STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef:Om matchen van een Belgische ploeg uit te zenden heb je de toestemming van de Pro League nodig.

De Jappen zullen om toestemming gaan vragen zijn en de Pro League dacht, tiens als we dat toestaan dan zal enkel STVV geld opstrijken van een tv-contract.
We staan het toe als het voor de gehele competitie geldt.
Dat is gelukkig sowieso het geval. De TV-rechten worden altijd collectief aangeboden. Als clubs hun TV-rechten individueel gaan verkopen, is het gewoon de wet van de sterkste (grootste) en krijg je een volledige scheeftrekking van de competitie: Spaanse toestanden waarbij de G5 met 90% van het geld lopen en de rest bij wijze van spreken kan gaan aankloppen bij de regionale tv-zenders.
Nog beter zelfs! Dan moest de Pro League sowieso een uitvlucht zoeken om te naskeren dat STVV daar achter zat
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Jacques schreef:
Tompie schreef:De voorbije dagen kwamen er opnieuw enkele sponsors bij: zie http://www.stvv.jp
Nu ook al met TBC. Later dit jaar volgen nog HIV, SARS, MERS, Zika, Ebola en -top of the bill- Chikungunya. ;)

Serieus, uit nieuwsgierigheid zou ik toch wel eens willen weten welk bedrag die deals ons in totaal opleveren. Alles bij elkaar hebben we het dan toch al over (ruw geschat) een tiental overeenkomsten met Japanse partners, van het café om de hoek tot een serieuze gamedeveloper.
TBC - wel 6 miljoen EURO kapitaal.
Dat is toch al iets beter dan die 20.000 van de bar om de hoek.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Ik vind het positief dat de hele competitie moest aangekocht worden ipv enkel de (thuis?)wedstijden van één club. Jacques haalde het al aan. Vanaf dan is dat beetje solidariteit dat er nog rest helemaal weg.

Wat ik mij wel afvraag. Zijn ze dan in Japan ook verplicht om alles beschikbaar te maken? Want indien dit niet het geval is, zullen we vlug zien dat het een deal is die dankzij het Japanse bestuur van STVV is kunnen gebeuren. Dat kan je eigenlijk nu al uitpluizen door te achterhalen van welke competities de westrijden beschikbaar zijn in Japan.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Dreke schreef:Ik vind het positief dat de hele competitie moest aangekocht worden ipv enkel de (thuis?)wedstijden van één club. Jacques haalde het al aan. Vanaf dan is dat beetje solidariteit dat er nog rest helemaal weg.

Wat ik mij wel afvraag. Zijn ze dan in Japan ook verplicht om alles beschikbaar te maken? Want indien dit niet het geval is, zullen we vlug zien dat het een deal is die dankzij het Japanse bestuur van STVV is kunnen gebeuren. Dat kan je eigenlijk nu al uitpluizen door te achterhalen van welke competities de westrijden beschikbaar zijn in Japan.
Op Wikipedia staat een overzicht van welke zenders in Japan welke voetbalcompetities uitzenden: https://en.wikipedia.org/wiki/Sports_br ... n#Football

Geen idee in hoeverre dit betrouwbaar is natuurlijk...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Stel, stel (!) dat dit zou kloppen, want de pagina is een half jaar al niet meer bijgewerkt. Dan zou er buiten de Premier League, de Bundesliga en La Liga enkel de Pintjesliga uitgezonden worden als Europese competitie. Ja, dat komt écht door de Rode Duivels en de niet aflatende drang van de Japanse bevolking om de nieuwe Lukaku te spotten op de Belgische velden... :gek:
A loyal football fan only supports the shirt...
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvv'er »

242 schreef:Off topic. Gisteren speelde het opnieuw gedegradeerde 1.FC Kaiserslautern thuis tegen 1860 München, hun eerste wedstrijd van de competitie in de Duitse 3. Liga. Op zich niets wereldvreemd, hetzij dat er 40.235 toeschouwers bij deze match aanwezig waren. Te lezen op vele spandoeken ... dat het de supporters niets uitmaakte, in welke liga hun club van het hart ook speelde. Aanwezig zullen ze altijd zijn. Het werd overigens 1-0 in de 85e minuut. Misschien moeten we met zijn allen de dingen eens anders gaan bekijken en de dingen nemen zoals ze zijn ... en als supporter het verschil maken.
Heel graag. Maar deze mentaliteit kennen we hier (en bij uitbreiding in heel België *) niet. Dat verandert niet zo in 1-2-3.

* Uitzonderingen zijn er altijd. Denk maar aan KV Mechelen dat na degradatie een recordaantal abo's verkocht in 1B.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

242 schreef:Te lezen op vele spandoeken ... dat het de supporters niets uitmaakte, in welke liga hun club van het hart ook speelde. Aanwezig zullen ze altijd zijn.
Mij maakt het ook niet zoveel uit in welke reeks ze spelen. Maar het grote verschil is dat zij hun supporters wel het gevoel geven dat ze belangrijk zijn ipv hen te beledigen. Fancultuur noemen ze zoiets...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jones »

242 schreef:Zoals gezegd, laten we de eerste zijn om elke twee weken het belangrijkste voetbalnieuws te zijn. Sint-Truiden heeft op een moment een kleine vonk nodig om er weer te staan. Supporters kunnen die vonk bewerkstelligen. Hoe dat er kan uitzien, vind je op deze link: https://www.sportschau.de/fussball/bund ... l-100.html

De uitzondering (KV Mechelen) bevestigt de regel dat men niet kan spreken over de onmogelijkheid ervan. Succes!
Und ?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jones »

Jones schreef:
242 schreef:Zoals gezegd, laten we de eerste zijn om elke twee weken het belangrijkste voetbalnieuws te zijn. Sint-Truiden heeft op een moment een kleine vonk nodig om er weer te staan. Supporters kunnen die vonk bewerkstelligen. Hoe dat er kan uitzien, vind je op deze link: https://www.sportschau.de/fussball/bund ... l-100.html

De uitzondering (KV Mechelen) bevestigt de regel dat men niet kan spreken over de onmogelijkheid ervan. Succes!
Und, schönes Schauspiel ?
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Underdog »

242 schreef:Als ik de antwoorden juist interpreteer, kan ik over de match zeggen dat techniek en tactiek op geen kloten trok, maar strijdvaardigheid zoveel te meer. Maar wat wil je in een match waar de 1.FCK een nieuw bestuur en uit noodzaak maar liefst 25 nieuwe spelers heeft, en 1860 München er 16 nieuwe heeft. Het resultaat was bijkomstig, de supporters de hoofdzaak. Het verschil tussen deze match en die van STVV gisteren, lag niet zo zeer in de kwaliteit op het veld maar in de beleving. Een vol Stayen zou zomaar 3 punten kunnen opgeleverd hebben ...
Volledig mee eens! Laat ons daarom volgende week voor een bomvol uitvak zorgen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Uit nieuwsgierigheid, iemand HADO gespeeld afgelopen weekend?
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Nogmaals ....
De ploeg valt in handen van superrijken, die niet weten hoe rijk ze exact zijn ...
RD en DMM nu dus.

En wat zien we ?
Ze willen baaske spelen, maar .... gierig, onbeschrijflijk erg.
Er moeten hoognodig nog wat centjes bijkomen op de miljardenhoop !

Laat het dan aub ...
Dan moet je ook niet verwonderd zijn dat de mensen wegblijven.
Die verlangen iets van de rijke baas, het laatste wat ze willen is dat die nog eens den erge gaat uithangen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:Uit nieuwsgierigheid, iemand HADO gespeeld afgelopen weekend?
Iemand die ik ken is om 15.00u naar daar gegaan.

Daar was haast niemand om te spelen toen.
Enkel een Jappaner, journalist-achtig die ook de match tegen Cercle zou volgen, die wel aanbood om een spelletje te doen.

Zou redelijk geregeld zijn zei hem, met iemand, een Japanner, die u hielp om de bril en een soort "armband" om te doen en u eerst tegoei uitlegde hoe het spel marcheerde.

Er zou zelfs iemand geweest zijn die achter de toog stond voor de mensen die iet wouden drinken.


Als ik het zo bekijk hoe hij het mij expliqueerde was het wel "goed geregeld" in zoverre ge zoiet moet regelen. Iets wat in het verleden wel anders was.

Parels voor de zwijnen
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:Nogmaals ....
De ploeg valt in handen van superrijken, die niet weten hoe rijk ze exact zijn ...
RD en DMM nu dus.

En wat zien we ?
Ze willen baaske spelen, maar .... gierig, onbeschrijflijk erg.
Er moeten hoognodig nog wat centjes bijkomen op de miljardenhoop !

Laat het dan aub ...
Dan moet je ook niet verwonderd zijn dat de mensen wegblijven.
Die verlangen iets van de rijke baas, het laatste wat ze willen is dat die nog eens den erge gaat uithangen.

Brusselmans, je moet wél weten wat je wil.
Aan de ene kant wil je dat ze geld uitgeven en aan de andere kant begin je hier in het rond te slaan als de jaarrekening een tekort vertoont en er moet bijgestoken te worden.

Wat is het nu precies ? Of is het toch gewoon reclameren om te reclameren ?

Trouwens ik denk dat ze al héél veel geld uitgegeven hebben. Die Japanse international komt zeker niet voor niks. En als ze een of 2 spitsen willen halen (als die al willen komen)... Gaat dat nog véél meer zijn. Of dat geld efficiënt wordt ingezet is een andere vraag.

Ge gaat uw hart weer kunnen ophalen volgende jaarrekening en zeker die van het jaar later.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Tsja joeng, als ge ne puinhoop overneemt, weet ge da zoiets veel geld kost.

Maar geen probleem toch ... Ze gaan een filiaal worden van een mega-club.

:onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire:
Plaats reactie