De grote beleidstopic

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

stvv'er schreef:De pro- en contra-argumenten nogmaals overschouwt, en daar nog maar op in gaan heb ik echt geen zin in.

Het moet wel gezegd dat de "PRO's" hier ineens als paddenstoelen uit de grond schieten. Wat een 9 op 12 zoal niet doet.

Mijn voornaamste zorg blijft nog steeds dezelfde: tegen Gent en Standard moesten we weer de mager bezette tribunes overschouwen. Deze trend is al bezig sinds begin vorig seizoen. Schattingen gaan van ongeveer +- 3.000 supporters die afhaken.

Hoe dit komt is ondertussen ook al ettelijke malen uitgesmeerd en hoeft dit opnieuw herhaalt te worden. Ook hier zullen beide kampen wel een andere uitleg voor hebben.

Mijn vraag is echter, en deze is vnl. gericht naar de zogenaamde "PRO's" (of half, of gedeeltelijk, of whatever, ...): hoe kunnen we hier iets aan doen? Hoe kunnen we op termijn deze supporters terugwinnen?
Of gaan we gemakkelijkheidshalve zeggen dat we die niet terug moeten hebben, "want ze zijn toch tegen alles", "dat zijn enkel maar gefrustreerden" en "die zijn toch alleen maar tegen RD (of zelfs tegen STVV)" ?


Nogmaals: het gaat hier over gemiddeld 3.000 (!) man die afhaken. Dat zijn er net iets meer als die "20 gefrustreerden" van indertijd.

Zelfs de zgn. positievelingen moeten toch inzien dat dit een probleem is? Of gaat dit vanaf nu de norm of Stayen worden: gemiddeld 5.000 bij een gewone match, gemiddeld 9.000 bij een topmatch, en tegen Genk halen we misschien nog eens de 10.000?
Sinds de laatste decennia laten we zeggen zijn we gewend dat er op Stayen (Staaien) toch een 7.000 man waren bij een gewone match, bij een topmatch was het 'bakske' meestal vol met 11 à 12.000 man.

Het is zeker niet de bedoeling om met deze vraag herrie en keet te schoppen (dat doen we al genoeg ;) ). Ik zou wel graag eens hun mening hierover weten, liefst op een beleefde en constructieve manier.
Als opper positivo antwoord ik hier graag op.
Dit is een open vraag die uitnodigt om van gedachten te wisselen.
Niet een uit de lucht gegrepen statement dat op niks gebaseerd is.

Een probleem absoluut. Verwonderlijk ? Neen.
Op een bepaald ogenblik heb ik vastgesteld (niet zolang geleden) dat de supporters in de tijdspanne van 1 jaar (over 2 seizoenen) de ploeg nauwelijks 2 keer zagen winnen thuis. Ja, dan haken mensen af. Op een ogenblik dat je zieltjes kunt terugwinnen (Wedstrijd tegen Genk) en je gaat de boot in .... dat ontmoedigt supporters. De die-hards die blijven komen, maar de anderen ....OK , we hebben nu een excellente start ... stel dat er zaterdag 7000 toeschouwers zitten en de ploeg laat het opnieuw afweten. Dat heb je niet in de hand. Alleen uitstekende resultaten en goed spel (over een langere periode) zal de supporters teruglokken ... Als jullie denken dat die 3000 mensen niet komen, omdat men het niet eens is met de visie van RD, hebben jullie het natuurlijk ferm mis. En natuurlijk zijn die supporters broodnodig.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

Tompie schreef:Ik heb vooral het gevoel dat we vroeger niet beter konden (onvoldoende middelen, amateurisme ...), terwijl het nu toch vaak een kwestie leek van niet beter willen. Roland zei zelf nog dat STVV geen ambitieclub is. In die optiek ben ik blij dat RD nu toch PO1 als doelstelling heeft voorop gesteld. Eindelijk eens een concrete doelstelling waar naar toe kan gewerkt worden. Eindig je dan uiteindelijk 7de of 8ste, so be it. Maar zoals ik eerder al zei, mikken op sportieve successen is toch de essentie van een sportclub.

Aan de "PRO" RD'ers: vinden jullie het niet zonde dat Roland Duchatelet telkens wanneer STVV sportieve stappen kan zetten, een uitverkoop houdt? Dat we eens 4de eindigen onder hem is leuk, maar wat ben je daarmee als je dan alle sterkhouders laat vertrekken en geen waardige vervangers aantrekt? Zegt dat niet meer over zijn beleid dan die 4de plaats zelf? Het gebeurde niet één keer, maar meerdere keren. Herinner u het vertrek van Schoofs, Junior, Dompé nadat STVV schitterend aan het seizoen was begonnen. Uiteindelijk werd het tot op de slotspeeldag bibberen en beven.
Kost zo'n uitverkoop op termijn STVV niet veel meer dan het proberen bij elkaar houden van de kern om zo bijvoorbeeld eens PO1 te halen?

Aan de "PRO" RD'ers: als het beleid van RD zo goed was, is het dan niet vreemd dat de tribunes zo leeg blijven? Het huidige team verdient die lege tribunes niet, maar het beleid van de voorbije jaren heeft daar wel voor gezorgd. Is het niet vreemd dat bij meerdere ploegen waar RD het voor het zeggen heeft of had, grootschalige supportersprotesten werden georganiseerd? Zijn dat dan allemaal domme mensen die niet snappen hoe geniaal RD is? In Standard gaat het niet beter sinds zijn vertrek, maar is dat niet omdat hij de club eerst heeft leeggezogen en ze daar nog steeds de gevolgen van dragen?

Aan de "PRO" RD'ers: ik wil best geloven dat Roland ons aanvankelijk heeft gered. Maar hij heeft zelf wel de schuldenberg ettelijke keren verveelvoudigd door slecht beleid. Met het zogenaamde "kanscontract" moesten we voor zijn eigen slecht beleid opdraaien. Als jij zelf in financieel slechte papieren zit en je vraagt iemand om jou te helpen, maar die persoon maakt van pakweg 10.000 euro schulden er 100.000 en laat jou die 100.000 bovendien zelf betalen, zou je daar dan tevreden mee zijn? Ik heb moeite om daar dan "dankbaar" voor te zijn, vooral omdat die 100.000 ook niets heeft opgeleverd.

Nog een vraag: minder belangrijk, maar voor mij toch ook typerend is het huidige stadion. STVV stond gekend voor een club met de supporters dicht op het veld, ademend in de nek van de tegenstrever. Wat doet RD? Tribunes met hoge muren, supporters ver van het veld en dan ook nog eens kunstgras... Staat dat niet volledig haaks op de identiteit van onze club?

Eerlijk? Ik wou willen dat ik kon zeggen: RD is een zegen voor onze club. En in feite is daar helemaal niet zo héél gek veel voor nodig. Maar momenteel is het gewoon te weinig. Een paar degradaties en promoties, en twee sportieve piekmomenten die gevolgd werden door een totale uitverkoop. Het mag, nee, het moet, toch iets meer zijn in al die jaren.
Mijn complimenten voor de open vragen.
Zo komen we ergens. Ze allemaal ineens behandelen is me wat veel.
Ik haal er eentje uit.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

Aan de "PRO" RD'ers: vinden jullie het niet zonde dat Roland Duchatelet telkens wanneer STVV sportieve stappen kan zetten, een uitverkoop houdt? Dat we eens 4de eindigen onder hem is leuk, maar wat ben je daarmee als je dan alle sterkhouders laat vertrekken en geen waardige vervangers aantrekt? Zegt dat niet meer over zijn beleid dan die 4de plaats zelf? Het gebeurde niet één keer, maar meerdere keren. Herinner u het vertrek van Schoofs, Junior, Dompé nadat STVV schitterend aan het seizoen was begonnen. Uiteindelijk werd het tot op de slotspeeldag bibberen en beven.
Kost zo'n uitverkoop op termijn STVV niet veel meer dan het proberen bij elkaar houden van de kern om zo bijvoorbeeld eens PO1 te halen?
[/quote]

Het verhaal Dompé, Junior, Schoofs.
Vooreerst, dat was ten tijde van Bart Lammens. OK, het halve forum ligt nu plat van het lachen.
Toch is het zo dat alles (officieel documenten) er op wijst dat Bart Lammens autonoom handelde. Trouwens niemand kan het tegengestelde bewijzen !
En wat er nadien gebeurde (de overgang) ondersteunt die stelling. Maar stel nu nog dat RD handelde. Bart Lammens handelde van uit (grote) geldnood.
Of ik spijt heb dat ze niet meer hier zijn? Absoluut, zeker wat betreft Schoofs en Junior.

Dompé. De man was nog niet helemaal hier of de familie stond aan de klaagmuur : De competitie viel te mager uit. Dan speelde hij één goede match. Tegen Genk... ik herinner me nog zijn interview op de Waalse TV .. er werd al gesuggereerd om naar Standard over te stappen ! na één match, stel je voor !Het zou me verbazen dat hij het ergens gaat brengen met zijn mentaliteit. Maar hoe kon je die bij ons houden ? trouwens je moet maar eens opzoeken hoe hij het gespeeld heeft met de ploeg waarvan hij kwam. Niet proper.

Junior, hoe konden we die houden? Met een aanbieding van Gent(kampioen toen) en Standard ... Clubs waar hij een veelvoud kon verdienen. Hoe heeft hij nadien niet gespuwd op de club die hem kansen gaf. Vergelijk dat eens met de mentaliteit van een Yohan Boli ... Die vond de tijd om te vertrekken nog niet gekomen en wou iets terugdoen voor de club die hem de kans had gegeven (Een speler moet ook willen hé)

Schoofs is een ander verhaal. In de wandelgangen heb ik altijd gehoord dat die richting uitgang (Gent) geduwd is ...

Dat er geen waardige vervangers gehaald werden ? Akkoord. Maar was er geld ? Neen, ook niet met de transfersommen, er waren grote gaten in de kas.
De supporters vergeten dat de 3 jaar 2e klasse (1+2) handenvol geld gekost hebben. Binnenkort toon ik hier de balans van STVV om het een en ander te ondersteunen.

Wat ik de contra's verwijt is het volgende. Als het mis gaat is het RD geweest. Als we zaterdag verliezen staat het forum hier vol dat we geen degelijke linkerback hebben. Dat dat de fout is. Dat de andere posities (dubbel en naar mijn gevoel degelijk) bezet zijn, daar gaat men aan voorbij.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Dreke »

Positivo schreef: Een probleem absoluut. Verwonderlijk ? Neen.
Op een bepaald ogenblik heb ik vastgesteld (niet zolang geleden) dat de supporters in de tijdspanne van 1 jaar (over 2 seizoenen) de ploeg nauwelijks 2 keer zagen winnen thuis. Ja, dan haken mensen af. Op een ogenblik dat je zieltjes kunt terugwinnen (Wedstrijd tegen Genk) en je gaat de boot in .... dat ontmoedigt supporters. De die-hards die blijven komen, maar de anderen ....OK , we hebben nu een excellente start ... stel dat er zaterdag 7000 toeschouwers zitten en de ploeg laat het opnieuw afweten. Dat heb je niet in de hand. Alleen uitstekende resultaten en goed spel (over een langere periode) zal de supporters teruglokken ... Als jullie denken dat die 3000 mensen niet komen, omdat men het niet eens is met de visie van RD, hebben jullie het natuurlijk ferm mis. En natuurlijk zijn die supporters broodnodig.
Er zullen er ongetwijfeld zijn die terugkeren als de lijn van het begin van het seizoen nog een paar wedstrijden aangehouden wordt. Maar jij en ik kunnen onmogelijk inschatten hoeveel het er zullen zijn. Wat ik wel weet, is dat het verre van ze allemaal gaan zijn.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Voor mij is er meer nodig. Ik heb 17 of 18 jaar een abonnement gehad. Ik heb in de sneeuw gestaan in Oostende, Kortrijk en Roeselare. Ik heb mij moeten laten belachelijk maken op Aalst de laatste match van het seizoen. Twee degradaties. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maw, al meer dan genoeg sportieve redenen gehad om vroeger af te haken. En geloof mij, ik zie rondom mij (close en van op een afstand) heel wat mensen om niet-sportieve redenen afhaken.

Die 3000 zouden een ongelofelijk signaal moeten zijn aan het bestuur (mogelijk hebben ze het opgepikt) en aan zij die bepaalde mensen menen een onwetende te moeten noemen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Hallo-Tokyo »

Het was nooit de bedoeling om jullie een slecht gevoel te geven.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Dreke »

Positivo schreef: Vergelijk dat eens met de mentaliteit van een Yohan Boli ... Die vond de tijd om te vertrekken nog niet gekomen en wou iets terugdoen voor de club die hem de kans had gegeven (Een speler moet ook willen hé)
Iets terugdoen voor de club die hem de kans heeft gegeven? Het kan, hè. Maar om dat als waarheid te gaan verkondigen?
Positivo schreef: Schoofs is een ander verhaal. In de wandelgangen heb ik altijd gehoord dat die richting uitgang (Gent) geduwd is ...
Is ook niet bepaald zwart op wit op papier, hè.
Positivo schreef: Dat er geen waardige vervangers gehaald werden ? Akkoord. Maar was er geld ? Neen, ook niet met de transfersommen, er waren grote gaten in de kas.
De supporters vergeten dat de 3 jaar 2e klasse (1+2) handenvol geld gekost hebben. Binnenkort toon ik hier de balans van STVV om het een en ander te ondersteunen.
En wie is er verantwoordelijk voor die balans? Niet "de 3000", dacht ik.
Positivo schreef: Wat ik de contra's verwijt is het volgende. Als het mis gaat is het RD geweest. Als we zaterdag verliezen staat het forum hier vol dat we geen degelijke linkerback hebben. Dat dat de fout is. Dat de andere posities (dubbel en naar mijn gevoel degelijk) bezet zijn, daar gaat men aan voorbij.
Heel kort door de bocht. Bekijk die comments na de match tegen Anderlecht maar eens. Ge zult beter dan mij kunnen filteren welke van de "contra's" (hier gaan we toch een betere term voor moeten zoeken) hun complimenten gegeven hebben.
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Dreke »

Hallo-Tokyo schreef:Het was nooit de bedoeling om jullie een slecht gevoel te geven.
Gene paniek. Zo belangrijk zijt ge nu ook weer niet.. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: De grote beleidstopic

Bericht door simon »

Dreke schreef:
Positivo schreef: Een probleem absoluut. Verwonderlijk ? Neen.
Op een bepaald ogenblik heb ik vastgesteld (niet zolang geleden) dat de supporters in de tijdspanne van 1 jaar (over 2 seizoenen) de ploeg nauwelijks 2 keer zagen winnen thuis. Ja, dan haken mensen af. Op een ogenblik dat je zieltjes kunt terugwinnen (Wedstrijd tegen Genk) en je gaat de boot in .... dat ontmoedigt supporters. De die-hards die blijven komen, maar de anderen ....OK , we hebben nu een excellente start ... stel dat er zaterdag 7000 toeschouwers zitten en de ploeg laat het opnieuw afweten. Dat heb je niet in de hand. Alleen uitstekende resultaten en goed spel (over een langere periode) zal de supporters teruglokken ... Als jullie denken dat die 3000 mensen niet komen, omdat men het niet eens is met de visie van RD, hebben jullie het natuurlijk ferm mis. En natuurlijk zijn die supporters broodnodig.
Er zullen er ongetwijfeld zijn die terugkeren als de lijn van het begin van het seizoen nog een paar wedstrijden aangehouden wordt. Maar jij en ik kunnen onmogelijk inschatten hoeveel het er zullen zijn. Wat ik wel weet, is dat het verre van ze allemaal gaan zijn.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Voor mij is er meer nodig. Ik heb 17 of 18 jaar een abonnement gehad. Ik heb in de sneeuw gestaan in Oostende, Kortrijk en Roeselare. Ik heb mij moeten laten belachelijk maken op Aalst de laatste match van het seizoen. Twee degradaties. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maw, al meer dan genoeg sportieve redenen gehad om vroeger af te haken. En geloof mij, ik zie rondom mij (close en van op een afstand) heel wat mensen om niet-sportieve redenen afhaken.

Die 3000 zouden een ongelofelijk signaal moeten zijn aan het bestuur (mogelijk hebben ze het opgepikt) en aan zij die bepaalde mensen menen een onwetende te moeten noemen.
Inderdaad Dreke, hier kan ik mij volledig bij aansluiten.

En voor onze super positvo :

1. ambitieloos bestuur met verschillende loze uitspraken zoals Brusselmans zijn onderschriften
2. transfercarrousel tss Standard, STVV en de laatste jaren altijd opnieuw moeten bouwen
3. winterverkoop en zomersolden ( Mignolet-Cantaluppi en Schoofs-Junior-Dompe-Ferreira) telkens wanneer het goed gaat...
4. verplichten om bepaalde spelers te laten spelen zoals bv Bulos, Bonehmme en co
5. zich niet willen laten omringen door bekwame sportieve mensen
6. vertrek naar Standard vlak voor het seizoen
7. geweldige resultaten gehaald bij Charlton, Standard, ...STVV
8. sfeer van vroeger was veel beter in ons Duivenkot dan nu op zijn plastieken winkelcentrum voor mij persoonlijk
9. sponsering en budgetvorming mager beestje
10. kansencontract voor meneer zijn geweldige beslissingen !
Gebruikersavatar
Ben de beer
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:15
Supporter van: Stvv
Locatie: Sint Truiden

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Ben de beer »

enerkey schreef:
Ben de beer schreef:Pro of contra RD ? Zou er nietmeer te veel woorden aan vuil maken .. Voor het jaar om is kunnen jullie een nieuwe vijand in het vizier nemen ... En allemaal Japans leren of harakiri plegen :grappig:
Dan kan de beer de komende 2 jaar in het hol van de Jap kruipen :grappig: . Want tegen het beleid is immers anti-STVV heb ik geleerd. Maar als we toch pro blijken te zijn mogen we dan het forum openhouden van u?[/quot

@ enerkey : het kan me geen " hol" schelen wie eigenaar van de NV STVV wordt , ik ben fan van STVV sinds 50 jaar en ik ga niet naar de eigenaar kijken maar naar de spelers en het spelletje ... Get a life man ! En of dit forum open of toe blijft ... Who cares ...
SenTruin: a (g)ras apoat!
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enerkey »

Ai nu had ik toch op zijn minst verwacht dat je een tegenstootje ging kunnen incasseren.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

Wa het probleem zou kunnen zijn hier ?

Als het op geen kloten trekt, moogt ge niks zeggen, want dan zijn er nog die iets heel anders gezien hebben !
Alleen maar als het goed is !
Anders ben je een .... (vul maar in)

Veel woorden heb ik daarvoor niet echt nodig, nog minder uitgebreide uiteenzettingen !
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 22 aug 2017, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ben de beer
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:15
Supporter van: Stvv
Locatie: Sint Truiden

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Ben de beer »

Tja... Sommigen houden van een vleugje humor ... Anderen van sarcasme ... Niet zo aan mij besteed dat laatste ... But freedom of speech zeker op dit forum ?
SenTruin: a (g)ras apoat!
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Franz »

Positivo schreef: Binnenkort toon ik hier de balans van STVV om het een en ander te ondersteunen.
Vergeet dan niet om de hele jaarrekening te tonen hé
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enrique »

Franz schreef:
Positivo schreef: Binnenkort toon ik hier de balans van STVV om het een en ander te ondersteunen.
Vergeet dan niet om de hele jaarrekening te tonen hé
Alle, nu gaat em de balans publiceren
De balans is het gevolg
Het beleid de oorzaak
Daar praten we over
Uw 3 jaar 2e klasse is een gevolg van falend beleid
Er worden hier zaken gewoon omgedraaid
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

Dreke schreef:
Positivo schreef: Een probleem absoluut. Verwonderlijk ? Neen.
Op een bepaald ogenblik heb ik vastgesteld (niet zolang geleden) dat de supporters in de tijdspanne van 1 jaar (over 2 seizoenen) de ploeg nauwelijks 2 keer zagen winnen thuis. Ja, dan haken mensen af. Op een ogenblik dat je zieltjes kunt terugwinnen (Wedstrijd tegen Genk) en je gaat de boot in .... dat ontmoedigt supporters. De die-hards die blijven komen, maar de anderen ....OK , we hebben nu een excellente start ... stel dat er zaterdag 7000 toeschouwers zitten en de ploeg laat het opnieuw afweten. Dat heb je niet in de hand. Alleen uitstekende resultaten en goed spel (over een langere periode) zal de supporters teruglokken ... Als jullie denken dat die 3000 mensen niet komen, omdat men het niet eens is met de visie van RD, hebben jullie het natuurlijk ferm mis. En natuurlijk zijn die supporters broodnodig.
Er zullen er ongetwijfeld zijn die terugkeren als de lijn van het begin van het seizoen nog een paar wedstrijden aangehouden wordt. Maar jij en ik kunnen onmogelijk inschatten hoeveel het er zullen zijn. Wat ik wel weet, is dat het verre van ze allemaal gaan zijn.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Voor mij is er meer nodig. Ik heb 17 of 18 jaar een abonnement gehad. Ik heb in de sneeuw gestaan in Oostende, Kortrijk en Roeselare. Ik heb mij moeten laten belachelijk maken op Aalst de laatste match van het seizoen. Twee degradaties. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maw, al meer dan genoeg sportieve redenen gehad om vroeger af te haken. En geloof mij, ik zie rondom mij (close en van op een afstand) heel wat mensen om niet-sportieve redenen afhaken.

Die 3000 zouden een ongelofelijk signaal moeten zijn aan het bestuur (mogelijk hebben ze het opgepikt) en aan zij die bepaalde mensen menen een onwetende te moeten noemen.
Persoonlijk moet ik toegeven dat ik liever de matchen volg op TV.
Met de herhalingen, close-ups, overzichtelijkheid kan ik een match veel beter beoordelen dan in een zangkoor achter de goal, waar je maar de helft ziet, maar toch meent alles gezien te hebben.
Ook geen vriestoestanden meer in de winter, te dure dranken, ....
Plaats reactie