreef:RD wordt in voetbalmiddens al uitgelachen van de eerste dag dat hij erin zit. Ik denk niet dat de man wakker ligt van wat kritiek.
Daar zou ge u in kunnen vergissen. Dergelijke narcisten dulden geen tegenspraak, en gaan regelrecht in tegen alles en iedereen die niet hun visie volgen. Dat heeft de man de voorbije jaren op elk vlak bewezen.

Wees er maar zeker van dat elke vorm van kritiek, en zeker de "intellectueel sarcastische" vorm, de narcist RD telkens opnieuw raakt.
Dan leg mij eens uit waarom iemand met dat kapitaal die kan doen en laten wat hij wil zich jaren voor clown laat uitmaken, sterker nog vrijwillig bij meerdere clubs datzelfde gaat laten doen!?
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Jack schreef:
Jan Bulder schreef:
Jack schreef:RD wordt in voetbalmiddens al uitgelachen van de eerste dag dat hij erin zit. Ik denk niet dat de man wakker ligt van wat kritiek.
Daar zou ge u in kunnen vergissen. Dergelijke narcisten dulden geen tegenspraak, en gaan regelrecht in tegen alles en iedereen die niet hun visie volgen. Dat heeft de man de voorbije jaren op elk vlak bewezen.

Wees er maar zeker van dat elke vorm van kritiek, en zeker de "intellectueel sarcastische" vorm, de narcist RD telkens opnieuw raakt.
Dan leg mij eens uit waarom iemand met dat kapitaal die kan doen en laten wat hij wil zich jaren voor clown laat uitmaken, sterker nog vrijwillig bij meerdere clubs datzelfde gaat laten doen!?
Omdat hij er als narcist net op kickt om alle critici te laten creperen in hun onvrede en zo te laten voelen dat hij, en alleen hij, de macht heeft.

https://denarcist.nl/narcisme-kenmerken
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

STVV-fan reageert:

Nu zullen er toch iets meer ab's verkocht moeten worden, niet? Als 3000 + man Roland beu waren en hij nu voorgoed weg is, moet toch DE natte droom van die 3000+ man uitkomen?

STVV zelf heeft gereageerd.

Wie moet nu wat geloven?

De waarheid ligt in het midden. DMM zal STVV overnemen, maar niet nu, niet op dit moment.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

De sportieve uitbouw van deze club is nooit van belang geweest voor Duchatelet. Dus laten we alvast niet hopen dat dit een parameter is waarmee hij rekening zal houden wanneer hij verkoopt. Bij de overnames van OHL en Cercle zie ik toch een ambitieus sportief project. Het verhaal van deze japanners klinkt tot nu toe niet zo reuskleurig. En Roland zal het alvast geen hol kunnen schelen, als de cijfertjes maar kloppen en hij er zelf een goede zaak mee doet.
Hij zal er wel voor zorgen dat hij inspraak zal blijven hebben, als zogezegd goede huisvader (want het is letterlijk zijn huis), en dat er nog steeds een bepaald percentage naar hem zal blijven vloeien. De 5,8 miljoen euro opbrengsten van dit seizoen + de verkoop van Schoofs, Dompé, Junior van anderhalf jaar geleden zullen voor de zoveelste keer "verdwijnen" en voor "niets" geweest zijn.
Plaats reactie