Positivo schreef:Ik heb even zitten twijfelen waar de post te plaatsen. Hier dan maar.
Gisteren werd de jaarrekening van STVV gepubliceerd.
Zonder met al te veel cijfers te willen goochelen kan samengevat worden dat de situatie vergeleken met het jaar voorheen nagenoeg onveranderd is. Er zijn wat verschuivingen en enkele vaststellingen:
Het overgedragen verlies is op 7.000 euro na hetzelfde wat betekent : -6.036.000 Euro.
Negatief eigen vermogen van - 2.536.000 (virtueel dik failliet)
De omzet is gedaald met ongeveer 900.000 Euro (Dat zal niet beter worden, tenzij de supporters terugkomen…. een hogere rangschikking helpt OOK.)
De loonkost is quasi onveranderd op 6.736.000 (Dat is ongeveer de loonkost van Simon Mignolet en Naingolan samen). Let op in die loonkost zitten de lonen van de technische staf … de administratie …)
Vorig jaar bedroeg de te bestemmen winst nog 500.000 (Let op : van het boekjaar !) - Nu 7.000
Ik vond ook de naam terug waaronder de Japanners participeren in STVV : Spacenine Co. Ltd. - Dus NIET DMM.
Yusuke Muranaka (uitsluitend Japans sprekende STVV voorzitter) gaat ons volgende dinsdag het een en ander vertellen. Ik voorspel NIKS vertellen. Ik hoop natuurlijk hiermee ongelijk te hebben.
Ik vind de jaarrekening nog nergens terug? Ergens een link?
De jaarrekening werd afgesloten voordat Djené werd verkocht. Geen positieve cijfers maar ook niet echt verbazend, geen enkele club kan break-even draaien zonder uitgaande transfers, anders heb je te weinig ( ook sportief) rendement op vermogen . Benieuwd of de aangekondigde budgetverhoging van de Japanners op termijn voor meer return zal zorgen, want dat is toch het business-model dat velen hier voorstaan.