De grote beleidstopic

Alles over het beleid van onze club
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

Jacques schreef:Leo Scheepers: 1x 4de, 1x bekerfinale, 1x ligabekerwinst, 2x Intertoto, hogere gemiddelde klassering
Juist , zeer juist
Al die buiten gewone sportieve successen :lol: hebben tot een bijna faillissement geleid , en men heeft RD gesmeekt om over te nemen .
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Jones »

Onder Roland zijn er ook altijd schulden geweest...aan hemzelf want hij creëerde ze door 101 transfers te doen waarvan de helft mislukten, liet zich door onverlaten adviseren. En dan maar zeggen dat hij BMW's moest bijpassen en jaarlijks 3 miljoen bijpassen om rond te komen. Geen doordacht beleid gevoerd ja. Leergeld moeten betalen. Nu weet hij wel beter. Denken jullie nu echt dat Roland die schulden niet lang heeft terugverdiend met de uitgaande transfers door de jaren en de percent op doorverkoop van Mignolet vergeten ? Lammens heeft gezocht naar de papieren, niks gevonden. Raar he. De entourage van Simon heeft me nochtans gezegd dat er wel degelijk een percent voor STVV aan vast zat.
Stop maar positivo's.
Ge kent de mens Duchatelet maar half, ik ook trouwens en ik weet al veel te veel van hem en wil niet meer weten want me vereenzelvigen ? Nee bedankt ? Jullie misschien wel ?
Iedereen kiest graag eieren voor zijn geld, ook de supporters. Duchatelet kiest voor de haan en de kippen en wacht niet op de eieren. Eigen gedacht primeert.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Franz »

The proof of the pudding is in the eating...
We zullen zien of RD zich de volgende 10 dagen en ook nog tegen het eind van 2017 - na het bijeenharken van een tiental miljoentjes voor Edmilson+Dompé+Schoofs anderhalf jaar geleden en Leko+Gerkens+Peeters+Djené deze zomer - zal kunnen bedwingen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

Ik heb de vraag al eens gesteld in een ander topic , en er is weinig respons op geweest .
Dus stel ik ze nog eens opnieuw
Stel dat er een bod binnen komt nu of in de winter van meer dan 5 miljoen euro voor bv Boli
Wat moet RD dan doen ?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

Ik hoop dat de heer R.Duchatelet zich voor het eerst in 15 jaar aan zijn belofte houdt !!!
PO1 dus !!!
Dat houdt in : geen bepalende spelers verkopen nu en in de winter !
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Franz »

Positivo schreef:
Franz schreef:
Positivo schreef:
Tompie schreef:Het is vrij duidelijk dat er hier zowel voorstanders als tegenstanders zijn van het huidige beleid. Om niet elke topic te blijven verknallen met dingen die daar niet ter zake doen, is er nu "de grote beleidstopic".

Simpel gezegd, wil je wat kwijt over hoe fantastisch of hoe slecht Roland, Marieke, Bormans of wie dan ook het doet, dan mag dat hier met plezier.

Alle reacties in andere topics over het beleid, zullen vanaf nu gewoon verwijderd worden zonder verdere commentaar. Ik heb ook enkele gebruikers en IP-adressen nagetrokken en leden die onder meerdere accounts actief zijn, zullen geschrapt worden.

Om hier niet van 0 te moeten vertrekken (ahum ), som ik hier nog enkele zaken op waarom ik persoonlijk bijvoorbeeld mijn bedenkingen heb bij het huidige beleid:
- de uitspraak van Duchatelet dat STVV een gezelligheidsclub is en geen ambitieclub (hoewel hij dit seizoen plots wel PO1 ambities uitspreekt)
- het jarenlange sportieve wanbeleid met verschillende degradaties tot gevolg
- het nalaten om op de momenten waarop STVV sportief stappen kon zetten, dit ook effectief te doen. Meer nog, er volgde telkens een uitverkoop.
- het verlies van de identiteit van de club: een stadion met hoge muren, kunstgras, een scheve VIP versus "gewone supporter" verhouding ...

Voor mij valt het vooral samen te vatten met één zin: het sportieve MOET primeren!
En dat gevoel heb ik bij Duchatelet gewoon nog nooit gehad. Van zodra het sportieve primeert, zal ik met die man ook geen problemen meer hebben. Laat hem dan gerust dansen in de Revue.

Is het elders beter? Voor mij is het OVERAL waar het team wél sportieve successen ambieert, beter. Omdat op sportief vlak streven naar het maximum de essentie is van topsport.
Het idee een apart topic te maken is een prima initiatief.
Ikzelf ben een absoluut voorstander van RD.
Ik ga aan de hand van wat er in het verleden gebeurde aantonen waarom .

Het allereerste.
RD heeft overgenomen omdat het bestuur voor hem op het tandvlees zat.
Op hun nadrukkelijke vraag.
Anders werd het een debacle zoals Beerschot, Mons ....
Mijn Beste Positivo,

los van het feit dat ik Beerschot niet bepaald een debacle zou noemen (nauwelijks een club te vinden in België die zo financiëel gezond is...),
stel ik voor dat je je in je argumentatie richt op die ene factor waar alles om draait (zoals hierboven ook door Tompie verwoord):
primeert onder RD het sportieve of niet?

Veel dank hiervoor, het zal ons allen ellenlange epistels over randzaken (de prijs van de grond aan de Tiense, de boogie en de woogie, de wijnkelder van Alain, de handpoppen, de kerktoren, Jef en Jef, enzomeer) besparen.

Persoonlijk vrees ik dat RD de huidige positieve flow - opnieuw - zal verprutsen door één of meerdere sterkhouders aan een prijsje te verpatsen: nu nog voor 1 september of anders in de wintermercato. Terwijl dit team bijeenhouden en laten verdergroeien de sleutel voor sportief succes is...
Dit is een uittreksel uit de balans van Beerschot.
Schermafbeelding 2017-08-22 om 13.35.50.png
De gezondste club van Belgie ?
Met een eigen vermogen van nog geen 100,000 euro ?
En een schuld die boven het 1,000,000 euro ligt ?
Misschien was u slecht geïnformeerd ?
Hoe ze enkele falingen doorgeworsteld zijn is hier al becommentarieerd.
Om aan te tonen dat je niet alles moet geloven wat hier geschreven wordt.
Nog eens Mijn Beste Positivo,

wat je doorstuurt is slechts een heel klein gedeelte van de balans en resultatenrekening, namelijk enkel een gedeelte van de passiva.
Het geeft een veel beter beeld als je de volledige jaarrekening zou weergeven.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de activa tegenover de schulden en - vooral - de cash flow?
Het lage eigen vermogen lijkt me ergens logisch vermits de club niet in handen is van één 'sterke man' maar een collectief samen met de supporters is.

PS Ik beloof alle STVV-formulezers verder niet meer te reageren op Beerschot-issues.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

miel schreef:Ik heb de vraag al eens gesteld in een ander topic , en er is weinig respons op geweest .
Dus stel ik ze nog eens opnieuw
Stel dat er een bod binnen komt nu of in de winter van meer dan 5 miljoen euro voor bv Boli
Wat moet RD dan doen ?
Eerst de markt aftasten wat een waardige vervanger moet kosten.
Aan de hand daarvan een prijs op Boli zetten, zodat je gewapend blijft !!!!!!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:
Jacques schreef:Leo Scheepers: 1x 4de, 1x bekerfinale, 1x ligabekerwinst, 2x Intertoto, hogere gemiddelde klassering
OK. Maar op het einde van de rit is hij wel gaan wenen bij RD om over te nemen, zo hoog waren de schulden.
Maar akkoord. Een mooier palmares. Maar heeft die termijn niet langer geduurd ?
Op einde van Scheepers bedroeg de schuld 700 000 euro. in absolute cijfers een minimale schuld, maar wel een cashflow probleem. Roland had er 7 miljoen van gemaakt toen hij ons dumpte voor Standard. Grotere schuld, maar geen cashflowprobleem, wel een kansencontract als een molensteen om de nek gekregen.

Periode Scheepers: 1995 (als ik me niet vergis, in ieder geval pas na promotie in '94) tot 2003.

Overigens wil dat niet zeggen dat ik een blinde volgeling was of ben van Scheepers. Scheepers was veel goeie wil, maar ook minstens even veel amateurisme. Het was roeien met de riemen die er waren bij gebrek aan betere opties. We dachten destijds collectief dat we met Roland een paar (veel) betere riemen hadden gevonden. Een decennium later blijken de beperkte riemen sportief meer bereikt te hebben dan de multimiljonair Roland. Helaas kunnen sommige RD-adepten blijkbaar zelfs dat niet over hun lippen krijgen.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enerkey »

miel schreef:
Jacques schreef:Leo Scheepers: 1x 4de, 1x bekerfinale, 1x ligabekerwinst, 2x Intertoto, hogere gemiddelde klassering
Juist , zeer juist
Al die buiten gewone sportieve successen :lol: hebben tot een bijna faillissement geleid , en men heeft RD gesmeekt om over te nemen .
Over het beleid Schepers wil ik mij gerust nog wel eens uitwijden. Als Landenaar sprak ik of mijn vader vaak met hem toen hij nog voorzitter was en erna voor zijn ziekte.

- We waren absoluut niet dicht bij het faillisement. Wat waren die schulden dan: Ten tijde van Schepers als je in het bestuur wou zetelen moest je een bepaalde som op tafel leggen. Dit was 2 miljoen frank. Dit was een borg die terug geeist kon worden. Na ieder seizoen konden max 2 mensen dit doen. Zo zaten er 10 mensen in het bestuur = 20 miljoen frank of 500,000 euro. Die borg was 80 % van de schulden. Voor de overige schulden was er een lening.

- Scheepers zag veel potentieel in een overname door Duchatelet. Hij zag in hem een soort suikernonkel die de verderzetting van verbouwingsporject kon financieren. En nog eens voor sportief succes kon zorgen door te investeren in de ploeg. Om de vis te laten bijten werden "de financiele problemen" gelekt naar de pers. RD werd uitgenodigd voor een gesprek ivm zijn sponseringscontract en gevraagd of dit niet te herzien viel, zodoende dat hijzelf meer zou investeren. In ruil kreeg hij dan een stem in het bestuur. RD wou echter alle inspraak indien hij zou investeren. De vis had dus gebeten. Hij betaalde het bestuur hun borg uit + de belofte per direct nog eens 500 000 euro te investeren in het sportieve. Dit werd later de befaamde "envelope van Wilmots".

Schepers was voorzitter van 1996-2004. Hij begon in 1996 met een schuld van 90 miljoen Belgische frank. Oftewel 2,25 miljoen. Hij eindige met 1/3 van die schuld in 2004. En hij liet 1/3 van ons huidig stadion vernieuwen. (Jonagold tribune buiten beschouwing gelaten)
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Krisaias »

Positivo schreef: Onder wie, de laatste 60 jaar, bij stvv was het beter ?
Da's een makkie: exact 60 jaar terug was 1957, de eerste keer dat STVV naar eerste promoveerde, onder voorzitter P. Massa. En die man is nooit met STVV gedegradeerd en vice-kampioen geworden, nietwaar Since ? ;)

Dan hoeven we het dus niet eens over L. Schepers te hebben :lol:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

Jacques schreef:
Positivo schreef:
Jacques schreef:Leo Scheepers: 1x 4de, 1x bekerfinale, 1x ligabekerwinst, 2x Intertoto, hogere gemiddelde klassering
OK. Maar op het einde van de rit is hij wel gaan wenen bij RD om over te nemen, zo hoog waren de schulden.
Maar akkoord. Een mooier palmares. Maar heeft die termijn niet langer geduurd ?
Op einde van Scheepers bedroeg de schuld 700 000 euro. in absolute cijfers een minimale schuld, maar wel een cashflow probleem. Roland had er 7 miljoen van gemaakt toen hij ons dumpte voor Standard. Grotere schuld, maar geen cashflowprobleem, wel een kansencontract als een molensteen om de nek gekregen.

Periode Scheepers: 1995 (als ik me niet vergis, in ieder geval pas na promotie in '94) tot 2003.

Overigens wil dat niet zeggen dat ik een blinde volgeling was of ben van Scheepers. Scheepers was veel goeie wil, maar ook minstens even veel amateurisme. Het was roeien met de riemen die er waren bij gebrek aan betere opties. We dachten destijds collectief dat we met Roland een paar (veel) betere riemen hadden gevonden. Een decennium later blijken de beperkte riemen sportief meer bereikt te hebben dan de multimiljonair Roland. Helaas kunnen sommige RD-adepten blijkbaar zelfs dat niet over hun lippen krijgen.
Oh maar daar heb ik geen enkele moeite mee .
Scheepers heeft inderdaad een mooier palmares sportief dan RD .
Bovendien , is Scheepers begonnen met Tribune Oost wat toch noodzakelijk was , wat mij betreft geen kwaad woord over Scheepers met de middelen die hij had heeft hij het op sportief vlak beter gedaan dan RD
En nogmaals , ik ben zeker geen fan van het sportieve beleid dat RD in de loop der jaren heeft gevoerd .En zijn overgang naar Standard heb ik hem ook kwalijk genomen .Hij heeft veel fouten gemaakt , maar hij heeft ze telkens terug rechtgetrokken , en heeft Stvv nooit in de steek gelaten wat het financiele betreft .( licentie problemen )
Dat kan van alle supporters niet gezegd worden . :mrgreen:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enrique »

miel schreef:Ik heb de vraag al eens gesteld in een ander topic , en er is weinig respons op geweest .
Dus stel ik ze nog eens opnieuw
Stel dat er een bod binnen komt nu of in de winter van meer dan 5 miljoen euro voor bv Boli
Wat moet RD dan doen ?
Verkopen en met dat geld er 2 nieuwe kopen van 1M het stuk (daar hedde toch al ne goeie voor hoor)
Wie koopt in België trouwens spitsen van 1M ? Ze zullen nie dik gezaaid zijn
Met die 3M kunt ge da salaris gemakkelijk betalen
Zeg nu nie da ge namen moet hebben ... :)
Of dat het risico te groot is, want dan komen we weer uit op een andere discussie
Laatst gewijzigd door enrique op 22 aug 2017, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:Ik hoop dat de heer R.Duchatelet zich voor het eerst in 15 jaar aan zijn belofte houdt !!!
PO1 dus !!!
Dat houdt in : geen bepalende spelers verkopen nu en in de winter !
Brusselmans, de man heeft een ambitie uitgesproken.
Of heeft Racing Genk ook de belofte gedaan om in de top drie te eindigen ..... De leugenaars.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

miel schreef:
Jacques schreef:
Positivo schreef:
Jacques schreef:Leo Scheepers: 1x 4de, 1x bekerfinale, 1x ligabekerwinst, 2x Intertoto, hogere gemiddelde klassering
OK. Maar op het einde van de rit is hij wel gaan wenen bij RD om over te nemen, zo hoog waren de schulden.
Maar akkoord. Een mooier palmares. Maar heeft die termijn niet langer geduurd ?
Op einde van Scheepers bedroeg de schuld 700 000 euro. in absolute cijfers een minimale schuld, maar wel een cashflow probleem. Roland had er 7 miljoen van gemaakt toen hij ons dumpte voor Standard. Grotere schuld, maar geen cashflowprobleem, wel een kansencontract als een molensteen om de nek gekregen.

Periode Scheepers: 1995 (als ik me niet vergis, in ieder geval pas na promotie in '94) tot 2003.

Overigens wil dat niet zeggen dat ik een blinde volgeling was of ben van Scheepers. Scheepers was veel goeie wil, maar ook minstens even veel amateurisme. Het was roeien met de riemen die er waren bij gebrek aan betere opties. We dachten destijds collectief dat we met Roland een paar (veel) betere riemen hadden gevonden. Een decennium later blijken de beperkte riemen sportief meer bereikt te hebben dan de multimiljonair Roland. Helaas kunnen sommige RD-adepten blijkbaar zelfs dat niet over hun lippen krijgen.
Oh maar daar heb ik geen enkele moeite mee .
Scheepers heeft inderdaad een mooier palmares sportief dan RD .
Bovendien , is Scheepers begonnen met Tribune Oost wat toch noodzakelijk was , wat mij betreft geen kwaad woord over Scheepers met de middelen die hij had heeft hij het op sportief vlak beter gedaan dan RD
En nogmaals , ik ben zeker geen fan van het sportieve beleid dat RD in de loop der jaren heeft gevoerd .En zijn overgang naar Standard heb ik hem ook kwalijk genomen .Hij heeft veel fouten gemaakt , maar hij heeft ze telkens terug rechtgetrokken , en heeft Stvv nooit in de steek gelaten wat het financiele betreft .( licentie problemen )
Dat kan van alle supporters niet gezegd worden . :mrgreen:
Miel, sterke repliek.
Zelf kon ik het ook niet hebben dat verhaal van standard. Maar wat je zegt is juist. De man leert .
Trouwens in Standard dansen ze nu nog iedere dag, sinds RD daar weg is. Zo blij zijn ze.
Als je ziet welke sterke prestaties ze daar sindsdien neerzetten met Venanzi (sic!)
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

Franz schreef:
Positivo schreef:
Franz schreef:
Positivo schreef:
Tompie schreef:Het is vrij duidelijk dat er hier zowel voorstanders als tegenstanders zijn van het huidige beleid. Om niet elke topic te blijven verknallen met dingen die daar niet ter zake doen, is er nu "de grote beleidstopic".

Simpel gezegd, wil je wat kwijt over hoe fantastisch of hoe slecht Roland, Marieke, Bormans of wie dan ook het doet, dan mag dat hier met plezier.

Alle reacties in andere topics over het beleid, zullen vanaf nu gewoon verwijderd worden zonder verdere commentaar. Ik heb ook enkele gebruikers en IP-adressen nagetrokken en leden die onder meerdere accounts actief zijn, zullen geschrapt worden.

Om hier niet van 0 te moeten vertrekken (ahum ), som ik hier nog enkele zaken op waarom ik persoonlijk bijvoorbeeld mijn bedenkingen heb bij het huidige beleid:
- de uitspraak van Duchatelet dat STVV een gezelligheidsclub is en geen ambitieclub (hoewel hij dit seizoen plots wel PO1 ambities uitspreekt)
- het jarenlange sportieve wanbeleid met verschillende degradaties tot gevolg
- het nalaten om op de momenten waarop STVV sportief stappen kon zetten, dit ook effectief te doen. Meer nog, er volgde telkens een uitverkoop.
- het verlies van de identiteit van de club: een stadion met hoge muren, kunstgras, een scheve VIP versus "gewone supporter" verhouding ...

Voor mij valt het vooral samen te vatten met één zin: het sportieve MOET primeren!
En dat gevoel heb ik bij Duchatelet gewoon nog nooit gehad. Van zodra het sportieve primeert, zal ik met die man ook geen problemen meer hebben. Laat hem dan gerust dansen in de Revue.

Is het elders beter? Voor mij is het OVERAL waar het team wél sportieve successen ambieert, beter. Omdat op sportief vlak streven naar het maximum de essentie is van topsport.
Het idee een apart topic te maken is een prima initiatief.
Ikzelf ben een absoluut voorstander van RD.
Ik ga aan de hand van wat er in het verleden gebeurde aantonen waarom .

Het allereerste.
RD heeft overgenomen omdat het bestuur voor hem op het tandvlees zat.
Op hun nadrukkelijke vraag.
Anders werd het een debacle zoals Beerschot, Mons ....
Mijn Beste Positivo,

los van het feit dat ik Beerschot niet bepaald een debacle zou noemen (nauwelijks een club te vinden in België die zo financiëel gezond is...),
stel ik voor dat je je in je argumentatie richt op die ene factor waar alles om draait (zoals hierboven ook door Tompie verwoord):
primeert onder RD het sportieve of niet?

Veel dank hiervoor, het zal ons allen ellenlange epistels over randzaken (de prijs van de grond aan de Tiense, de boogie en de woogie, de wijnkelder van Alain, de handpoppen, de kerktoren, Jef en Jef, enzomeer) besparen.

Persoonlijk vrees ik dat RD de huidige positieve flow - opnieuw - zal verprutsen door één of meerdere sterkhouders aan een prijsje te verpatsen: nu nog voor 1 september of anders in de wintermercato. Terwijl dit team bijeenhouden en laten verdergroeien de sleutel voor sportief succes is...
Dit is een uittreksel uit de balans van Beerschot.
Schermafbeelding 2017-08-22 om 13.35.50.png
De gezondste club van Belgie ?
Met een eigen vermogen van nog geen 100,000 euro ?
En een schuld die boven het 1,000,000 euro ligt ?
Misschien was u slecht geïnformeerd ?
Hoe ze enkele falingen doorgeworsteld zijn is hier al becommentarieerd.
Om aan te tonen dat je niet alles moet geloven wat hier geschreven wordt.
Nog eens Mijn Beste Positivo,

wat je doorstuurt is slechts een heel klein gedeelte van de balans en resultatenrekening, namelijk enkel een gedeelte van de passiva.
Het geeft een veel beter beeld als je de volledige jaarrekening zou weergeven.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de activa tegenover de schulden en - vooral - de cash flow?
Het lage eigen vermogen lijkt me ergens logisch vermits de club niet in handen is van één 'sterke man' maar een collectief samen met de supporters is.

PS Ik beloof alle STVV-formulezers verder niet meer te reageren op Beerschot-issues.

Je er proberen uit te "l" noem ik dat.
Ik heb aangetoond dat er hier aan platte stemmingmakerij gedaan wordt.
Neen, je hebt gelijk boven Beerschot-wilrijk staan 27 nv's.
Plaats reactie