STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

STVV-fan schreef:
Vouch schreef:
nedr@ schreef:Nog eventjes dus verder aanvullen en belangrijkste punten opsommen:
- De Japanners hebben wel degelijk grote ambitie en voor hun is de sky the limit, maar ze weten ook maar al te goed dat ze dat niet van daken moeten schreeuwen maar dat ze het gewoon zullen moeten bewijzen met resultaten. Ze willen gewoon succesvol worden in de nummer 1 sport in Europa.
- Ze wilden dus heel de club al overnemen bij het begin van PO2 van vorige seizoen. Maar dit wilden noch RD noch PB dit omdat ze zaten met veel contractverlengingen en dat die Japanners niet thuis waren in de wereld en helemaal niet begrepen waarom dat toen al moest gebeuren (ondanks het feit dat Leko toch nog vertrokken is). RD heeft hen dan min of meer voor het blok gezet of eerst een deelname van 20% of niks.
- Ze hechten veel belang aan 1, image building en 2 de resultaten.
- Grote voordeel is dat met de overname geen makelaars of dergelijke betrokken zijn. Dus situaties zoals in Roda of Eupen gaat hier niet direct voorkomen al mag je nooit nooit zeggen.
- De huidige mensen blijven aan boord, en ook de basis die gelegd is willen ze behouden. Dit omdat er dixit PB heel goed gewerkt is afgelopen zomer en dat ze de juiste profielen hebben gehaald. Voor onze 2 grieken (kitsiou en charisis) hebben ze een aankoopoptie die haalbaar is voor STVV en die ook heel laat in het seizoen ligt (ik zei april, waarop PB zei, nog later). Dus dat is ook al een goede zaak in mijn ogen. Het budget dat ze voor het seizoen hadden was nog niet opgebruikt, enkel voor Steppe hebben ze moeten betalen.
- De japanners weten dat als ze een subtopper van STVV willen maken zoals Zulte, Mechelen,... om af en toe mee te spelen voor PO1 en ver te geraken in de beker er een budgetverhoging dient te komen van om en bij de 5 miljoen euro. Maar ze gaan niet zoals bv King Power in Leuven elk jaar 1,25 miljoen euro pompen.
- Voorlopig zijn er geen plannen om DMM of andere bedrijven van de eigenaars op de shirts als hoofdsponsor te brengen. Maar ze willen wel degelijk het shirt upgraden. Ze bedoelen daarmee dat ze zwaardere sponsors willen binnen halen, Golden Palace heeft voorlopig nog een optie voor 1 jaar.

Dat is zo wat hetgene wat gezegd is. Als er iemand nog vragen heeft wil ik ze nog altijd wel proberen te beantwoorden.
Zoals Mikman zegt ben ook ik gematigd positief na het gesprek van gisteren. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Goed dat jullie de moeite doen voor zulk een gesprek. Toch een opmerking, los van de inhoud van het gesprek, maar dit wordt nu op dit forum gepost, hoeveel mensen lezen dit? Je kan dit trouwens moeilijk als een officieel communiqué beschouwen. Zou het niet beter (en professioneler) zijn als het Verbond een deftig verslag uitschrijft op zijn website of FB-pagina? Jullie gaan daar immers praten als vertegenwoordigers van ons allemaal...
Correctie, als vertegenwoordigers van de supportersclubs :D

Hoeveel mensen lezen dit? Volgens Roland waren dit 20 verzuurde mensen :Roland:
Correctie, hard-dies...
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Gisteren hoorde ik volgende geruchten ...
Nieuwe raad van bestuur zou uit 5 mensen bestaan.
3 Japanners en 2 Belgen ...
De namen van de Belgen zijn bekend.
Ook de naam van de nieuwe voorzitter is bekend (werd trouwens al aangehaald in de media)
Dat zou dus geen Japanner worden.

Dat zou een logische en niet onverstandige zet zijn.
Zoals iedereen weet kiezen de aandeelhouders de raad van bestuur.
Alles hangt af van de statuten.
Maar op die manier houden ze de controle over het dagelijks bestuur maar wordt een lokale man de spreekbuis.
Wait and see.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

Positivo schreef:Gisteren hoorde ik volgende geruchten ...
Nieuwe raad van bestuur zou uit 5 mensen bestaan.
3 Japanners en 2 Belgen ...
De namen van de Belgen zijn bekend.
Ook de naam van de nieuwe voorzitter is bekend (werd trouwens al aangehaald in de media)
Dat zou dus geen Japanner worden.

Dat zou een logische en niet onverstandige zet zijn.
Zoals iedereen weet kiezen de aandeelhouders de raad van bestuur.
Alles hangt af van de statuten.
Maar op die manier houden ze de controle over het dagelijks bestuur maar wordt een lokale man de spreekbuis.
Wait and see.
Hou ons dan niet in spanning zou ik zeggen; ik vind er niets over en heb er nog niets over gehoord.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jebus4life schreef:
Positivo schreef:Gisteren hoorde ik volgende geruchten ...
Nieuwe raad van bestuur zou uit 5 mensen bestaan.
3 Japanners en 2 Belgen ...
De namen van de Belgen zijn bekend.
Ook de naam van de nieuwe voorzitter is bekend (werd trouwens al aangehaald in de media)
Dat zou dus geen Japanner worden.

Dat zou een logische en niet onverstandige zet zijn.
Zoals iedereen weet kiezen de aandeelhouders de raad van bestuur.
Alles hangt af van de statuten.
Maar op die manier houden ze de controle over het dagelijks bestuur maar wordt een lokale man de spreekbuis.
Wait and see.
Hou ons dan niet in spanning zou ik zeggen; ik vind er niets over en heb er nog niets over gehoord.
Ik doe een wilde gok op Bob Claes dan?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Het zijn geruchten hé....
Ik wil die het forum niet onthouden.... maar het blijven geruchten.
HBVL maakte er reeds melding van vorige week. Maar eerder als een tijdelijke oplossing.
Wat ik hoorde was eerder voor een bepaalde termijn (volgens statuten)

David Meekers.
Nu voorzitter vd jeugd en zetelt nu ook al in de raad van bestuur.
De man is eigenaar van een accountantsbureau.

De tweede Belg waarvan sprake is de architect van het stadion : Asnong.

Op dit ogenblik is ook Benoit Robert lid vd raad van bestuur. Die zou een stap terugzetten. Robert (Franstalig) was door Rd binnengehaald om de link naar Wallonië te versterken.

Dit lijkt alleszins een logische ontwikkeling van wat de Japanners eerder verklaarden. Of het zo gaat uitkomen ?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Zo staat het inderdaad in de krant. Japanners zouden 3 van de 5 zitjes in de Raad van Bestuur krijgen, Meekers ( voorlopig ) voorzitter.

Aan de dagelijkse werking verandert niets. De mensen die al jaren op Stayen rondlopen zijn voorlopig positief over de Japanners ( men kijkt ook uit naar een nieuw en groter oefencentrum omdat het huidige geen eigendom van de club is en ook de jeugdwerking wordt opgewaardeerd ) maar ze weten natuurlijk niet hoe het met hun eigen toekomst zit.

Een voorbeeld: momenteel lopen er 4 kiné's rond bij STVV die dat allemaal deeltijds en eigenlijk bijna als vrijwilligerswerk doen ( verloning is minder dan 1/4 van wat ze bij een gewone consultatie krijgen ) . Mogelijk zeggen de Japanners binnen een paar jaar: wij willen gewoon 2 kiné's full-time in dienst die altijd beschikbaar zijn, en zijn bereid om daarvoor een financiële inspanning te doen ( want je praktijk opgeven om voor de club te gaan werken betekent ook al je klanten kwijt geraken, wat dan weer een risico is als je ooit ontslagen wordt ).

Bij de Japanners zijn de functies ook veel meer afgelijnd: ieder zijn taak en geen overlappingen meer.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Muranaka is de nieuwe voorzitter (zie stvv.com).
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20171130_0321 ... r-van-stvv

Yusuke Muranaka wordt de nieuwe voorzitter van STVV. De Japanner neemt de fakkel over van Marieke Höfte. Dat maakten de Kanaries bekend in een persmededeling.

“Zoals eerder meegedeeld verlaat Marieke Höfte vanaf 1 december de Raad van Bestuur van STVV, net als Benoit Robert”, klinkt het. “Zij worden vervangen door twee Japanners van DMM.com. Maken wel nog deel uit van de Raad van Bestuur: Robrecht Asnong en David Meekers. Meekers neemt de functie van gedelegeerd bestuurder op zich.”

“Yusuke Muranaka van DMM.com wordt de nieuwe voorzitter van STVV. Algemeen manager Philippe Bormans, David Meekers en Robrecht Asnong zijn de verbindingspersonen tussen de Japanse eigenaar en de Sint-Truidense gemeenschap. Zij zullen erover waken dat STVV zijn eigenheid behoudt. Ook de nauwe band met de supporters en de commerciële partners blijft een prioriteit.”
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Helemaal juist waren de geruchten dus niet ...,
http://m.sporza.be/#!/snippet/5a200f0eb5a1be54418e9493
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jones »

Een Japanse voorzitter die alleen Japans kan... :gek:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:Een Japanse voorzitter die alleen Japans kan... :gek:
Zal dus nooit dit forum lezen, geen zin om hier op Muranaka-sama te zeveren dus!

Weet je wie ik verdenk van hier achter te zitten?














































































:Roland:
:lol: :lol: :grappig:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

De rol van voorzitter kan op verschillende manieren ingevuld worden. Hoewel hij in de voetbalwereld vaak het gezicht (en soms ook de spreekbuis) van de club is, is dat geen echte vereiste. Zie ook DMM zelf, waar geen of weinig foto's, interviews of andere info over de grote baas beschikbaar is. Als de Japanners strategisch slim zijn, zullen Bormans en in mindere mate Meekers en Asnong het publieke gezicht van de club zijn, zoals ook aangekondigd op de clubsite.
Men kan zich daar vragen bij stellen. Het is in ieder geval nieuw voor deze club (bij andere clubs met buitenlandse eigenaars zie je het vaker) en het is een voor de hand liggend punt van kritiek als er geen resultaten volgen ("wa kennen die Jappen van ons? Ge ziet die hier amper, ge verstaat ze niet, zij verstaan ons niet,..."), maar ok, dat die kans bestond bij buitenlandse overname, wist men al op voorhand. Daar nu mee afkomen, is een beetje goedkoop imo. Dan had men in de eerste plaats niet moeten verkopen aan DMM. Had men nu Meekers (interim) voorzitter gemaakt i.p.v. Muranaka, zou dat dan veel wijzigen aan de dagelijkse gang van zaken? De Japanners hebben 100% van de aandelen en de meerderheid in de raad van bestuur, dat is de realiteit waar eender welke voorzitter mee zal moeten (leren) leven.

In de marge: het forum was er voor Roland, tijdens Roland en -kijk- ook na Roland. Zoveelste illustratie dat het voor het gros van de mensen niet louter om de persoon Roland draaide. Weer een illusie armer voor sommigen. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Inderdaad wat Jacques zegt!!

Wat me wel een beetje verontrust is dat Meekers aangeeft dat de communicatie met de enkel Japans sprekende voorzitter wel zal los lopen via de moderne tools. Ik hoop dat hij niet Google Translate bedoelt, want dan gaan we nog rare dingen meemaken. :mrgreen:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

Jack schreef:Inderdaad wat Jacques zegt!!

Wat me wel een beetje verontrust is dat Meekers aangeeft dat de communicatie met de enkel Japans sprekende voorzitter wel zal los lopen via de moderne tools. Ik hoop dat hij niet Google Translate bedoelt, want dan gaan we nog rare dingen meemaken. :mrgreen:
Is het werkelijk zo dat Muranaka geen Engels spreekt? Japanners passen dikwijls de strategie toe om naar buiten uit in het publiek enkel hun moedertaal Japans te gebruiken, maar intern verstaan en spreken ze wel Engels. Of dat de 'moderne technologische aanpak' is die Meekers bedoelt weet ik niet, maar in feite is het wel slim.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Die "moderne" aanpak is waarschijnlijk een teleconference met de vertaler, of een triple-telefoongesprek of iets dergelijks.

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben zijn
- De twee komende transferperiodes
- Het tussenseizoen
Plaats reactie