STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik zeg expliciet dat ik niemand wil beschuldigen of veroordelen. Als iets onder de loep nemen al 5 stappen te ver is, gaan we niet ver geraken, vrees ik.
Het is gewoon een feit dat een aantal spelers grote delen van het seizoen gemist heeft door blessure en revalidatie. Dat kan door pech zijn, dat kan andere oorzaken hebben. Het is maar logisch dat je gaat kijken hoe je dat in de toekomst in de mate van het mogelijke kan vermijden, zeker als onderdeel van een algemeen proces waarbij heel de organisatie (club) tegen het licht gehouden wordt.
Als de revalidatie top was, valt er van de evaluatie niets te vrezen. Ik zie dus hoegenaamd het probleem niet.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Grondige en grote schoonmaak :onfire:

Geen "ja, maar" gedoe meer.
Er moet serieus gesnoeid worden, en dat zal nogal verontrustend zijn voor een groot deel van de spelers, die hier uiteindelijk niet meer doen dan ewa meespelen met de hoop, zonder enig uitzicht op een eindresultaat.

Het zijn allemaal Olympiërs (meedoen is belangrijker dan winnen), onder leiding van inne bei zijn haan in zijn tes !

De harde hand zijn ze hier niet gewoon, deze is nochtans noodzakelijk wil je resutaten gaan boeken.
Dus : alle credits aan de Japanners omwille van de aanpak, en het allegaar-zooitje genadeloos af te voeren.

Er is lang genoeg geteerd op de sixties, en af en toe eens een uitschieter.
En de iconen en pers hebben daar alle problemen mee.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

Is best wel normaal hoor dat er een grondige evaluatie plaatsvindt. Dat is zo bij elke bedrijfsovername.

Als je steeds hetzelfde blijft doen, zal je nooit verbeteren.

Laten we dus hopen dat ze hun doorlichting grondig doen, maar dat ze ook het kind niet met het badwater weggooien. Ik las dat er ook bij de beloften en de jeugdwerking mensen op de wip zitten en dat is nu net volgens mij één van de sectoren van de ploeg waar er altijd goed gewerkt is. Kijk maar naar de resultaten, het aantal spelers dat we aan de nationale jeugdselecties lever(d)en en naar het aantal jongens dat er vanuit onze jeugd naar 1A en 1B ploegen doorstroomt.

Snoeien ok, maar met de nodige nuances dus!

:geel: :blauw: :geel: :blauw:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Ik zou het Belang van Genk, met Schoofs op kop eens goed mijn gedacht zeggen.

Kevers en HLN zijn maar meelopers

Zij zijn het spelleke op de spits aant drijven.
Ik heb voor vandaag ook alweer alle artikels gelezen die ze hebben uitgespuwd en ik word echt kwader met de minuut.

Beseffen die zogenaamde journalisten wel waar ze mee bezig zijn?!

Die mensen die sowieso al nie verder dan hun voordeur kijken, iets waardoor STVV altijd al klein is gebleven en geen ambitie KON uitspreken, jagen ze zo meer angst aan terwijl er HELEMAAL NIETS aan de hand is.

Bende dikke dikke, armzalige schapen
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

tesneusdoek schreef:Is best wel normaal hoor dat er een grondige evaluatie plaatsvindt. Dat is zo bij elke bedrijfsovername.

Als je steeds hetzelfde blijft doen, zal je nooit verbeteren.

Laten we dus hopen dat ze hun doorlichting grondig doen, maar dat ze ook het kind niet met het badwater weggooien. Ik las dat er ook bij de beloften en de jeugdwerking mensen op de wip zitten en dat is nu net volgens mij één van de sectoren van de ploeg waar er altijd goed gewerkt is. Kijk maar naar de resultaten, het aantal spelers dat we aan de nationale jeugdselecties lever(d)en en naar het aantal jongens dat er vanuit onze jeugd naar 1A en 1B ploegen doorstroomt.

Snoeien ok, maar met de nodige nuances dus!

:geel: :blauw: :geel: :blauw:

Hoeveel spelers zijn er de laatste 5 jaar doorgebroken die uit uw jeugdopleiding kwamen?
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door omeloe »

Ik stel vast dat er alleen op dit forum nog vertrouwen is in de Japanners . Hopelijk blijft dit nog lang duren . :grappig:
Komaan , de onrust is hun verantwoordelijkheid .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

omeloe schreef:Ik stel vast dat er alleen op dit forum nog vertrouwen is in de Japanners . Hopelijk blijft dit nog lang duren . :grappig:
Komaan , de onrust is hun verantwoordelijkheid .
Zeg me eens hoe dan? Want hun communicatie is altijd correct en open geweest.

Of verwacht jij nu echt dat bij iedere scheet dat HBVL laat de Japanners moeten reageren?
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door omeloe »

Halenaar schreef:
omeloe schreef:Ik stel vast dat er alleen op dit forum nog vertrouwen is in de Japanners . Hopelijk blijft dit nog lang duren . :grappig:
Komaan , de onrust is hun verantwoordelijkheid .
Zeg me eens hoe dan? Want hun communicatie is altijd correct en open geweest.

Of verwacht jij nu echt dat bij iedere scheet dat HBVL laat de Japanners moeten reageren?
Door een aantal goede wintertransfers te doen , hadden ze al veel twijfel kunnen wegnemen . Uit hun "open" communicatie kan ik afleiden dat ze een soort lange termijnvisie hebben , dat is gemakkelijk om woord te houden . Tot nu toe hebben ze nog NIKS bewezen ! Ik kan gerust wachten tot augustus , maar ik vind de onrust begrijpelijk . Een optimistische instelling op dit forum zal de handelswijze van de Japanners niet beïnvloeden , we mogen best wel argwanend zijn .
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

omeloe schreef: . Een optimistische instelling op dit forum zal de handelswijze van de Japanners niet beïnvloeden , we mogen best wel argwanend zijn .
Een argwanende instelling zal evenveel uithalen: noppes.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

omeloe schreef:
Halenaar schreef:
omeloe schreef:Ik stel vast dat er alleen op dit forum nog vertrouwen is in de Japanners . Hopelijk blijft dit nog lang duren . :grappig:
Komaan , de onrust is hun verantwoordelijkheid .
Zeg me eens hoe dan? Want hun communicatie is altijd correct en open geweest.

Of verwacht jij nu echt dat bij iedere scheet dat HBVL laat de Japanners moeten reageren?
Door een aantal goede wintertransfers te doen , hadden ze al veel twijfel kunnen wegnemen . Uit hun "open" communicatie kan ik afleiden dat ze een soort lange termijnvisie hebben , dat is gemakkelijk om woord te houden . Tot nu toe hebben ze nog NIKS bewezen ! Ik kan gerust wachten tot augustus , maar ik vind de onrust begrijpelijk . Een optimistische instelling op dit forum zal de handelswijze van de Japanners niet beïnvloeden , we mogen best wel argwanend zijn .
In het verleden hadden we rond deze tijd al een telraam nodig om het aantal versterkingen bij te houden. :S
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Jack schreef:
omeloe schreef:
Halenaar schreef:
omeloe schreef:Ik stel vast dat er alleen op dit forum nog vertrouwen is in de Japanners . Hopelijk blijft dit nog lang duren . :grappig:
Komaan , de onrust is hun verantwoordelijkheid .
Zeg me eens hoe dan? Want hun communicatie is altijd correct en open geweest.

Of verwacht jij nu echt dat bij iedere scheet dat HBVL laat de Japanners moeten reageren?
Door een aantal goede wintertransfers te doen , hadden ze al veel twijfel kunnen wegnemen . Uit hun "open" communicatie kan ik afleiden dat ze een soort lange termijnvisie hebben , dat is gemakkelijk om woord te houden . Tot nu toe hebben ze nog NIKS bewezen ! Ik kan gerust wachten tot augustus , maar ik vind de onrust begrijpelijk . Een optimistische instelling op dit forum zal de handelswijze van de Japanners niet beïnvloeden , we mogen best wel argwanend zijn .
In het verleden hadden we rond deze tijd al een telraam nodig om het aantal versterkingen bij te houden. :S
Idd.. stel u eens voor dat we het dit jaar met een dozijn testers zouden moeten doen :mrgreen:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Wat ik tot nu toe onthoud uit de door de club gevoerde communicatie:

- Niet gek doen, maar stap voor stap de club uitbouwen
- Eerst structureel financieel tekort van vorige eigenaar (3 miljoen/jaar) wegwerken
- Club moet break-even draaien, zonder nood aan uitgaande transfers
- Op termijn financieel aansluiting maken net onder top 6, met PO I als jaarlijkse ambitie en de wil om Europees voetbal te halen
- Achter de schermen bezig met neerzetten van een sportieve structuur (met voor het eerst in jaren een Sportief Directeur met ervaring in het wereldje) en commerciële organisatie (tot in Japan)
- Afstappen van huurspelers
- Geen karrevracht aan Japanse spelers, kwaliteit primeert

Al de rest zijn geruchten uit de “wandelgangen”.

Dat heeft STVV tot nu toe allemaal duidelijk gecommuniceerd, en als ge komt van een groot financieel tekort en nul organisatie, dan ben ik daar op dit moment tevreden mee. De volgende stap is nu inderdaad een nieuwe coach (en staf) en nieuwe spelers. Daar kunnen we midden juli al een eerste grote evaluatie over maken.

Ik begrijp de vraag wel: waarom deden ze geen transfers tijdens de wintermercato om PO I te halen? Maar ik begrijp ook dat ze eerst hun organisatie wilden neerzetten, vooraleer zelf grote financiele verantwoordelijkheden te nemen. Eigenlijk is dat ook gewoon zoals het hoort: eerst een degelijke organisatie, daarna de uitwerking in de praktijk.

Verder weet ik dat er in het verleden een soort van denktank was met STVV-fans uit verschillende geledingen van de maatschappij en bedrijfswereld. Ik denk dat het, in samenspraak met STVV, een goed idee is om opnieuw een dergelijke groep mensen samen te stellen die zelf voorstellen kunnen doen in het belang van de club, en waar de Japanners hun ideeën kunnen aftoetsen aan de Truiense realiteit vooraleer ze in werking te stellen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

De onrust valt te begrijpen, maar laat ons de dingen in perspectief plaatsen: vorig jaar rond deze tijd beweerden Marieke & Roland bij hoog en bij laag dat we gingen voortbouwen op de basis die er op dat moment gelegd werd in PO2. So far so good.
Een maand later zaten Leko en Still in Brugge, Peeters in Caen, Gerkens bij Anderlecht, Djene in Getafe, Fernandes in Portimonense en was de helft van de overblijvende spelers op weg naar hun moederclub (Mechele, Bolingi, Bruzzese, Ceballos, Cuevas) of bestemming onbekend (Proschwitz, Valdivia, Pulido, Bagayoko) waardoor er weer van quasi nul vertrokken moest worden. Nog een maand later stonden hier 2 Spaanse clowns die geen woord Nederlands, Engels of Frans konden en die ze evengoed uit de eerste de beste plantage hadden kunnen plukken. Nog een maand later konden die 2 een enkele reis naar Lloret de Mar met Ryanair boeken. Zo bekeken valt het best nog wel mee met de onrust momenteel...

Hopelijk zien we geen herhaling van dat scenario, ook al bleek het de basis van objectief gezien ons beste seizoen sinds PO1. Dat de hele organisatie een make-over ondergaat is logisch en in een aantal gevallen wenselijk. Dat er voor de Japanners weinig heilige huisjes zijn, kan hierin een voordeel zijn, al deel ik ook wel ergens de bezorgdheid van tesneusdoek dat men erover moet waken dat men het kind niet met het badwater weggooit.
Laatst gewijzigd door Jacques op 25 apr 2018, 11:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lakie »

Jan Bulder schreef: Maar ik begrijp ook dat ze eerst hun organisatie wilden neerzetten, vooraleer zelf grote financiele verantwoordelijkheden te nemen. Eigenlijk is dat ook gewoon zoals het hoort: eerst een degelijke organisatie, daarna de uitwerking in de praktijk.
NET hetzelfde als wat Coucke doet bij Anderlecht... Alleen komt daar minder commentaar op...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

lakie schreef:
Jan Bulder schreef: Maar ik begrijp ook dat ze eerst hun organisatie wilden neerzetten, vooraleer zelf grote financiele verantwoordelijkheden te nemen. Eigenlijk is dat ook gewoon zoals het hoort: eerst een degelijke organisatie, daarna de uitwerking in de praktijk.
NET hetzelfde als wat Coucke doet bij Anderlecht... Alleen komt daar minder commentaar op...
Omdat Coucke in België al bewezen heeft waartoe hij in staat is...in geval van onze Jappen, onbekend is onbemind.
Anderzijds, geef de rijstkakkers voordeel van de twijfel en laat ze tenminste de kans om hun te bewijzen...wat hebben we te verliezen ? It's out of our control
Plaats reactie